Справа № 2а/2570/56/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 січня 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Падій В.В.
при секретарі Чесноковій Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівський області до приватно - орендного сільськогосподарського підприємства "Світанок" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В :
06.01.2011 року Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівський області (далі – відділення Фонду у Чернігівській області) звернулось до суду з адміністративним позовом до приватно - орендного сільськогосподарського підприємства "Світанок" (далі – ПОСП "Світанок") про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 7689,47 грн. та пені в розмірі 632,70 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що у ПОСП "Світанок" середньооблікова кількість штатних працівників в 2009 році складала 19 осіб, а тому, відповідно до Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42 норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. Відповідно до поданого відповідачем уточнюючого звіту у ПОСП "Світанок" не працювало жодної особи, якій встановлена інвалідність. Таким чином невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.
Представником позивача в судовому засіданні надана заява про зменшення позовних вимог, відповідно до якої в зв'язку з частковою сплатою ПОСП "Світанок" заборгованості по адміністративно – господарським санкціям в розмірі 500 грн., загальна сума заборгованості відповідача по адміністративно – господарським санкціям становить 7189,47 грн. та пені – 632,70 грн.
Відповідно до ч.1 ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства України позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову.
В судовому засіданні представник позивача вимоги підтримав, просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі та пояснив, що ПОСП "Світанок" в зв'язку зі скрутним фінансовим становищем не в змозі сплатити суми адміністративно-господарських санкцій та пені.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до вимог ст. 19 Закону України від 21.03.1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі – Закон № 875-XII) для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 Закону № 875-XII встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік визначається відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 1442\11722.
Крім того, відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 19 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Згідно ст. 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Частинами 9, 10 статті 19 Закону № 875-XII встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 р. № 42 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 р. за №117/13384 звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.
Судом встановлено, що згідно уточнюючого звіту від 12 листопада 2010 року про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача в 2009 році становила 19 осіб та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. На підприємстві відповідача у 2009 році не працювало жодної особи, якій встановлена інвалідність. Таким чином, невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у відповідача становить 1 робоче місце.
Річний фонд оплати праці, зазначений в звіті за 2009 рік на підприємстві складає 165,1 тис. грн., отже середньорічна заробітна плата штатного працівника становить 8689,47 грн.
Таким чином за одне нестворене робоче місце штрафні санкції становлять 8689,47 грн.
Однак, протягом 2010 року відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій частково була погашена в розмірі 1500,00 грн., а тому загальна сума заборгованості ПОСП "Світанок" по сплаті адміністративно-господарських санкцій становить 7189,47 грн.
Зважаючи на те, що відповідачем несвоєчасно сплачено адміністративно-господарські санкції, то згідно ч. 2 ст. 20 Закону № 875-XII порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до пункту 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України №223 від 15.05.2007 року у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.
Постановою правління Національного банку України від 09.08.2010 року № 77 встановлена з 10.08.2010 року облікова ставка у розмірі 7,75% річних, а тому розмір пені, розрахованої відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області, становить 632,70 грн.
Згідно статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення.
Відповідач, до суду не надав жодних належних доказів, які б підтверджували виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівський області до приватно - орендного сільськогосподарського підприємства "Світанок" є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю, а адміністративно-господарські санкції та пеня стягненню з відповідача.
Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судові витрати(судовий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівський області до приватно - орендного сільськогосподарського підприємства "Світанок" - задовольнити повністю.
Стягнути з приватно - орендного сільськогосподарського підприємства "Світанок" (р/р 26004301101690, Філія ЧОУ ВАТ «Державний ощадний банк України» м. Чернігів, МФО 353553, код ЄДРПОУ 30812659) в дохід Державного бюджету України (Отримувач: Державний бюджет Коропського району, банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області, рахунок: 31210230700207, МФО 853592, код ЄДРПОУ 22816021) 7189 (сім тисяч сто вісімдесят дев'ять) грн. 47 коп. адміністративно-господарських санкцій та 632 (шістсот тридцять дві) грн. 70 коп. пені.
Порядок апеляційного оскарження постанови суду, передбачений ст. 185-186 КАС України.
Суддя Падій В.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 20.02.2017 |
Номер документу | 64742820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні