П О С Т А Н О В А
іменем України
Справа №377/126/17
Провадження №3/377/40/17
22 лютого 2017 року суддя Славутицького міського суду Київської області Малишенко Т.О., суддя Славутицького міського суду Київської області - Малишенко Т.О., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживаючої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, директора ТОВ ОСОБА_2 Паб ,
- у вчиненні правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП України,
встановив:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серія АА №831951 від 15 лютого 2017 року, який надійшов на адресу суду із Головного правління ДФС у Київській області, ОСОБА_1, директор ТОВ ОСОБА_2 Паб , вчинила правопорушення: реалізація алкогольних напоїв без наявності відповідної ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі, чим порушила ст.15 ЗУ від 19.12.95 №481/95-ВР, відповідальність передбачена ч.1 ст.164 КУпАП.
Дослідивши матеріали справи, вважаю, що справу про адміністративне правопорушення необхідно повернути Головного правління ДФС у Київській області на доопрацювання з наступних підстав.
Відповідно ст. 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен, зокрема, перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Ст.9 КУпАП встановлено поняття адміністративного правопорушення, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративне правопорушення завжди є протиправною дією (бездіяльністю)тобто діянням, забороненим законом або іншим нормативним правовим актом. Громадянин, що вчиняє протиправну дію, порушує свій конституційний обов,язок, оскільки норми ч.1 ст.68 Конституції України встановлюють, що кожен зобов,язний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Закон розглядає протиправну дію (бездіяльність), вчинену певною особою, як адміністративний проступок лише в тому випадку, якщо має місце вина цієї особи, тобто якщо вчинене було здійснено навмисно або з необережності. Наявність вини є невід,ємною ознакою складу адміністративного проступку. Адміністративне правопорушення з погляду його складу містить 1) об,єкт правопорушення (суспільні відносини в тій чи іншій сфері, на нормальний розвиток яких посягає правопорушення);2)об,єктивну сторону (конкретні дії, що виразилися в порушенні встановлених правил);3)суб,єкт правопорушення - конкретна осудна фізична особа, що досягла 16-річного віку; 4)суб,єктивну сторону складу (є ставлення особи до вчиненого нею діяння, тобто вину у формі умислу або необережності).Всі перераховані ознаки визначають у сукупності склад адміністративного правопорушення (проступку).Об,єкт адміністративного правопорушення - це те, на що воно посягає, чому воно завдає шкоди. Об,єктивну сторону адміністративного правопорушення характеризують ознаки, які визначають акт зовнішньої поведінки правопорушника (діяння чи бездіяльність), його шкідливі наслідки, причинний зв,язок між діянням і наслідками, місце, час, обстановка, спосіб, знаряддя та засоби вчинення проступку. Основною і обов,язковою ознакою об,єктивної сторони є протиправне діяння, відсутність її виключає склад будь якого адміністративного правопорушення. Суб,єктивну сторону адміністративного правопорушення становить пов,язана із його вчиненням психічна діяльність особи. До ознак, які характеризують суб,єктивну сторону, належить вина, мотив і мета вчинення правопорушення. Вина - основна і обов,язкова ознака суб,єктивної сторони будь-якого адміністративного проступку. Це психічне ставлення особи до вчиненого нею суспільно шкідливого діяння і його наслідків, яке виявляється у формі умислу або необережності. Мотив і мета вчинення складу адміністративного правопорушення - факультативні ознаки суб,єктивної сторони складу проступку. Під мотивом розуміється усвідомлене особою внутрішнє спонукання, яким вона керувалася під час вчинення проступку. Мета - це протиправний результат, наслідок, якого прагне досягти особа вчиненням адміністративного правопорушення.
Ст.245 КУпАП визначено, що завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Частина перша ст. 164 КУпАП про порушення якої зазначено в протоколі про адміністративне правопорушення вказує на відповідальність провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), -, порушення вказаної частини тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої. Об'єктом цього правопорушення є суспільні відносини у сфері регулювання господарської діяльності. Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, спрямована на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою . Об'єктивна сторона правопорушення виражається в таких формах:1) провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди); 2) надання суб'єктом господарювання дозвільному органу або адміністратору недостовірної інформації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства. Суб'єкт адміністративного проступку - загальний (фізична осудна особа, яка досягла 16- річного віку)- чч. 1 і 2 цієї статті; спеціальний (посадова особа суб'єкта господарювання, громадянин - суб'єкт підприємницької діяльності) - ч.З цієї статті. Суб'єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі прямого або непрямого умислу.
Тобто якщо до адміністративної відповідальності притягається посадова особа, то необхідно надавати докази про те, що вказана особа у протоколі є посадовою особою, наприклад наказ про прийом на роботу чи інше.
Статтею 256 КУпАП передбачено зміст протоколу про адміністративне правопорушення, а саме, хто (особа яка вчинила правопорушення), коли(дата, час), де саме (місце), суть адміністративного правопорушення, стаття Законів України (об,єкт, суб,єкт, об,єктивна та суб,єктивна сторона правопорушення з посиланням на статті законів, в даному випадку з огляду на протокол про адміністративне правопорушення вбачається, що протокол складено 15.02.2017 року, а в протоколі не вказано, коли, де саме, суть адміністративного правопорушення, у п.3 вказано 17.12.2016року згідно фіскального чеку, проте в матеріалах які долучені до протоколу відсутні відомості про чек, при цьому частиною першою вказаної статті передбачено конфіскація, виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої, це питання вирішується судом при розгляді справи.
Відповідно до ст.251 КУпАП України по справі повинні були надані докази, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм, стандартів, що стосується питання яке розглядається посадовими особами, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Статтю 265 КУпАП України передбачено що речі і документи, що є знаряддям або безпосереднім об,єктом правопорушення, виявлені під час затримання, особистого огляду або правопорушення, вилучаються посадовими особами органів, які складають протокол. Вилучені речі і документи, гроші зберігаються до розгляду справи про адміністративне правопорушення у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням із Державною судовою адміністрацією України, а після розгляду справи, залежно від результатів її розгляду, їх у встановленому порядку конфісковують або повертають володільцеві, або знищують, а при оплатному вилученні речей - реалізують. В даному випадку в матеріалах справи відсутні відомості, про те де перебувають речові докази, чи оглянуті вони, яка кількість, вага, кому передана на відповідальне збереження.
Частиною другою ст.256 КУпАП передбачено, що протокол підписується особою, яка його склала і особою яка притягається до адміністративної відповідальності, при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Про час і місце складання протоколу особа повинна бути повідомлена, тобто до суду повинно бути надано докази про повідомлення (рекомендований лист, і інше) як доказ, що особа на яку саме складено протокол повідомлена. До матеріалі долучено ксерокопію листа виклику, але що саме викликається ОСОБА_1, і для складання якого протоколу, за якою статтею КУпАП, відсутні відомості, при цьому необхідно роз,ясювать права і обов,язки відповідно до ст.268 КУпАП, а також необхідно надавати докази, то вказана особа отримала вказаний виклик. При складенні протоколу, особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз,яснюються його права і обов,язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі, або надаються докази суду, що вказаній особі направлено її права і обов,язки.
За таких обставин протокол підлягає поверненню до органу, який його склав, для усунення зазначених недоліків. Крім того вказаний протокол повинен бути складений читабельним почерком, при цьому виправлення в статтях КУпАП які зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення не допускаються.
Керуючись ст.278 КУпАП,
П О С Т А Н О В И В :
Протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.164 КУпАП України повернути до Головного правління ДФС у Київській області, для усунення недоліків та виконання вимог ст.256 КУпАП.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Т. О. Малишенко
Суд | Славутицький міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2017 |
Оприлюднено | 24.02.2017 |
Номер документу | 64873506 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Славутицький міський суд Київської області
Малишенко Т. О.
Адмінправопорушення
Славутицький міський суд Київської області
Малишенко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні