ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
15 лютого 2017 рокум. Ужгород№ 807/1851/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилка С.Є.
з участю секретаря судового засідання Кубічек Н.І.
за участі сторін:
представника позивача: не з'явився;
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частин 3 та 7 КАС України 15 лютого 2017 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі було складено 20 лютого 2017 року.
До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулася з позовною заявою Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс", якою просить суд: "1. Прийняти адміністративний позов про стягнення податкового боргу в порядку ст. 95 Податкового кодексу України до розгляду; 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс" (код ЄДРПОУ 38236498, 89620, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Ракошино, вул. Заводська, буд. 26), з податку на додану вартість (Код платежу 14010100) у розмірі 82401,29 грн. у тому числі пені - 48163,04 грн. за рахунок коштів, що належить йому на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках платника, в дохід державного бюджету України.; 3. у відповідності до ст. 49, 122 КАС України розглядати справу за наявними матеріалами, без участі представника інспекції".
Позов мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 82401,29 грн. в тому числі пеня в сумі 48163,04 грн., який відповідачем в добровільному порядку не погашений.
Позивач, в судове засідання не з'явився, проте пунктом третім прохальної частини позовної заяви просив суд розгляд даної справи провести без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами (а.с. 7).
Відповідач у судове засідання не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Заперечення проти позову суду не надано.
Розгляд даної справи неодноразово відкладався у зв'язку з існуванням на те об'єктивних причин.
Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.
Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 16 пунктом 16.1 підпунктом 16.1.4 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до Довідки з ЄДРПОУ, Товариство з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс" зареєстровано Мукачівською районною державною адміністрацією Закарпатської області та знаходиться за адресою: 89620, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Ракошино, вул. Заводська, буд. 26, ЄДРПОУ 38236498 (а.с. 10).
Згідно довідки про суми податкового боргу станом на 07 жовтня 2016 року за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість в сумі 82401,29 грн. в тому числі пені 48163,04 грн. (а.с.8).
Вищевказана заборгованість виникла у зв'язку з наступним.
Відповідачем було самостійно задекларовано суму грошового зобов'язання, що підлягає сплаті до бюджету, шляхом подання:
- уточнюючого розрахунку від 18 травня 2016 року №9079659573 відповідно до якого сума задекларованого податку, що підлягає сплаті до бюджету становить 473 грн. (а.с. 12);
- податкової декларації з податку на додану вартість від 21 червня 2016 року № 9102903595 із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 28035,00 грн. Проте самостійно задекларована сума грошового зобов'язання залишається відповідачем не сплаченою (а.с. 13).
Окрім того, 26 липня 2016 року позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення за № 0001941201, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф за платежем податок на додану вартість у розмірі 5730,25 грн. (а.с. 14). Дане податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем 30 липня 2016 року, про що свідчить його підпис на рекомендованому повідомлені про вручення поштового відправлення (а.с. 16). Судом встановлено, що визначене позивачем зобов'язання залишається відповідачем несплаченим.
Відповідно до статті 46 пункту 46.1 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до статті 49 пункту 49.1 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до статті 54 Податкового кодексу України, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до статті 57 пункту 57.1 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 57 пункту 57.3 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Статтею 14 пунктом 14.1 підпунктом 14.1.175 Податкового Кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно статті 59 пункту 59.1 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.153 Податкового кодексу України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Так, з метою погашення заборгованості відповідачу було надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 07 липня 2015 року № 2016-23. Дана вимога була вручена відповідачу 14 липня 2015 року, про що свідчить його підпис на рекомендованому повідомлені про вручення поштового відправлення (а.с. 9).
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.162. Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Відповідно до статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.1 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Відповідно до статті 129 пункту 129.3 підпункту 129.3.1 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
У відповідності до статті 129 пункту 129.4 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
У відповідності до статті 129 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, Відповідачу було проведено нарахування пені у сумі 48163,04 грн.. яка також залишається ним непогашеною, що підтверджується довідкою про суми податкового боргу та обліковими картками ( а.с. а.с.8,17-19).
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, у тому числі, застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до статті 102 пункту 102.4 Податкового Кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Відповідно до статті 56 пункту 56.18 Податкового кодексу України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Доказів того, що відповідачем вживалися заходи щодо оскарження податкового повідомлення-рішення за № 0001941201 суду надано не було, а відтак сума штрафу у розмірі 5730,25, що визначена вказаним податковим повідомленням-рішенням у розумінні статті 56 пункту 56.18 Податкового кодексу України вважається узгодженою.
Станом на день звернення до суду та на час розгляду справи в суді, підприємством не вжито заходів, щодо погашення в добровільному порядку вищевказаної заборгованості.
Заборгованість відповідача стверджується довідкою про суми податкового боргу, а також обліковою карткою платника (а.с.а.с. 8, 17-19).
Застосоване судом законодавство - використане в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті 94 частини 4 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 160-163, КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс" (код ЄДРПОУ 38236498, 89620, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Ракошино, вул. Заводська, буд. 26), з коштів, які перебувають у його власності, в тому числі коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Натаспецтранс" податковий борг у розмірі 82401,29 (восьмидесяти двох тисяч чотирьохста однієї грн. 29 коп.) грн., у тому числі пеню у розмірі 48163,04 (сорока восьми тисяч ста шестидесяти трьох грн. 04 коп.) грн..
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяС.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2017 |
Оприлюднено | 23.02.2017 |
Номер документу | 64826956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні