Постанова
від 14.05.2007 по справі 10/24-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

 

УКРАЇНА

Господарський

суд

Житомирської

області


10002, м. Житомир, майдан

Путятинський,3/65

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

Від "14" травня 2007 р. 

                                                   Справа № 10/24-НА

 

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Будішевської Л.О.

при секретарі Осіпчук О.В.

за участю представників сторін

від позивача Кім В.В., дов. від 01.02.07р.;

від відповідача Шевчук В.П., дов.№8728/Ш/10 від 24.03.06р.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за

позовом Дочірнього підприємства "Житомирські монтажно-заготовчі майстерні

Закритого акціонерного товариства фірми "Сантехмонтаж-1" (м.Житомир) 

до Державної податкової інспекції у м. Житомирі (м.Житомир)

про визнання протиправним та скасування рішення від 11.10.06р.

 

ДП "Житомирські монтажно-заготовчі майстерні Закритого

акціонерного товариства фірми "Сантехмонтаж-1" пред'явлено позов про

визнання протиправними і скасування рішення №0005542303 від 11.10.06р. та

податкових вимог №1/874 від 31.10.06р., №2/969 від 11.12.06р.

Заявою від 15.02.07р. (а.с.51) позивач уточнив свої позовні вимоги

та просить визнати протиправними та скасувати рішення №0005542303 від

11.10.06р. та податкову вимогу №2/969 від 11.12.06р. в частині встановлення

заборгованості по пені по податку з доходів найманих працівників в сумі

11948,18грн. з підстав невідповідності їх вимогам чинного законодавства.

Представник позивача позовні вимоги, з урахуванням заяви про

уточнення позовних вимог, підтримав в повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву

від 15.02.07р. (а.с.52), в якому навів доводи та обґрунтування щодо

правомірності оспорюваних позивачем рішення та вимоги.

В засідання суду викликався свідок ОСОБА_1, який надав пояснення

по суті поставлених йому запитань (протокол судового засідання, а.с.78).

 

Заслухавши пояснення представників сторін, свідка, дослідивши та

оцінивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд,

 

ВСТАНОВИВ:

 

В період з 11.09.06р. по 22.09.06р. працівниками ДПІ у м.Житомирі

була проведена виїзна планова перевірка ДП "Житомирські монтажно-заготовчі

майстерні" ЗАТ "Сантехмонтаж-1" з питань дотримання вимог податкового,

валютного та іншого законодавства за період з 01.07.03р. по 30.06.06р., за

результатами якої складено акт перевірки №3138/23-1/22066637/0110 від

27.09.06р. (а.с.10-43).

На підставі зазначеного акта перевірки ДПІ у м.Житомирі було

прийнято рішення №0005542303 від 11.10.06р. про застосування штрафних санкцій в

сумі 4673,43грн. за порушення вимог пп.2.13 Положення про порядок ведення

касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою

Правління НБУ від 19.02.01р. за №72.

Крім того, на підставі висновків перевірки відповідачем була

направлена на адресу позивача вимога №2/969 від 11.12.06р., яка, крім іншого,

визначила позивачу заборгованість по пені по податку з доходів найманих

працівників в сумі 11948,18грн.

Позивач не погоджується з вищезазначеними рішенням та податковою

вимогою в частині визначення заборгованості по пені в сумі 11948,18грн., вважає

їх протиправними та такими, що прийняті з порушенням вимог чинного

законодавства.

Дослідивши та оцінивши наявні в справі докази, заслухавши доводи

представників сторін, свідка, господарський суд дійшов висновку про

неправомірність прийнятих ДПІ у м.Житомирі рішення та податкової вимоги в

частині визначення заборгованості по пені в сумі 11948,18грн. виходячи з

наступного.

Згідно рішення ДПІ у м.Житомирі №0005542303 від 11.10.06р.

(а.с.44) до позивача, на підставі акта перевірки №3138/23-1/22066637/0110 від

27.09.06р., застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 4673,43грн. за

порушення вимог пп.2.13 Положення про порядок ведення касових операцій у

національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від

19.02.01р. за №72.

Застосовані до позивача штрафні санкції на підставі вищевказаного

рішення не є податковим зобов'язанням, а вважаються

адміністративно-господарськими санкціями за порушення встановлених правил

здійснення господарської діяльності, в зв'язку з чим на вказані правовідносини

поширюється дія Господарського кодексу України.

Відповідно до ч.1 ст.241 ГК України, грошова сума, що сплачується

суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним

встановлених правил здійснення господарської діяльності, розглядається як

адміністративно-господарський штраф. Статтею 239 ГК України цей штраф віднесено

до групи адміністративно-господарських санкцій, які застосовуються органами

державної влади чи органами місцевого самоврядування до суб'єктів

господарювання, котрі порушили правила здійснення господарської діяльності.

Відповідно до ст.250 ГК України, адміністративно-господарські

санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом 6 місяців

із дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через один рік з дня порушення

цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської

діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Таким чином, адміністративно-господарські штрафи у будь-якому разі

можуть бути застосовані не пізніше одного року з дня вчинення господарського

правопорушення суб'єктом господарювання.

Як свідчить акт перевірки №3138/23-1/22066637/0110 від 27.09.06р. (а.с.37)

факти виявлених порушень позивачем були допущені в період з 21.05.04р. по

19.11.04р., що не заперечується позивачем по справі.

При цьому за вказані порушення здійснення господарської діяльності

штрафні санкції ДПІ у м.Житомирі були застосовані 11.10.06р., тобто, штрафні

санкції були застосовані пізніше ніж через 1 рік з дня порушення суб'єктом

господарювання встановлених законодавчими актами правил здійснення

господарської діяльності.

Враховуючи викладене, штрафні санкції, застосовані до позивача на

підставі рішення №0005542303 від 11.10.06р., визначені з порушенням вимог

чинного законодавства - Господарського кодексу України, а тому є протиправними

та безпідставними, в зв'язку з чим рішення, на підставі яких були застосовані

штрафні санкції, підлягає скасуванню з підстав його незаконності.

11.12.06р. ДПІ у м.Житомирі на адресу позивача була направлена

друга податкова вимога №2/969 (а.с.46), згідно якої позивачу, крім іншого, було

визначено  заборгованість по пені по

податку з доходів найманих працівників в сумі 11948,18грн., яка була

встановлена в ході проведення перевірки та зазначена в акті від 27.09.06р.

№3138/23-1/22066637/0110.

Відповідно до п.1.10 ст.1 Закону України "Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами" від 21.12.00р. №2181-ІІІ (надалі - Закон-2181)

податкова  вимога  - це письмова вимога податкового органу до

платника податків погасити суму податкового боргу.

Податковий борг (недоїмка), згідно п.1.3 ст.1 Закону-2181,

вважається податкове зобов'язання  (з

урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником

податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене

у встановлений строк, а також пеня, 

нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону-2181 у разі коли платник

податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені

строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Таким чином, обов'язковою умовою для направлення платнику податків

податкової вимоги є несплата ним узгодженої суми податкового зобов'язання.

Для узгодження податкового зобов'язання по сплаті пені ДПІ у

м.Житомирі зобов'язана була відповідно до вимог пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону-2181

направити на адресу позивача податкове повідомлення.

Таке податкове повідомлення ДПІ у м.Житомирі не виносилось та на

адресу платника податків не направлялось.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України а адміністративних справах про

протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень

обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності

покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

ДПІ у м.Житомирі в ході судового розгляду справи не надала доказів

узгодження в установленому чинним законодавством порядку податкового

зобов'язання по пені по податку з доходів найманих працівників в сумі

11948,18грн., а тому законодавчо встановлені підстави для направлення

податкової вимоги №2/969 від 11.12.06р. в цій частині у відповідача були

відсутні.

Вказане свідчить про протиправність вказаної податкової вимоги в

частині встановлення заборгованості по пені по податку з доходів найманих

працівників в сумі 11948,18грн., що є підставою для її скасування в цій частині.

Заперечення відповідача спростовуються матеріалами справи та

суперечать нормам чинного законодавства.

За таких підстав суд вважає, що позовні вимоги ДП

"Житомирські монтажно-заготовчі майстерні ЗАТ фірми

"Сантехмонтаж-1" обґрунтовані, підтверджені документально матеріалами

справи і підлягають задоволенню в повному обсязі.

 

Судові витрати по справі підлягають стягненню з Державного бюджету

України на користь позивача.

 

Відповідно до Закону України "Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими

фондами" від 21.12.00р. №2181-ІІІ, ст.ст.238, 239, 250 ГК України,

керуючись ст.ст.94, 158-163, 167, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних  положень КАС України, господарський суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

 

2. Визнати протиправними та скасувати:

- рішення Державної податкової інспекції у м.Житомирі №0005542303

від 11 жовтня 2005р.;

- другу податкову вимогу №2/969 від 11 грудня 2006 року в частині

встановлення заборгованості по пені по податку з доходів найманих працівників в

сумі 11948грн. 18коп.

 

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього

підприємства "Житомирські монтажно-заготовчі майстерні Закритого

акціонерного товариства фірми "Сантехмонтаж-1", 10001, м.Житомир,

вул.Баранова, 82, ідентифікаційний код 22066637 - 3грн. 40коп. державного мита.

Постанова господарського суду Житомирської області набирає

законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки,

встановлені ст.186 КАСУ.

Суддя                                                                        

 

Віддрукувати: 3пр.

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення14.05.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу647542
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/24-на

Постанова від 14.05.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні