Провадження № 1кс/712/875/17
Справа № 712/1797/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про проведення обшуку
14 лютого 2017 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянув в відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання винесене в кримінальному провадженні № 42017251010000005 від 13.01.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, прокурором Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про проведення обшуку,
В С Т А Н О В И В:
До Соснівського районного суду м. Черкаси звернулася прокурор Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_4 з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку в нежитловому приміщенні за юридичною адресою та фактичною адресою розташування ТОВ «ЕФТА-ГРУП», а саме: м. Черкаси, бул. Шевченка 258, посилаючись на те, що в провадженні СВ Черкаського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області перебуває кримінальне провадження зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 42017251010000005 від 13.01.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 09.11.2016 року між департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради, в особі директора департаменту голови тендерного комітету ОСОБА_5 , департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, в особі директора департаменту ОСОБА_6 та переможцем торгів у системі «Prozorro» ФОП ОСОБА_7 укладено договір № 370 про надання послуг з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі (встановлення технічних засобів організації дорожнього руху огорожі) із ціновою пропозицією 2399999 грн. 00 коп. (два мільйони триста дев`яносто дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 00копійок).
За даними офіційного порталу публічних фінансів України «E-Data», департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради на рахунок підрядника за актами виконаних робіт протягом 2016 року сплачені кошти на загальну суму 1059999 грн. 83 коп. (один мільйон п`ятдесят дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 83 копійки).
Встановлено, що ФОП ОСОБА_7 умисно, з корисливих мотивів завищив вартість виконаних робіт шляхом погіршення якісно-технічних характеристик огорожі, застосувавши трубу профільну квадратну замість сталевого прокату гарячекатаного квадратного («ГОСТу 2591-88»), та незаконно вніс до актів наданих послуг (форми КБ-2В згідно укладеного договору) недостовірні відомості, які були підписані службовими особами Черкаської міської ради, не здійснивши належного контролю і технічного нагляду за відповідністю обсягу, вартістю і якістю наданих ФОП ОСОБА_7 послуг відповідно до кошторисної документації, згідно покладених на них обов`язків.
За попередніми даними ФОП ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , завищив вартість матеріалів на 10000грн. із розрахунку на одну тону виробу. Згідно локального кошторису, поданого ФОП ОСОБА_7 для участі у вищевказаній процедурі закупівлі, заплановано було закупити 58,509 тон металевих конструкцій. Отже можна дійти висновку про те, що неправомірними діями ФОП ОСОБА_7 та службових осіб Черкаської міської ради за попередніми розрахунками завдано збитків місцевому бюджету в особливо великих розмірах.
Оперативним шляхом, працівниками УЗЕ в Черкаській області ДЗЕ Національної поліції України встановлено, що ОСОБА_8 має безпосереднє відношення до надання послуг з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі ФОП ОСОБА_9 , зокрема, за наявною оперативною інформацією остання має суттєвий вплив на керівництво Черкаської міської ради, та за вказівкою останньої службовими особами Черкаської міської ради були підписані акти наданих послуг ФОП ОСОБА_7 із суттєвим завищенням їх вартості.
Під час здійснення досудового розслідування та проведення оперативно-розшукових заходів оперативними співробітниками УЗЕ в Черкаській області ДЗЕ Національної поліції України було встановлено, що ОСОБА_8 , яка на даний час являється керівником ТОВ «ЕФТА ГРУП» (код 35158653), є можливим співучасником вказаного кримінального правопорушення та може зберігати речі та документи, які мають важливе значення для досудового розслідування та можуть бути доказами під час судового розгляду, а саме: договір надання послуг № 370 від 09.11.2016 укладеного між департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради, департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради та ФОП ОСОБА_7 із усіма змінами та додатками до нього, дефектні акти, зведені кошторисні розрахунки, договірні ціни, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунки загальновиробничих витрат, акти прихованих робіт, графіки виконання робіт, довідки про вартість виконаних підрядних робіт (послуг) форми КБ-3, акти приймання виконаних підрядних робіт (послуг) форми КБ-2В, що стосуються вищевказаних договорів, документи, що підтверджують отримання коштів за виконанні роботи що стосуються вищевказаного договору, сертифікати якості, відповідності, гарантії, що стосуються вищевказаного договору, проектно-кошторисна документація на надання послуг з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі (встановлення технічних засобів організації дорожнього руху огорожі), експертні звіти щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, карти місць встановлення огорожі ФОП ОСОБА_7 або інші аналогічні документи, персональні комп`ютери, ноутбуки, та носії інформації (флешки, диски, дискети, карти пам`яті, тощо), документи, які стосуються фінансово-господарських операцій ФОП ОСОБА_7 , пов`язаних із купівлею-продажем огорожі та матеріалів для виготовлення огорожі, документи що підтверджують використання найманих працівників (трудові договори, договори цивільно-правового характеру, документи, що підтверджують оплату праці), банківські картки, чекові книжки, чорнові записи, блокноти, які використовувались ФОП ОСОБА_7 для вчинення незаконної діяльності, інші речі та документи, що можуть мати доказове значення у даному кримінальному провадженні в приміщенні за юридичною та фактичною адресою розташування вказаного Товариства, а саме: АДРЕСА_1 .
Вказані предмети та документи мають важливе значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду.
Вилучення зазначених документів та предметів в порядку тимчасового доступу до них на даному етапі розслідування кримінального провадження не доцільно, оскільки у слідства є достатні підстави вважати, що вказані предмети та документи під час тимчасового доступу до них можуть бути знищені або змінені з метою уникнення кримінальної відповідальності винних осіб.
В зв`язку з цим, з метою повного та неупередженого розслідування кримінального провадження, встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, а також обставин використання бюджетних коштів, проведення судових експертиз (почеркознавчої, комплексної будівельно-економічної, товарознавчої, судово-бухгалтерської тощо), виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, на даний час виникла обґрунтована необхідність у проведенні обшуку в приміщенні за юридичною та фактичною адресою розташування ТОВ «ЕФТА ГРУП» (код 35158653), а саме: Черкаська область, місто Черкаси, бульвар Шевченка, будинок 258.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримала та просила його задовольнити.
Слідчий суддя заслухавши думку прокурора, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.
Відповідно до вимог ст. 223 КПК Українипідставами для проведення слідчої дії є наявній достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Статтею 234 КПК України, передбачено, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також місце встановлення розшукуваних осіб. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер ; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи, або осіб, яких планується відшукати.
Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення;2)відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування ; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи, або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Європейська конвенція про захист прав людини і основних свобод пред`являє досить високі вимоги для такого обмеження прав, як проведення обшуку.
Відповідно до п. 2 ст. 8 Конвенції не допускається втручання з боку державних органів у здійснення права на недоторканність житла, за винятком втручання, передбаченого законом і необхідного в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки і суспільного спокою, економічного благополуччя країни, з метою запобігання безладу чи злочинів, для охорони здоров`я, моральності чи захисту прав і свобод інших осіб.
Відповідно до ч. 5ст. 236 КПК України, обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку.
В даному випадку, прокурором не надано доказів виправданості такого втручання у права і свободи особи, яка є власником або законним користувачем нежитлового приміщення, про обшук якого заявлене клопотання.
Також прокурором не доведено, що мета задля якої заявлено клопотання, може бути досягнута шляхом проведення обшуку, та не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відшукуванні речі знаходяться у вказаному в клопотанні нежитловому приміщенні.
Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення порушень ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, клопотання прокурора про проведення обшуку по вищевказаному кримінальному провадженню, задоволенню не підлягає, оскільки внесено без передбачених діючим законодавством обґрунтувань.
Керуючись ст.ст. 234- 235, 369 - 372, 376 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання прокурора Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_4 відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2023 |
Номер документу | 64792064 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пироженко (С.А.) С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні