Постанова
від 24.02.2017 по справі 825/266/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                      

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 лютого 2017 року                               Чернігів                              Справа № 825/266/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді                     - Кашпур О.В.,

за участі секретаря                     - Пушенко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тардіст» про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

Позивач 09.02.2017 звернувся з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тардіст» про стягнення штрафу в сумі 2900,00 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не дотримується вимог законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а відтак це є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання вдруге не з'явився, заперечення на позов не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав:

Судом встановлено, що ТОВ «Тардіст» зареєстровано як юридична особа з 02.11.2015, за кодом ЄДРПОУ 40095171, видом діяльності якого визначено ”Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами” код КВЕД 78.30, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 30-34).

Посадовими особами Управління Держпраці у Чернігівській області була проведена позапланова перевірка ТОВ «Тардіст» з питань додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

За результатами перевірки Управлінням Держпраці у Чернігівській області було складено акт перевірки від 29 липня 2016 року №25-24-008/0405, у якому зафіксовано порушення відповідачем вимог п.4 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, та який здійснює наймання працівників для подальшого використання ними роботи в Україні у інших роботодавців, не виконано зобов'язання щодо подання до 15.01.2016 територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової імміграції, відомості про чисельність працевлаштованих ним осіб згідно з Порядком (наказ Міністерства соціальної політики України від 07.08.2015 № 815, зареєстрований Міністерством юстиції України від 09.10.2015 за № 1225/27670) подання звітності форми № 1-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні для подальшого використання ними роботи в Україні в інших роботодавців» за 2015 рік.

19 серпня 2016 року Управлінням Держпраці у Чернігівській області була винесена на ТОВ «Тардіст» постанова №25-24-008/0405/52, якою за порушення законодавства про працю було накладено штраф у розмірі 2900 грн 00 коп. (а.с.7).

У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб

Відповідно до п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом. Наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 № 8 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області згідно п. 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.          

Підпунктом 5 пункту 4 Положення про Управління передбачено, що Управління здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Відповідно пп. 54, п 4. Положення про Держслужбу України з питань праці, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: накладає у випадках, передбачених законом, штрафи за порушення законодавства, невиконання розпоряджень посадових осіб Держпраці.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є суб'єктом господарювання, який здійснює наймання працівників для подальшого використання ними роботи в Україні у інших роботодавців.

Згідно п. 4 ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення» суб'єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов'язані:

подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.

Порядок подання та форма звітності №1-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні для подальшого використання ними роботи в Україні в інших роботодавців» за 2015 рік, затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 07.08.2015 № 815 (зареєстрований Міністерством юстиції України від 09.10.2015 за № 1225/27670).

Відповідальність за порушення законодавства про зайнятість населення передбачена п. 4 ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» а саме: у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Згідно п. 10 ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» у разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця передбачених цією статтею штрафів їх стягнення здійснюється в судовому порядку. Суми штрафів, зазначених у частинах другій, п'ятій та шостій цієї статті, зараховуються до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а ті, що зазначені у частинах третій, четвертій, сьомій та восьмій, - до державного бюджету.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанову про накладення штрафу відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідаоьністю «Тардіст» про стягення штрафу, необхідно задовольнити, оскількі вони є законні та обгрунтовані, а штраф підлягає стягненню до Державного бюджету України.

Керуючись ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тардіст» (код ЄДРПОУ 40095171) штраф в сумі 2900 ( дві тисячі дев'ятсот) грн. на користь державного бюджету УК у Чернігівській районі 21081100, код отримувача ЄДРПОУ 38053813, банк отримувача ГУДКСУ у Чернігівській області, код банку МФО 853592, рахунок 31115106700522.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя                                                                                                               О.В. Кашпур

Дата ухвалення рішення24.02.2017
Оприлюднено01.03.2017
Номер документу64948802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/266/17

Постанова від 24.02.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні