ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 лютого 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1887/16
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, за участю третьої особи - Херсонської міської ради про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" (далі – позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим щодо не видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 27.10.2016 року та зобов'язати відповідача видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,7762 га, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, кадастровий номер 6510136300:01:001:0103, що затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186.
У зв'язку із проведенням процедури ліквідації Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим та передачею функцій щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі – відповідач), позивач змінив позовні вимоги та просив:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо відмови у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 23.01.2017 року;
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,7762 га, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, кадастровий номер 6510136300:01:001:0103, що затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186.
Судом до участі у справи залучена в якості третьої особи без самостійних вимог Херсонська міська рада.
Представники сторін та третьої особи заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності у порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, ТОВ "ТРЦ Фабрика" зазначає, що у власності позивача відповідно до Державного акту серія ЯК № 319912 знаходиться земельна ділянка площею 0,7762 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, з цільовим призначенням під будівництво та обслуговування торговельно-розважального комплексу з офісними приміщеннями, кадастровий номер - 6510136300:01:001:0103 (далі - земельна ділянка). 23.01.2017 року ТОВ "ТРЦ Фабрика" звернулося до відповідача із заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Листом № 211/86-17 від 06.02.2016 року відповідач відмовив позивачу у наданні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, мотивуючи тим, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона". Позивач вважає, що скасування зазначеного рішення не може бути підставою для відмови у видачі витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, оскільки такий витяг має бути наданий на підставі чинного на сьогодні рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186. Таким чином, на думку позивача, у відповідача є обов'язок щодо видачі витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки позивача та відсутні будь-які підстави для відмови у видачі зазначеного витягу. З вказаних підстав просить суд задовольнити позов повністю.
У своїх запереченнях проти позову Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області пояснило, що відповідач не має можливості видати витяг з технічної документації на підставі рішення міської ради від 27.04.2000 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, оскільки статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що нормативно грошова оцінка повинна переглядатися не рідше один раз на 5-7 років та станом на сьогодні фактори, які були застосовані при підготовці технічної документації про нормативну грошову оцінку земель є застарілими. Просить суд відмовити у задоволенні позову повністю.
Третя особа не заперечує проти задоволення позову, подавши про це заяву.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" є власником земельної ділянки площею 0,7762 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, з цільовим призначенням під будівництво та обслуговування торговельно-розважального комплексу з офісними приміщеннями, кадастровий номер - 6510136300:01:001:0103. Право власності посвідчене Державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯК №319912.
27.10.2016 року позивач звернувся до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у місті Херсоні та Автономній Республіці Крим із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки та отримав відмову у видачі витягу листом від 01.11.2016 року № 1545/86-16.
23.01.2017 року позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.
06.02.2017 року відповідач листом № 211/86-17 відмовив у видачі витягу.
Не погоджуючись із такою відмовою, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку позиціям сторін у даному спорі, суд застосовує наступні положення законодавства.
Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначені Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 р. №1378-IV (далі - Закон № 1378-IV). Преамбулою даного Закону передбачено, що він спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
Відповідно до статті 1 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (ст.5 Закону № 1378-IV ).
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (абз. 2 ст. 20 Закону № 1378-IV).
Частиною 3 статті 23 Закону № 1378-IV встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком, зокрема, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 р. № 308 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - Положення № 308), пунктом 1 якого визначено, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Пунктом 3 Положення № 308 передбачено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Херсонської області, а згідно пп. 4 п. 4 Положення № 308 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.
Згідно додатку № 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 р. № 835 "Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.
Відповідно до пункту 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Отже, до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області входить надання адміністративних послуг на території Херсонської області, у тому числі видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Підставою для видачі витягу є відповідна заява землевласника або землекористувача.
Судом встановлено, що у власності позивача відповідно до Державного акту серія ЯК №319912 знаходиться земельна ділянка площею 0,7762, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, з цільовим призначенням під будівництво та обслуговування торговельно-розважального комплексу з офісними приміщеннями, кадастровий номер - 6510136300:01:001:0103.
23.01.2017 року позивач звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.
06.02.2017 року відповідач відмовив у наданні витягу, мотивуючи тим, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Відповідач не заперечує проти наявності у власності ТОВ "ТРЦ "Фабрика" земельної ділянки та його права на отримання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки. Єдиною підставою відмови став факт скасування рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 та неможливість видати витяг з технічної документації від 27.04.2000 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, оскільки статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено перегляд нормативної грошової оцінки не рідше один раз на 5-7 років та станом на сьогодні фактори, які були застосовані при підготовці технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, є застарілими.
Дослідивши дану обставину, суд зазначає наступне.
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона та визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 року № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Разом із цим постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 року у справі № 2-а-6907/11, яку залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.12.2015 року, визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 року № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона та визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".
Оскільки у судовому порядку скасовано рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 року № 178 та від 22.11.2013 року № 1238, то на даний час діючим є рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель міста Херсона".
Суд вважає, що скасування в судовому порядку рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" не звільняє Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області від виконання покладеного на нього обов'язку з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Суд критично ставиться до твердження відповідача про те, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області не може застосовувати оцінку землі 2000 року у зв'язку з тим, що фактори, які були використані при підготовці технічної документації, є застарілими, оскільки жодним законом чи нормативно-правовим актом, який регулює земельні відносини, не передбачено право органів Держгеокадастру не видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з таких підстав.
Будь-яких інших належних та допустимих доказів, що свідчать про неможливість надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області не надано.
Згідно із частиною 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином суд вважає, що відмовивши позивачу у наданні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,7762, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області діяло без законних на те підстав, тобто протиправно, у зв'язку із чим суд задовольняє позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 23.01.2017 року.
Разом із тим суд частково задовольняє вимогу позивача про зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,7762, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, кадастровий номер 6510136300:01:001:0103, що затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186, оскільки вважає її передчасною. Суд відмічає, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській не відмовляло позивачу у наданні витягу на підставі рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186, а вказало на неможливість надання витягу внаслідок скасування у судовому порядку рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238.
Таким чином позовні вимоги ТОВ "ТРЦ Фабрика" підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволений частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу – відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
З урахуванням ч. 1, 3 ст. 94 КАС України суд присуджує позивачу за рахунок відповідача судові витрати за сплату судового збору у сумі 919,0 грн.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 11, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо відмови видати ТОВ "ТРЦ Фабрика" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 23.01.2017 року.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ "ТРЦ Фабрика" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,7762 га, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18, кадастровий номер 6510136300:01:001:0103.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" (код ЄДРПОУ 37541696) судові витрати за сплати судового збору у сумі 919 (дев'ятсот дев'ятнадцять) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 6.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2017 |
Оприлюднено | 23.02.2017 |
Номер документу | 64827425 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні