Рішення
від 21.02.2017 по справі 922/4652/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" лютого 2017 р.Справа № 922/4652/16

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Аюпової Р.М.

при секретарі судового засідання Васильєві А.В.

розглянувши справу

за позовом Заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури, м. Чугуїв, в інтересах держави в особі: 1. Вовчанської районної державної адміністрації, м. Вовчанськ, 2. Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, м. Харків Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів - Вовчанська районна рада Харківської області, м. Вовчанськ до Товариства з обмеженою відповідальністю "Макс 500", м. Харків про внесення змін до договору за участю :

Прокурора - Чирик В.Г., посв. від 11.12.2015р.;

Представника першого позивача - не з'явився;

Представника другого позивача - ОСОБА_1, дов. від 12.01.2017р.;

Представника відповідача - ОСОБА_2, дов. від 08.01.2016р.;

Третьої особи - ОСОБА_3, дов. від 20.02.2017р.,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Чугуївської місцевої прокуратури, м. Чугуїв, в інтересах держави, в особі Вовчанської районної державної адміністрації м. Вовчанськ (перший позивач) та Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, м. Харків (другий позивач), звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Макс 500", м. Харків (відповідач), в якому просить суд внести зміни до договору оренди землі від 01.12.2008р., укладеного між Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області та ТОВ "Макс 500", про надання в строкове платне користування земельну ділянку із сільськогосподарського призначення (рілля), для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту, землі Білоколодязької селищної ради Вовчанського району Харківської області, загальною площею 0,8434 га, зареєстрованого у Вовчанському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії ДП Центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.12.2008р. за №040869000008, виклавши пункт 8 договору в наступній редакції: "8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі". Також прокурор просить покласти на відповідача судові витрати.

Ухвалою господарського суду від 28.12.2016р. прийнято вказану позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні на 16.01.2017р. об 11:15 год.

Ухвалою господарського суду від 16.01.2017р. розгляд справи відкладався на 21.02.2017р. об 11:45 год.

Крім того, ухвалою господарського суду від 16.01.2017р. до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів залучено Вовчанську районну раду Харківської області.

20.02.2017р. Чугуївська місцева прокуратура надала письмові пояснення (вх. № 5364), якими повідомила, що на даний час у відділу Держгеокадастру у Вовчанському району відсутня технічна документація про нормативну грошову оцінку земель, які перебувають в користуванні TOB "Макс 500". Крім того, прокурор зазначив, що відповідно до листа Вовчанської районної державної адміністрації від 09.12.2016 вбачається, що ТОВ "Макс 500" до Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області з приводу перегляду на підставі ст. 288 ПК України розміру орендної плати, з визначенням opeндної плати не зверталось. Крім того, відповідно до вказаного листа вбачається, що ТОВ "Макс 500" на лист Вовчанської райдержадміністрації від 12.10.2016 будь-яким чином не відреагувало.

20.02.2017р. відповідач надав письмовий відзив, який судом долучено до матеріалів справи.

У судовому засіданні 21.02.2017р. прокурор та представник другого позивача - Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, позов підтримали, наполягали на його задоволенні. Прокурором, через канцелярію суду, надані додаткові докази в обґрунтування позовних вимог (вх. №№ 293, 5612, 3696, 6040), які судом досліджено та долучено до матеріалів справи.

Представник відповідача у судовому засіданні 21.02.2017р. усно заявив, що повністю визнає заявлені вимоги і не заперечує проти винесення судом рішення про задоволення позовної заяви по даній справі. Відповідачем, через канцелярію суду, надані додаткові документи (вх. № 6039), які судом досліджено та долучено до матеріалів справи.

Представник першого позивача в судове засідання 21.02.2017 р. не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. 30.01.2017р. через канцелярію надав письмові пояснення (вх. № 2872), в яких зазначив, що у зв'язку із законодавчою зміною мінімального граничного розміру орендної плати, а також у зв'язку із відсутністю діючої нормативно грошової оцінки орендованої земельної ділянки, Вовчанська районна державна адміністрація Харківської області вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню. Крім того, перший позивач просив справу № 922/4652/16 розглядати без участі представника Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області.

Враховуючи наявність в матеріалах справи всіх необхідних документів для прийняття об'єктивного та законного рішення, беручи до уваги подання першим позивачем письмових пояснень та диспозитивність права сторони на участь у судовому засіданні, суд вважає за можливе, задовольнити клопотання відповідача про проведення судового засідання без участі його представника.

Представник третьої особи в судове засідання 21.02.2017 р. не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. 16.02.2017р. Вовчанська районна рада Харківської області надала письмові пояснення, в яких зазначила, що підтримує позовну заяву заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Вовчанської районної державної адміністрації, в особі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАКС-500", про внесення змін до договору оренди землі від 01.12.2008 року, укладеного між Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області та ТОВ "МАКС 500".

Статтею 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, ратифікованою Верховною ОСОБА_4 України (Закон України від 17.07.1997 року № 475/97 - ВР), кожній особі гарантовано право на справедливий і відкритий розгляд при визначенні її громадських прав і обов'язків впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, створеним відповідно до закону.

Враховуючи те, що норми ст. 65 ГПК України щодо обов`язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, що необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, а п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом в межах наданих ним повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витребування додаткових доказів, та вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній та додатково поданими на вимогу суду матеріалами та документами.

Розглянувши матеріали справи, повно та всебічно дослідивши обставини та докази на їх підтвердження, вислухавши прокурора та представників сторін, суд встановив наступне:

Як свідчать матеріали справи, розпорядженням голови Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області № 1001 від 10.11.2008р. затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) із земель запасу для надання в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва Товариству з обмеженою відповідальністю "Макс 500" (відповідачу) за межами населених пунктів на території Білоколодязької селищної ради Вовчанського району Харківської області.

Одночасно, надано відповідачу в оренду земельні ділянки загальною площею 482,2230 га земель сільськогосподарського призначення, з них: 482,2230 га (ріллі) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з земель державної власності (землі запасу) на території Білоколодязької селищної ради Вовчанського району Харківської області.

На підставі вказаного розпорядження, 01.12.2008р. між Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області та TOB "Макс 500" укладено договір оренди землі (далі - договір) терміном на 49 років.

Так, договором оренди землі від 01.12.2008 ТОВ "Макс 500" надано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (рілля), для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту, землі Білоколодязької селищної ради Вовчанського району Харківської області, загальною площею 0,8434 га. Вказаний договір оренди зареєстровано у Вовчанському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії ДП Центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.12.2008 за № 040869000008.

У п. 4 договору вказано нормативно-грошову оцінку вищевказаної земельної ділянки, розрахунок якої проведено у 2007 році, затвердженої рішенням Вовчанської районної ради Харківської області від 27.1 1.2008р., та яка складає 7682,89 грн.

Відповідно до п. 8 договору, орендна плата вноситься у грошовій формі та розмірі 2,5 % від нормативної грошової оцінки землі у сумі 192,07 грн. на рік.

Пунктом 9 договору встановлено, що обчислення орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

Згідно з п. 10 договору, орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами, протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Відповідно до п. 11 договору, розмір орендної плати переглядається не рідше одного разу на три роки у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку (п. 31 договору).

Прокурор зазначає, що п.п. 288.5.1, 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПК України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Тобто, законом визначено нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи співпадає її розмір із визначеним у договорі. При цьому, в спірному договорі (п. 8) зазначено, що орендна плата вноситься у грошовій формі та розмірі 2,5 % від нормативної грошової оцінки. Отже, згідно діючого договору оренди землі, укладеного між Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області та 'ГОВ "Макс 500" ставка орендної плати істотно занижена.

Такі обставини, на думку прокурора, свідчать про порушення прав та охоронюваних законом інтересів держави і є підставою для їх захисту у судовому порядку.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 792 ЦК України, ч. 8 ст. 93 ЗК України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі-це договір за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди землі (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1. статті 14 ПК України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Підпунктом 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено: землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Статтею 288 ПК України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

В пункті 11 договору сторони визначили, що розмір орендної плати переглядається не рідше одного разу на три роки у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку (п. 31 договору).

Таким чином, сторони в договорі оренди землі, серед іншого, передбачили можливість внесення до нього змін щодо перегляду розміру орендної плати у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 289.1. ст. 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про оцінку земель» - нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до абз. 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно із ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оцінку земель» , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, що визначено також приписами п. 288.1 ст. 288 ПК України.

При цьому, п.п. 288.5.1 та 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПК України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Тобто, законом визначено нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи співпадає її розмір із визначеним у договорі.

Крім того, 01 лютого 2017 року Білоколодязькою селищною радою Вовчанського району Харківської області було прийнято рішення № 6-УІІ-2017, яким затверджено Положення про сплату земельного податку в смт. Білий Колодязь, с.Земляний Яр, с.Волохівське Вовчанського району Харківської області.

Відповідно до п. 14.5 вищезазначеного Положення, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно з п. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Статтею 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно із пунктами 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Статтею 11 ЦК України визначено, що цивільні права та обов'язкі виникають, зокрема, з договорів та інших правочинів, а також безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Таким чином, розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений Законом, тобто, п. 288.5 ст. 288 ПК України та актом органу місцевого самоврядування - Положенням про сплату земельного податку в смт. Білий Колодязь, с.Земляний Яр, с.Волохівське Вовчанського району Харківської області, затвердженим рішенням Білоколодязькою селищною радою Вовчанського району Харківської області № 6-УІІ-2017 від 01 лютого 2017 року.

Відповідно до статті 626 ЦК України, договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Договір є двостороннім. якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.

Статтею 628 ЦК України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Згідно з ч. 3 статті 6 ЦК України сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Частиною 1 статті 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однією із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно зі статтею 30 Закону України "Про оренду землі" та п. 31 договору, зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 632 ЦК України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною. Тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Вказана правова позиція підтверджується постановою Верховного суду України від 18.05.2016 у справі № 639/5781/15-ц.

Враховуючи вищевикладене, розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам пункту 288.5 статті 288 ПК України, що є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати. Тобто, цивільний обов'язок орендаря земельної ділянки платити не менше 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки виник з акту цивільного законодавства і не залежить від волі сторін договору оренди, які зобов'язані привести зміст договору до вимог приписів Закону.

При цьому, суд наголошує, що внесення відповідачем орендної плати в розмірах, які відповідають вимогам пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України не може бути підставою для відмови у позові про внесення змін до договору, оскільки останній має відповідати вимогам Закону.

Крім того, оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, у зв'язку зі зміною зазначеним рішенням органу місцевого самоврядування граничних розмірів орендної плати, що використовується для визначення розміру орендної плати по укладеному між сторонами договору оренди землі, виникли обставини, які є підставою для обов'язкового перегляду (зміни) розміру орендної плати.

Так, пунктом 2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України, від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" судам роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Рішення Білоколодязької селищної ради Вовчанського району Харківської області № 6-УІІ-2017 від 01 лютого 2017 року "Про затвердження Положенням про сплату земельного податку в смт. Білий Колодязь, с.Земляний Яр, с.Волохівське Вовчанського району Харківської області" є чинним.

Згідно з частиною другою статті 43 ГПК України та статтею 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 43 ГПК України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Суд наголошує, що надана відповідачем додаткова угода від 04.05.2012р до спірного договору, яка була підписана Вовчанською районною державною адміністрацією та ТОВ "Макс 500", та якою сторони внесли зміни, зокрема, до п. 8 договору, судом не приймається, оскільки вказана додаткова угода не пройшла державну реєстрацію у Вовчанському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії ДП Центру Державного земельного кадастру. При цьому, за змістом статті 654 ЦК зміна умов договору вчиняється в такій самій формі, що й договір. Оскільки відповідно до статті 20 Закону "Про оренду землі" укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації, то зміни, які вносяться шляхом укладення додаткової угоди до договору оренди землі, набувають чинності після їх державної реєстрації.

З урахуванням вищевказаних обставин справи та норм чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про внесення змін до договору оренди землі від 01.12.2008р. шляхом викладення пункту 8 договору в наступній редакції: "8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі", підлягають задоволенню.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією викладеною в постанові Вищого господарського суду України від 03.07.2014 року № 922/533/14 та постановах Верховного суду України від 20.08.2013 року у справі № 5017/781/2012 та від 03.12.2013 року у справі № 5009/3430/12.

Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України, судові витрати відшкодовуються за рахунок відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 4, 4-3, 12, 22, 27, 29, 32, 33, 34, 43, 44, 49, 65, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Внести зміни до договору оренди землі від 01.12.2008р., укладеного між Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Макс 500", про надання в строкове платне користування земельну ділянку із сільськогосподарського призначення (рілля), для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту, землі Білоколодязької селищної ради Вовчанського району Харківської області, загальною площею 0,8434 га, зареєстрованого у Вовчанському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії ДП Центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.12.2008р. за №040869000008, виклавши пункт 8 договору в наступній редакції:

"8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі".

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Макс 500" (61082, м. Харків, просп. Московський, 144, к. 705, код ЄДРПОУ 33814748) на користь прокуратури Харківської області (61050, м. Харків, вул. Б. Хмельницького, 4, код ЄДРПОУ 02910108, банк отримувач: Державна казначейська служба України, м. Київ, код 820172, рахунок 35212041007171, код класифікації видатків бюджету - 2800) - 1378,00 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 24.02.2017 р.

Суддя ОСОБА_4

справа № 922/4652/16

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.02.2017
Оприлюднено01.03.2017
Номер документу64951144
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4652/16

Рішення від 21.02.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 16.01.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 28.12.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні