Рішення
від 13.02.2017 по справі 924/1233/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" лютого 2017 р.Справа № 924/1233/16

Господарський суд Хмельницької області у складі:

суддя Магера В.В., розглянувши матеріали

За позовом Комунального підприємства „Спецкомунтранс» , м. Кам`янець-Подільський

до Житлово-експлуатаційного об`єднання товариства співвласників житла багатоквартирних будинків, м. Кам`янець-Подільський

про стягнення заборгованості за послуги із вивезення побутових відходів в сумі 108 461,95 грн.

За участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю №8 від 23.01.2017р.;

від відповідача: не прибув.

В засіданні суду 13.02.2017р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення згідно ст.85 Господарського процесуального кодексу України.

Суть спору : Позивач звернувся до суду із позовом до Житлово-експлуатаційного об`єднання товариства співвласників житла багатоквартирних будинків, м. Кам`янець-Подільський про стягнення заборгованості за договором про надання послуг із вивезення побутових відходів від 01.01.2013р. №69 в сумі 108 461,95 грн., посилаючись на доводи, викладені у позові.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що згідно рішення 3 сесії Кам'янець-Подільської міської ради від 24.05.2006р. №104 послугу із вивезення та утилізації твердих побутових відходів віднесено до послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. При цьому, рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради від 25.03.2010р. №379 КП „Спецкомунтранс» було визначено виконавцем послуг із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів для всіх категорій споживачів у м. Кам`янець-Подільському.

Позивач вказує, що рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради від 29.11.2012р. №2179 встановлено скорегований тариф на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів та внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 23.12.2010р. №1928 „Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» .

На підставі цього рішення між КП „Спецкомунтранс» та відповідачем підписані договори від 01.01.2013р. №69, від 29.04.2015р. №1 про надання послуг з вивезення побутових відходів.

У відповідності до п.1 вказаних договорів виконавець взяв на себе зобов'язання згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів, а замовник своєчасно оплачувати послуги за встановленими тарифами.

Всього за період із 25.04.2016р. по 26.09.2016р. відповідачу було надано послуг на суму 108 461,95 грн., що підтверджується поданим в матеріали справи карткою особового рахунку платника, розрахунком заборгованості.

Позивач посилається на Закон України „Про житлово-комунальні послуги» , який визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між виконавцями та споживачами, їх взаємні права та обов'язки.

Представник позивача у засідання суду 13.02.2017р. прибув, позовні вимоги підтримав та просить про задоволення позову. Також, повідомив суд, що станом на дату проведення судового засідання відповідач заборгованість не сплатив.

Відповідач повноважного представника в судове засідання 13.02.2017р. не направив, письмового відзиву на позов не надав, заборгованість в добровільному порядку не сплатив, про причини неявки та не подання доказів суд не повідомив.

Відповідач належним чином повідомлявся про дату та час слухання справи в суді згідно поштових повідомлень про вручення ухвал суду від 13.12.2016р., від 03.01.2017р., від 24.01.2017р. із відповідними відмітками про їх отримання відповідачем 19.12.2016р., 06.01.2016р. та 27.01.2017р.

Відповідно до підпункту 3.9.1. пункту 3.9. Постанови Пленуму ВГСУ №18 від 26.12.2011р. „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» , особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час та місце розгляду справи судом у разі виконання судом вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. За змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Судом в даному випадку приймається до уваги, що неявка в судове засідання господарського суду представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті та не тягне за собою відкладення справи на іншу дату. Тому, для уникнення зловживання процесуальними правами, враховуючи те, що судом вжито всіх необхідних заходів щодо належного повідомлення відповідача про слухання справи в суді, суд вважає за доцільне розглянути дану справу по суті, на підставі ст.75 ГПК України, за наявними документами.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

Комунальне підприємство „Спецкомунтранс» , м. Кам'янець-Подільський як юридична особа внесене до Єдиного державного реєстру, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 19.10.2015р. №1000343081. Житлово-експлуатаційне об'єднання товариства співвласників житла багатоквартирних будинків, м. Кам'янець-Подільський як юридична особа внесене до Єдиного державного реєстру, що підтверджується Витягом із ЄДРПОУ від 12.05.2016р. №1000915153.

Рішенням Кам'янець-Подільської міської ради №104 від 24.05.2006р. „Про затвердження тарифів на житлові послуги» послуга з вивезення та утилізації твердих побутових відходів визначена як доплата до вартості квартирної плати та плати за утримання будинків і прибудинкових територій.

Рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради №379 від 25.03.2010р. Комунальне підприємство „Спецкомунтранс» визнано виконавцем послуг із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів для всіх категорій споживачів у м. Кам'янці-Подільському.

Рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради №2179 від 29.11.2012р. встановлено скорегований тариф на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів. Згідно додатку 1 до цього рішення тариф 1м.куб. (з ПДВ) по наданню послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів для житлових організацій склав 22,39 грн., тариф за 1 м.кв. (з ПДВ) - 0,286 грн.

На підставі рішення виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради №629 від 16.05.2013р. були внесені зміни до рішення виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради № 2179 від 29.11.2012р. та встановлено тариф за 1м.кв. (з ПДВ) по наданню послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів в розмірі 0,283 грн.

22.03.2012р. між Виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради (замовник) та комунальним підприємством „Спецкомунтранс» (виконавець) був укладений договір №875 на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янця-Подільського, відповідно до умов якого виконавець зобов'язується згідно із графіком надавати послуги із вивезення побутових відходів на території м. Кам'янець-Подільського, а замовник зобов'язується виконати обов'язки, передбачені цим договором.

01.01.2013р. між Комунальним підприємством „Спецкомунтранс» (далі-виконавець) та Житлово-експлуатаційним об'єднанням товариств співвласників житла багатоквартирних будинків, м. Кам'янець-Подільський (далі - замовник) було укладено Договір №69, згідно п.1 якого виконавець зобов'язується згідно із графіком надавати послуги із вивезення побутових відходів, а замовник зобов'язується своєчасно оплачувати послуги за встановленими тарифами у строк і на умовах, передбачених цим договором на підставі договору №875 від 22.03.2012р. на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янець-Подільського та відповідно до схеми санітарного очищення.

Відповідно до п.4 договору для вивезення побутових відходів за контейнерною схемою використовуються технічно справні контейнери місткістю 1,1 куб. метрів, що належать виконавцю.

Обсяг надання послуг розраховується виконавцем на підставі норм затверджених органом місцевого самоврядування. Розрахунок обсягів і вартості послуг згідно норм 119523,65 м 2 х 0,286 грн. = 34 183,76 грн. в місяць (п.п.8, 9 договору).

Згідно п.10 договору розрахунковим періодом є календарний місяць. Тариф на момент укладення договору 22,39 за 1 куб. м., затверджений рішенням міської ради від 29.11.2012 за №2179 „Про встановлення скорегованого тарифу на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів» (п. 11 договору).

Розрахунок проводиться щомісячно до 30 числа поточного місяця, за попередній місяць (п.12 договору).

Договір діє із 01.01.2013р. по 01.01.2014р. і набирає чинності з дня його підписання. Договір вважається таким, що продовжений, якщо за місяць до закінчення строку його дії, одна із сторін не заявила про відмову від договору або його перегляд (п.п.29, 30 договору). Договір підписано представниками сторін та скріплено їх печатками.

29.04.2015р. між вищевказаними сторонами укладено договір аналогічного змісту №1210 на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янця-Подільського зі строком дії із 29.04.2015р. по 29.04.2016р.

На виконання умов договору позивачем надавались послуги із вивезення побутових відходів, що підтверджено доданими до матеріалів справи картками особового р рахунку платника від 06.10.2016р. за період з 25.04.2016р. по 06.10.2016р., з 01.01.2016р. по 06.10.2016р., розрахунком заборгованості за період з 25.04.2016р. по 26.09.2016р. на загальну суму 108 461,95 грн.

У зв'язку із несплатою боргу, позивач звернувся до відповідача із претензійним листом від 06.10.2016р. №176, згідно якого просив погасити заборгованість в сумі 108 461,95 грн. у строк до 26.10.2016р. Відповідь на казаний лист в матеріалах справи відсутня.

Оскільки заборгованість відповідачем не сплачена, позивач звернувся із позовом про стягнення із відповідача 108 461,95 грн. заборгованості станом на 27.10.2016р. відповідно до укладеного між сторонами договору від 01.01.2013р. №69.

Дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, судом прийнято до уваги таке:

Згідно ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно ст.174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

У відповідності до ст.11 та ст.509 ЦК України однією з підстав виникнення, цивільних прав та обов'язків сторін є укладення між ними договору. В силу зобов'язання боржник зобов'язаний вчинити на користь кредитора певну дію, в тому числі сплатити борг, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку, тобто сплати боргу.

Згідно ст.901 ЦК України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до „Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006р. №1010, до послуг належать операції поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення), що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування. Тарифи на послуги - грошовий вираз витрат із збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізації, знешкодження та захоронення 1 куб. метра або 1 тонни (за наявності вагового обладнання) побутових відходів, розрахований на основі економічно обґрунтованих планованих витрат з урахуванням планованого прибутку та податку на додану вартість.

Зі змісту п.2 „Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008р. №1070 вбачається, що побутовими є відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. Твердими відходами є залишки речовин, матеріалів, предметів, виробів, товарів, продукції, що не можуть у подальшому використовуватися за призначенням.

Відповідно до частин 1, 2 та 5 ст.32 Закону України „Про житлово-комунальні послуги» плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. У разі зміни вартості житлово-комунальних послуг виконавець/виробник не пізніше ніж за 30 днів повідомляє про це споживача з визначенням причин зміни вартості та наданням відповідних обґрунтувань з посиланням на погодження відповідних органів.

Послуга з вивезення побутових відходів може бути визначена згідно із рішенням органу місцевого самоврядування як окрема комунальна послуга. У такому разі тариф на послуги визначається без урахування витрат з вивезення побутових відходів (п.9 Постанови Кабінету Міністрів №869 від 01.06.2011р. „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» ).

Із матеріалів справи слідує, що згідно рішення Кам'янець-Подільської міської ради №104 від 24.05.2006р. послуга з вивезення та утилізації твердих побутових відходів віднесена до вартості квартирної плати та плати за утримання будинків і прибудинкових територій, як окрема комунальна послуга не була визначена.

Згідно із п.5 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011р. №869 „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» калькуляційною одиницею є 1 кв.м. загальної площі, що перебуває у власності або наймі фізичної особи чи юридичної особи.

Оскільки послуга з вивезення побутових відходів входить до складу послуги із утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, то відповідно її вартість входить до вартості послуги із утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та повинна визначатись з розрахунку на 1 кв.м. площі будинку з урахуванням тарифу на вивезення 1 куб.м. побутових відходів.

При цьому, рішенням виконкому Кам'янець-Подільської міської ради №379 від 25.03.2010р. було визнано Комунальне підприємство „Спецкомунтранс» виконавцем послуг із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів для всіх категорій споживачів у м. Кам'янці-Подільському.

Рішенням виконкому Кам'янець-Подільської міської ради №2179 від 29.11.2012 р. встановлено скорегований тариф на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів. Згідно додатку 1 до цього рішення тариф 1м.куб. (з ПДВ) по наданню послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів для житлової організації склав - 22,39 грн., тариф за 1 м.кв. (з ПДВ) - 0,286 грн.

Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк. Відповідно до ст.193 Господарського кодексу України одностороння відмова від виконання зобов'язання і одностороння зміна умов договору не допускається.

Відповідно до вимог ст.612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив зобов'язання, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Статтею 530 ЦК України визначено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Із матеріалів справи слідує, що на виконання умов договору про надання послуг із вивезення побутових відходів від 01.01.2013р. №69 та договору №1210 від 29.04.2015р. позивачем за період із квітня 2016р. по вересень 2016р. (період, за який заявляється стягнення заборгованості) надавались послуги по вивезенню твердих побутових відходів, накопичених на об'єктах відповідача, на загальну суму 108 461,95 грн., що підтверджено доданими до матеріалів справи картками особового р рахунку платника від 06.10.2016р. за період з 25.04.2016р. по 06.10.2016р., з 01.01.2016р. по 06.10.2016р., розрахунком заборгованості за період з 25.04.2016р. по 26.09.2016р. на загальну суму 108 461,95 грн.

Відтак, суд вважає правомірною заявлену позивачем до стягнення заборгованість в розмірі 108 461,95 грн., що узгоджується із матеріалами справи.

Виходячи із змісту ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Доказування полягає не лише в поданні особами доказів, а й у доведенні їх переконливості. Отже, обов'язок доказування певних обставин покладається на особу, яка посилається на ці обставини.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. (ст.34 ГПК України).

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

У відповідності до вимог ст.ст.44,49 ГПК України судові витрати по справі покладаються на відповідача у зв'язку із задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст.12, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, СУД -

ВИРІШИВ:

Позов Комунального підприємства „Спецкомунтранс» , м. Кам`янець-Подільський до Житлово-експлуатаційного об`єднання товариства співвласників житла багатоквартирних будинків, м. Кам`янець-Подільський про стягнення заборгованості за послуги із вивезення побутових відходів в сумі 108 461,95 грн. задовольнити.

Стягнути із Житлово-експлуатаційного об`єднання товариства співвласників житла багатоквартирних будинків, 32300, м. Кам`янець-Подільський, вул. Північна,81р. (код ЄДРПОУ 22987355) на користь Комунального підприємства „Спецкомунтранс» , 32300, м. Кам`янець-Подільський Хмельницька область, вул. Гунська, 7 (код ЄДРПОУ 33409809) 108 461,95 грн. (сто вісім тисяч чотириста шістдесят одна гривня 95 коп.) заборгованості за послуги із вивезення побутових відходів, 1 626,94 грн. (одна тисяча шістсот двадцять шість гривень 94 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Повне рішення складено 15.02.2017р.

Суддя В.В. Магера

Віддрук. 2 прим.:

1 - до справи;

2 - відповідачу (вул. Північна, 81 р, м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька обл., 32300) - рекоменд. кореспонд.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення13.02.2017
Оприлюднено20.02.2017
Номер документу64742083
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1233/16

Рішення від 13.02.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 24.01.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 03.01.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 13.12.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні