копія Справ а № 2-а-6089/09/1170
Категорія статобліку 6.11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2009 року Кіровогра дський окружний адміністрат ивний суд у складі:
головуючого судді Чубари Н .В.
при секретарі Коробченко Є .К.
за участю представників:
- від позивача - Поліщук О .М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Кірово граді адміністративну справ у за позовом Кіровоградськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (надалі - Позивач) до Дочірн ього підприємства «Мартоніс ьке» (надалі - Відповідач) про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій та пені , -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача з ви могою стягнути з відповідача адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 2519,23 грн. т а стягнення пені за порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій у розмірі 40,40 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив суд позов задов ольнити. В обґрунтування поз овних вимог позивач зазначив , що підприємство добровільн о не сплатило суми штрафу, що є підставою для їх примусовог о стягнення із нарахуванням сум пені.
В судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я двічі, повідомлявся належн им чином за адресою, вказаною в позовній заяві.
Розглянувши подані доку менти і матеріали, заслухавш и поясненя представника пози вача, з'ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд ді йшов висновку про те, що позов підлягає частковому задовол енню з наступних підстав.
Відповідно до частини вось мої статті 69 Господарського к одексу України підприємство з правом найму робочої сили з абезпечує визначену відпові дно до закону кількість робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема інвалідів. Відпов ідальність підприємства за н евиконання даної вимоги вста новлюється законом.
Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" від 21.03.91 N 875-XII (далі - Закон № 875-ХІ І).
Одним із аспектів соціальн ої захищеності інвалідів, ві дповідно до частини першої с татті 17 Закону № 875-ХІІ, є право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м. Основні правила визначенн я нормативу робочих місць дл я забезпечення працевлаштув ання інвалідів та застосуван ня штрафних санкцій за невик онання цього нормативу встан овлено статтями 19, 20 Закону. Роб оче місце інваліда, спеціаль не робоче місце інваліда виз начено статтею 1 Закону Украї ни "Про реабілітацію інвалід ів в Україні" від 06.10.2005 N 2961-IV, і розу міється як: робоче місце інва ліда - місце або виробнича діл янка постійного або тимчасов ого знаходження особи у проц есі трудової діяльності на п ідприємствах, в установах і о рганізаціях; спеціальне робо че місце інваліда - окреме роб оче місце або ділянка виробн ичої площі, яка потребує дода ткових заходів з організації праці особи з урахуванням її індивідуальних функціональ них можливостей, обумовлених інвалідністю, шляхом присто сування основного і додатков ого устаткування, технічного обладнання тощо.
Обов'язки роботодавців сто совно забезпечення прав інва лідів на працевлаштування ви значені частиною третьою ста тті 18 Закону № 875-ХІІ, а саме: виді лення та створення робочих м ісць для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьних робочих місць; створенн я для інвалідів умов праці з у рахуванням індивідуальних п рограм реабілітації; забезпе чення інших соціально-економ ічних гарантій, передбачених чинним законодавством; нада ння державній службі зайнято сті інформації, необхідної д ля організації працевлаштув ання інвалідів; звітування Ф онду соціального захисту інв алідів про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.
Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 27.12.2006 N 1836 "Про реалізацію статті 1 81 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" (далі - Закон) потреба у створенні інвалід у, зареєстрованому в державн ій службі зайнятості як безр обітний, спеціального робочо го місця або ділянки виробни чої площі та вимоги до них вст ановлюються індивідуальною програмою реабілітації.
Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці повідомляють т ериторіальні відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (далі - відділення Фонду) шляхом подання статистичної звітності у формі N 10-ПІ поштов а - річна "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалід ів".
Водночас, про наявність вак антних місць роботодавці щом ісячно повідомляють центри з айнятості, направляючи звітн ість у формі N 3-ПН "Звіт про наяв ність вакансій", затверджени й наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни від 19.12.2005 року N 420, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 21.12.2005 за N 1534/11814.
Відповідно до статті 20 Зако ну № 875-ХІІ роботодавці, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, самостійно в строк до 15 кв ітня року, наступного за роко м, в якому відбулося порушенн я нормативу, самостійно спла чують відповідним відділенн ям Фонду адміністративно-гос подарські санкції, сума яких визначається в розмірі сере дньої річної заробітної плат и на відповідному підприємст ві, установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичної особ и, яка використовує найману п рацю, за кожне робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідно до звіт у про зайнятість та працевла штування інвалідів (форма N10-П І) за 2008 рік, поданого самостійн о відповідачем 26 лютого 2009 року , середньооблікова кількість штатних працівників відпові дача у 2008 році складала 13 осіб, ф онд оплати праці за 2008 рік стан овив 65,5 тис. грн., норматив ство рення робочих місць для інва лідів складає 1 робоче місце. З гідно звіту відповідача у 2008 р оці штатних працівників яким встановлена інвалідність на підприємстві не було. Середн ьорічна заробітна плата штат ного працівника у 2008 році скла дала 5038 грн.
Відповідно до абз. 3 п. 2 Поряд ку подання підприємствами, у становами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, звіт ів про зайнятість і працевла штування інвалідів та інформ ації, необхідної для організ ації їх працевлаштування, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 31 с ічня 2007 р. № 70 інформацію про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів робото давці подають центру зайнято сті за місцем їх реєстрації я к платників страхових внескі в на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття за фор мою, затвердженою Мінпраці з а погодженням з Держкомстато м.
Подання відповідного звіт у до центру зайнятості є нале жним (єдиним) підтвердженням наявності на підприємстві с твореного та введеного в дію місця для працевлаштування інваліда.
Відомостей щодо подання вк азаної інформації відповіда чем суду не надано.
Враховуючи викладене, суд п рийшов до висновку, що відпов ідачем порушено вимоги Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» від 21.03.1991 р. № 875-ХІ І щодо необхідності створенн я робочих місць для інваліді в, а тому позовні вимоги п ро стягнення з відповідача а дміністративно-господарськ ої санкції є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.
Позовні вимоги в частині ст ягнення з відповідача пені в сумі 40,40 грн. задоволенню не пі длягають в наступних підстав .
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону № 875-ХІІ порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати , на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк. Відпові дачем на день розгляду справ и адміністративно-господарс ькі санкції не сплачено.
Нарахування пені за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій здійснюється відповідно д о Порядку нарахування пені т а її сплати, затвердженого на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223, п. п. 3.4 п. 3 якого п ередбачено, що нарахування п ені як роботодавцем, так і орг аном контролю здійснюється з наступного дня граничного с троку сплати адміністративн о-господарських санкцій по д ень сплати включно.
Згідно із п. п. 3.1. пункту 3 вка заного Порядку порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій тяг не за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національн ого банку України за кожен ка лендарний день прострочення (наведених у постановах Прав ління Національного банку Ук раїни), що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Одн оденний розмір пені при розр ахунку округлюється до друго го знака після коми в загальн ому порядку арифметичного ок руглення.
Нарахування пені здійсн юється на дату фактичного погашення суми боргу (частин и боргу) за кожний календарни й день прострочення платежу. При частковому погашенні бо ргу сума такої частки визнач ається з урахуванням пені, на рахованої на таку частку бор гу .
Згідно із п. 2.2 зазначеного Порядку, пеня - це штрафна санк ція, що обчислюється у відсо тках від суми несвоєчасно сп лаченої адміністративно-гос подарської санкції, передбач еної Законом України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» за кожн ий календарний день простроч ення виконання зобов'язання.
Аналіз положень Порядку н арахування пені та її сплати , ст. 20 Закону вказує на те, що на рахування пені здійснюється лише в разі несвоєчасної опл ати адміністративно-господа рської санкції, а в даній спра ві має місце несплата адміні стративно-господарської сан кції.
З урахуванням вищенаведе ного, суд вважає, що на час под ання позовної заяви у позива ча не виникло права на нараху вання та стягнення пені в зв' язку з відсутністю сплати ві дповідачем адміністративно -господарських санкцій.
Оскільки судове рішення у хвалюється по справі у якій п озивачем є суб'єкт владних по вноважень, а відповідачем - юр идична особа, у відповідност і до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву задовольн ити частково.
Стягнути з «Дочірнього п ідприємства «Мартоніське» код ЄДРПОУ 30078076 (27100, Кіровоградсь кої області м. Новоукраїнка, в ул. Чапаєва, 14) на користь Кіров оградського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів ( УДК Новоукраї нський р-н, Банк отримувача: ГУ ДК у Кіровоградській області , рахунок: 31218230700322, МФО: 823016) адмініст ративно-господарську санкці ю в розмірі 2519,23 грн.
В задоволенні решти позов них вимог відмовити.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку на апеляційне оскарження відповідно до статті 254 Кодек су адміністративного судочи нства України та може бути ос каржена шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 Кодек су адміністративного судочи нства України - з дня складе ння в повному обсязі, та подал ьшої подачі апеляційної скар ги протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження. Заява про ап еляційне оскарження та апеля ційна скарга подаються до Дн іпропетровського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Кіровоградський окружн ий адміністративний суд в по рядку статті 186 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.
Суддя - підпис Н.В.Чубара
З оригіналом згідно:
Суддя Кіровоградського о кружного
адміністративного суду Н.В.Чубара
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2009 |
Оприлюднено | 16.12.2010 |
Номер документу | 6489541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Чубара Надія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні