Постанова
від 17.02.2017 по справі 725/414/17
ПЕРШОТРАВНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІВЦІВ

Єдиний унікальний номер 725/414/17

Номер провадження 3/725/252/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.02.2017 року Суддя Першотравневого районного суду м.Чернівці Піхало Н. В., розглянувши адміністративну справу про порушення митних правил, яка надiйшла вiд Чернівецької митницi Державної фіскальної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, працюючої керівником приватного підприємства фірми Дім , проживаючої: ІНФОРМАЦІЯ_2, -

ВСТАНОВИВ:

27.01.2017 року на адресу Першотравневого районного суду м. Чернівці з Чернівецької митниці Державної фіскальної служби України надійшла справа про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України громадянина України ОСОБА_1

Як убачається з протоколу про порушення митних правил, ОСОБА_2 Служби безпеки України в Чернівецькій області від 30.10.2016 №75/8/2845 Чернівецьку митницю ДФС повідомлено, що фірмою ДІМ (смт.Берегомет, Вижницького району, Чернівецької області, код ЄДРПОУ 30942072), під час здійснення експортних операцій використовувалися документи, які містять неправдиві відомості.

Зокрема, згідно матеріалів УСБУ, фірма ДІМ 24.07.2015 року з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (далі Сертифікат) №ЧЦ036690 до Чернівецького обласного управління лісомисливського господарства (далі ЧОУЛМГ) подала товарно-транспортні накладні (далі ТТН) за №00000267 від 14.05.2015 року та 00000268 від 15.05.2015 року видані ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс . Однак, згідно відповіді ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс вказані ТТН не видавалася суб'єктам підприємницької діяльності.

24.07.2015 року року між приватним підприємством фірмою ДІМ (код ЄДПРОУ 30942072) в особі директора ОСОБА_1, та румунською фірмою SC Free Pathaid SRL (Республіка Румунія, Dornesti, nr 44A/S, judetul Snceava, Romania) укладено договір №13/04.02.2016 на продаж-купівлю лісоматеріалів.

В подальшому встановлено, що 24.07.2015 року фірмою ДІМ (код ЄДПРОУ 30942072) до Чернівецької митниці ДФС подано до митного оформлення митну декларацію типу ЕК10АА № 408040001/2015/009538 та товаросупровідні документи, а саме: інвойс № 11 від 23.07.2015 року, специфікацію №10 від 23.07.2015 року, залізничну накладну №534610 від 23.07.2015 року, Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЧЦ №036690 від 24.07.2015 року згідно яких транспортним засобом (залізничним вагоном) № 44027464 відправлено на експорт вантаж "Пиломатеріали хвойних порід обрізні: ялина, ялиця; 2 гатунок, довжина - 2980 мм; товщина-70 мм; ширина-70 мм.- Всього: 6754 шт. - 98,621м.кв., вартістю 308066,70 грн.

Згідно вищевказаної митної декларації відправником виступає ППФ "ДІМ" (59233 смт.Берегомет вул.Титова, 22 Вижницький р-н., Чернівецька обл. Україна, код ЄДРПОУ НОМЕР_1), а отримувачем - компанія SC "Free Pathaid SRL" Free Pathaid SRL (Республіка Румунія, Dornesti, nr 44A/S, judetul Suceava, Romania). Відповідно до облікової картки керівником, головним бухгалтером та особою уповноваженою на роботу з митницею виступає ОСОБА_1.

Отже, хоча Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (серії ЧЦ №036690) і був виданий Чернівецьким обласним управління лісового та мисливського господарства, але приватне підприємство фірма "ДІМ" (код ЄДРПОУ НОМЕР_1) як підставу для його отримання було подано документи які містять неправдиві відомості (фіктивні), а саме товарно-транспортні накладні за №№00000267 від 14.05.2015 року та 00000268 від 15.05.2015 року видані ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс , щодо яких лісокористувачем спростовано факт їх виписування.

Обов'язковість подання митному органу сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, а також порядок його отримання врегульовано Законом України від 08.09.2005 року №2860-IV "Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язані з реалізацією та експортом лісоматеріалів".

Відповідно до п.6 Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій , затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 21.12.2005 №1260, експортер несе відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.

Згідно матеріалів УСБУ, поданих митних декларацій, ТСД та інформації з Чернівецького обласного управління лісомисливського господарства за сертифікатом ЧЦ №036690 від 24.07.2015 року (на підставі фіктивних ТТН за №№00000267 від 14.05.2015 та 00000268 від 15.05.2015) відгружено пиломатеріалів обрізних хвойних порід (експортовано) об'ємом 26,06 м.куб. - згідно ТСД вартість складає 81404,75 грн. (26,06 м.куб. х 129 ЕВРО х 24,21506300 (курс евро.на дату МД)). Для надання необхідних пояснень керівника ПП ДІМ - директора ОСОБА_1 було викликано в митницю для дачі пояснень по суті справи, однак гр. ОСОБА_1 незважаючи на отримання листа-виклику, в митницю не прибула та на надані контактні телефони не зверталась.

Таким чином, громадянка ОСОБА_1, директор приватного підприємства фірма ДІМ (код ЄДПРОУ 30942072), як підставу для переміщення через митний кордон України вантажу Пиломатеріали обрізні хвойних порід , об'ємом 26,06 м.куб. вартістю 81404,75 гривень, подала митному органу документи отримані незаконним шляхом, тим самим вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Працівниками Чернівецької митниці ДФС дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 1 ст. 483 МК України.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненому адміністративному правопорушенні не визнала, вказавши на те, що вона взагалі не зверталася до ОСОБА_2 лісомисливського господарства за отриманням сертифікату походження лісо деревини, що експортувалася, фактично цим займався контролер ПП Дім ОСОБА_3 Також зазначала, що вона не знала і не могла знати про фіктивність супровідних документів, однак вона їх не подавала управлінню лісомисливського господарства, на підставі яких не отримувала сертифікат про походження пиломатеріалу, а також не надавала їх при переміщенні пиломатеріалу через митний кордон України. Просила закрити провадження у зв'язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Суд, заслухавши думку особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши письмові докази у справі, вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та з цих підстав провадження у справі підлягає закриттю, виходячи з наступного.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Судом встановлено, що згідно матеріалів УСБУ, фірма ДІМ 24.07.2015 року з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (далі Сертифікат) №ЧЦ036690 до Чернівецького обласного управління лісомисливського господарства (далі ЧОУЛМГ) подала товарно-транспортні накладні (далі ТТН) за №00000267 від 14.05.2015 року та 00000268 від 15.05.2015 року видані ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс . Однак, згідно відповіді ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс вказані ТТН не видавалася суб'єктам підприємницької діяльності.

При цьому, відповідно до роз'яснень, які містяться у п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 3 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та

штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Крім того, відповідно до вимог ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язані з реалізацією та експортом лісоматеріалів сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів видаються підприємствами - постійними лісокористувачами разом з товарно-транспортною накладною. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених

з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, має суб'єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.

Митні органи України здійснюють митне оформлення експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, за умови подання експортером разом з іншими необхідними документами сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Так, диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Судом встановлено, що фірма ДІМ 24.07.2015 року з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (далі Сертифікат) №ЧЦ036690 до Чернівецького обласного управління лісомисливського господарства (далі ЧОУЛМГ) подала товарно-транспортні накладні (далі ТТН) за №00000267 від 14.05.2015 року та 00000268 від 15.05.2015 року видані ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс . Однак, згідно відповіді ТОВ Спеціалізоване лісове господарство Авангардліс вказані ТТН не видавалася суб'єктам підприємницької діяльності.

В подальшому, 24.07.2015 року фірмою ДІМ (код ЄДПРОУ 30942072) до Чернівецької митниці ДФС подано до митного оформлення митну декларацію типу ЕК10АА № 408040001/2015/009538 та товаросупровідні документи, а саме: інвойс № 11 від 23.07.2015 року, специфікацію №10 від 23.07.2015 року, залізничну накладну №534610 від 23.07.2015 року, Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЧЦ №036690 від 24.07.2015 року згідно яких транспортним засобом (залізничним вагоном) № 44027464 відправлено на експорт вантаж "Пиломатеріали хвойних порід обрізні: ялина, ялиця; 2 гатунок, довжина - 2980 мм; товщина-70 мм; ширина-70 мм.- Всього: 6754 шт. - 98,621м.кв., вартістю 308066,70 грн.

При цьому матеріали справи не містять належних та допустимих доказів походження вказаних ТТН, їх підробки та обізнаності ОСОБА_1 у недостовірності відомостей, які містяться у вказаних ТТН.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

З диспозиції ст. 483 МК України вбачається, що відповідальність за вчинення дій, передбачених даною статтею натупає у разі вчинення таких дій умисно, проте в судовому засіданні не встановлено, що ОСОБА_1 було відомо про походження товаросупровідних документів, та те, що вона мала намір використати підроблені чи фіктивні документи для отримання сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, які в подальшому надати митному органу для здійснення митного контролю та переміщення вказаних товарів через митний кордон України.

Крім того, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів які б вказували, що надання ПП Дім ТТН для отримання вказаних вище сертифікатів були підробленими, а також, що наданні сертифікати скасовані, визнанні недійсними або анулюванні органом який їх видав як такі, що одержанні незаконним шляхом.

За таких обставин, в діях ОСОБА_1 відсутня суб'єктивна сторона правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а отже і склад вказаного правопорушення в цілому.

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_1 складу правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим провадження по справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 221, 257, 335, 458, 483, 486, 493, 494, 522, 526, 527, 528, 529 МК України, ст.ст. 9, 247, 289, 294 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_1 закрити у зв'язку з відсутністю в його діях складу правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти діб з дня її винесення до Апеляційного суду Чернівецької області через Першотравневий районний суд м. Чернівці.

Суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці Н. В. Піхало

СудПершотравневий районний суд м.Чернівців
Дата ухвалення рішення17.02.2017
Оприлюднено22.02.2017
Номер документу64824538
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —725/414/17

Постанова від 03.05.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Чернівецької області

Кифлюк В. Ф.

Постанова від 17.02.2017

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Піхало Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні