ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІН ІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-5625/09/1370
29.10.2009 року м.Львів Львівський окруж ний адміністративний, в скла ді: Головуючої-с удді: Гулкевич І.З. при се кретарі: Оларь В.О. за участю предст авника позивача Балюєва С.В . розглянувш и у відкритому судовому засі данні у м. Львові адміністрат ивну справу за позовною заяв ою Державної податкової інсп екції у Франківському районі м. Львова до Товариства з обме женою відповідальністю «Ек о-фрукти» про стягнення пода ткового боргу, в сумі 19862,48 грн.,-
встановив:
Державна податкова інспек ція у Франківському районі м . Львова (далі ДПІ у Франківськ ому районі м. Львова) звернула ся до Львівського окружного адміністративного суду з поз овом до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Еко-фру кти» (далі ТзОВ «Еко-фрукт»). П росить стягнути податковий б орг, в сумі 19 862,48 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначає, що заборгован ість з податку на додану варт ість виникла в результаті на рахувань по акту про порушен ня податкового законодавств а від 20.10.2008 року № 3570/15-2/35009981, яким вст ановлено порушення ТзОВ „Еко -фрукти” підпункту 4.1.4. пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами», а саме непода ння податкової декларації з податку на додану вартість з а серпень 2008 року, на підставі якого ДПІ у Франківському ра йоні м.Львова винесено подат кове повідомлення-рішення ві д 13.11.2008 року №0107561530/0, яким підприєм ству визначено зобов' язанн я з податку на додану вартіст ь (штрафну (фінансову) санкцію ) в розмірі 170 грн.
Податковий борг ТзОВ “Еко-ф рукти” включає в себе нарахо вану ДПІ у Франківському рай оні м. Львова пеню за порушенн я термінів розрахунків по ім портних операціях передбач ених ст. 2 Закону України “Про порядок здійснення розрахун ків в іноземній валюті” від 23. 09.1994 року №185/94 (із змінами і допов неннями) в розмірі 19 692,48 грн., про що ДПІ складено акт №500/22-0/35009981 ві д 18.02.09 року і винесено податков е повідомлення-рішення №4125/10/22-02 1 від 02.03.2009 року.
Представник позивача в суд овому засіданні надав поясне ння аналогічні викладеним у позові, надав докази повідом лення відповідача про розгля д справи, просив задовольнит и позов у повному обсязі.
Відповідач явку повноважн ого представника не забезпеч ив, хоча про розгляд справи п овідомлений належним чином, заперечень проти позову не н адав, а тому на підставі ст.. 128 К АС України, суд розглядає спр аву за наявними у ній доказам и
Розглянувши подані сторон ами документи та матеріали, в себічно і повно з'ясувавши вс і фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд приходит ь до наступних висновків.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України державні органи повинні діяти тільки на підс тавах і в межах повноважень т а способів, які передбачені К онституцією України та закон ами.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" від 04.12.1990 р . №509-ХІІ (із змінами і доповненн ями), державні податкові інсп екції в районах, містах без ра йонного поділу, районах у міс тах, міжрайонні та об'єднані д ержавні податкові інспекції виконують такі функції: ... "под ають до судів позови до підпр иємств, установ, організацій та громадян про визнання уго д недійсними і стягнення в до хід держави коштів, одержани х ними за такими угодами, а в і нших випадках - коштів, одержа них без установлених законом підстав, а також про стягненн я заборгованості перед бюдже том і державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна".
Відповідно до преамбули За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" №2181-111 від 21.12.2000 р. (далі Закон) (із з мінами та доповненнями), цей З акон є спеціальним законом з питань оподаткування, який в становлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фі зичних осіб перед бюджетами та державними Цільовими фонд ами з податків і зборів (обов'я зкових платежів), включаючи з бір на обов'язкове державне п енсійне страхування та внеск и на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування , нарахування і сплати пені та штрафних санкцій , що застосо вуються до платників податк ів контролюючими органами , у тому числі за порушенн я у сфері зовнішньоекономі чної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій ор ганів стягнення.
Згідно до ст.1 п. 1.1 Закону плат ники податків - юридичні особ и, їх філії, відділення, інші в ідокремлені підрозділи, що н е мають статусу юридичної ос оби, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підпр иємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), пеню та штр афні санкції.
Відповідно до п. 1. 12 ст. 1, контр олюючий орган - державний орг ан, який у межах своєї компете нції, визначеної законодавст вом, здійснює контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платеж ів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового б оргу. Податкові органи є конт ролюючим органом стосовно по датків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються д о бюджетів та державних ціль ових фондів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платеж ів), які віднесені до їх компет енції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу (далі -орг ани стягнення), є виключно под аткові органи, а також держав ні виконавці у межах їх компе тенції.
Відповідно до п.п.3.1.1 п. 3.1 ст. З З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із змінами і доповненнями), активи платн ика податків (кошти, матеріал ьні та нематеріальні цінност і, що належать юридичній або ф ізичній особі за правом влас ності або повного господарсь кого відання) можуть бути при мусово стягнені в рахунок по гашення його податкового бор гу виключно за рішенням суду . В інших випадках платники по датків самостійно визначают ь черговість та форми задово лення претензій кредиторів з а рахунок активів, вільних ві д заставних зобов'язань забе зпечення боргу.
У будь-яких випадках, коли п латник податків згідно із за конами з питань оподаткуванн я уповноважений утримувати п одаток, збір (обов'язковий пла тіж), якими оподатковуються і нші особи, у тому числі податк и на доходи фізичних осіб, див іденди, репатріацію, додану в артість, акцизні збори, а тако ж будь-які інші податки, що утр имуються з джерела виплати, с ума таких податків, зборів (об ов'язкових платежів) вважаєт ься бюджетним фондом, який на лежить державі або територіа льній громаді та створюється від їх імені.
Відповідно п.п. 5.4.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в ід 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (із змінами т а доповненнями) узгоджена су ма податкового зобов'язання, не сплачена платником подат ків у встановлені строки, виз начається сумою податкового боргу платника податків.
У відповідності до вимог пі дп.3.1.1 п.3.1 ст.3 даного Закону, акти ви платника податків можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податко вого боргу виключно за рішен ням суду.
Відповідно до п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 За кону України "Про систему опо даткування" від 25.06.1991 р. №1251-ХИ, пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.
Відповідач має податковий борг в розмірі 19 862,48 грн., який ви ник в результаті порушення в ідповідачем підпункту 4.1.4. пун кту 4.1 статті 4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», а саме неп одання ним податкових деклар ацій з податку на додану варт ість (ПДВ) за відповідні подат кові (звітні) періоди.
Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами", платник под атків, що не подає податкову д екларацію у строки, визначен і законодавством, сплачує шт раф у розмірі десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян за кожне таке непо дання або її затримку. Відпов ідно до пункту 17.3 статті 17 Зако ну, сплата (стягнення) штрафни х санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сп лати (стягнення) податку.
ДПІ у Франківському районі м. Львова складено акти про по рушення податкового законод авства за фактами неподання податкових декларацій ТзОВ „ Еко-фрукти”, на підставі яких винесено податкові повідомл ення-рішення щодо податковог о зобов'язання зазначеного п ідприємства з ПДВ за штрафни ми санкціями (в матеріалах сп рави).
На виконання п.п. 6.2.1 ст.6 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із змінами та доповненнями), яка зазначає п ро те, що у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня у встановленні строки, под атковий орган надсилає таком у платнику податків податков і вимоги, позивачем надіслан о на адресу відповідача перш у та другу податкові вимоги (в матеріалах справи).
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, Д ПІ у Франківському районі м.Л ьвова направила підприємств у податкові вимоги:
- першу податкову вимогу №1/ 136 від 03.02.2009 року;
- другу податкову вимогу № 2/371 від 16.11.2009 року
У відповідності до ст. 10 вказ аного Закону ДПІ прийнято рі шення про стягнення коштів т а продаж інших активів платн ика податків в рахунок погаш ення його податкового боргу від 05.05.2009 року № 9048/10/24-033/37.
На даний час сума податково го боргу відповідача є узгод женою та у встановлені строк и до бюджету не сплачена, тобт о визнається сумою податково го боргу (узгоджена сума пода ткового зобов'язання, неспла чена платником податків у те рмін (ст.5 Закону України № 2181-
ІІІ).
Відповідачем суду доказі в у підтвердження факту вж иття заходів щодо погашенн я
заборгованості перед бюдж етом станом на день розгляду справи не представлено.
Відповідно до ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, а суд згідно ст . 86 цього Кодексу, оцінює доказ и які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об'єк тивному дослідженні.
У відповідності до вимог ст .20 Закону України „Про систему оподаткування", контроль за п равильністю та своєчасністю справляння податків і зборі в (обов'язкових платежів) здій снюється державними податко вими органами та іншими держ авними органами в межах повн оважень, визначених законом.
Вжиті податковим органом з аходи, передбачені чинним за конодавством, щодо погашення податкової заборгованості н е мали позитивних результаті в.
Враховуючи вище викладене , виходячи з заявлених позовн их вимог, системного аналізу положень чинного законодавс тва України та матеріалів сп рави, суд прийшов до висновку , що позовні вимоги базуються на законі, обґрунтовані, дове дені і підлягають до задовол ення.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Стягнути з ТзОВ «Еко-фрукт и» (79071, м. Львів, вул. Кульпарківс ька, 121/64 код ЄДРПОУ 35009981) в дохід де ржавного бюджету 19 862,48 грн. пода ткового боргу.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Львівський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня по становлення постанови, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протяго м двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КА С України.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя І.З. Гулкевич
Повний текст постанов и виготовлений 29.10.2009 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2009 |
Оприлюднено | 23.10.2010 |
Номер документу | 6492257 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні