Постанова
від 09.02.2017 по справі 818/52/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 лютого 2017 р. Справа № 818/52/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - М.М. Шаповала,

за участю секретаря судового засідання - І.І. Ходун,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Охтирка Сумської області до ОСОБА_3 про стягнення капіталізованих платежів,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач просить стягнути з ОСОБА_3 суму капіталізованих платежів у розмірі 84103,73 грн. і свої вимоги мотивує тим, що 28.11.2016 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за власним рішенням. Під час роботи у відповідача з найманим працівником ОСОБА_4 стався нещасний випадок, в результаті якого останній отримав виробничу травму.

З 27.11.2006 ОСОБА_4 позивачем було призначено страхові виплати з розрахунку 30% від його середнього заробітку у відповідності до висновку Охтирської міськрайонної медико-соціальної експертної комісії від 13.11.2006. У зв'язку з погіршенням стану здоров'я потерпілому 31.10.2007 після переосвідчення було встановлено 40% втрати професійної працездатності.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Капіталізація платежів для задоволення вимог по зобов'язаннях, що виникли у результаті заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, проводиться відповідно Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою КМУ від 06.05.2000 № 765, і здійсняються по кожній особі з виплатою заборгованості за минулі роки і необхідності виплат майбутніх платежів.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.

Відповідач та її представник в судовому засіданні проти позову заперечували та пояснили, що 28.11.2016 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про припинення підприємницької діяльності ОСОБА_3 шляхом ліквідації, а не у зв'язку з банкрутством, тому з відповідача не може бути стягнута сума капіталізованих платежів.

Крім того, представник відповідача зазначив, що відповідно до ст. 2 постанови КМУ від 06.05.2000 № 765 розрахунок щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації, для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю або перед членами їх сімей, здійснюється таким чином витрати на оздоровлення - з розрахунку середньої вартості санаторно-курортної путівки - для інвалідів I групи щороку, іншим інвалідам - один раз на три роки, однак потерпілий не є інвалідом. Згідно наказу Міністерства Соціальної Політики України від 09.03.2016 "Про встановлення середньої вартості санаторно-курортної путівки для виплати грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування" середня вартість санаторно-курортної путівки для виплати грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування в межах обсягу бюджетних коштів, виділених відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік", у сумі 400 гривень, тому сума на оздоровлення не може перевищувати 16,47:3 р. х 400 грн. + 2196 грн. Вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить відмовити у їх задоволенні.

Вислухавши представників сторін, вивчивши наявні в матеріалах справи докази та оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно з актом № 1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом (а.с.5-6), 04.08.2006 з електрозварником ОСОБА_4 стався нещасний випадок.

Відповідно до постанови про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2014 № 1814/299/299/13 від 29.01.2015 (а.с.8) потерпілому ОСОБА_4 призначено щомісячну грошову виплату в сумі 325,54 грн.

28.11.2016 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за власним рішенням (а.с.17-18).

Згідно з розрахунком потреби в капіталізації по ФОП ОСОБА_3 станом на 05.01.2017, загальна сума капіталізованих платежів складає 84103,73 грн. (а.с. 9).

Статтею 51 ЦК України визначено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Частиною другою статті 1205 ЦК України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом

Статтею 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105-XIV (далі - Закон № 1105-XIV) передбачено, що страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Згідно зі ст. ст. 4, 12 Закону № 1105-XIV, Фонд соціального страхування від нещасних випадків - це некомерційна самоврядна організація, яка проводить збір та акумулювання страхових внесків і фінансується за рахунок страхових внесків страхувальників - роботодавців (юридичних та фізичних осіб).

Відповідно до п.5 ч.1 ст.11 цього ж Закону № 1105-XIV, джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Так, капіталізація платежів для задоволення вимог по зобов'язаннях, що виникли у результаті заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, проводиться відповідно до Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою КМУ від 06.05.2000 року № 765, і здійснюється по кожній особі з виплатою заборгованості за минулі роки і необхідності виплат майбутніх платежів.

З урахуванням норм ст. 11 Закону № 1105-XIV до спірних правовідносин слід застосовувати положення Постанови КМУ № 765 від 06.05.2000.

Згідно з ч. 7 ст. 9 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Відповідно до п.1 ч. 2 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою КМУ від 06.05.2000 № 765 , під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Капіталізація платежів нараховується за період, що визначається, з різниці між середньої тривалості життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації (пункт 3 Порядку).

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що вимоги ст. 11 Закону № 1105-XIV та положення Порядку щодо капіталізації платежів поширюються на всі випадки ліквідації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Статтею 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця подається один з таких документів: заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням - у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням; ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця у зв'язку з її смертю, визнанням її безвісно відсутньою або оголошенням померлою.

Отже, фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, і саме із внесенням до Єдиного державного реєстру відповідного запису у ОСОБА_3 виникли зобов'язання перед відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Охтирка Сумської області щодо сплати капіталізованих платежів, розрахованих відносно потерпілого ОСОБА_4

Враховуючи вищевикладене, а також те, що станом на день розгляду справи судом сума капіталізованих платежів у добровільному порядку не сплачена, її належить стягнути з відповідача.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Таким чином, позовні вимоги про стягнення капіталізованих платежів суд визнає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Охтирка Сумської області до ОСОБА_3 про стягнення капіталізованих платежів задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, (42700, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Охтирка Сумської області (42706, Сумська область, м. Охтирка, вул. Чкалова, будинок № 29, код ЄДРПОУ 24016448) капіталізовані платежі в розмірі 84103,73 (вісімдесят чотири тисячі сто три грн. 73 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 14 лютого 2017 року.

Суддя М.М. Шаповал

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2017
Оприлюднено21.02.2017
Номер документу64799629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/52/17

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 09.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Постанова від 09.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 09.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Постанова від 09.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні