Постанова
від 15.02.2017 по справі 806/98/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2017 року Житомир справа № 806/98/17

категорія 9.4

Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Шуляк Л.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Д.Л.К." про стягнення 34000,00 грн.,-

встановив:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) звернулась до суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Д.Л.К." (далі - КС "Д.Л.К.") про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 34000,00 грн. Свої вимоги мотивує тим, що постановою від 01.07.2016 № 529/15-2, за ненадання до Нацкомфінпослуг звітних даних за 1 квартал 2016 року в паперовій та електронній формах, до КС "Д.Л.К." застосовано штраф у розмірі 34000,00 грн. Вказану постанову відповідач, в установленому чинним законодавством України порядку, не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Ухвала про відкриття провадження та судова повістка у справі направлялась відповідачу за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак поштове відправлення повернулося як не вручене адресату з незалежних від суду причин, а тому, відповідно до ч.7 ст. 9, ч. 11 ст. 35 КАС України, ухвала вважається врученою належним чином.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення справи, суд, у відповідності до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав можливим проводити розгляд справи на підставі наявних у ній доказах.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Судом встановлено, що 13.06.2016 посадовими особами Нацкомфінпослуг складено акт № 529/15-2 про правопорушення, вчинені КС "Д.Л.К." на ринку фінансових послуг, яким встановлено порушення КС "Д.Л.К." вимог статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг, та абзацу 3 підпункту 2.2.2. пункту 2.2. Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині подання проміжних звітних даних не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом (а.с.13).

01.07.2016 заступником директора департаменту - начальником відділу нормативно-правового регулювання, контролю, та аналізу виконання заходів впливу на ринку кредитних установ та бюро кредитних історій департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій Нацкомфінпослуг ОСОБА_1 винесено постанову № 529/15-2, якою, за ненадання КС "Д.Л.К." до Нацкомфінпослуг звітних даних за 1 квартал 2016 у паперових та електронній формах, застосовано штраф у розмірі 34000,00 грн. (а.с.11).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Так, загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг визначаються Законом України від 12.07.2001 № 2664-III "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон № 2664-III).

У відповідності до положень статті 39 Закону № 2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно з частиною 2 статтею 41 Закону № 2664-III уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У свою чергу, у відповідності до статті 14 Закону № 2664-III фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Згідно з підпунктами 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4. пункту 2.2. Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25.12.2003 № 177 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668 проміжні звітні дані складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду станом на кінець останнього дня кварталу. Звітні дані за рік складаються кредитними спілками станом на 31 грудня року, за який подаються звітні дані.

Проміжні звітні дані подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 9 лютого року, наступного за звітним роком.

У разі надання кредитною спілкою великого кредиту кредитна спілка зобов'язана подати до Нацкомфінпослуг нерегулярні звітні дані. Кредитні спілки подають нерегулярні звітні дані у електронній або паперовій формі згідно з додатком 9 до Порядку протягом трьох робочих днів після дати укладання кредитного договору, відповідно до якого надано великий кредит.

Звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг.

Звітні дані в електронній формі складаються та подаються кредитними спілками через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем виявлено порушення вимог чинного законодавства, а саме: ненадання КС "Д.Л.К." до Нацкомфінпослуг звітних даних за 1 квартал 2016 у паперових та електронній формах та застосовано штраф у розмірі 34000,00 грн.

У свою чергу, постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 01.07.2016 № 529/15-2 було направлено позивачем на юридичну адресу КС "Д.Л.К.", яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується копією конверта, який повернувся з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с.10, 14).

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що у відповідності до частини 1 статті 18 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачаться, що на час вирішення справи зазначена сума штрафу у розмірі 34000,00 грн. відповідачем не сплачена.

Окрім того, доказів оскарження відповідачем вказаної постанови про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг суду не надано.

За таких обставин, суд вважає, що адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 128, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

Позов задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілки "Д.Л.К." (ідентифікаційний код 34394579) на користь Державного бюджету України через Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг штраф в розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн. 00 коп.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Л.А.Шуляк

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2017
Оприлюднено19.02.2017
Номер документу64798975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/98/17

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Постанова від 15.02.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні