Рішення
від 09.02.2017 по справі 906/19/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "09" лютого 2017 р. Справа № 906/19/17

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Кудряшової Ю.В.

за участю представників сторін:

прокурор: Рудик В.Р., службове посвідчення №033462 від 18.05.2015;

від відповідача-1 Житомирської міської ради: не прибув;

від відповідача-2 ТОВ "Логос - Юг": не прибув.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Першого заступника керівника Житомирської місцевої прокуратури в інтересах держави

до 1) Житомирської міської ради

2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Логос - Юг

про визнання незаконним та скасування рішення №675 від 04.04.2014р., визнання недійсним договору оренди земельної ділянки площею 0,1600 га, зобов'язання повернути земельну ділянку, скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки площею 0,1600

Прокурор звернувся до суду з позовом про визнання незаконним та скасування рішення тридцять п'ятої сесії шостого скликання Житомирської міської ради № 675 від 04.04.2014 Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним особам, внесення змін до рішень міської ради в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1600 га, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, укладений 13 серпня 2014 року між Житомирською міською радою в особі секретаря міської ради ОСОБА_1 та товариством з обмеженою відповідальністю ЛОГОС-ЮГ в особі директора ОСОБА_2 Також прокурор просив зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю ЛОГОС-ЮГ повернути до земель запасу Житомирської міської ради земельну ділянку площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташовану за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, шляхом підписання акта прийому-передачі та скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир за товариством з обмеженою відповідальністю ЛОГОС-ЮГ (запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 13.08.2014 за номером 6726972).

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених в позові, просив задовольнити.

Відповідачі в судове засідання уповноважених представників не направили, хоч про час та місце розгляду справи повідомлялись вчасно та належним чином, на підтвердження чого в матеріалах справи міститься повідомлення про вручення адресатам поштових відправлень.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідачів своєчасно та належним чином про час і місце розгляду справи і забезпечення явки останнього в судове засідання для реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.

Проте, відповідачі своїм правом на участь у засіданні суду та наданні письмових або усних пояснень не скористалися, а тому, беручи до уваги те, що неявка в засідання суду відповідача або його представника, належним чином та відповідно до законодавства повідомлених про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними у ній матеріалами згідно із ст. 75 ГПК України.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 13.05.2013 до Житомирської міської ради звернувся керівник TOB ЛОГОС-ЮГ із заявою про видачу рішення про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1400 га. У заяві вказано, що попереднє право користування земельної ділянки підтверджується договором оренди земельної ділянки (а.с. 96-98), укладений 28.03.2011 між Житомирською міською радою та TOB Інвест-Регіон .

Рішенням двадцять четвертої сесії VI скликання Житомирської міської ради №580 від 11.07.2013 Про надання дозволу на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічної документації із землеустрою юридичним та фізичним особам Товариству з обмеженою відповідальністю Логос-Юг (а.с. 30-31) надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої по вул. Ватутіна, 95 в м. Житомирі орієнтовною площею 0,1500 га. Також в додатку 1.4 до рішення сесії Житомирської міської ради № 580 від 11.07.2013 вказано, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЛОГОС-ЮГ володіє на праві власності об'єктами нерухомості, розташованими на земельній ділянці по вул. Ватутіна, 95 в м. Житомирі на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна від 09.08.2012 (а.с.68-72). Попереднє право користування земельною ділянкою належало Товариству з обмеженою відповідальністю Інвест-Регіон .

В послідуючому рішенням тридцять п'ятої сесії VI скликання Житомирської міської ради №675 від 04.04.2014 Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним особам, внесення змін до рішень міської ради (а.с. 28-29) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1600 га, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир та передано останню в оренду товариству з обмеженою відповідальністю Логос-Юг на 5 років.

13.08.2014між Житомирською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Логос-Юг укладено договір оренди (Договір) (а.с. 23-24) земельної ділянки площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, тривалістю 5 років, для розміщення та експлуатації будівель і споруд, додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій.

13.08.2014 земельну ділянку площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташовану по вул. Ватутіна, 95 в м. Житомир, передано Житомирською міською радою Товариству з обмеженою відповідальністю Логос-Юг за актом прийому-передачі (а.с.27).

Державна реєстрація права оренди вищевказаної земельної ділянки проведена 13.08.2014, про що державним реєстратором Житомирського міського управління юстиції до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис під номером 6726972 (а.с. 32-36).

За результатами вивчення Житомирською місцевою прокуратурою наведених матеріалів та документації із землеустрою, установлено, що рішення тридцять п'ятої сесії шостого скликання Житомирської міської ради №675 від 04.04.2014 в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки TOB Логос-Юг , укладений на підставі наведеного рішення, Договір суперечить вимогам земельного законодавства, у зв'язку з чим прокуратура звернулась до суду з даним позовом.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив, що відповідно до договору оренди землі від 28.03.2011 (а.с.96-98) земельна ділянка площею 0,1400 га, розташована за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002, передана Житомирською міською радою у платне користування Товариству з обмеженою відповідальністю Інвест-Регіон на 5 років.

29.08.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю Інвест-Регіон та Товариством з обмеженою відповідальністю Логос-Юг укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна (а.с.68-72), а саме: автозаправної станції з приміщенням магазину, що розташована за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, площею 51,4 кв.м.

Згідно п. 1.3 даного договору об'єкт продажу розташований на земельній ділянці площею 0,1400 га, з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002. Право власності TOB Логос-Юг на об'єкти нерухомого майна, розташовані за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, зареєстровано комунальним підприємством Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації Житомирської обласної ради 22.08.2012 (а.с. 76). В аб. 2 п. 1.3 договору купівлі-продажу від 29.08.2012 зазначено, що перехід права користування на земельну ділянку необхідно оформити на підставі ст. 120 Земельного кодексу України.

Таким чином, з урахуванням положень ст. 377 Цивільного кодексу України, ст. 120 Земельного кодексу України, з моменту державної реєстрації права власності об'єктів нерухомості, розташованих за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, тобто з 29.08.2012, до TOB ЛОГОС-ЮГ перейшло право оренди на земельну ділянку 0,1400 га, з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002.

У відповідності до ч. 4 ст. 79-1 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Таким чином, на момент подання TOB Логос-Юг заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир (13.05.2013), прийняття сесією Житомирської міської ради рішення про надання дозволу на розроблення відповідного проекту землеустрою (11.07.2013), про затвердження проекту землеустрою (04.04.2014), укладення Договору (13.08.2014) земельна ділянка площею 0,1400 га з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002 вважалася сформованою в розумінні ст. 79 Земельного кодексу України.

Формування земельної ділянки, відповідно до ч. 1 ст. 79-1 Земельного кодексу України, є юридичним фактом, з наявністю якого закон пов'язує визнання земельної ділянки об'єктом цивільних прав. Отже, юридично значущі дії із земельною ділянкою можливо здійснювати виключно після набуття останньою статусу об'єкта цивільних прав, тобто після присвоєння їй кадастрового номера (ч. 9 ст. 79 і Земельного кодексу України).

Згідно ч. 2 ст. 79-1 ЗК України формування земельної ділянки здійснюється:

- у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

- шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок;

- шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів.

У відповідності до ч. 5 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій-сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Частиною 1 ст. 123 ЗК України передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

- надання земельної ділянки зі зміною її цільового призначення;

- формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Системний аналіз положень ст.ст. 79-1 123 Земельного кодексу України свідчить, що складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка має встановлені межі, площу, кадастровий номер, суперечить законодавству України, оскільки останнім не передбачено подвійного відведення за проектами землеустрою сформованої земельної ділянки.

Згідно заяви керівника TOB Логос-Юг від 13.05.2013 останній просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1400 га, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомира, тоді як зазначена земельна ділянка була сформована з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002, а тому відведенню не підлягала.

Всупереч вищенаведеним обставинам, Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки TOB Логос-Юг в оренду для розміщення та експлуатації будівель і споруд, додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій загальною площею 0,1600 га на території м. Житомира, вул. Ватутіна, 95 (Проект). Згідно Проекту земельна ділянка, розташована за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомира, збільшилася у площі з 0,1400 га до 0,1600 га, та їй присвоєно новий кадастровий номер - 1810136300:05:029:0012.

В п. 1.4 земельно-кадастрової інформації (а.с.41), яка міститься у Проекті, загальна площа земельної ділянки, за рахунок якої запроектоване відведення, становить 0,1600 га, з яких 0,1400 га перебувають в оренді.

Також в пояснювальній записці до Проекту (а.с.44) зазначено, що земельна ділянка складається з земель, наданих в користування площею 0,1400 га (договір оренди землі від 28.03.2011 № 181010004000058) та не наданих у власність та користування площею 0,0200 га.

Отже фактично земельна ділянка площею 0,1600 га, розташована за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, з кадастровим номером 1810136300:05:029:0012, відведена та сформована шляхом приєднання до сформованої земельної ділянки площею 0,1400 га, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002 та невідведеної на момент розроблення Проекту земельної ділянки площею 0,0200 га.

Наразі відомості стосовно земельної ділянки площею 0,1400 га з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002 в Державному земельному кадастрі відсутні .

Згідно до ч. 1 ст. 27 Закону України Про державний земельний кадастр (тут і в подальшому в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі поділу або об'єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається.

Отже, законодавство України визначає, що скасування кадастрового номера земельної ділянки можливе у разі поділу або об'єднання земельних ділянок.

Разом з тим, ч. 2 ст. 79 і ЗК України передбачено, що об'єднання або поділ, як спосіб формування нової земельної ділянки, може мати місце лише стосовно сформованих земельних ділянок, тобто об'єктів цивільних прав з установленими межами, місцем розташування та кадастровим номером.

Враховуючи те, що земельне законодавство України не передбачає можливості відведення за проектом землеустрою сформованої земельної ділянки, розроблення відповідного проекту стосовно такої земельної ділянки чи окремої її частини, а також об'єднання земельних ділянок, одна з яких, на момент розроблення документації із землеустрою, вважається несформованою в розумінні ст. 79-1 ЗК України, Проект, за яким відведено земельну ділянку по вул. Ватутіна, 95 в м. Житомирі з визначенням площі 0,1600 га, місця розташування, кадастрового номера 1810136300:05:029:0012, не відповідає вимогам земельного законодавства України.

Товариство з обмеженою відповідальністю Логос-Юг , як власник будівель, розташованих на земельній ділянці площею 0,1400 га з кадастровим номером 1810136300:05:029:0002 за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, користується правом користуватися цією земельною ділянкою у сформованих межах - 0,1400 га.

Водночас TOB Логос-Юг не позбавлене можливості ініціювати у встановленому порядку відведення земельної ділянки площею 0,0200 га, та після цього, відповідно до технічної документації із землеустрою щодо об'єднання або поділу земельних ділянок, за наявності дозволу власника, вирішувати питання про об'єднання сформованих земельних ділянок площею 0,1400 га та 0,0200 га в одну земельну ділянку площею 0,1600 га з присвоєнням їй нового кадастрового номера.

Передбачену законодавством процедуру не дотримано, тому відведення земельної ділянки площею 0,1600 га з кадастровим номером 1810136300:05:029:0012 по вул. Ватутіна, 95 в м. Житомир, у користування TOB Логос-Юг , здійснено усупереч положенням земельного законодавства України.

Згідно ч. 1 ст. 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Висновком управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області від 15.01.2014 № 2/04-в Проект погоджено. При цьому, у п. 1.2 Розділу II Висновку безпідставно зазначено, відведення земельної ділянки передбачено за рахунок земель, не наданих у власність і користування. Відповідний висновок суперечить фактичним обставинам формування земельної ділянки та інформації, які міститься в окремих документах Проекту (пояснювальній записці, земельно-кадастровій інформації).

Згідно ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

З наведеного вбачається, що управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області було зобов'язано відмовити у погодженні Проекту.

Крім цього, надання відповідачу-2 в користування на умовах оренди земельної ділянки площею 0,1600 га, з кадастровим номером 1810136300:05:029:0012, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир проводилось з порушенням вимог ст. 134 ЗК України.

Відповідно до ч. 2 ст. 134 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Таким чином, ЗК України містить категоричну вимогу щодо передачі земельних ділянок державної та комунальної форми власності в оренду виключно за результатами проведення земельних торгів.

Наведені у частинах другій та третій ст. 134 ЗК України випадки, за яких земельні торги не проводяться, містять вичерпний перелік та розширеному тлумаченню не підлягають.

Відповідно до ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної та комунальної власності або права на них, зокрема, у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Земельна ділянка площею 0,1600 га, з кадастровим номером 1810136300:05:029:0012, розташована за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, сформована шляхом приєднання земельної ділянки площею 0,0200 га, не наданої раніше у власність чи користування, до сформованої земельної ділянки площею 0,1400 га з кадастровим номером 1810136300:05:029:0012.

У відповідності кадастрового плану земельної ділянки 1810136300:05:029:0012, яка міститься у Проекті, землі площею 0,0200 га, які фактично приєднані до земельної ділянки 1810136300:05:029:0002, належать до забудованих земель.

Разом з тим, відповідно до детального плану території за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, проведеного у 2013 році, земельні ділянка, площею 0,0200 га, яка прилягає до наданої в оренду земельної ділянки 1810136300:05:029:0002, призначена для зведення у майбутньому майданчика для тимчасової стоянки авто.

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єктів нерухомого майна № 73273401 від 18.11.2016 TOB ЛОГОС-ЮГ упродовж 2012-2014 років не реєструвало нові об'єкти нерухомого майна на праві власності адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир.

Отже TOB Логос-Юг безпідставно одержало в оренду земельну ділянку площею 0,0200 га без проведення процедури земельних торгів.

Відповідно до ч. 4 ст. ст. 334 Цивільного кодексу України (тут і в подальшому в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Згідно ст.ст. З, 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (тут і в подальшому в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) право власності на об'єкт нерухомого майн підлягає державній реєстрації.

Таким чином, у розумінні ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України, правом на одержання в оренду земельної ділянки державної або комунальної власності поза процедурою конкурсних торгів, користується особа, яка, згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, володіє на праві власності нерухомими об'єктами, розташованими на земельній ділянці.

Матеріали детального плану території у сукупності з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень свідчать, що на час розроблення Проекту, його погодження та затвердження, укладення договору оренди відповідач-2 не набував права власності на об'єкти нерухомого майна, розташовані на частині земельної ділянки площею 0,0200.

Інші випадки, з наявністю яких закон пов'язує можливість набуття права оренди на земельні ділянки державної та комунальної форми без процедури конкурсних торгів, відсутні.

Враховуючи те, що відповідна частина земельної ділянки 0,0200 га), до передання в оренду TOB Логос-Юг , не була сформованою у встановленому законом порядку, надання в оренду останньої вимагало від органу місцевого самоврядування та територіального органу центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин організації та проведення земельних торгів.

Таким чином, земельна ділянка площею 0,0200 га, без проведення земельних торгів, приєднана до земельної ділянки площею 0,1400 га 1810136300:05:029:0002, що одночасно є порушенням вимог ст.ст. 79 , 123, 124, 134 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Згідно ч. 1 ст. 155 Земельного кодексу України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушується права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Прийняття Житомирською міською радою рішення тридцять п'ятої сесії шостого скликання Житомирської міської ради №675 від 04.04.2014 Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним особам, внесення змін до рішень міської ради суперечить нормам Земельного кодексу України та порушує права територіальної громади міста Житомира в особі Житомирської міської ради як власника земельної ділянки.

У відповідності до ст. 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частиною 1-3, 5, 6 статті 203 цього Кодексу.

Згідно ст. 211 Земельного кодексу України наслідком укладання угод з порушенням чинного законодавства є визнання такої угоди судом недійсною. Статтями 203, 228 ЦК України передбачено, що правочини не можуть суперечити цивільно-правовому законодавству, не повинні бути спрямовані на порушення інтересів і пошкодження майна держави, територіальної громади, незаконним заволодінням ним, а тому, при таких обставинах, вони визнаються недійсними.

Отже, визнання рішення тридцять п'ятої сесії шостого скликання Житомирської міської ради №675 від 04.04.2014 Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним особам, внесення змін до рішень міської ради , як такого, що не відповідає вимогам чинного законодавства, робить неможливе подальше існування спірного договору оренди земельної ділянки та дає підстави до визнання його недійсним.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема, тоді, коли одержану полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Зважаючи на те, що передача земельної ділянки здійснена шляхом підписання акта приймання-передачі, повернення останньої, у разі визнання договору недійсним, повинно здійснюватися аналогічним способом.

Крім того, Законом України від 04.07.2012 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно внесено зміни, відповідно до яких у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав. Відтак у державного реєстратора обов'язок скасувати державну реєстрацію виникає лише на підставі судового рішення про скасування рішення про державну реєстрацію прав, а тому в позові ставиться вимога про скасування державної реєстрації права оренди на земельні ділянки.

Як визначає ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України oбставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За змістом статті 33 Господарського процесуального кодексу України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Oбов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги і заперечення.

Відповідачі не подали до суду жодного доказу на спростування позовних вимог.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, заявлені у відповідності до вимог чинного законодавства, підтверджуються належними доказами, які є в матеріалах справи, та підлягають задоволенню.

Судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів.

Керуючись ст.ст. 33,43,44,49,75,82-85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати незаконним та скасувати рішення тридцять п'ятої сесії шостого скликання Житомирської міської ради № 675 від 04.04.2014 Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним особам, внесення змін до рішень міської ради в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1600 га, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир.

3. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, укладений 13.08.2014 між Житомирською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Логос-Юг .

4. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Логос-Юг (20305, Черкаська область, м. Умань, Ленінградське шосе, 21, ід. код 31024917) повернути до земель запасу Житомирської міської ради (10014, м. Житомир, майдан ОСОБА_4, 4/2, ід. код 13576954) земельну ділянку площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташовану за адресою: вул. Ватутіна, 95, м. Житомир, шляхом підписання акта прийому-передачі.

5. Скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 0,1600 га, кадастровий номер 1810136300:05:029:0012, розташованої за адресою: вул. Ватутіна, 95 в м. Житомир за Товариством з обмеженою відповідальністю Логос-Юг (20305, Черкаська область, м. Умань, ленінградське шосе, 21, ід. код 31024917) (запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 13.08.2014 за номером 6726972).

6. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Логос-Юг (20305, Черкаська область, м. Умань, Ленінградське шосе, 21, ід. код 31024917) та Житомирської міської ради (10014, м. Житомир, майдан ОСОБА_4, 4/2, ід. код 13576954) в солідарному порядку

- на користь прокуратури Житомирської області (10008, Житомирська обл., м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, буд. 11, ід. код 02909950) 6890,00 грн. сплаченого збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 14.02.17

Суддя Кудряшова Ю.В.

Віддрукувати:

1 - в справу;

2,3 - відповідачам (рек. з повід.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення09.02.2017
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64742258
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/19/17

Ухвала від 28.03.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 23.03.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Рішення від 09.02.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 24.01.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 05.01.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні