Постанова
від 16.02.2017 по справі 813/4563/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 лютого 2017 року                                                                        справа № 813/4563/16

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Новак Л.М.

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові справу за адміністративним позовом Дрогобицької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Райагробуд» про стягнення боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Дрогобицька об’єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області (далі – позивач, Дрогобицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області) звернулась до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Райагробуд» (далі – ТзОВ «Райагробуд»), в якому просить із врахуванням уточнень до позовних вимог, стягнути з рахунків у банках обслуговуючих ТзОВ «Райагробуд» податковий борг у сумі 75 295, 18 грн, а саме на користь Державного бюджету України 33 303, 57 грн та 41 991, 61 грн на користь місцевого бюджету міста Дрогобича.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач неналежним чином виконує вимоги чинного законодавства щодо сплати податкового боргу.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, просила задовольнити.

Відповідач явки повноважного представника в судове засідання не забезпечив, подав до суду заперечення на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Свої заперечення обґрунтовує тим, що відповідачем періодично вносились кошти на погашення податкового боргу в розмірі, що перевищує суму заборгованості згідно згаданої вище податкової вимоги. Посилається на пункт 87.9 статті 87 ПК України, у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом. Враховуючи вищезазначену норму, вважає, що податкова вимога від 17.04.2014 року №254-26 погашена в повному обсязі, а тому вважається відкликаною в силу о. п. 60.1. п. 60.1 ст. 60 ПКУ (податкова вимога вважається відкликаною, якщо сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення).

Заслухавши думку представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач та відповідач посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.

ТзОВ «Райагробуд» 03.11.1997 року зареєстроване Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області, як юридична особа за № 1 396 120 0000 000471, код ЄДРПОУ 03585248 та взяте на податковий облік за № 587 від 05.03.1998 року.(а.с.7-11).

Заборгованість відповідача згідно до Довідки № 8389/10/1700 від 20.12.2016 року про суми податкового боргу платника податків станом на 02.02.2017 року, становить 75 295, 18 грн. (а.с. 67-68).

Судом встановлено, що податковий борг у відповідача виник у зв’язку з несплатою узгоджених податкових зобов’язань, а саме:

Податку на додану вартість у розмірі 19 082,26 грн, який виник на підставі: уточнюючої звітності N НОМЕР_1 від 16.04.2015 року на суму 1187,00 грн; податкової декларації з податку на додану вартість N НОМЕР_2 від 20.10.2015 термін сплати 30.10.2015року на суму 683,00грн; уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ п. згідно наказу № 213 N НОМЕР_3 від 15.04.2016 року на суму 248,00грн; уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ п. згідно наказу №213 N НОМЕР_3 від 15.04.2016 року на суму 5 014,00грн; уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ згідно наказу № 213 N НОМЕР_4 від 27.05.2016 року на суму 1, 00грн.

Донараховано штрафних санкцій по ПДВ на підставі: податкових повідомлень-рішень форма «Ш» від 05.04.2016 року N НОМЕР_5 на суму 2 826, 26 грн та від 29.09.2016 року N НОМЕР_6 на суму 128, 36грн.

Нарахування пені відповідно КОР у розмірі 8 994, 64 грн.

Податок на прибуток у розмірі 14 221, 31 грн, який виник на підставі: податкового повідомлення-рішення (форма «Р») N НОМЕР_7 від 27.09.2013 року на суму 3 274, 44 грн.

Нарахування пені відповідно КОР у розмірі 10 946, 87 грн.

Орендна плата з юридичних осіб у розмірі 41 991, 61 грн, яка виникла на підставі податкового розрахунку земельного податку N НОМЕР_8 від 18.02.2016 року на суму 34 161,77 грн.

Донараховано штрафні санкції на підставі податкового повідомлення-рішення (форма «Ш») N НОМЕР_95861203 від 23.09.2016 року на суму 7 121, 81грн.

Нарахувано пеню відповідно КОР у розмірі 708, 03 грн.

Дрогобицька об’єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області винесла податкову вимогу № 254-25 від 17.04.2014 року, яка вручена боржнику 17.04.2014 року, згідно корінця податкової. Доказів неузгодження суми боргу, оскарження (чи скасування) рішень Дрогобицької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області не надано, не надано доказів сплати боргу.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визнання вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків і зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі – ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. п. 16.1.3, п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки і збори в строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підп. 14.1.137 п. 14.1. ст. 14 ПК України орган стягнення – державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з підп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Строки сплати податкового зобов’язання визначені ст. 57 ПК України. Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до вимог підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв’язку з цим, позивачем виставлено податкову вимогу № 254-25 від 17.04.2014 року. Доказів оскарження такої вимоги до суду не надано.

Згідно із п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно п.20.1.19 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Порядок погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.

Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

У відповідності до пункту 95.3 цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право органу державної податкової служби звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу у ТзОВ «Райагробуд» в розмірі 75 295, 18 грн. Доказів погашення вказаної суми боргу відповідачем суду не подано. Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже підлягають задоволенню.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, зокрема, частин 2 та 3, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 86, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,–

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з рахунків у банках обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю “Райагробуд” (код ЄДРПОУ 03585248) податковий борг у сумі 75 295 (сімдесят п'ять тисяч двісті дев'яносто п'ять) грн. 18 коп, а саме на користь Державного бюджету України 33 303 (тридцять три тисячі триста три) грн 57 коп та 41 991 (сорок одну тисячу дев’ятсот дев’яносто одну) грн. 61 коп на користь місцевого бюджету міста Дрогобича.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 17.02.2017 року.

Суддя                                                    Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2017
Оприлюднено19.02.2017
Номер документу64799376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4563/16

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Постанова від 16.02.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 27.12.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні