Рішення
від 15.02.2017 по справі 908/3257/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/130/16

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.02.2017 справа № 908/3257/16

за позовом комунального підприємства «Водоканал» (69002, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, 61)

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛС» (69084, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, 7)

про стягнення 9665,44 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень

Суддя В.В. Носівець

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 03 від 03.01.2017 р.;

від відповідача: не з'явився;

СУТНІСТЬ СПОРУ:

До господарського суду Запорізької області 06.12.2017 року звернувся позивач комунальне підприємство «Водоканал» з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛС» про стягнення 9665,44 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень. В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на умови договору № 938 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у систему каналізації від 01.06.2008 р., Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя, затверджених рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 167 від 29.05.2003 р., Правила приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики від 19.02.2002 р. № 37, ст. ст. 174, 193 ГК України, статті 11, 526, 629 ЦК України.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 08.12.2016 року порушено провадження у справі № 908/3257/16, справі присвоєно номер провадження 18/130/16, судове засідання призначене на 19.01.2017 р. Розгляд справи відкладався на 15.02.2017 р., строк вирішення спору продовжувався. Розгляд справи здійснювався без застосування технічних засобів фіксації судового процесу, за наявними у справі документальними доказами та закінчений в судовому засіданні 15.02.2017 р. оголошенням вступної та резолютивної частин рішення.

Позивач в судовому засіданні 15.02.2017 р. підтримав заявлені позовні вимог з підстав, що зазначені у позові. Підставою для звернення з позовом до суду зазначав порушення відповідачем п. 3.2.8 договору, яке полягає у перевищенні складу забруднюючих речовин в січних водах відповідача, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з ДК, що в свою чергу є підставою для нарахування додаткової плати за скид понаднормативних забруднень. Позивач просив стягнути з відповідача додаткову плату за скид понаднормативних забруднень у розмірі 9665,44 грн. за період з вересня 2015 р. по листопад 2015 р. включно.

Відповідач заявлені позовні вимоги не спростував, представник відповідача в судове засідання за викликом не з'явився, правом надати відзив на позов не скористався. Згідно п.3.9.1 постанови пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011р. «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої ст. 64 та ст. 87 ГПК України. Ухвалу від 08.12.2016 р. про порушення провадження у справі відповідач отримав 21.12.2016 р., про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштової кореспонденції, та мав достатньо часу на підготовку до розгляду справи та обґрунтування своїх заперечень за їх наявності.

Оскільки всі учасники судового процесу були належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, проте відповідач не скористався своїми правами, передбаченими статтею 22 ГПК України, участь в засіданні суду (як і інші права, передбачені статті 22 ГПК України) є правом, а не обов'язком сторони, суд дійшов висновку про можливість розгляду позовної заяви по суті в судовому засіданні 15.02.2017 року за відсутності представника відповідача.

Згідно до ст. 75 ГПК України справу розглянуто за наявними матеріалами, які суд визнав достатніми для вирішення спору по суті.

Заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи, суд,

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство Водоканал (Водоканал, позивач у справі) та товариство з обмеженою відповідальністю ОЛС (Абонент, відповідач у справі) 01.06.2008 р. уклали договір № 938 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації (надалі - договір), за умовами якого (п. 1.1 договору), Водоканал забезпечує Абоненту подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчиках вул. Краснова, 7 (оптово-роздрібна торгівля).

Згідно додаткової угоди № 1/09/09/2015 від 09.09.2015 р. до договору змінено п. 1.1 договору, викладено як: майданчик за адресою вул. Краснова, 7 згідно ТУ № 314/2011 від 16.06.2011 р.

У розділі 2 договору «Термін дії договору» встановлено, що договір укладається з 01.06.2008 р. по 31.12.2013 р. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну його дії, про його припинення не було письмово заявлено однією із сторін.

Договір діє до теперішнього часу, термін його дії сторонами не припинявся.

Відповідно до п. 6.1 договору сторони несуть відповідальність за невиконання зобов'язань у відповідності до чинного законодавства та вказаними в цьому договорі нормативними документами.

Всі питання, не передбачені цим договором, регулюються чинним законодавством України, нормативними актами органів місцевої влади та органів місцевого самоврядування (п. 9.2).

Крім даного договору взаємовідносини сторін регулюються Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування міста Запоріжжя, затверджених рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради № 167 від 29.05.2003 р. (надалі - Правила приймання … м. Запоріжжя), Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, затвердженої наказом Держбуду України № 37 від 19.02.2002 р. і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 р. за № 402/6690 (надалі - Інструкція), Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України № 37 від 19.02.2002 р. та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 р. за № 403/6691 (надалі - Правила приймання …).

Згідно з п. 3.2.8 договору в редакції додаткової угоди № 2/09/09/2015 від 09.09.2015 р. (ар.с. 18) Абонент зобов'язаний виконувати скид стоків, якість та температура яких в контрольних точках КК-1 (верхня труба); КК-2 (верхня труба) повинна відповідати вимогам Правил приймання … , Правил приймання … м. Запоріжжя і допустимим концентраціям (див. додаток № 1 до п. 3.2.8). У випадку зміни ДК Водоканал повідомляє Абонента письмово. Скид промстоків Абонента - 3 % від водовідведення. Умов на приймання наднормативних забруднень у відповідності з Правилами приймання… , Правилами приймання… міста Запоріжжя та додатковою угодою - не має. Термін дії додаткової угоди переглядається Водоканалом щорічно на підставі письмового запита Абонента. У разі відсутності поновленої додаткової угоди на наступний рік Абонент виконує умови скиду стічних вод Додатка № 1 до п. 3.2.8. Відбір проб стічних вод Водоканалом здійснюється у будь-який час доби без попередження Абонента. При перевищенні складу забруднюючих речовин в стічних водах Абонента, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з ДК, Абонент вносить плату за скид наднормативних забруднень Водоканалу, у відповідності з Правилами приймання… , Правилами приймання… м. Запоріжжя , Інструкцією .

Сторони договору у пункті 3.2.9 договору визначили, що відповідальними особами (особами їх заміщаючими) за водопостачання Абонента, зберігання пломб на водолічильних вузлах, вводах та водопровідних мережах Абонента, забезпечення безпечних умов праці при проведенні робіт по зняттю показників облікових приладів, огляду водолічильних вузлів, вводів водопроводу, водовіпровідних та каналізаційних мереж і споруд Абонента, підписання усіх видів актів, актів-рахунків, виконання приписів представників Водоканалу, Абонент призначає: ОСОБА_2, ОСОБА_3

У додатку № 1 до п. 3.2.8 договору сторони узгодили допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську каналізацію.

Згідно з п. 5.2.2 договору за порушення умов договору по водовідведенню: за скид стоків з перевищенням ДК Абонент зобов'язаний сплатити Водоканалу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м. Запоріжжя, складених у відповідності з Правилами приймання... , Правилами приймання ... м. Запоріжжя , та Інструкцією… . Сплата за скид стоків, перевищуючих об'єми у цьому договорі, здійснюється на підставі актів про порушення та згідно розрахунків додаткової платні, виставлених Водоканалом. Сплата за скид стоків, перевищуючих нормативні забруднення (ДК) вказаних в цьому договорі, здійснюється на підставі претензій та актів відбору проб стічних вод, протоколів якості скиду стічних вод, згідно рахунків виставлених Водоканалом.

Лаборантами хімічного аналізу Центральної лабораторії стічних вод дільниці лабораторного контролю стічної води у каналізаційній мережі КП «Водоканал» ОСОБА_4, ОСОБА_5 в присутності представників ТОВ ОЛС - енергетика ОСОБА_2, директора ОСОБА_6, здійснений відбір разових проб для проведення основного та арбітражного аналізу стічних вод відповідача, які надходять в міську каналізацію через контрольну точку КК-2 (верхня труба), про що складено акт від 16.11.2015 р.

Зазначений акт підписано представниками обох сторін та один екземпляр вручено представнику Абонента - ОСОБА_2, в акті зазначено, що представник відповідача відмовився від відбору паралельної проби.

Позивачем, згідно протоколу якості стічних вод, виписаного 18.11.2015 р., проведено хімічний аналіз стічних вод, за результатами якого встановлено перевищення рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах підприємства відповідача на контрольній точці КК-2 (верхня труба) по таким показникам:

-азот амонійний - 37,2 мг/дм куб., при допустимій концентрації (ДК) - 19 мг/дм куб,

-нафтопродукти - 2,4 мг/дм куб при допустимій концентрації (ДК) - 0,4 мг/дм куб.,

-хлориди - 145,36 мг/дм куб., при допустимій концентрації (ДК) - 81 мг/дм куб.

Про результати хімічного аналізу стічних вод відповідача повідомлено телефонограмою від 18.11.2015 р. (прийняв: директор ОСОБА_6І.).

В зв'язку із виявленими порушеннями, позивач, керуючись п. 2.3 Інструкції , п.п. 9.3, 9.6 Правил приймання … м. Запоріжжя , п. 5.2.2 договору, здійснив розрахунок розміру додаткової плати за скид понаднормативних забруднень на весь обсяг стічних вод, які скинуті від майданчика відповідача в мережі міської каналізації, за період з вересня 2015 року по листопад 2015 року, відповідно до якого розмір додаткової плати склав 9665,44 грн.

На підставі розрахунку відповідачу виписано рахунок на оплату № 938/3 від 16.12.2015 р. на суму 9665,44 грн.

На виконання п. 7.7 Правил № 167 відповідачу 24.12.2015 р. разом із протоколом якості стічних вод, розрахунком додаткової оплати, рахунком позивачем направлено претензію № 12520 від 16.12.2015 р. (листом із поіменним переліком вкладених документів), в якій позивач вимагав у місячний строк з моменту отримання претензії перерахувати на розрахунковий рахунок позивача додаткову оплату за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин в мережі міської каналізації в сумі 9665,44 грн. (арк. с. 21-25).

Як вказує позивач, відповіді на претензію від відповідача він не отримав, суму додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у розмірі 9665,44 грн. відповідач не сплатив.

Оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що вимога позивача про стягнення з відповідача 9665,44 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію обґрунтована та підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» екологічні нормативи розробляються і вводяться в дію центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, та іншими уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

Згідно з п. 1.2 «Правил прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України» , затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 р. № 37 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 26.04.2002 р. за № 403/6691 (далі Правила приймання), Правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Відповідно до ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримуватись встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно з п. 1.5 Правил приймання на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких встановлюються допустимі концентрації (ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.

Місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради (п. 1.6 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод підприємств; пред'являти Підприємствам у встановленому порядку рахунки за скид понаднормативних забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень, при порушенні як цих Правил, так і місцевих Правил приймання; здійснювати раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений з Підприємством заздалегідь відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються. Порядок та періодичність відбору проб визначаються в місцевих Правилах приймання (п. 2.1 Правил приймання).

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 20.05.2003 р. № 167 затверджено Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя. Правила затверджено відповідно до наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики від 19.02.2002 р. № 37 «Про затвердження Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів» та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 р. за № 402/6690, зокрема, для стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

Згідно з п. 1.2 даних Правил, вони є обов'язковими до виконання всіма підприємствами, яким Водоканал надає послуги з водопостачання і водовідведення, розташованими на території Запорізької міської ради.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 19.11.2009 р. № 476 внесено зміни до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 20.05.2003 р. № 167 «Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя» в частині додатку № 1 до Правил, затверджено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування у новій редакції.

Водоканали встановлюють кожному конкретному Підприємству режими і нормативи скиду забруднюючих речовин у систему каналізації населеного пункту, які не підлягають погодженню з місцевими органами Мінекоресурсів та МОЗ України (п.1.7 Правил приймання).

Згідно з п. 7.8 Правил приймання № 37 із метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник підприємства-абонента.

При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал згідно з Господарським процесуальним кодексом України направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві). У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п.п. 7.10, 7.11 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визначає Водоканал без погодження підприємства. Проводити аналіз якості стічних вод підприємства. Робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах допустимим. Виставляти підприємствам рахунки до оплати у випадку порушення Правил та невиконання умов договору (п. 2.1 Правил приймання м. Запоріжжя).

Допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах підприємств розробляються згідно з Правилами приймання з урахуванням фонової концентрації води, що використовується на підприємстві. Дотримання встановлених ДК визначається в КТ на випуску підприємства відповідно до Додатку № 1 до Правил (п. 5.1 Правил приймання м. Запоріжжя).

У пункті 7.9 Правил приймання м. Запоріжжя визначений порядок відбору проб. З метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює плановий відбір разових, а при необхідності, середньодобових проб стічної води в контрольних точках. При відборі проб складається акт відбору проб стічних вод. У випадку виявлення порушення норм скиду забруднюючих речовин у міську каналізацію за результатами вимірювань заповнюється «Протокол якості скиду стічних вод» . У випадку виявлення перевищення ДК результати основного аналізу, що проводиться Водоканалом, доводяться підприємству телефонограмою в 15-денний термін.

У Додатку № 1 до Правил приймання м. Запоріжжя (в редакції згідно з рішенням виконкому Запорізької міської ради від 19.11.2009 р. № 476) встановлено розмір допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування, зокрема, допустимі концентрації азоту амонійного для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1, складає 19 мг/дм 3 , нафтопродуктів для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1, складає 0,4 мг/дм 3 , хлоридів для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1 складає 81 мг/дм 3 .

Згідно з п. 2.4 Правил приймання підприємства зобов'язані: виконувати в повному обсязі вимоги цих Правил, місцевих Правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги; дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках Підприємства; оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників.

Згідно з п. 9.2 Правил приймання м. Запоріжжя при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин в стічних водах підприємств, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими правилами ДК, підприємства зобов'язані провести оплату за скид понаднормативних забруднень водоканалу, яка нараховується за нормативом плати за очищення 1 куб.м стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій, об'ємом скинутих понаднормативних забруднень стічних вод та коефіцієнтом кратності.

Період, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь об'єм стічних вод, скинених підприємством за цей період з даного об'єкту (п. 9.6 Правил приймання м. Запоріжжя).

Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 р. № 37 затверджено Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів (далі Інструкція), яка встановлює єдиний на території України порядок встановлення та стягнення плати за скиди промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів і поширюється на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації, та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів.

Згідно з п. 1.3 Інструкції № 37 при недотриманні вимог договору та місцевих Правил приймання підприємства зобов'язані сплатити Водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень, а також відшкодувати збитки, заподіяні через порушення режиму скиду і допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які скидаються підприємствами. Контроль за прийманням стічних вод Підприємств у каналізаційну мережу здійснюють Водоканали.

У розділі 3 Інструкції № 37 визначено порядок обчислення плати за скид стічних вод підприємств у системи каналізації населених пунктів, зокрема, при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах підприємства.

Згідно з п. 3.2 Інструкції, при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах Підприємств, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими місцевими Правилами приймання, Підприємства сплачують Водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень, яка нараховується за нормативом плати за очищення 1м 3 стічних вод з умістом забруднень у межах допустимих концентрацій, обсягом скинутих понаднормативно забруднених стічних вод та коефіцієнтом кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми.

Відповідно до п. 3.6 Інструкції період, за який стягується плата за скид Підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, установленим разовим аналізом, визначається згідно з місцевими Правилами приймання, але не більше трьох календарних місяців (місяця, у якому відібрана проба, та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь обсяг стічних вод, скинутих Підприємством за цей період з даного об'єкта.

Розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень виконаний позивачем за вересень 2015 року - листопад 2015 року, згідно об'єму стічних вод, який дорівнював 335 м 3 , що відповідає актам про водопостачання та водовідведення за відповідні місяці.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: договори та інші правочини.

Згідно зі ст.193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання повинне виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а при відсутності таких умов і вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Аналогічні приписи містить стаття 193 Господарського кодексу України.

Як встановлено судом, надані до матеріалів справи документи свідчать, що за результатами відбору проб за актом від 16.11.2015 р. та проведення хімічного лабораторного аналізу, у стічних водах підприємства відповідача виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючої речовини азоту амонійного, нафтопродуктів та хлоридів, які зафіксовано у протоколі якості скиду стічних вод. Позивачем із додержанням вищевказаних вимог місцевих Правил, Інструкції та договору складено розрахунок додаткової плати за скид понаднормативних забруднень за встановленою формою за актом відбору проб від 16.11.2015 р. (за період вересень, жовтень, листопад 2015 р.) на суму 9665,44 грн.

В той же час, відповідач не виконав зобов'язань, передбачених вищезазначеними приписами законодавства та умовами договору.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

На день розгляду спору відповідач додаткову оплату за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію міста Запоріжжя не здійснив, будь-яких претензій щодо виконання послуг позивачу не пред'явив, доказів, які б спростовували позицію позивача повністю або частково суду не наддав, тому вимоги позивача про стягнення 9665,44 грн. суд визнав документально підтвердженими, нормативно обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати, у відповідності до ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 22, 33, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛС» (69084, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, 7, ідентифікаційний код 32740555) на користь комунального підприємства Водоканал (69002, місто Запоріжжя, вулиця Святого Миколая, 61, ідентифікаційний код 03327121) 9665,44 грн. (дев'ять тисяч шістсот шістдесят п'ять грн. 44 коп.) плати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію міста Запоріжжя та 1378,00 грн. (одну тисячу триста сімдесят вісім грн. 00 коп.) судового збору. Видати наказ.

Суддя В.В. Носівець

Відповідно до ч. 5 ст. 85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення оформлено і підписано, згідно із вимогами ст. 84 ГПК України, 17 лютого 2017 р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення15.02.2017
Оприлюднено23.02.2017
Номер документу64830280
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3257/16

Судовий наказ від 28.02.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

Рішення від 15.02.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

Ухвала від 19.01.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні