Ухвала
від 15.02.2017 по справі 712/1748/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа №712/1748/17

Провадження № 1-кс/712/824/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про проведення обшуку

15 лютого 2017 року Слідчий суддя Соснівського районного суду Черкаської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 розглянув клопотання по кримінальному провадженню № 42017251010000007 від 13.01.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України про проведення обшуку

в с т а н о в и в:

Прокурор Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , звернулась з клопотанням про проведення обшуку в транспортному засобі з державним номером НОМЕР_1 (Audi 80), яким користується ФОП ОСОБА_4 , з метою виявлення та вилучення речей та документів, пов`язаних з вчиненням злочину, а саме: договору укладеного між ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-70» та департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради у 2016 році про реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки) із усіма змінами та додатками, дефектних актів, зведених кошторисних розрахунків, договірних цін, локальних кошторисів, відомостей ресурсів, розрахунків загальновиробничих витрат, актів прихованих робіт, графіків виконання робіт, довідок про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3, актів приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в, що стосуються вищевказаного договору, документів, що підтверджують отримання коштів за виконанні роботи що стосуються вищевказаного договору, сертифікатів якості, відповідності, гарантій, що стосуються вищевказаного договору, договорів підряду ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-70» із субпідрядниками щодо виконання вказаних робіт, підтверджуючих первинних документів на придбання конструкцій, матеріалів та підтвердження наявності або експлуатації будівельних машин та механізмів, розрахунків вартості експлуатації однієї машино-години на будівельні машини та механізми, вартість яких включена до актів, проектно-кошторисної документації на реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки), експертних звітів щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, договорів технічного нагляду на реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки) та документів, що підтверджують оплату зазначених послуг, банківських карток, чекових книжок, чорнових записів, блокнотів, які використовувались ФОП ОСОБА_4 для вчинення незаконної діяльності, грошових коштів, отримані зазначеним суб`єктом злочинним шляхом, інших речей та документів, що можуть мати доказове значення у даному кримінальному провадженні.

Клопотання мотивовано тим, що Слідчим відділом Черкаського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017251010000007 від 13.01.2017 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 26.12.2016 між ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-70», код 40948505, в особі керівника ОСОБА_5 та департаментом житлово-комунального комплексу ЧМР було укладено договір №154 про реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки). 26.12.2016 укладено договір №101 від 26.12.2016 між ФОП ОСОБА_4 та департаментом житлово-комунального комплексу ЧМР на здійснення технічного нагляду по вищевказаному об`єкту. 27.12.2016 всупереч інтересів служби, з корисливих мотивів підписано акти виконаних робіт по вищевказаному об`єкту службовими особами департаменту житлово-комунального комплексу ЧМР, ФОП ОСОБА_4 та керівником ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-70» ОСОБА_5 , однак зазначені роботи фактично не проводились.Вказані роботи та послуги технічного нагляду згідно даних офіційного порталу публічних фінансів України оплачені департаментом житлово-комунального комплексу ЧМР в повному обсязі на суму 238 092 грн.

Оперативним шляхом встановлено, що ФОП ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на даний час використовує автомобіль, а саме з державним номером НОМЕР_1 (Audi 80), який належить його синові ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

З метою повного та неупередженого розслідування кримінального провадження, встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, а також обставин використання бюджетних коштів, проведення судових експертиз (почеркознавчої, комплексної будівельно-економічної та товарознавчої, судово-бухгалтерської тощо), виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, та беручи до уваги те, що в транспортному засобі з державним номером НОМЕР_1 (Audi 80), яким користується ФОП ОСОБА_4 , можуть знаходитись речі та документи пов`язані з вчиненням злочину, а саме: договір укладений між ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-70» та департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради про реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки) із усіма змінами та додатками, дефектні акти, зведені кошторисні розрахунки, договірні ціни, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунки загальновиробничих витрат, акти прихованих робіт, графіки виконання робіт, довідки про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3, акти приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в, що стосуються вищевказаних договорів, документи, що підтверджують отримання коштів за виконанні роботи що стосуються вищевказаного договору, сертифікати якості, відповідності, гарантії, що стосуються вищевказаного договору, договори підряду ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-70» із субпідрядниками щодо виконання вказаних робіт, підтверджуючі первинні документи на придбання конструкцій, матеріалів та підтвердження наявності або експлуатації будівельних машин та механізмів, розрахунків вартості експлуатації однієї машино-години на будівельні машини та механізми, вартість яких включена до актів, проектно-кошторисна документація на реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки), експертні звіти щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, договори технічного нагляду на реконструкцію вулиці Толстого у м. Черкаси (влаштування автостоянки) та документи, що підтверджують оплату зазначених послуг, банківські картки, чекові книжки, чорнові записи, блокноти, які використовувались ФОП ОСОБА_4 для вчинення незаконної діяльності, грошові кошти, отримані зазначеним суб`єктом злочинним шляхом, інші речі та документи, що можуть мати доказове значення у даному кримінальному провадженні, на даний час виникла обґрунтована необхідність у проведенні обшуку в транспортному засобі з державним номером НОМЕР_1 (Audi 80), яким користується ФОП ОСОБА_4 .

Вказані предмети та документи мають важливе значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду.

Проведення вилучення зазначених документів та предметів в порядку тимчасового доступу до них на даному етапі розслідування кримінального провадження не доцільно, оскільки у слідства є достатні підстави вважати, що вказані предмети та документи під час тимчасового доступу до них можуть бути знищені або змінені з метою уникнення кримінальної відповідальності винних осіб.

Враховуючи вищевикладене вбачається, що іншим способом, ніж проведення обшуку в транспортному засобі з державним номером НОМЕР_1 (Audi 80), яким користується ФОП ОСОБА_4 , не можливо зафіксувати сліди вчиненого злочину та виявити і вилучити предмети і документи, які в подальшому будуть використані як докази.

В судовому засіданні прокурор підтримав подане клопотання та просив його задовольнити.

Слідчий суддя заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.

Відповідно до вимог ст. 223 КПК Українипідставами для проведення слідчої дії є наявній достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Статтею 234 КПК України, передбачено, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого суду з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також місце встановлення розшукуваних осіб. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи, або осіб, яких планується відшукати.

Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення;2)відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування ; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи, або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Європейська конвенція про захист прав людини і основних свобод пред`являє досить високі вимоги для такого обмеження прав, як проведення обшуку.

Відповідно до п. 2 ст. 8 Конвенції не допускається втручання з боку державних органів у здійснення права на недоторканність житла, за винятком втручання, передбаченого законом і необхідного в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки і суспільного спокою, економічного благополуччя країни, з метою запобігання безладу чи злочинів, для охорони здоров`я, моральності чи захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до ч. 5ст. 236 КПК України, обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку.

Прокурором не надано доказів виправданості такого втручання у права та свободи особи, яка є власником або законним користувачем транспортного засобу, про обшук якого заявлене клопотання.

Також прокурором не доведено, що мета задля якої заявлено клопотання, може бути досягнута шляхом проведення обшуку, та не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відшукуванні речі знаходяться у вказаному в клопотанні транспортного засобу.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення порушень ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, клопотання прокурора про проведення обшуку по вищевказаному кримінальному провадженню, задоволенню не підлягає, оскільки внесено без передбачених діючим законодавством обґрунтувань.

Керуючись ст.ст. 234- 235, 369 - 372, 376 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

В клопотанні Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про проведення обшуку відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення15.02.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу64767717
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення обшуку

Судовий реєстр по справі —712/1748/17

Ухвала від 15.02.2017

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Мельник І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні