Постанова
від 22.09.2009 по справі 7972/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-7972/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«22» вересня 2009 року

15год.020хв.

Зала судових засідань №210

Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

При секретарі - Бєлогуб М.В.

За участю сторін:

Від прокуратури: Уразовс ький С.І. - за довіреністю № 4662 від 08.09.2008р.

Від позивача: не з' явився.

Від відповідача: Осадчий О.В. - за довіреністю №412 від 02.03.2009р.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом Військового прокурора Одесь кого гарнізону в інтересах г ромадянки ОСОБА_3 (правон аступника ОСОБА_4) до Упра вління праці та соціального захисту населення Суворовсь кої районної адміністрації О деської міської ради про виз нання протиправними дій та з обов' язання вчинити певні д ії , -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла справа з а адміністративним позовом в ід 14.10.2008р. Військового прокурор а Одеського гарнізону в інте ресах ОСОБА_4, в якому прок урор просить суд визнати про типравними дії Управління пр аці та соціального захисту н аселення Суворовської район ної адміністрації Одеської м іської ради щодо відмови ОС ОБА_4 здійсненні донарахува ння щорічної разової допомог и перед Днем Перемоги виходя чи з розміру десяти мінімаль них пенсій за віком; зобов'яза ти Управління праці та соціа льного захисту населення Сув оровської районної адмініст рації Одеської міської ради виплатити ОСОБА_4 різницю з щорічної разової грошової допомоги перед Днем Перемог и за період з 2003 по 2008 роки, на заг альну суму 19085,60грн. Також проку рор просить суд відповідно д о п.1 ч.1 ст.256 Кодексу адміністра тивного судочинства України допустити негайне виконання рішення суду.

В обґрунтування позовних в имог прокурор посилається на порушення відповідачем ч.5 ст .13 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 22.10.19 93 р. № 3551-ХП, відповідно до положе нь якої позивачу як інваліду I групи щорічно до 5 травня пов инна виплачуватися разова гр ошова допомога у розмірі дес яти мінімальних пенсій за ві ком.

Відповідач з адміністрати вним позовом не погоджується та вважає його таким, що не пі длягає задоволенню з підстав , викладених у письмових запе реченнях на позовну заяву, по силаючись на те, що ОСОБА_4 помер ІНФОРМАЦІЯ_2, у зв' язку з чим провадження у спра ві підлягає закриттю. У судов ому засіданні 22.09.2009р. представн ик відповідача наголосив на пропуск передбаченого ст.99 КА С України строку для звернен ня до суду з позовом щодо стяг нення разової грошової допом оги до Дня Перемоги за 2003-2007р.

Ухвалою суду від 13.08.2009р. на зад оволення клопотання Військо вого прокурора Одеського гар нізону здійснено заміну пози вача по справі - ОСОБА_4 йог о правонаступником ОСОБА_3 у зв' язку зі смертю ОСОБ А_4 ІНФОРМАЦІЯ_2

Дослідивши матеріали спр ави, оцінивши надані учасник ами судового процесу докази в їх сукупності, проаналізув авши положення чинного закон одавства, заслухавши пояснен ня прокуратури та відповідач а, суд дійшов висновку про час ткове задоволення позовних в имог виходячи з наступного.

ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, був інвалідом І групи, що підт верджується наявною у справі копією посвідчення Серії НОМЕР_1 від 22.09.2000р., в якому вк азано, що пред' явник цього п освідчення є інвалідом І гру пи і має право на пільги, встан овлені законодавством Украї ни для ветеранів війни-інвал ідів війни..

Відповідно до ч.5 ст.13 Закону України „Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту” від 22.10.93 р. № 3551-ХП (в р едакції Закону України №367-XIV ві д 25.12.1998р.) щорічно до 5 травня інва лідам війни виплачується раз ова грошова допомога у роз мірах: інвалідам I групи - дес ять мінімальних пенсій за в іком; II групи - вісім мінімальн их пенсій за віком; III групи - сі м мінімальних пенсій за віко м.

Згідно зі ст.17-1 зазначеного З акону щорічну виплату разово ї грошової допомоги до 5 травн я в розмірах, передбачених ст аттями 12-16 цього Закону, здійсн юють органи праці та соціаль ного захисту населення через відділення зв' язку або чер ез установи банків. Особи, я кі не отримали разової грошо вої допомоги до 5 травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня від повідного року, в якому здійс нюється виплата допомоги.

Згідно зі ст.28 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2003рік» встановлено, що у 2003 році виплата щорічної р азової допомоги відповідно до Закону України "Про ста тус ветеранів війни, гарант ії їх соціального захисту" з дійснюється у таких розмірах : інвалідам війни I групи - 150 гривень, інвалідам війни II гр упи - 120 гривень, інвалідам вій ни III групи - 100 гривень, учасник ам бойових дій - 90 гривень, о собам, які мають особливі з аслуги перед Батьківщиною, - 90 гривень, членам сімей заги блих та дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій і учасників війни, виз наних за життя інвалідами, - 5 0 гривень

Статтею 44 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2004рік» встановлено, що у 2004 році виплата щорічної разов ої допомоги відповідно до За кону України "Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту" здійснюєтьс я у таких розмірах: інвалідам війни 1 групи - 195 гривень, інва лідам війни 2 групи - 160 гривень , інвалідам війни 3 групи - 130 г ривень, учасникам бойових ді й - 120 гривень, особам, які маю ть особливі заслуги перед Ба тьківщиною, - 195 гривень, член ам сімей загиблих та дружин ам (чоловікам) померлих учас ників бойових дій і учасникі в війни, визнаних за життя інв алідами, - 65 гривень.

Відповідно до ст. 34 Закону Ук раїни «Про державний бюджет України на 2005рік» та ст.30 Закон у України «Про державний бюд жет України на 2006рік» у 2005 та у 2006 р.р. виплата щорічної разової допомоги відповідно до Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту» здійснюєтьс я у таких розмірах: інвалідам війни I групи - 400 гривень, інв алідам війни II групи - 330 гриве нь, інвалідам війни III групи - 270 гривень, учасникам бойових дій - 250 гривень, особам, які м ають особливі заслуги перед Батьківщиною, - 400 гривень, чл енам сімей загиблих та дружи нам (чоловікам) померлих учас ників бойових дій і учасникі в війни, визнаних за життя інв алідами, - 130 гривень, учасник ам війни - 50 гривень.

Згідно з п.18 ст.77 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2006рік» з метою приведе ння окремих норм законів у ві дповідність із цим Законом з упинено на 2006 рік дію 18) частини п'ятої статей 12, 13, 14 та 15 Закону України "Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціал ьного захисту" в частині визн ачення розміру виплат щорі чної разової грошової допо моги ветеранам війни.

Статтею 29 Закону України «П ро державний бюджет України на 2007рік» встановлено, що у 2007 році виплата щорічної разо вої допомоги відповідно до з аконів України "Про статус ветеранів війни, гарантії ї х соціального захисту" та "П ро жертви нацистських перес лідувань" здійснюється у та ких розмірах: інвалідам I гр упи - 450 гривень, інвалідам II гру пи - 360 гривень, інвалідам III гру пи - 300 гривень; учасникам бойов их дій та колишнім неповнол ітнім в'язням концентраційн их таборів, гетто, інших місц ь примусового тримання, а т акож дітям, які народилися у зазначених місцях примусово го тримання їх батьків, - 280 гри вень; особам, які мають осо бливі заслуги перед Батькі вщиною, - 450 гривень; членам сі мей загиблих та дружинам (чол овікам) померлих інвалідів війни та дружинам (чоловік ам) померлих учасників бойо вих дій, учасників війни і жертв нацистських переслід увань, визнаних за життя інв алідами, - 150 гривень; учасника м війни та колишнім в'язням концентраційних таборів, ге тто, інших місць примусового тримання, особам, які були нас ильно вивезені на примусо ві роботи, дітям партизанів , підпільників, інших учасни ків боротьби з націонал-соці алістським режимом у тилу во рога - 55 гривень.

Відповідно до п.13 ст.71 вказан ого Закону з метою приведенн я окремих норм законів у відп овідність із цим Законом зуп инено на 2007 рік дію частини п'ят ої статей 12, 13, 14 та 15 Закону У країни "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціаль ного захисту" в частині виз начення розміру виплат щор ічної разової грошової допо моги.

Пунктом 20 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» № 107-VI від 28 .12.2007р. ч.5 ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» від 22 жовтня 1993 року №3551-XII виклад ено в такій редакції: „щорічн о до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошов а допомога у розмірах, які ви значаються Кабінетом Мініст рів України в межах бюджетни х призначень, встановлених з аконом про Державний бюджет України”.

Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2008р. №183 „Про розмі ри разової грошової допомоги , що виплачується в 2008 році відп овідно до Законів України "Пр о статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту " та "Про жертви нацистських пе реслідувань" встановлено, що у 2008 році виплата разової г рошової допомоги, передбаче ної Законами України "Про с татус ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту" т а "Про жертви нацистських пер еслідувань" , здійснюється у т аких розмірах: інвалідам вій ни та колишнім малолітнім (яким на момент ув'язнення н е виповнилося 14 років) в'язн ям концентраційних таборів , гетто та інших місць приму сового тримання, визнаним і нвалідами від загального за хворювання, трудового каліц тва та з інших причин: інвалід ам війни I групи - 500 гривень; інв алідам війни II групи - 400 гривен ь; інвалідам війни III групи - 350 гр ивень; учасникам бойових дій та колишнім неповнолітнім в'язням концентраційних таб орів, гетто, інших місць приму сового тримання, а також дітя м, які народилися у зазначен их місцях примусового трима ння їх батьків, - 310 гривень; осо бам, які мають особливі засл уги перед Батьківщиною, - 500 гр ивень; членам сімей загибл их та дружинам (чоловікам) померлих інвалідів війни, д ружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасн иків війни і жертв нацистськ их переслідувань, визнаних з а життя інвалідами, які не одр ужилися вдруге, - 170 гривень; уча сникам війни та колишнім в'яз ням концентраційних таборів , гетто, інших місць примусово го тримання, особам, які були н асильно вивезені на примусо ві роботи, дітям партизанів , підпільників, інших учасник ів боротьби з націонал-соціа лістським режимом у тилу вор ога - 65 гривень.

Управлінням праці та соціа льного захисту населення Сув оровської районної адмініст рації Одеської міської ради ОСОБА_4 як інваліду І гру пи до Дня Перемоги було випла чено разову грошову допомогу у 2003р. - 150грн., у 2004р. - у розмір і 195грн., у 2005р. та 2006р. - у розмірі 400грн., у 2007р. - у сумі 450грн. та у 2008р . - у сумі 500грн., що вбачається з заперечень відповідача та з місту позовної заяви.

Згідно зі ст.8 Конституції У країни вона має найвищу юрид ичну силу. Закони та інші норм ативно-правові акти приймают ься на основі Конституції Ук раїни і повинні відповідати їй.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Згідно з п.1 ст.92 Конституції України виключно законами Ук раїни визначаються права і с вободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; ос новні обов' язки громадянин а.

Статтею 22 Конституції Украї ни встановлено, що конституц ійні права і свободи гаранту ються і не можуть бути скасов ані. При прийнятті нових зако нів або внесенні змін до чинн их законів не допускається з вуження змісту та обсягу існ уючих прав і свобод.

Відповідно до ст.46 Конститу ції України пенсії, інші види соціальних виплат та допомо ги, що є основним джерелом існ ування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від пр ожиткового мінімуму, встанов леного законом.

Як вбачається з п.6 Рішення К онституційного Суду України №20-рп/2004 від 01.12.2004р. у справі N 1-27/2004 за конституційним поданням 54 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень статей 44, 47, 78, 80 Закону Ук раїни “Про Державний бюджет України на 2004 рік” та конститу ційним поданням Верховного С уду України щодо відповіднос ті Конституції України (конс титуційності) положень части н другої, третьої, четвертої с татті 78 Закону України “Про Де ржавний бюджет України на 2004 р ік" (справа про зупинення дії а бо обмеження пільг, компенса цій і гарантій) відповідно до правової позиції Конституці йного Суду України, оскільки для значної кількості грома дян України пільги, компенса ції і гарантії, право на які пе редбачено чинним законодавс твом, є додатком до основних д жерел існування, необхідною складовою конституційного п рава на забезпечення достатн ього життєвого рівня (стаття 48 Конституції України), який п ринаймні не може бути нижчим від прожиткового мінімуму, в становленого законом (частин а третя статті 46 Конституції У країни), то звуження змісту та обсягу цього права шляхом пр ийняття нових законів або вн есення змін до чинних законі в за статтею 22 Конституції Укр аїни не допускається. Зупине ння його дії можливе за умови введення відповідно до пунк ту 31 частини першої статті 85, пу нкту 19 частини першої статті 9 2 Конституції України надзви чайного стану (стаття 64 Консти туції України) (Рішення Конст итуційного Суду України від 20 березня 2002 року №5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гар антій).

Вказаним рішенням Констит уційного Суду України №20-рп/2004 від 01.12.2004р. визнано такими, що не відповідають Конституції Ук раїни (є неконституційними), п оложення статті 44 Закону Укра їни “Про Державний бюджет Ук раїни на 2004 рік”.

Згідно Рішення Конституці йного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007р. у справі №1-29/2007 за конститу ційним поданням 46 народних де путатів України щодо відпові дності Конституції України ( конституційності) положень с татей 29, 36, частини другої статт і 56, частини другої статті 62, ча стини першої частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закон у України “Про Державний бюд жет України на 2007 рік", було виз нано такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними):

- статті 29, за якою у 2007 році вип лата щорічної разової допомо ги відповідно до законів Укр аїни “Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту” та “Про жертви нац истських переслідувань” зді йснюється у таких розмірах: і нвалідам I групи - 450 гривень, і нвалідам II групи - 360 гривень, інвалідам III групи - 300 гривень ; учасникам бойових дій та кол ишнім неповнолітнім в' язня м концентраційних таборів, г етто, інших місць примусовог о тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місц ях примусового тримання їх б атьків, - 280 гривень; особам, як і мають особливі заслуги пер ед Батьківщиною, - 450 гривень ; членам сімей загиблих та дру жинам (чоловікам) померлих ін валідів війни та дружинам (чо ловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни і жертв нацистських переслі дувань, визнаних за життя інв алідами, - 150 гривень; учасник ам війни та колишнім в' язня м концентраційних таборів, г етто, інших місць примусовог о тримання, особам, які були на сильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, під пільників, інших учасників б оротьби з націонал-соціаліст ським режимом у тилу ворога - 55 гривень;

- пункт 13 статті 71, яким зупине но на 2007 рік дію частини п' ято ї статей 12, 13, 14 та 15 Закону Україн и “Про статус ветеранів війн и, гарантії їх соціального за хисту” в частині визначення розміру виплат щорічної разо вої грошової допомоги.

Відповідно до пункту 5 резол ютивної частини вказаного рі шення Конституційного Суду У країни, воно має преюдиціаль не значення для судів загаль ної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв' язку з пр авовідносинами, які виникли внаслідок дії положень стат ей законів, що визнані неконс титуційними.

В абзаці 8 п.4 Рішення Констит уційного Суду України №6-рп/2007 в ід 09.07.2007р. зазначено, що оскільк и предмет закону про Державн ий бюджет України чітко визн ачений у Конституції України , Бюджетному кодексі, то цей за кон не може скасовувати чи зм інювати обсяг прав і обов' я зків, пільг, компенсацій і гар антій, передбачених іншими з аконами України.

Крім того, відповідно до абз .4 п.3.1. Рішення Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007р. у справі №1-29/2007 зупинення дії пол ожень законів, якими визначе но права і свободи громадян, ї х зміст та обсяг, є обмеженням прав і свобод і може мати місц е лише у випадках, передбачен их Основним Законом України. У статті 64 Конституції Україн и вичерпно визначено такі ви падки, а саме передбачено, що в умовах воєнного або надзвич айного стану можуть встановл юватися окремі обмеження пра в і свобод людини із зазначен ням строку дії цих обмежень, т а визначено ряд прав і свобод , які не можуть бути обмежені з а жодних обставин. Внаслідок зупинення на певний час дії ч инних законів України, якими встановлено пільги, компенс ації чи інші форми соціальни х гарантій, відбувається фак тичне зниження життєвого рів ня громадян, який не може бути нижчим від встановленого за коном прожиткового мінімуму (частина третя статті 46 Конст итуції України), та порушуєть ся гарантоване у статті 48 Конс титуції України право кожног о на достатній життєвий ріве нь.

Також, Рішенням Конституці йного Суду України від 22 травн я 2008 року №10-рп/2008 у справі №1-28/2008 за конституційними поданнями В ерховного Суду України щодо відповідності Констит уції України (конституційнос ті) окремих положень статті 65 розділу I, пунктів 61, 62, 63, 66 розділ у II, пункту 3 розділу III Закону Ук раїни "Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України" і 101 народного депутата України щодо відпо відності Конституції Україн и (конституційності) поло жень статті 67 розділу I, пункті в 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону Украї ни "Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України" (справа щодо пред мета та змісту закону про Дер жавний бюджет України) визна но такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними), положення статті 67 розділу I, пунктів 2-4, 6- 8, 10-18, підпункту 7 пункту 19, пункті в 20-22, 24-34, підпунктів 1-6, 8-12 пункту 35, пунктів 36-100 розділу II "Внесе ння змін до деяких законодав чих актів України" та пункту 3 розділу III "Прикінцеві положен ня" Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2008 р ік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни".

Згідно з ч.2 ст.152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення , що визнані неконституційни ми, втрачають чинність з дня у хвалення Конституційним Суд ом України рішення про їх нек онституційність. Отже, вказа ні вище положення Закону Укр аїни “Про Державний бюджет У країни на 2007рік”, що визнані не конституційними, втратили чи нність з 09.07.2007р., а дія відповідн их положень ст..ст.12-16 Закону Ук раїни №3551-ХІІ від 22.10.1993р. була від новлена з вказаної дати.

Положення ст.34 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2005 рік» та ст.30,77 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2006 рік» не визнавал ися неконституційними, а том у позовні вимоги про зобов' язання відповідача виплатит и суму недоплаченої щорічної разової грошової допомоги з а 2005, 2006 рік, не підлягають задов оленню, оскільки виплати раз ової грошової допомоги здійс нювалися ОСОБА_4 як учасни ку бойових дій відповідно до положень діючого на той час з аконодавства в межах бюджетн их асигнувань.

Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України від 13.03.2002 № 279 розмір мінімальної пе нсії за віком з 01.04.2002р. по 01.07.2003р. ск ладав 47,3грн. Отже десять мінім альних пенсій за віком склад ають 473грн. Враховуючи вищевик ладене, сума недоплаченої О СОБА_4 щорічної разової гро шової допомоги до 05 травня 2003р . загалом складає 323грн. (473грн.-150г рн.).

Відповідно до ст.28 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве пенсійне страхування» №1058- ІV від 09.07.2003р. (до внесення змін та доповнень Законом України „ Про внесення змін до Закону У країни „Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування” від 23.12. 2004 р. № 2291- IV) міні мальний розмір пенсії за вік ом за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового с тажу встановлюється в розмір і 20 відсотків середньої зароб ітної плати працівників, зай нятих у галузях економіки Ук раїни, за попередній рік, яка в изначається спеціально упов новаженим центральним орган ом виконавчої влади у галузі статистики.

За даними Державного коміт ету статистики України розмі р середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галу зях економіки України, за 2003рі к складає 462,27грн.

Таким чином, станом на 01.01.2004р. м інімальний розмір пенсії за віком становив 74,54грн. (20%* 372,72грн.). Отже, згідно ч.1 ст.28 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е пенсійне страхування» № 1058-І V від 09.07.2003р. десять мінімальних пенсій за віком складають 745,4р н.

Враховуючи вищевикладене, сума недоплаченої ОСОБА_4 щорічної разової грошової д опомоги до 05 травня 2004р. загало м складає 550,4грн. (745,4грн.-195грн.).

Відповідно до ст.28 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання» № 1058-ІV від 09.07.2003р. (зі змінам и та доповненнями) мінімальн ий розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у ж інок - 20 років страхового стаж у встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працезд атність, визначеного законом . При цьому ч.3 ст. 28 цього Закону передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком, встан овлений абзацом 1 частини 1 ціє ї статті, застосовується вик лючно для визначення розмірі в пенсій, призначених згідно з цим Законом.

Враховуючи викладене, в кон тексті положень Закону Укра їни "Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту" та ч.1 ст.28 Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня", суд вважає за можливе заст осувати для визначення розмі ру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня розмір пр ожиткового мінімуму, оскільк и в даному випадку мінімальн ий розмір пенсії за віком вик ористовується лише як коефіц ієнт для визначення розміру щорічної разової грошової до помоги, що на думку суду, не су перечить вимогам частини 3 ст атті 28 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування".

Відповідно до ст.62 Закону Ук раїни «Про державний бюджет України на 2007 рік» прожиткови й мінімум для осіб, які втрати ли працездатність становить : з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітн я - 406 гривень, з 1 жовтня - 411 гр ивень.

Крім того, зазначеною статт ею встановлено, що для визнач ення мінімального розміру пе нсії за віком відповідно до а бзацу першого частини першої статті 28 Закону України “Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування” з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року зас тосовується прожитковий мін імум для осіб, які втратили пр ацездатність, визначений абз ацом п' ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 ві дсоток.

Таким чином, з урахуванням п риписів ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове пе нсійне страхування» та ст.62 За кону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» розм ір мінімальної пенсії за вік ом для визначення розміру що річної разової грошової доп омоги до 5 травня за 2007р. станов ить 410,06грн. (406грн.+1%(4,06грн.), отже сум а десяти мінімальних пенсій за віком складає 4100,6грн.

Відтак, з урахуванням викла деного, сума недоплаченої О СОБА_4 щорічної разової гро шової допомоги до 5 травня 2007р. загалом складає 3650,6грн.(4100,6грн.-45 0грн.).

Відповідно до ст. 58 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України» прожиткови й мінімум осіб, які втратили п рацездатність: з 1 січня - 470 гри вень, з 1 квітня - 481 гривня, з 1 липня - 482 гривні, з 1 жовтня - 498 гр ивень. Розміри державних соц іальних гарантій на 2008 рік, що визначаються залежно ві д прожиткового мінімуму, вс тановлюються відповідними з аконами, цим Законом та норма тивно-правовими актами Кабін ету Міністрів України.

Таким чином, згідно з вимога ми ч.1 ст.28 Закону України «Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-ІV в ід 09.07.2003р. (зі змінами та доповне ннями), ст.58 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни» розмір мінімальної п енсії за віком для визначенн я розміру щорічної разової г рошової допомоги до 5 травня за 2008р. з 1 квітня становить - 481 грн., у зв' язку з чим сума дес яти мінімальних пенсій за ві ком загалом складає 4810грн.

Відтак, сума недоплаченої п озивачу щорічної разової гро шової допомоги до 5 травня за 2 008р. загалом складає 4310грн . (4810грн.-500грн.) .

Суд частково погоджується з думкою відповідача щодо пр опуску строку для звернення до суду з позовом з урахуванн ям наступного.

Відповідно до ч.2,3 ст.99 Кодекс у адміністративного судочин ства, для звернення до адміні стративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів. Для захисту прав, свобод т а інтересів особи цим Кодекс ом та іншими законами можуть встановлюватися інші стро ки для звернення до адмініс тративного суду, які, якщо н е встановлено інше, обчислюю ться з дня, коли особа дізнала ся або повинна була дізнатис я про порушення своїх прав, св обод чи інтересів.

Прокурор звернувся до суду з позовом 21.10.2008р., вимагаючи зді йснення перерахунку та забез печення проведення виплати с уми недоплаченої щорічної ра зової грошової допомоги за 2003 -2008р.р. ОСОБА_4

Виходячи з того, що суд відх илив позовні вимоги в частин і виплати недоотриманої суми разової грошової допомоги д о Дня Перемоги ОСОБА_4 за 200 5-2006р.р. з підстав правомірності здійснення Управлінням прац і та соціального захисту нас елення Суворовської районно ї адміністрації Одеської міс ької ради цих виплат згідно з положеннями відповідних ста тей законів про Державний бю джет України на 2005,2006роки, тобто відмовив у позові за відсутн істю порушеного права, питан ня відмови у позові у зв' язк у з пропуском встановленого ч.1 ст.99 КАС України строку звер нення до суду не є предметом й ого розгляду.

Згідно зі ст.1 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав лю дини і основоположних свобод кожна фізична особа має прав о мирно володіти своїм майно м. Ніхто не може бути позбавле ний своєї власності інакше я к в інтересах суспільства і н а умовах, передбачених закон ом і загальними принципами м іжнародного права. Борги роз глядаються у сенсі поняття « власності», яке міститься у ч . 1 ст. 1 Протоколу №1 до Конвенці ї і яке не обмежене власністю на фізичні речі та залежить в ід формальної класифікації у національному законодавств і, борги, що становлять майно, можуть також розглядатись як «майнові права» і, таким чино м, як власність.

Судом встановлено, що ОСО БА_3 є вдовою ОСОБА_4, що пі дтверджується наявними в сп раві копіями документів: пас порта на ім' я ОСОБА_3, пов торного свідоцтва про шлюб в ід 19.11.2008р., свідоцтва про смерть від 11.11.2008р. ОСОБА_4.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що сума н е отриманої ОСОБА_4 щорічн ої разової грошової допомоги 05 травня 2007р., не нарахованої та не виплаченої відповідачем в порушення ч.5 ст.12 Закону Укра їни „Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту”, є заборгованістю, а отже може розглядатись як вл асність ОСОБА_3 (правонаст упника ОСОБА_4)

За таких обставин до захист у права позивачки на отриман ня спірних виплат з Державно го бюджету України суд вважа є за можливе застосувати стр ок звернення до суду з позово м, встановлений ст.257 Цивільно го кодексу України, а саме - з агальну позовну давність три валістю у три роки.

Виходячи з наведеного, стро к звернення до суду з позовни ми вимогами про зобов' язанн я перерахувати та забезпечит и проведення виплати суми не доплаченої ОСОБА_4 щорічн ої разової грошової допомоги за 2007 р. не був пропущений прок урором, проте строк зверненн я до суду з вимогами, що стосую ться виплат до 05 травня 2003, 2004р.р., був пропущений, оскільки спл ив відповідно 05.05.2006р. та 05.05.2007р.

Відповідно до ч.1,2 ст.100 КАС Укр аїни пропущення строку звер нення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністрати вного позову за умови, якщо н а цьому наполягає одна із сто рін. Якщо суд визнає причину пропущення строку зверненн я до суду поважною, адміністр ативна справа розглядається і вирішується в порядку, вста новленому цим Кодексом.

У зв' язку з цим, у задоволе нні позовних вимог Військово го прокурора Одеського гарні зону в інтересах громадянки ОСОБА_3 (правонаступника ОСОБА_4) в частині нарахува ння та виплати недоплаченої щорічної разової грошової до помоги до 05 травня 2003, 2004р.р. слід відмовити, оскільки поважних причин пропуску строку звер нення з позовом суд не вбачає , а прокурор та позивачка не на водять.

Не підлягають задоволенню вимоги прокурора в частині в изнання протиправними дій Уп равління праці та соціальног о захисту населення Суворовс ької районної адміністрації Одеської міської ради щодо в ідмови ОСОБА_4 у здійсненн і донарахування щорічної раз ової допомоги, з огляду на те, що в порушення ст.71 КАС Україн и суду не надано доказів відп овідного звернення ОСОБА_4 до відповідача та його відм ови у здійсненні донарахува ння щорічної разової допомог и до Дня Перемоги виходячи з р озміру десяти мінімальних пе нсій за віком.

Вимога позивача щодо негай ного виконання рішення не пі длягає задоволенню з урахува нням того, що згідно п.1 ч.1 ст.256 К АС України негайному виконан ню підлягають постанови про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України. Виплата допомоги до 5 травня є одноразовою, а не періодично ю, виплатою з Державного бюдж ету України, тобто не підпада є під дію п.1 ч.1 ст.256 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності покладаю ться на відповідача, якщо він заперечує проти адміністрат ивного позову.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодек су адміністративного судочи нства України доказами в адм іністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановл ює наявність або відсутніст ь обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, як і беруть участь у справі, та і нші обставини, що мають значе ння для правильного вирішенн я справи. Ці дані встановлюют ься судом на підставі поясне нь сторін, третіх осіб та їхні х представників, показань св ідків, письмових і речових д оказів, висновків експертів . Належними є докази, які міст ять інформацію щодо предмету доказування.

Управління праці та соціал ьного захисту населення Суво ровської районної адміністр ації Одеської міської ради н е надало суду докази правомі рності та ґрунтовності випла ти позивачу не у повному обся зі щорічної разової грошової допомоги до Дня Перемоги у 2007,2 008р.р.

За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги Військов ого прокурора Одеського гарн ізону в інтересах громадянки ОСОБА_3 (правонаступника ОСОБА_4) підлягають задов оленню в частині, що стосуєть ся перерахунку та виплати су ми недоплаченої щорічної раз ової грошової допомоги за 2007,200 8р.р.

Відповідно до ч.2 ст.162 КАС Укр аїни, суд може прийняти іншу н іж зазначена у п.п.1-8 ч.2 цієї ста тті постанову, яка б гарантув ала дотримання і захист прав , свобод, інтересів людини і гр омадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відн осин від порушень з боку суб'є ктів владних повноважень, ви ходячи з чого резолютивна ча стина постанови має бути вик ладена в редакції, що гаранту є виконання судової постанов и та отримання позивачкою су ми невиплаченої ОСОБА_4 ра зової грошової допомоги до 05 т равня 2007р., 05 травня 2008р.

Керуючись ст.ст. 99,100,158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Військового прокурора Одесь кого гарнізону в інтересах г ромадянки ОСОБА_3 (правона ступника ОСОБА_4) до Управ ління праці та соціального з ахисту населення Суворовськ ої районної державні адмініс трації Одеської міської ради про визнання протиправними дій та зобов' язання вчинити певні дії задовольнити част ково.

Зобов' язати Управління п раці та соціального захисту населення Суворовської райо нної адміністрації Одеської міської ради (65111, м. Одеса, пр. До бровольського, 120-а, код ЄДРПОУ 26303465) здійснити перерахунок ОСОБА_4 та забезпечити пров едення виплати за рахунок ко штів Державного бюджету Укра їни на користь ОСОБА_3 (65000, АДРЕСА_1) суми недоплачено ї щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2007,2008р.р. вих одячи з розміру десяти мінім альних пенсій за віком, визна ченого відповідно до ст.28 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування".

В іншій частині позовних ви мог відмовити.

Виконавчий лист видати пі сля набрання постановою зако нної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої у хвалено судове рішення.

Постанова може бути оскарж ена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження поста нови суду першої інстанції п ротягом десяти днів з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до статті 160 КАС У країни - з дня складення в пов ному обсязі. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення. Апеляційна скарга може бути подана без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для подання заяви про апеля ційне оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про

апел яційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про

апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у ст рок, встановлений Кодексом а дміністративного судочинст ва України, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи .

Повний текст постанови скл адено та підписано 28.09.2009р.

Суддя М.М. Ара келян

Дата ухвалення рішення22.09.2009
Оприлюднено16.12.2010
Номер документу6494442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7972/09/1570

Постанова від 22.09.2009

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян Марія Минасівна

Постанова від 22.09.2009

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні