Справа №204/445/17-а
Провадження №2а/204/58/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2017 року Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська у складі:
головуючого судді Книш А.В.,
при секретарі Подвижній О.О.,
за участю позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Дніпро адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив визнати дії відповідача про відмову йому у перерахунку пенсії із застосуванням для обчислення пенсії заробітної плати за період з 12.12.1983 по 01.09.1986 протиправними, зобов'язати відповідача здійснити перерахунок пенсії позивачу з урахуванням заробітної плати у період роботи у ВАТ Спеціальний трест №5 з 12.12.1983 по 01.09.1986 починаючи з часу призначення пенсії та стягнути з відповідача судові витрати. В обґрунтування позову зазначив, що з 20.11.2016 він перебуває на обліку у Правобережному об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в м.Дніпропетровську та йому призначена пенсія на підставі п. б ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення та Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Страховий стаж для обчислення пенсії порахований з 01.09.1975 по 30.09.2016. Середньомісячний заробіток для призначення пенсії було визначено за періоди роботи з 02.09.1986 по 02.09.1991 в розмірі 2360,90 грн., з чим позивач не згоден. З 12.12.1983 по 01.09.1986 позивач працював електрослюсарем у Будівельно-монтажному об'єднанні Спецмашмонтаж спеціального тресту №5, яке було перейменовано у ВАТ Спеціальний трест №5 . Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 08.04.2003 ВАТ Спеціальний трест №5 визнано банкрутом, а ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 23.10.2003 ВАТ Спеціальний трест №5 ліквідовано. Позивачем було надано відповідачу довідку за період роботи з 12.12.1983 по 01.09.1986 для перерахунку пенсії, але отримав відповідь, якою йому було відмовлено у перерахунку пенсії через невідповідність довідки. Так, відповідачем було зазначено, що оскільки ліквідатор не погодив із архівною установою місце зберігання архівних документів ні до, ні після завершення ліквідаційної процедури, а після ліквідації Тресту не мав підстав підписувати і видавати довідки, тому відповідач не може перевірити правильність первинних документів. З вищезазначеною відповіддю позивач не згоден, а тому вимушений був звернутись до суду з даним позовом.
У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача ОСОБА_2 у судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила у задоволенні позову відмовити.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, вважає, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.
Судом встановлено, що з 20.11.2016 позивач перебуває на обліку у Правобережному об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в м.Дніпропетровську, де йому призначена пенсія із зменшенням пенсійного віку по списку №2 на підставі п. б ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення та Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , за наявності страхового стажу 38 років 8 місяців, в тому числі по списку №2 - 11 років 7 місяців 29 днів. Розмір пенсії позивача з 20.11.2016 становить 1266,29 грн.
Відповідно до копії трудової книжки позивач з 12.12.1983 по 01.09.1986 працював у Будівельно-монтажному об'єднанні Спемашмонтаж спеціального тресту №5, який наказом Регіонального відділення фонду держмайна України по Дніпропетровській області №12/329 -АО від 21.11.1997 перейменовано у ВАТ Спеціальний трест№5 .
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 23.10.2003 у справі №Б24/138/02 затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ТОВ Спеціальний трест №5 , ліквідовано юридичну особу ТОВ Спеціальний трест №5 , мДніпропетровськ, код ЗКПО 04800447.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 13.06.2012 у справі №Б24-138-02 виправлено допущену описку в резолютивній частині ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 23.10.2003 по справі №Б24/138/02, а саме затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Відкритого акціонерного товариства Спеціальний трест №5 м. Дніпропетровськ; ліквідовано юридичну особу Відкрите акціонерне товариство Спеціальний трест №5 м. Дніпропетровськ, код ЗКПО 04800447.
В судовому засіданні встановлено, що позивач в 2016 році звернувся до ліквідатора ВАТ Спеціальний трест№5 ОСОБА_3 та отримав довідку про заробітну плату для обчислення пенсії у період з грудня 1983 року по вересень 1986 року, за підписом ліквідатора ОСОБА_3 та головного бухгалтера. Зазначена довідка складена без номера та дати її видачі.
19.12.2016 позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи у ВАТ Спеціальний трест№5 з грудня 1983 року по вересень 1986 року, надавши для перерахунку пенсії довідку про заробітну плату без номера та дати її видачі, отриману від ліквідатора ОСОБА_3
Листом від 27.12.2016 Правобережним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в м.Дніпропетровську позивачу було відмовлено в перерахунку пенсії у зв'язку з тим, що довідку про заробітну плату за період роботи у ВАТ Спеціальний трест №5 неможливо застосувати для розрахунку пенсії через те, що після винесення судом ухвали ліквідатор ВАТ Спеціальний трест №5 зобов'язаний був забезпечити збереженість архівних документів і, за погодженням зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання. Видавати будь-які довідки по Тресту після його ліквідації ОСОБА_3 не мав законних підстав, бо його повноваження як ліквідатора завершені після ліквідації, і тим більше підписувати довідки ще і головним бухгалтером, який не мав жодного відношення до підприємства, яке ліквідувалось. Крім того, довідка видана без зазначення, номера і дати видачі. За формою довідки зрозуміло, що вона видана після липня 2015 року, тоді коли всі фінансово-господарські документи повинні бути передані до архіву. А тому перевірити первинні документи, які підтвердять правильність видачі довідки, неможливо у зв'язку з не визначенням місця зберігання архіву Тресту.
Статтею 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 №13-2 внесено зміни до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за №1566/11846.
Розділом ІІ п.2.1. зазначеного Порядку передбачено, що у разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 01 липня 2000 року (додаток 1).
Пунктом 2.10. вищезазначеного порядку передбачено, що довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
Відповідно до ч.2 ст. 48 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом № 2343-XII від 14.05.1992, зі змінами та доповненнями, до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання.
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором ВАТ Спеціальний трест №5 не було виконано вимоги чинного законодавства щодо забезпечення збереженості архівних документів юридичної особи-банкрута та визначення місця подальшого їх зберігання, а тому довідка, яка була видана позивачу суперечить чинному законодавству.
Крім того, відповідно ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута. З дня призначення ліквідатора до нього переходять права та обов'язки керівника підприємства - банкрута.
Станом на час видачі позивачу спірної довідки про заробітну плату для обчислення пенсії ліквідаційна процедура вже була завершена, оскільки 14.04.2005 Відкрите акціонерне товариство Спеціальний трест №5 було ліквідоване, що підтверджується копією відповіді Головного управління статистики у Дніпропетровській області від 13.05.2005 за вих.№05-03/152-1944 та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Таким чином, ліквідатор ОСОБА_3 видаючи в 2016 році позивачу довідку про заробітну плату для обчислення пенсії вже втратив обов'язки керівника підприємства - банкрута, а тому підписувати довідку ні він, ні головний бухгалтер вже не мали повноважень.
Враховуючи наведене, відповідач відмовляючи у проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_1 на підставі довідки про заробітну плату для обчислення пенсії за період з грудня 1983 року по вересень 1986 року за підписом ліквідатора ОСОБА_3 та головного бухгалтера діяв в межах свої повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин та з урахуванням наведеного позов не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 14, 71, 99, 100, 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.В. Книш
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2017 |
Оприлюднено | 19.02.2017 |
Номер документу | 64794869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Книш А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні