Справа № 2а/2570/607/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Падій В.В.,
при секретарі Кондратенко О.В.
розглянувши у відкритому судовому засідання в приміщенні суду справу за адміністративним позовом регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області до Ріпкинського сільського споживчого товариства про стягнення фінансової санкції, -
В С Т А Н О В И В :
03.02.2011 року регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області (далі - РУ Департаменту САТ ДПА України в Чернігівській області) звернулось до суду з адміністративним позовом до Ріпкинського сільського споживчого товариства про стягнення фінансової санкції в розмірі 6800 грн. Свої вимоги мотивують тим, що під час перевірки магазину № 31 за адресою: Ріпкинський район, с. Голубичі, вул. Коцюбинського, 81, який належить Ріпкинському сільському споживчому товариству, співробітниками Ріпкинського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області встановлено факт продажу пива особі, яка не досягла 18 років, що є порушенням вимог статті 153 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів . За результатами перевірки винесено протокол про адміністративне правопорушення серії ЧН № 58349 від 11.06.2010 року. За розглядом матеріалів про адміністративне правопорушення Ріпкинського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області начальником РУ Департаменту САТ ДПА України в Чернігівській області прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій до Ріпкинського сільського споживчого товариства у розмірі 6800 грн., яке було направлено відповідачу та отримано ним, але сума штрафу не сплачена.
Представником позивача до суду надана заява про зменшення розміру позовних вимог, відповідно до якої просить зменшити суму стягнення на 1800 грн., в зв'язку з частковою сплатою відповідачем боргу. Тобто, загальна сума заборгованості Ріпкинського сільського споживчого товариства зі сплати штрафної санкції складає 5000 грн.
У відповідності до ч.1 ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства України позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі та пояснив, що співробітники Ріпкинського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області під час проведення перевірки магазину, діяли всупереч вимогам чинного законодавства.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України від 19.12.1995 р № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - Закон № 481/95-ВР).
Відповідно до ст. 16 Закону № 481/95-ВР контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Судом встановлено, що співробітниками Ріпкинського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області проведена перевірка магазину № 31 за адресою: Ріпкинський район, с. Голубичі, вул. Коцюбинського, 81, який належить Ріпкинському сільському споживчому товариству і встановлено факт продажу ОСОБА_1 - продавцем магазину, пива Рогань 1 літр особі, яка не досягла 18 років. За результатами перевірки складено протокол про адміністративне правопорушення серії ЧН № 58349 від 11.06.2010 року (а.с. 6).
На підставі матеріалів про адміністративне правопорушення Ріпкинського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області начальником РУ Департаменту САТ ДПА України в Чернігівській області прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.12.2010 року № 250656/17/32/216 до Ріпкинського сільського споживчого товариства у розмірі 6800 грн.
Регіональним управлінням 30.12.2010 року на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією було направлено рішення про застосування фінансових санкцій, яке було отримано відповідачем, що підтверджується копією зворотнього повідомлення з відміткою про вручення, наявного в матеріалах справи (а.с. 11).
Як вбачається з матеріалів справи, дане рішення відповідачем в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось.
Відповідно до ст. 15-3 Закону № 481/95-ВР забороняється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особами, які не досягли 18 років.
Стаття 17 Закону № 481/95-ВР передбачає, що до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 153 Закону № 481/95-ВР у розмірі 6800 гривень.
Порядок застосування фінансових санкцій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 790 Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481/95-ВР ( далі - Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Пунктом 9 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій складається в трьох примірниках, один з яких залишається в органі, посадова особа якого прийняла це рішення; другий - у 3-денний строк після його прийняття надсилається суб'єкту підприємницької діяльності або видається його уповноваженому представникові під розписку; третій - надсилається до органу державної податкової служби за місцем реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності як платника податків для контролю за надходженням до державного бюджету суми сплаченого штрафу.
Згідно п. 10 Порядку у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Отже, загальна сума заборгованості Ріпкинського сільського споживчого товариства зі сплати штрафних санкцій, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог, складає 5000 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області до Ріпкинського сільського споживчого товариства про стягнення фінансової санкції є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню, а фінансова санкція у вигляді штрафу стягненню з відповідача.
Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судові витрати(судовий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області до Ріпкинського сільського споживчого товариства про стягнення фінансової санкції, задовольнити повністю.
Стягнути з Ріпкинського сільського споживчого товариства суму фінансової санкції у вигляді штрафу в розмірі 5000 (п'ять тисяч) грн. в дохід Державного бюджету України, код бюджетної класифікації 21081100, код 21409644, на р/р 31119106700421, банк ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, одержувач місцевий бюджет Ріпкинського району.
Порядок апеляційного оскарження постанови суду, передбачений ст. 185-186 КАС України.
Суддя Падій В.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 23.02.2017 |
Номер документу | 64891770 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні