ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2017 року Чернігів Справа № 825/266/17
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Кашпур О.В.,
за участі секретаря - Пушенко О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тардіст» про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
Позивач 09.02.2017 звернувся з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тардіст» про стягнення штрафу в сумі 2900,00 грн.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не дотримується вимог законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а відтак це є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання вдруге не з'явився, заперечення на позов не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав:
Судом встановлено, що ТОВ «Тардіст» зареєстровано як юридична особа з 02.11.2015, за кодом ЄДРПОУ 40095171, видом діяльності якого визначено ”Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами” код КВЕД 78.30, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 30-34).
Посадовими особами Управління Держпраці у Чернігівській області була проведена позапланова перевірка ТОВ «Тардіст» з питань додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
За результатами перевірки Управлінням Держпраці у Чернігівській області було складено акт перевірки від 29 липня 2016 року №25-24-008/0405, у якому зафіксовано порушення відповідачем вимог п.4 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, та який здійснює наймання працівників для подальшого використання ними роботи в Україні у інших роботодавців, не виконано зобов'язання щодо подання до 15.01.2016 територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової імміграції, відомості про чисельність працевлаштованих ним осіб згідно з Порядком (наказ Міністерства соціальної політики України від 07.08.2015 № 815, зареєстрований Міністерством юстиції України від 09.10.2015 за № 1225/27670) подання звітності форми № 1-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні для подальшого використання ними роботи в Україні в інших роботодавців» за 2015 рік.
19 серпня 2016 року Управлінням Держпраці у Чернігівській області була винесена на ТОВ «Тардіст» постанова №25-24-008/0405/52, якою за порушення законодавства про працю було накладено штраф у розмірі 2900 грн 00 коп. (а.с.7).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб
Відповідно до п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом. Наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 № 8 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області згідно п. 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Підпунктом 5 пункту 4 Положення про Управління передбачено, що Управління здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно пп. 54, п 4. Положення про Держслужбу України з питань праці, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: накладає у випадках, передбачених законом, штрафи за порушення законодавства, невиконання розпоряджень посадових осіб Держпраці.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є суб'єктом господарювання, який здійснює наймання працівників для подальшого використання ними роботи в Україні у інших роботодавців.
Згідно п. 4 ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення» суб'єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов'язані:
подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.
Порядок подання та форма звітності №1-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні для подальшого використання ними роботи в Україні в інших роботодавців» за 2015 рік, затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 07.08.2015 № 815 (зареєстрований Міністерством юстиції України від 09.10.2015 за № 1225/27670).
Відповідальність за порушення законодавства про зайнятість населення передбачена п. 4 ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» а саме: у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.
Згідно п. 10 ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» у разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця передбачених цією статтею штрафів їх стягнення здійснюється в судовому порядку. Суми штрафів, зазначених у частинах другій, п'ятій та шостій цієї статті, зараховуються до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а ті, що зазначені у частинах третій, четвертій, сьомій та восьмій, - до державного бюджету.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанову про накладення штрафу відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідаоьністю «Тардіст» про стягення штрафу, необхідно задовольнити, оскількі вони є законні та обгрунтовані, а штраф підлягає стягненню до Державного бюджету України.
Керуючись ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тардіст» (код ЄДРПОУ 40095171) штраф в сумі 2900 ( дві тисячі дев'ятсот) грн. на користь державного бюджету УК у Чернігівській районі 21081100, код отримувача ЄДРПОУ 38053813, банк отримувача ГУДКСУ у Чернігівській області, код банку МФО 853592, рахунок 31115106700522.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя О.В. Кашпур
Дата ухвалення рішення | 24.02.2017 |
Оприлюднено | 01.03.2017 |
Номер документу | 64948802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні