ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про відмову в забезпеченні позову)
23 лютого 2017 року Житомир Справа № 806/391/17
Категорія 6.2.1
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Попова О. Г. , розглянувши клопотання про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Фермерського господарства "ВАЛЄКС. ОСОБА_1" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про скасування наказів, -
в с т а н о в и в :
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 22 лютого 2017 року було відкрито провадження по справі за позовом Фермерського господарства "ВАЛЄКС. ОСОБА_1" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про скасування наказів.
Одночасно з поданням позовної заяви, позивачем заявлено клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом заборони Головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області (Код ЄДРПОУ: 39765513. Адреса: 10002. місто Житомир, вулиця Довженка, будинок 45.) вчиняти будь-які дії та видавати накази щодо земельних ділянок на земельному масиві (за кадастровими номерами: 1825255100:08:000:0037, 1825255100:08:000:0038, 1825255100:08:000:0039, 1825255100:08:000:0040, 1825255100:08:000:0041, 1825255100:08:000:0042, 1825255100:08:000:0043, 1825255100:08:000:0044, 1825255100:08:000:0045, 1825255100:08:000:0046, 1825255100:08:000:0047, 1825255100:08:000:0048, 1825255100:08:000:0049, 1825255100:08:000:0050, 1825255100:08:000:0051, 1825255100:08:000:0052, 1825255100:08:000:0053) для ведення особистого селянського господарства.
В обґрунтування зазначає, що під час розгляду справи відповідачем може чинитися перешкоди позивачу, зокрема, оформлення права власності на спірну ділянку іншим особам.
Згідно ч.1 ст.118 Кодексу адміністративного судочинства України, клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.
У відповідності із ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидним є ознаки протиправності рішень, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Аналіз наведених норм дозволяє дійти висновку, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття адміністративним судом, в провадженні якого знаходиться справа, певних процесуально-правових заходів щодо охорони прав, свобод та інтересів позивача, які б гарантували виконання рішення суду, у разі задоволення позову; для задоволення судом поданого позивачем клопотання про забезпечення адміністративного позову останній має обґрунтувати необхідність задоволення такого клопотання та довести, що незадоволення клопотання призведе хоча б до одного із наслідків, передбачених ч.1 ст.117 КАС України.
За приписами п.17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" №2 від 06.03.2008 року, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування обставин, які б свідчили про наявність зазначених вище підстав для забезпечення позову.
Положення ст.117 КАС України передбачають, що обов'язковою передумовою вжиття заходів для забезпечення позову, є обґрунтоване клопотання сторони в тому числі із зазначенням очевидних ознак можливості заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача.
Доводи заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів забезпечення позову суд оцінює з урахуванням розумності, обґрунтованості і адекватності вимог; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших осіб, які беруть участь в справі; наявності зв'язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у випадку невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв'язку з вжиттям таким заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового розгляду.
У своєму клопотанні позивачем в обґрунтування заявленого клопотання не наведено істотних та достатніх обставин щодо необхідності забезпечення позову та не надано жодних доказів на їх підтвердження.
Крім того, суд зазначає, що забезпечення позову шляхом заборони вчиняти будь-які дії та видавати накази щодо земельних ділянок на вищезазначеному земельному масиві, що безпосередньо стосується предмету судового розгляду, не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Зазначена заборона вчинення дій та видачі наказів за своєю суттю є втручанням суду у дискреційні повноваження Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, а також може вплинути на права, свободи та законні інтереси невизначеного кола осіб.
Позивачем не надано достатніх доказів існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 117, 118 Кодексу адміністративного судочинства України, -
у х в а л и в :
В задоволенні клопотанняФермерського господарства "ВАЛЄКС. ОСОБА_1" про забезпечення позову - відмовити.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2017 |
Оприлюднено | 24.02.2017 |
Номер документу | 64914741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні