ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І м е н е м У к р а ї н и
28 листопада 2016 рокум. Ужгород№ 807/686/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Луцович М.М.
при секретарі судового засідання Симканич Ю.В.
за участю сторін:
сторони - не з'явилися,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Ужгородської ощадної кредитної спілки про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулася з позовною заявою Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Ужгородської ощадної кредитної спілки (АДРЕСА_1, 88000, код за ЄДРПОУ 25444152) про стягнення штрафу до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , (символ звітності 106) штраф у сумі 1 700,00 грн. ( одна тисяча сімсот гривень 00коп.).
Позовні вимоги мотивовані тим, що 20 липня 2015 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг було складено акт про правопорушення № 190/15-2, яким встановлено, що Ужгородською ощадною кредитною спілкою не подано аудиторський висновок (звіт) за 2014 рік. На підставі вищевказаного акту позивачем 29.07.2015 року була винесена постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 157/15-2 у розмірі 1700 грн.. Дана сума штрафу позивачем залишається не відшкодована.
Позивач, в судове засідання не з'явився, проте пунктом третім позовних вимог просив розгляд даної справи провести без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами (а.с. 7).
Відповідач не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Заперечення проти позову відповідачем суду не надано.
Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.
Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Відповідно до статті 128 частини 4 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 20.08.1999 року було проведено державну реєстрацію Ужгородської ощадної кредитної спілки. Місцезнаходження юридичної особи: 88000, АДРЕСА_2, ідентифікаційний код - 25444152 (а.с.а.с. 18-20).
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070/2011, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання ринків фінансових послуг, є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
20 липня 2015 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг було проведено перевірку та складено акт про правопорушення вчиненні Ужгородською ощадною кредитною спілкою № 190/15-2. Вищевказаною перевіркою встановлено, що Кредитною спілкою не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) за 2014 рік, що свідчить про порушення Кредитною спілкою вимог статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг, абзаців четвертого, п'ятого та шостого пункту 2.1 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668, у частині подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) не пізніше І червня року, наступного за звітним роком (а.с.а.с. 15-16).
Позивачем на адресу відповідача було направлено вищевказаний акт, який 24 липня 2015 року був отриманий представником відповідача, про що свідчить його підпис на рекомендованому повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 17).
29 липня 2015 року позивачем було прийнято постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за № 157/15-2, якою застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 1700 грн. (а.с.а.с. 12-13).
Позивачем на адресу відповідача було направлено вищевказану постанову, яка 03 серпня 2015 року була отримана представником відповідача, про що свідчить його підпис на рекомендованому повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 17).
Відповідно до статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до статті 28 частини 1 пункту 10 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно до статті 22 частини 1 абзацу 2 Закону України "Про кредитні спілки", кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Відповідно до розділу 2 пункту 2.1 абзаців 1, 4-6 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25 грудня 2003 року № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 року за № 69/8668 (далі - Порядок), достовірність і повнота річної фінансової звітності та звітних даних за рік повинна бути підтверджена аудитором (аудиторською фірмою), який (яка) внесений(а) до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг. Аудиторський висновок (звіт) подається не пізніше 01 червня року, наступного за звітним роком. Аудиторський висновок (звіт) подається разом з річною фінансовою звітністю, підтвердженою аудитором (аудиторською фірмою). Зазначені документи мають бути наскрізно пронумеровані, прошиті та містити напис "Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою та підписом __ аркушів", підпис керівника кредитної спілки із зазначенням його прізвища та ініціалів, підпис головного бухгалтера із зазначенням його прізвища та ініціалів, відбиток печатки кредитної спілки. У супровідному листі до аудиторського висновку (звіту) мають бути зазначені відомості про адресу власної веб-сторінки кредитної спілки, за якою розміщено річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком (звітом), а також інформацію про видання, у якому опубліковано річну фінансову звітність та аудиторський висновок (звіт) відповідно до вимог статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Таким чином судом встановлено, що відповідачем не виконано свого законодавчо встановленого обов'язку щодо подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку за 2014 рік.
Відповідно до статті 41 частини 1 пункту 2 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до статті 41 частини 3 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
На підставі наведеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Ужгородської ощадної кредитної спілки (АДРЕСА_1, 88000, код за ЄДРПОУ 25444152) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , (символ звітності 106) штраф у сумі 1 700,00 грн. ( одна тисяча сімсот гривень 00коп.).
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяОСОБА_1
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2016 |
Оприлюднено | 24.02.2017 |
Номер документу | 64914918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні