Окрема ухвала
від 17.02.2017 по справі 744/58/17
СЕМЕНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17.02.2017

Справа № 744/58/17

Провадження по справі № 2/744/43/2017

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2017 року Семенівський районний суд Чернігівської області у складі:

головуючого - судді Смаги С. В.,

при секретарі Фільчаговій Г. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Семенівка Чернігівської області цивільну справу за позовом Семенівського районного центру зайнятості Чернігівської області до ОСОБА_1 про відшкодування матеріальної шкоди (збитків),-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Семенівський районний центр зайнятості Чернігівської області, подав до Семенівського районного суду Чернігівської області позовну заяву до відповідача, ОСОБА_1, згідно даних якої позивач просив стягнути з громадянки ОСОБА_1 на користь Семенівського районного центру зайнятості суму матеріальної шкоди (збитків) у сумі 908 гривень 11 копійок на рахунок: р/р 37172300901454, код 21398225, в ГУ ДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592, одержувач Семенівський районний центр зайнятості.

В обґрунтування пред'явлених позовних вимог позивачем у позові зазначено про те, що 03 червня 2015 року до Семенівського районного центру зайнятості як така, що шукає роботу, звернулась громадянка ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1.

У зв'язку з відсутністю підходящої роботи за її особистою заявою наказом від 08.06.2015 року № НТ150608 було прийнято рішення про надання статусу безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю відповідно до статей 22, 23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерством праці та соціальної політики України від 20.11.2000 №307.

Відповідно до статті 22 Закону України Про зайнятість населення районний центр зайнятості проводить розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики, а в разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Згідно з проведеним інформаційним обміном отримано інформацією, що громадянка ОСОБА_1 перебувала на обліку в Семенівському центрі зайнятості як безробітна з 03.06.2015 року по 14.09.2015року, в той же час перебувала у трудових відносинах з Чернігівською обласною дирекцією головного офісу НАСКА Оранта , де працювала згідно до договору про надання страхових агентських послуг від 23.07.2014 р. в період з 23.07.2014 р. по 22.07.2015 року. За результатами звірки був складений акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 14.09.2015р. №153.

Варто зазначити, що ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" де чітко визначено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою. Статус безробітного особа може набути, якщо не належить до категорії зайнятого населення.

На дату звернення до Семенівського районного центру зайнятості для надання статусу безробітного ОСОБА_1 відносилася до категорії зайнятого населення, адже перебувала у трудових відносинах з Чернігівською обласною дирекцією головного офісу НАСКА Оранта , де працювала згідно до договору про надання страхових агентських послуг № 2517/167 від 23.07.2014р. в період з 23.07.2014р. по 02.09.2015 року. Згідно з пунктом 7 Порядку № 198 однією з підстав для відмови в наданні статусу безробітного є встановлення факту зайнятості особи, у тому числі отримання повідомлення роботодавця про працевлаштування особи.

ОСОБА_1 при зверненні до центру зайнятості не повідомила про перебування у трудових відносинах, а це спричинило незаконне надання статусу безробітного та незаконну виплату допомоги по безробіттю в період з 10.06.2015 р. по 02.09.2015 р. у сумі 2908 гривень 11 копійок. Відповідач приховала зазначені відомості від спеціалістів центру зайнятості, хоча була ознайомлена під особистий розпис з правами і обов'язками безробітного, відповідно до яких, під час перебування на обліку безробітний зобов'язаний повідомляти спеціалістів центру зайнятості про всі зміни, які впливають на умови виплати забезпечення. В заяві про надання статусу безробітного ОСОБА_1 було зазначено, що станом на 03.06.2015 року вона не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно.

Відповідно до ч. 3 ст. 44 Закону України Про зайнятість населення відповідальність за достовірність поданих даних та документів, на підставі який приймається рішення щодо безробітного та призначення матеріального забезпечення покладається на зареєстрованого безробітного.

Частиною 2 статті 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їх забезпечення та надання соціальних послуг.

Отже, ОСОБА_1 не мала права на отримання статусу безробітного і призначення допомоги по безробіттю.

Згідно з п. 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 р. № 307, ч. 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Листом від 15.09.2015 року № 02/927 Семенівський районний центр зайнятості звертався до гр. ОСОБА_1 з пропозицією добровільно повернути кошти, виплачені їй як допомога по безробіттю в період з 10.06.2015 р. по 102.09.2015 року в сумі 2908 гривень 11 копійок.

Проте, усвідомлюючи свою вину, на законну вимогу Семенівського районного центру зайнятості ОСОБА_1 частково сплатила суму незаконно отриманого матеріального забезпечення в сумі 2000 гривень, але сума в розмірі 908 гривень 11 копійок досі не повернута.

У судове засідання представник позивача, Семенівського районного центру зайнятості Чернігівської області ОСОБА_2 не з'явилася, належним чином була повідомлена про час та місце розгляду справи, до суду надала письмову заяву, згідно даних якої просить справу розглянути без її участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі, просить стягнути з відповідача матеріальну шкоду у сумі 908 гривень 11 копійок.

У судове засідання відповідач, ОСОБА_1 не з'явилася, належним чином була повідомлена про час та місце розгляду справи, до суду надала письмову заяву, згідно даних якої просить справу розглянути без її участі, позов визнає повністю, наслідки визнання позову їй роз'яснені та зрозумілі.

Суд, вивчивши матеріали цивільної справи, вважає за необхідне позов задовольнити повністю за наступних встановлених судом обставин.

У справі встановлено, що 03 червня 2015 року до Семенівського районного центру зайнятості Чернігівської області як така, що шукає роботу, звернулась відповідачка ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2.

У зв'язку з відсутністю підходящої роботи за особистою заявою відповідача, наказом Семенівського районного центру зайнятості від 08 червня 2015 року № НТ150608 було прийнято рішення про надання відповідачу статусу безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю відповідно до статей 22, 23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерством праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року №307.

Відповідно до статті 22 Закону України Про зайнятість населення районний центр зайнятості проводить розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики, а в разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Згідно з проведеним інформаційним обміном отримано інформацією, що відповідач, ОСОБА_1 перебувала на обліку в Семенівському районному центрі зайнятості як безробітна з 03 червня 2015 року по 14 вересня 2015 року, в той же час перебувала у трудових відносинах з Чернігівською обласною дирекцією головного офісу НАСКА Оранта , де працювала згідно до договору про надання страхових агентських послуг від 23 липня 2014 року в період з 23 липня 2014 року по 22 липня 2015 року. За результатами звірки був складений акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 14 вересня 2015 року № 153.

Згідно ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою. Статус безробітного особа може набути, якщо не належить до категорії зайнятого населення.

На дату звернення до Семенівського районного центру зайнятості для надання статусу безробітного ОСОБА_1 відносилася до категорії зайнятого населення, адже перебувала у трудових відносинах з Чернігівською обласною дирекцією головного офісу НАСКА Оранта , де працювала згідно до договору про надання страхових агентських послуг № 2517/167 від 23 липня 2014 року в період з 23 липня 2014 року по 02 вересня 2015 року. Згідно з пунктом 7 Порядку № 198 однією з підстав для відмови в наданні статусу безробітного є встановлення факту зайнятості особи, у тому числі отримання повідомлення роботодавця про працевлаштування особи.

Відповідач, ОСОБА_1 при зверненні до центру зайнятості не повідомила про перебування у трудових відносинах, що спричинило незаконне надання їй статусу безробітного та незаконну виплату допомоги по безробіттю в період з 10 червня 2015 року по 02 вересня 2015 року у сумі 2908 гривень 11 копійок. Відповідач приховала зазначені відомості від спеціалістів центру зайнятості, хоча була ознайомлена під особистий розпис з правами і обов'язками безробітного, відповідно до яких, під час перебування на обліку безробітний зобов'язаний повідомляти спеціалістів центру зайнятості про всі зміни, які впливають на умови виплати забезпечення. В заяві про надання статусу безробітного ОСОБА_1 було зазначено, що станом на 03 червня 2015 року вона не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно.

Відповідно до ч. 3 ст.44 Закону України Про зайнятість населення відповідальність за достовірність поданих даних та документів, на підставі який приймається рішення щодо безробітного та призначення матеріального забезпечення покладається на зареєстрованого безробітного.

Частиною 2 статті 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їх забезпечення та надання соціальних послуг.

Отже, відповідач, ОСОБА_1 не мала права на отримання статусу безробітного і призначення допомоги по безробіттю.

Згідно з п. 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року № 307, ч. 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Листом від 15 вересня 2015 року № 02/927 Семенівський районний центр зайнятості звертався до відповідача, ОСОБА_1 з пропозицією добровільно повернути кошти, виплачені їй як допомога по безробіттю.

Відповідач ОСОБА_1 частково сплатила суму незаконно отриманого матеріального забезпечення в сумі 2000 гривень, але сума в розмірі 908 гривень 11 копійок досі не повернута.

Керуючись ст. ст. 10, 11, 60, 209, 212-215, Цивільного процесуального кодексу України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов Семенівського районного центру зайнятості Чернігівської області до ОСОБА_1 про відшкодування матеріальної шкоди (збитків) - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) на користь Семенівського районного центру зайнятості Чернігівської області (р\р 37172300901454, код 21398225 в ГУ ДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592, одержувач Семенівський районний центр зайнятості) грошові кошти у відшкодування завданої матеріальної шкоди (збитків) в розмірі 908 (дев'ятсот вісім) гривень 11 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Чернігівської області через Семенівський районний суд Чернігівської області шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя: С. В. Смага

СудСеменівський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення17.02.2017
Оприлюднено22.02.2017
Номер документу64811389
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —744/58/17

Окрема ухвала від 31.03.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

Окрема ухвала від 17.02.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

Окрема ухвала від 23.01.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні