Постанова
від 24.02.2017 по справі 807/2297/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І м е н е м У к р а ї н и

24 лютого 2017 рокум. Ужгород№ 807/2297/14

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Луцович М.М.

при секретарі судового засідання Симканич Ю.В.

за участю сторін:

сторони не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу.

Позов мотивовано тим, що за ОСОБА_1 станом на день звернення позивача до суду рахується податковий борг, по орендній платі платі за землю у розмірі 2994,92 грн. який є несплачений, відтак позивач просить задовольнити заявлені позовні вимоги та стягнути податковий борг в судовому порядку.

Позивач, в судове засідання не з'явився, проте в прохальній частині позовної заяви міститься клопотання про розгляд справи за наявними у справі матеріалами (а.с.4).

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи поштовими відправленнями.

Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи. Таким чином справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, а відтак у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

У відповідності до статті 269 Податкового кодексу України (далі - ПК України ) платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно до п. 287.1 ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу , з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Так, згідно договору оренди між Киблярівською сільською радою та ОСОБА_1 було укладено договір №3 від 01.01.2008р. (а.с.10-11) про упорядкування плати за користування земельним ділянками до укладання договорів оренди (Затверджено рішенням Киблярівської сільської ради 22.06.2007р.) та договір №7 від 01.06.2009р. про внесення мін до договору №3 Про упорядкування плати за користування земельними ділянками до укладання договорів оренди укладеного 01.01.2008р.(3атвердженого рішенням Кіблярівської сільської ради 22.05.2009р.) (а.с.9).

Відповідно до укладеного договору від 01.01.2008р.(з врахуванням змін внесених договором №7 від 01.06.2009р.) між Киблярівською сільською радою, що діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування " та громадянкою ОСОБА_2, що мешкає у АДРЕСА_2 (далі Відповідач), та на підставі рішення 16 сесії 5 скликання від 11.09.2008р. Киблярівської сільської ради, останній за фактичне використання земельної ділянки до реєстрації договору оренди земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3, площею 0,35га., призначеної для розташування цеху по пошиву взуття, в межах існуючого землекористування, в період з 19.11.2004р. по дату реєстрації договору оренди землі зобов'язався:

протягом 6 місяців від дати укладання даного договору зобов'язується оплатити на розрахунковий рахунок №33215815700298, код 22107827, орендна плата з фізичних осіб, код платежу 13050500 банк ГУДКУ в Закарпатській області, МФО 812016 власника земельної ділянки в грошовій формі в розмірі 3-х кратної ставки земельного податку в сумі 174,03грн. щомісяця до 30 числа наступного за звітнім місяцем на поточні рахунки землевласника;

після завершення 6 місяців від дати укладення даного договору, зобов'язується оплатити на розрахунковий рахунок №33215815700298, код 22107827, орендна плата з фізичних осіб, код платежу 13050500 банк ГУДКУ в Закарпатській області, МФО 812016 власника земельної ділянки в грошовій формі в розмірі 12% від грошової оцінки землі в сумі 298,35грн. щомісяця до 30 числа наступного за звітнім місяцем на поточні рахунки землевласника.

Відповідач є платником податків і зборів, передбачених Податковим Кодексом України, із змінами та доповненнями.

Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України, із змінами та доповненнями, визначено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно до п. 287.2 ст. 287 ПК України облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.

Відповідно до п. 287.5 ст. 287 ПК України податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

У відповідності до п. 287.7 ст. 287 ПК України у разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

Згідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Відповідно до п. 288.2 ст. 288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Згідно до п. 288.3 ст. 288 ПК України об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

У відповідності до 288.4 ст. 288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно до п. 288.5 ст. 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки; може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

У відповідності до п. 288.7 ст. 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Згідно до п. 289.2 ст. 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

27.12.2013 року Ужгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Закарпатській області було прийнято податкове повідомлення-рішення №63-15 від 27.12.2013 року, яким визначено податкове зобов'язання по орендній платі з фізичних осіб в сумі 4367,73 грн., з граничним строком сплати протягом 60 днів з дня вручення (а.с.17).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення було направлено засобами поштового зв'язку на адресу Відповідача, однак лист був повернутий на адресу інспекції у відповідності до довідки Ф.20 за закінченням терміну зберігання (а.с.17).

Відповідно до п.58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Судом встановлено, що відповідно до ст..129 ПК України відповідачу було нараховано пеню в сумі 27,14 грн.

Судом встановлено, що вищевказане податкове повідомлення-рішення, було оскаржене до суду.

За результатами судового оскарження по справі 807/3002/14, апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишено без задоволення а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 04.03.2015 року. залишено без змін (а.с.66-71).

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідачеві надсилалася податкову вимогу №11-25 від 07.03.2014 року про наявність податкового боргу, яка була вручена відповідачеві (а.с. 20).

Відповідно до п. 102.4 ст. 102 ПК України , у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Контролюючий орган згідно пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України має право звертатися до суду щодо стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Отже, за відповідачем рахується непогашена заборгованість по орендній платі за землю в сумі 2994,92 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості (а.с. 5) та обліковою карткою (а.с. 7).

На підставі вище вказаного суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, позовні вимоги підтверджено належними та допустимими доказами.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19 , 104-106 , 160 , 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області- задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (88000, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) заборгованість по орендній платі за землю у сумі 2994,92 грн. (дві тисячі дев'ятсот дев'яносто чотири гривні дев'яносто дві копійки).

Судові витрати на підставі ч.4 ст. 94 КАС України із відповідача не стягуються.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяМ.М. Луцович

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2017
Оприлюднено01.03.2017
Номер документу64948233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2297/14

Постанова від 24.02.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні