Постанова
від 16.02.2017 по справі 815/7229/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7229/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2017 року                                                                       м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В. розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Обєднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” (код за ЄДРПОУ: 34995023, юридична адреса - вул. Генерала Петрова, буд. 18-А, м. Одеса, 65078) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” (код за ЄДРПОУ: 34995023) повністю зупинити експлуатацію ліфту реєстр. №6628, що розташований за адресою - м. Одеса, вул. Генерала Петрова, буд. 18 А, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

22.12.2016 року було відкрито провадження по справі та надано відповідачу десятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали подати до суду письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову, проте поштове відправлення повернулось до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Згідно вимог п.5 ч.1 ст.1832 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Положеннями ч.3,4 ст.1832 КАС України передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.11.2016 № 1591 у період з 06.12.2016 року по 08.12.2016 року посадовою особою Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. (а.с. 10)

Під час проведення планової перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” було виявлено всього 13 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 13 створюють загрозу життю та здоров'ю людей. (а.с. 18-19)

Так, згідно розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 08 грудня 2016 року № 1289 зафіксовані наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей:

-          не отримано дозвіл територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Держпраці) на експлуатацію ліфта реєс. № 6628. Договір, укладений з ТОВ «Краянліфт», лише на технічне обслуговування ліфтів;

-          ліфт реєс. № 6628 не перереєстровані після отримання їх в експлуатацію від іншого суб'єкта господарювання;

-          голова правління, відповідальний за організацію безпечної експлуатації ліфтів, не пройшов навчання та перевірку знань з «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;

-          у машинних приміщеннях зберігається обладнання та матеріали, які не використовуються для технічного обслуговування і ремонту ліфтів;

-          ліфт реєс.№ 6628 не обладнані двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом;

-          електрозахисні засоби у машинному переміщені ліфта реєс№6628 – відсутні;

-          у машинному приміщенні зберігається обладнання та матеріали, які не використовуються для технічного обслуговування і ремонту ліфтів;

-          не проведена перевірка опору ізоляції електрообладнання ліфта реєс. №662;

-          на дверях машинного приміщення відсутній напис: "Машинне приміщення. Стороннім вхід заборонено";

-          не призначені наказом ліфтери та оператори диспетчерського зв'язку;

-          на основній посадочній (завантажувальній) площадці не вивішена табличка з вказівками:

а)          найменування ліфта (але призначенню);

б)          вантажопідйомності (з зазначенням допустимого числа пасажирів);

в)          реєстраційного номера;

г)          номера телефону для зв'язку з обслуговуючим персоналом або з аварійною службою;

-          шахта ліфта не забезпечена постійним електричним освітленням, які дає інтенсивність світла не менше ніж 50 люкс на висоту 1000 мм над дахом кабіни і над підлогою приямка, навіть якщо двері шахти закриті;

-          не забезпечено утримання ліфта у справному стані, а саме: присутня теча мастила через манжетні ущільнення редуктора лебідки ліфта реєс. №6628.

З зазначених підстав, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, позивач вважає, що є підстави для повного зупинення виконання робіт по експлуатації ліфту ліфту реєстр. №6628, що розташований за адресою - м. Одеса, вул. Генерала Петрова, буд. 18 А,

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пунктом 7 Положення передбачає, що Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Державної служби з питань праці від 04.02.2016 року №8 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Згідно статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до вимог ст.38 Закону України “Про охорону праці” державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст.1 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, державний нагляд (контроль) – діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно п.п.16 п.4 Положення Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у т.ч. з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництво, зберігання, використання отруйних речовин у технологічних процесах, у т.ч. продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в т.ч. спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України “Про охорону праці” визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року №826, загроза життю та здоров`ю працівників – виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в т.ч. такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або, якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до пункту 9.2.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 року №937/15628, у процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам і експертним обстеженням. Згідно п.9.2.2 Правил ліфти повинні підлягати технічним оглядам: первинному (повному); періодичному (черговому) (не рідше одного разу на 24 місяці протягом установленого строку служби); позачерговому.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до положень ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до п.5 ст.4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

          Аналогічні правові норми містяться у ст.183-6 Кодексу адміністративного судочинства України, яка регламентує порядок застосування судами заходів реагування в сфері державного нагляду за позовами суб'єктів владних повноважень.

          Суд вважає, що наведені вище обставини свідчать про обґрунтованість заходів, які просить застосувати позивач, адже зазначені вище порушення можуть призвести до настання шкоди здоров'ю та життю, а відповідачем вказані порушення не усунуті, у зв'язку з чим позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) та зобов'язання вчинити певні дії підлягає задоволенню.

Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до ч.12 ст.1832 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.

Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.

          Відповідно до положень ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України, постанови по вказаній категорії справ підлягають негайному виконанню.

          Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 1832, 1836, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” (код за ЄДРПОУ: 34995023, юридична адреса - вул. Генерала Петрова, буд. 18-А, м. Одеса, 65078) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку “Власник 18А” повністю зупинити експлуатацію ліфту реєстр. №6628, що розташований за адресою - м. Одеса, вул. Генерала Петрова, буд. 18 А, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ч. 8 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

                               

Суддя                                                                                                    Я.В. Балан

          

          

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2017
Оприлюднено21.02.2017
Номер документу64803412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7229/16

Постанова від 16.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні