Постанова
від 03.02.2011 по справі 2а/2570/216/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/216/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2011 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі :

Головуючої судді Баргаміної Н.М.

при секретарі Хоботні Є. А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач 06.01.2011 р. звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка , в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 3097,91 грн.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що під час проведення перевірки відповідача було виявлено порушення порядку витрачання коштів Фонду, що призвело до безпідставного віднесення на рахунок Фонду неправомірних витрат в сумі 2065,14 грн., у зв'язку з чим вказана сума не була прийнята до зарахування витрат та застосовано до відповідача фінансові санкції в сумі 1032,57 грн., про що було винесено рішення №725 від 09.07.2010 року про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Представник позивача в судовому засіданні надав письмову заяву про зміну позовних вимог, в якій просив зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка відобразити у звіті Ф4-ФСС з ТВП суму не прийнятих до зарахування витрат 2065,14 грн. та суму штрафних санкцій 1032,57 грн. відповідно до рішення виконавчої дирекції № 725 від 09.07.2010 року про нараховані страхові внески, перерахування та витрати, пов'язані із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням з тимчасовою втратою працездатності та стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка на користь Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності штрафні санкції в розмірі 1032,57 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги з урахуванням заяви про зміну позовних вимог підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, просили в його задоволенні відмовити в повному обсязі та пояснили, що відповідачем було оскаржене рішення № 725 від 09.07.2010 року в адміністративному порядку, проте позивач не направив жодної відповіді щодо розгляду вказаної скарги на адресу відповідача, таким чином, вважає, що скарга була повністю задоволена. Вказали, що до компетенції відповідача не входить вирішення питання щодо визначення розміру заробітної плати працівникам, внаслідок чого винесене рішення є неправомірним та таким, що не відповідає чинному законодавству. Звернули увагу суду, що відповідачем повністю утримано і перераховано страхові внески, відповідні суми відображені в звіті згідно з діючим законодавством . Крім того, вказали, що оскаржуване рішення винесене із значним порушенням строків, що є підставою для його скасування.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Спірні правовідносини регулюються Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням № 2240-ІІІ від 18.01.2001 року (далі по тексту -Закон України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р.) та Інструкцією про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №38 від 19.09.2001р. (далі по тексту -Інструкція № 38 від 19.09.2001р.).

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Згідно з частиною 1 статті 28 Закону України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. страховик-Фонд має право, зокрема, здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників та накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

В абзаці 2 частини 1 статті 10 Закону України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. зазначено, що управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду.

Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 13 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ до повноважень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності належить здійснення контролю за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхових внесків, а також забезпечення цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Товариство з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка зареєстроване в якості страхувальника в Чернігівській міській виконавчій дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду.

Головним спеціалістом фінансового відділу Чернігівської міської виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі доручення № 302 від 29.04.2010 року проведено ревізію товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка щодо правильності нарахування, перерахування та використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.03.2008 року по 01.05.2010 року.

В ході проведення перевірки було встановлено слідуюче.

В результаті проведення планових перевірок ДП Івушка ВАТ ЧеЗаРа , ТОВ Торгівельний будинок Івушка , ПП Північний будівельний кадастровий центр , ФОП ОСОБА_1 встановлено, що ОСОБА_2 працює за основним місцем роботи в ДП Івушка ВАТ ЧеЗаРа на посаді головного бухгалтера з окладом 1480,00 грн. Згідно наказу від 09.01.2007 року з 01.02.2007 року встановлено час роботи головного бухгалтера з 12-00 до 21-00 години, а з 01.10.2009 року наказом від 28.09.2009 року - з 13-00 до 22-00 години.

Згідно наказу № 2 від 01.03.2008 року ОСОБА_2 з 01.03.2008 року прийнята в ТОВ Торгівельний будинок Івушка на посаду головного бухгалтера за сумісництвом з окладом в сумі 515,00 грн. на місяць. Наказом від 24.12.2008 року на 2009 рік встановлено тривалість робочого часу в розмірі ? частини норми робочого часу. Відповідно табелів використання робочого часу та графіків робочого часу за липень - грудень 2009 року ОСОБА_2 працювала на ? ставки.

Згідно наказу № 2 від 02.03.2009 року ОСОБА_2 з 02.03.2009 року прийнята в ПП Північний будівельно-кадастровий центр на посаду головного бухгалтера за сумісництвом з окладом в сумі 1050 грн. на місяць. Наказом № 3 від 02.03.2009 року на 2009 року встановлено тривалість робочого часу в розмірі ? частини норми робочого часу. Відповідно табелів використання робочого часу та графіків робочого часу за липень-вересень 2009 року ОСОБА_2 працювала ? ставки, а відповідно табелів використання робочого часу та графіків робочого часу за жовтень-грудень 2009 року ОСОБА_2 працювала 1/8 ставки.

Згідно трудового договору № 25030902317, укладеного 01.10.2009 року та зареєстрованого в Чернігівському міському центрі зайнятості 06.10.2009 року, ФОП ОСОБА_1 прийняв ОСОБА_2 на посаду продавця непродовольчих товарів з окладом в розмірі мінімальної заробітної плати, час виконання робіт встановлено з 9-00 до 13-00 та з 14-00 до 18-00 години, але згідно табелів використаного часу за жовтень - грудень 2009 року вона працювала всього 3 години на день.

Встановлено, що допомога по вагітності та пологах в сумі 4123,98 грн. по листку непрацездатності серії АБФ № 341973 нарахована в січні 2010 року та відображена в звіті за І квартал 2010 року, найманій працівниці ОСОБА_2 не виплачена, чим порушено ст. 52 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими поховання № 2240-ІІІ від 18.01.2001р.

З акту перевірки вбачається, що перевіряючий прийшов до висновку, про те що по листку непрацездатності серії АБФ № 341973, виданого ОСОБА_2 з 05.01.2010 року по 10.05.2010 року до виплат, з яких обчислюється середня заробітна плата безпідставно включена сума заробітної плати не за фактично відпрацьований час, що визначена не у відповідності до нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до Закону України Про оплату праці , що призвело до невірного визначення розміру допомоги по вагітності та пологах, яка повинна бути компенсацією втраченого заробітку, чим порушено відповідно п. 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року № 1266 та ч. 1 ст. 38 Закону України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. Переплата склала 2065,14 грн.

За результатами перевірки був складений акт ревізії по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 354 від 21.05.2010 року, один примірник якого був отриманий і підписаний відповідачем з запереченнями.

Керуючись п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 року № 502 Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31.12.2010 року було запропоновано товариству з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка усунути порушення до 20.06.2010 року та відобразити у звіті про нараховані страхові внески, перерахування та витрати, пов'язані із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності не прийняті до зарахування витрат в сумі 2065,14 грн., про що свідчить припис від 21.05.2010 року № 41.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не виконав припис щодо усунення порушень, про що свідчить довідка від 21.06.2010 року , що міститься в матеріалах справи.

На підставі ч. 1 ст. 30 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням від 18.01.2001 року № 2240 та керуючись підпунктом 6 пункту 1 статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням , директор виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 визначив суму платежу та вирішив зарахувати до бюджету Фонду у вигляді не прийнятих до заліку витрат товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка платежі та фінансові (штрафні) санкції в таких розмірах: не прийняті до заліку витрати 2065,14 грн., штрафна санкція за порушення порядку витрачання коштів 1032,57 грн., про що свідчить рішення про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 725 від 09.07.2010 року, копія якого міститься в матеріалах справи. Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення рішення було отримане відповідачем 19.07.2010 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка зверталось до виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зі скаргою, в якій просило скасувати рішення виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 725 від 09.07.2010 року про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду, розглянувши скаргу, вирішила відмовити товариству з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка в задоволенні скарги, про що свідчить рішення про результати розгляду скарги № К-15/01-17/04-09/2600 від 06.08.2010 року, копія якого міститься в матеріалах справи.

Ні рішення №725 від 09.07.2010 року, ні дії посадових осіб при проведенні перевірки відповідачем в судовому порядку не було оскаржено.

Згідно ст.ст. 28, 30 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності має право накладати фінансові санкції, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства. Право застосування фінансових санкцій мають керівники виконавчої дирекції Фонду та його відділень, їх заступники.

Відповідно до змісту ст.30 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням , страхувальник - роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання страхових коштів. За порушення порядку витрачання страхових коштів на страхувальника накладається штраф в розмірі 50 відсотків належної до сплати суми страхових внесків.

Згідно п. 15.14.1. Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої правлінням Фонду від 19.09.2001 р. № 38, по результатах ревізії або перевірки складається акт. В акті ревізії (перевірки) зазначається: за який період проведено ревізію (перевірку), які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страхових внесків та пені, обчисленні і виплаті допомоги, у здійсненні інших виплат за рахунок коштів Фонду; відображаються суми додатково нарахованих страхових внесків і пені, суми витрат, які не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків чи належать до виплати застрахованим особам додатково.

При наявності заперечень або зауважень до акта ревізії (перевірки) керівник, головний бухгалтер чи інші особи, які підписують акт, в день його передачі роблять про це застереження перед своїми підписами із зазначенням дати та роблять запис "з вимогами п. 15.14 Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.09.2001 р. N 38 ознайомлений" і не пізніше ніж через п'ять календарних днів з дня підписання із зауваженнями подають до нього письмові пояснення чи заперечення. Якщо протягом зазначеного терміну пояснення чи зауваження стосовно акта не надійдуть або поштове відправлення здійснене з порушенням цього терміну, то акт ревізії вважається узгодженим.

До того ж, відповідно до вказаної Інструкції, за матеріалами акта ревізії протягом 20 календарних днів керівники виконавчої дирекції Фонду та його відділень, їх заступники приймають рішення про застосування фінансових та штрафних санкцій до страхувальника за встановленою формою (додаток 1) відповідно до ст. 28, 30 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням .

Відповідно до п. 8.7. Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду, затвердженої постановою правління Фонду від 26.06.2001 р. №16, витрати коштів Фонду, які були проведені з порушенням законодавства і заподіяли йому збитки, не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків і відшкодовуються за рахунок страхувальника.

Дослідивши норми чинного законодавства суд вважає, що акт перевірки є службовим документом, який підтверджує факт проведення перевірки та є носієм доказової інформації про виявлені порушення (або їх відсутність) вимог чинного законодавства.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на зміни, внесені до штатного розкладу з огляду на відсутність їх в переліку документів, наданих для перевірки правильності призначення та виплати допомоги по вагітності та пологах, визначеному в акті ревізії від 21.05.2010 року, який підписаний керівником підприємства .

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. Отже на підставі означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним. У межах повноважень означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами. У спосіб означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.

В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб'єктом владних повноважень рішень суд відповідно до вимог ст.2 КАС України зобов'язаний перевірити чи прийнято воно: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частинами 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивач при проведенні перевірки діяв в межах наданих йому повноважень, факти порушень, які встановлені в ході проведення перевірки відповідача, доведено, штрафні санкції застосовані у відповідності до чинного законодавства.

На підставі вищевказаного, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Керуючись ст.ст.17,18,104,122,160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка відобразити у звіті Ф4-ФСС з ТВП суму не прийнятих до зарахування витрат 2065,14 грн. та суму штрафних санкцій 1032,57 грн. відповідно до рішення виконавчої дирекції № 725 від 09.07.2010 року про нараховані страхові внески, перерахування та витрати, пов'язані із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням з тимчасовою втратою працездатності.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний будинок Івушка (вул. Одинцова, 17, м. Чернігів, р/р 260091086 ВАТ Ерсте Банк в Чернігівському РУ, МФО 380009, код 35779412) на користь Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Чернігів, вул. Музична, 1а, р/р 37176200900001 в ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592, код 14244036) штрафні санкції в розмірі 1032,57 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Баргаміна Н.М.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2011
Оприлюднено21.02.2017
Номер документу64770618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/216/2011

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 10.01.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні