Справа № 636 / 2752 / 16-а
2-а / 636 / 8 / 2017
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2017 року Чугуївський міський суд Харківської області у складі:
головуючого - судді Ковригіна О.С.
при секретарі Фатєєвої С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чугуївської міської ради Харківської області, про визнання бездіяльність протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, ОСОБА_1, звернулась до суду з позовом до Чугуївської міської ради Харківської області, в якому просила визнати незаконною бездіяльність Чугуївської міської ради Харківської області щодо не розгляду на пленарному засіданні сесії заяви ОСОБА_1 щодо передачі у власність земельних ділянок, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, та зобов'язати Чугуївську міську раду Харківської області розглянути на пленарному засіданні сесії заяву ОСОБА_1 щодо передачі у власність земельних ділянок, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3 та прийняти рішення по суті заявлених вимог.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на той факт, що відповідачем неправомірно не було розглянуто та вирішено питання на сесії ради щодо передання ОСОБА_1 у власність земельних ділянок , що знаходиться в АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, Харківської області, на яких знаходяться об'єкти права власності, належні ОСОБА_1
В судове засідання від представника позивача ОСОБА_2, діючої за довіреністю від 16.09.2016 року (а.с. 24), надійшла заява про підтримання позову та розгляд справи за її відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не зявилася, в минулому судовому засіданні позов не визнала, про що наддала письмові заперечення, зазначила, що вказане питання було розглянуто на сесії від 25 грудня 2015 року, рішення по вказаному питанню прийнято не було, крім того зазначила, що регламентом Чугуївської міської ради не передбачений обов'язок повторного розгляду питання на сесії ради.
Беручи до уваги пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, з'ясувавши її фактичні обставини, дослідивши наявні докази, надавши їм належну оцінку, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, є власником будівель, що знаходиться в АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, Харківської області.
01.11.2005 року між позивачем та Чугуївською міською радою Харківської області укладено договір оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,0225, кадастровий номер НОМЕР_1.
01.11.2005 року між позивачем та Чугуївською міською радою Харківської області укладено договір оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, площею 0,0155 га, кадастровий номер НОМЕР_2.
02.11.2005 року позивачем мною та Чугуївською міською радою Харківської області укладено договір оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_3, площею 0,0813 га. кадастровий номер НОМЕР_3.
09.02.2012 року позивач звернулась до Чугуївської міської ради Харківської області з заявою про надання дозволу на розробку експертної грошової оцінки земельних ділянок, переданої в оренду з метою обслуговування адміністративної будівлі, в АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, Харківської області.
30.03.2012 року рішенням Чугуївської міської ради VI скликання № 1008- VІ позивачці було відмовлено в наданні дозволу на розробку експертної грошової оцінки земельних ділянок в АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, Харківської області, в зв'язку з невиконанням ст. 288 Податкового кодексу України та рішення VII сесії Чугуївської міської ради VI скликання від 25.02.2011 року № 197-VI Про запровадження у 2011р. нової базової вартості одного кв.м. земель в м. Чугуєві .
15.08.2012 року позивач повторно зверталась до Чугуївської міської ради Харківської області з заявою про передачу у власність шляхом викупу земельних ділянок, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, Харківської області.
13.02.2015, з метою реалізації свого права на придбання у власність земельних ділянок, на яких розташоване нерухоме майно, що належить позивачці на праві власності, позивач повторно звернулась до Чугуївської міської ради з аналогічними зверненнями щодо надання дозволу на розробку експертних грошових оцінок земельних ділянок з метою викупу.
15.04.2015 року на адресу позивача надійшла відповідь Чугуївської міської ради від 20.02.2015 за №П-1/23-Є.О., якою останній відмовлено в наданні дозволу на розробку експертних грошових оцінок земельних ділянок з метою викупу, посилаючись на ст.26 Регламенту Чугуївської міської ради, затвердженої рішенням ІІ сесії Чугуївської міської ради VІ скликання від 26.11.2010 №8-VІ (зі змінами та доповненнями) та ст.8 ЗУ Про звернення громадян .
В листопаді 2015 року позивач знову звернулась до Чугуївської міської ради з відповідними заявами про надання дозволу на викуп земельних ділянок.
Розгляд вказаного питання був внесення до порядку денного на сесію від 25.12.2015 року.
За результатами сесії 25.12.2015 року рішення по вказаному питанню прийнято не було.
Згідно з витягами до протоколу 2 сесії Чугуївської міської ради 7 скликання від 25.12.2016 року за - немає , проти - 8, утримались -25, рішення не прийнято.
На чергові сесії від 14.01.2016 року, 29.01.2016 року, 18.02.2016 року, 25.03.2016 року, 29.04.2016 року, 12.05.2016 року, 29.06.2016 року, 29.07.2016 року питання взагалі не виносилось.
У відповідності до приписів ст. 128 Земельного кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
До заяви (клопотання) додаються:
а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);
б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.
Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:
а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;
б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;
г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;
ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Статтею 32 Регламенту Чугуївської міської ради VII cкликання, затвердженого рішенням II сесії Чугуївської міської ради VII cкликання від 25.12.2015 року № 12- VII врегульовано процедура голосування з питань, включених до порядку денного.Так, вказаною нормою передбачено, що після обговорення питання порядку денного засідання сесії міської ради головуючий ставить запитання, чи є у депутатів зауваження чи доповнення до проекту рішення.
Проект рішення, до якого не надійшли пропозиції та зауваження, одразу ставиться на голосування в цілому .
Проект рішення, не прийнятий в цілому , ставиться на голосування за основу , і надалі застосовується процедура голосування, передбачена частинами 4 - 8 даної статті.
Проект рішення, до якого надійшли зауваження, ставиться на голосування за основу .
Після прийняття проекту рішення за основу можуть оголошуватися пропозиції і зауваження до нього, а за вимогою головуючого подаються йому в письмовому вигляді.
Пропозиції і зауваження, що надійшли до проекту рішення, головуючий ставить на голосування в порядку надходження, з попереднім їх оголошенням. Після голосування пропозицій і зауважень проект рішення ставиться на голосування в цілому .
Неприйнятий в цілому проект рішення ставиться на голосування по пунктах . Спочатку голосуються пункти проекту рішення, прийняті за основу . Якщо зазначені пункти проекту рішення не приймаються сесією, ставляться на голосування інші редакції пунктів у порядку їх надходження.
Якщо жодна редакція пункту проекту рішення не була прийнята, пункт виключається з проекту рішення, прийнятого за основу .
Проект рішення, що складається зі схвалених сесією міської ради пунктів, вважається прийнятим в цілому .
Проект рішення, який не отримав необхідної кількості голосів на підтримку вважається не прийнятим. Витяг з протоколу про неприйняття проекту рішення на сесії міської ради надається розробнику проекту, який далі інформує заявника про результати розгляду його питання на сесії.
Якщо проект рішення за підсумками розгляду у постійних комісіях запропоновано зняти з порядку денного, то при розгляді пропозицій до порядку денного ця пропозиція постійної комісії виноситься на голосування. Якщо вона приймається, то витяг з протоколу про зняття проекту рішення з порядку денного сесії міської ради надається розробнику проекту, який далі інформує заявника про результати розгляду його питання на сесії. Розгляд такого питання може виноситися на наступну сесію за пропозицією міського голови або секретаря міської ради.
З аналізу вказаної норми вбачається, що депутати міської ради, в разі, якщо не надійшло пропозицій чи зауважень повинні прийняти рішення по заявленому питанню. Проект рішення, який не отримав необхідної кількості голосів на підтримку вважається не прийнятим. Витяг з протоколу про неприйняття проекту рішення на сесії міської ради надається розробнику проекту, який далі інформує заявника про результати розгляду його питання на сесії, а розгляд питання може виноситись на наступну сесію.
Таким чином, неприйняття рішення на сесії ради не є підставою для подальшого не розгляду питання на наступних сесіях ради.
Як вбачається з витягів з протоколу II сесії Чугуївської міської ради VII cкликання від 25.12.2015 року, жодних зауважень чи пропозицій від депутатів по заявленому питанню щодо передання ОСОБА_1 у власність земельних ділянок не надходило.
У відповідності до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами міст як безпосередньо, так і через міські ради та їх виконавчі органи.
Крім того, як передбачено ст. 3 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад. Будь-які обмеження права громадян України на участь у місцевому самоврядуванні залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території, за мовними чи іншими ознаками забороняються.
Також, відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Отже, згідно із положенням ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Таким чином, п. п. 34, 37, 42 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, питання прийняття рішень про організацію територій, а також затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Більш того, відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Крім того, як передбачено ч.1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Отже, з наведених вище актів законодавства України випливає, що виключно до компетенції пленарних засідань міських рад віднесено вирішення питання щодо регулювання земельних відносин, організацію територій, затвердження місцевих містобудівних програм та генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, яка реалізує її шляхом прийняття нормативних та інших актів у формі рішень.
16 квітня 2009 року Конституційний Суд України постановив рішення № 7-рп/2009 у справі № 1-9/2009 за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування).
В пункті 5 Рішення Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону).
Як передбачено ст. 12 Закону України Про звернення громадян дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством і законодавством про захист економічної конкуренції.
Отже, обставини, що були викладені в заяві позивача та вимоги, які були заявлені позивачем у своєму зверненні не відносяться до кола правовідносин, встановлених кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним чи трудовим законодавством, а тому дія Закону України Про звернення громадян поширюється на відносини щодо вирішення питання надання у власність земельних ділянок.
У відповідності до ст. 15 Закону України Про звернення громадян органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, до повноважень яких належить розгляд заяв, зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв. Відповідь за результатами розгляду заяв в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах питань. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Крім того, як передбачено ст. 20 Закону України Про звернення громадян , звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.
Таким чином, суб'єкт владних повноважень - Чугуївська міська рада, до виключної компетенції якої віднесено вирішення питання щодо надання земельних ділянок у власність не розглянула в місячний термін заяву позивача та не прийняла за результатами розгляду звернення належного та обґрунтованого рішення у формі акту, в зв'язку з чим порушила право позивача на розгляд його питання компетентним органом місцевого самоврядування, а також зволікає з можливістю поновлення прав та інтересів позивача щодо можливості набуття у власність земельних ділянок, на яких знаходяться належні позивачці будівлі.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, Чугуївська міська рада порушила порядок розгляду заяви позивача, що передбачений Законом України Про звернення громадян , Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та Земельним кодексом України, не розглянувши в місячний термін заяву позивача на пленарному засіданні сесії та не прийнявши у відповідності до Закону належне, законне та обґрунтоване рішення про задоволення вимог позивача, що були викладені в заяви чи про відмову у задоволенні таких вимог.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що, оскільки питання виносилось на розгляд сесії, то відповідачем виконаний обов'язок щодо розгляду заяви позивача про передачу у власність земельних ділянок, оскільки статтею 128 Земельного кодексу України чітко передбачений обов'язок органу міського самоврядування прийняти рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Як було з'ясовано під час розгляду справи, станом на сьогоднішній день, рішення по суті заявлено питання Чугуївською міською радою не прийнято.
Крім того, як було встановлено судом під час розгляду справи, 10.10.2016 року позивачем було подано заяву на ім'я Чугуївської міської ради з вимогою розглянути заяву про надання дозволу на викуп земельних ділянок, подану в листопаді 2015 року.
За результатами розгляду вказаного питання рішення депутатами знову не було прийнято на сесії від 31.10.2016 року, що підтверджується витягом з результатів голосування (документи № 23, 24, 25).
Крім того, ст. 19 Конституції України та ч.3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі статті 55 Конституції України, кожному гарантується право оскарження в суді рішень, дії або бездіяльності органів державної влади органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
У відповідності до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Враховуючи викладене вище, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позову, як доведеного та обґрунтованого.
Судові витрати по справі підлягають розподілу відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України.
Керуючись: ст. ст. 19, 22, 46 Конституції України, ст. ст. 2, 7-9, 11, 17, 18, 71, 94, 99, 104, 105, 121, 128, 153, 158-163, 167, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Чугуївської міської ради Харківської області, про визнання бездіяльність протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати незаконною бездіяльність Чугуївської міської ради Харківської області щодо не розгляду на пленарному засіданні сесії заяви ОСОБА_1 щодо передачі у власність земельних ділянок, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3.
Зобов'язати Чугуївську міську раду Харківської області розглянути на пленарному засіданні сесії заяву ОСОБА_1 щодо передачі у власність земельних ділянок, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3 та прийняти рішення по суті заявлених вимог.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Чугуївський міський суд Харківської області. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Постанова суду першої інстанції набирає чинності після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя -
Суд | Чугуївський міський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2017 |
Оприлюднено | 25.02.2017 |
Номер документу | 64931869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чугуївський міський суд Харківської області
Ковригін О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні