Справа № 761/38192/16-а
Провадження № 2-а/761/90/2017
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2017 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі:
головуючого судді Макаренко І.О., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про зобов'язання перерахування пенсії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернулась до суду з адміністративним позовом до відповідача Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві, в якому просить зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії з урахуванням трудового стажу за період з 03.04.2002 року по 30.09.2005 роки та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 року з дня виходу його на пенсію, а саме з 30.08.2013 року.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що він з 30.08.2013 року є пенсіонером за віком та отримує пенсію, яка нараховується йому по персоніфікованому обліку згідно даних за ідентифікаційним кодом. Між тим, заявнику стало відомо, що обрахована йому була пенсія, без врахування значного періоду трудового стажу та відповідних нарахувань за періоди роботи: з 03.04.2002 року по 30.09.2005 роки та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 роки в Головній державній інспекції України з безпеки судочинства. В Пенсійному фонді позивачу відмовили у перерахунку пенсії з врахуванням даних довідок податкової інспекції.
В судовому засіданні позивач позов підтримав, посилаючись на обставини викладені в ньому.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.
За даних обставин, суд не вбачає підстав для відкладення справи, і вважає можливим розглянути її на підставі наявних доказів відповідно ч. 6 ст. 128 КАС України у відсутності відповідача в письмовому провадженні.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив.
Позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Шевченківському районні м. Києва та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , яка нарахована по персоніфікованому обліку згідно даних за ідентифікаційним кодом.
Між тим, заявнику стало відомо, що обрахована йому була пенсія, без врахування значного періоду трудового стажу та відповідних нарахувань за періоди роботи: з 03.04.2002 року по 30.09.2005 роки та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 роки в Головній державній інспекції України з безпеки судочинства.
В зв'язку з цим, позивач звернувся до Управління пенсійного фонду України в Шевченківському районні м. Києва за роз'ясненнями з приводу перерахунку пенсії за вказані періоди.
З відповідей Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районні м. Києва та Пенсійного фонду України від 03.04.2015 року № М-93/09, та від 09.04.2015 року № М-93/09, та згідно довідки наданої ДПІ у Шевченківському районі м. Києва вбачається що, позивачу помилково присвоїли у ДПІ невірний ідентифікаційний номер, згідно яким нараховувалися податки з його заробітної плати за період з 03.04.2002 року по 30.09.2005 роки та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 роки. Відповідач відмовив у перерахунку пенсії у зв'язку тим, що ліквідована Головна державна інспекція України з безпеки судочинства.
Відповідно до копії трудової книжки позивача, протягом спірного періоду з 03.04.2002 року по 30.09.2005 роки та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 роки ОСОБА_1 працював в Головній державній інспекції України з безпеки судочинства.
Згідно довідки Управління Пенсійного фонду України у Приморському районі м. Одеси від 01.08.2014 року на застраховану особу ОСОБА_1 за періоди з 2002 по 2005 роки надавалися індивідуальні відомості за кодами НОМЕР_1 та за 2006 рік за ідентифікаційним кодом НОМЕР_1, які виправити не можливо у зв'язку з зняттям з обліку підприємства - Головної державної інспекції України з безпеки судноплавства.
Оскільки за період роботи з 03.04.2002 року по 30.09.2005 роки та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 роки дані в системі персоніфікованого обліку були відсутні, страховий стаж та заробіток позивача, за зазначений період роботи не було враховано для обчислення пенсії. Страховий стаж позивача за вказаний період зараховано на підставі трудової книжки, так у зв'язку з відсутністю заробітку відповідно до даних отриманих із системи персоніфікованого обліку за реєстраційним номером облікової картки фізичної особи - платника податків НОМЕР_2, заробітну плату за вказаний період було враховано в нульовому значення.
Порядком надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року за № 22-1 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 року за № 1566/11846 передбачено, що до заяви про призначення пенсії додається, зокрема, документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки.
Для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01.07.2000 року, як це передбачено ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Так, відповідно до ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі по тексту - Закон № 1058-IV) в редакції чинній у момент виникнення у позивача права на пенсію зазначено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000р. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 р. або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000р. становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000р. незалежно від перерв. Згідно абзацу 5 ч. 1 Закону № 1058-IV заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000р. враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку.
Згідно ч.1 ст.21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також персоніфікований облік коштів накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюються в порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.
Крім того, згідно п.1 ч.1 ст.12-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до цього Закону. Контроль правильності внесених відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, внесення змін та уточнень щодо відомостей, внесених до реєстру застрахованих осіб, здійснюються органами Пенсійного фонду за місцем постійного проживання застрахованих осіб.
Згідно п.п.2,3 ч.1 ст.14-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов'язані, зокрема, забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.
П.2.6 Положення про Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України №22-1 від 08.10.2010 року, взяття на облік застрахованих осіб, внесення змін та уточнень щодо відомостей, внесених до реєстру застрахованих осіб, здійснюються органами пенсійного фонду за місцем постійного проживання застрахованих осіб.
Оскільки індивідуальні відомості про застраховану особу страхувальником Головною державною інспекцією України з безпеки судноплавства (код ОКПО № 30174225) були подані з помилкою (іпн НОМЕР_1) та враховуючи те, що згідно листа головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області від 01.08.2014 р. № 6565/02 підприємство знято з обліку, вказані обставини порушили право позивача на отримання дійсного розміру пенсії за віком за вказаний період.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що страхувальником Головною державною інспекцією України з безпеки судноплавства при внесенні індивідуальних відомостей про застраховану особу позивача подані з помилкою, що в свою чергу впливає на розмір нарахованої та призначеної пенсії позивачу за віком, а також зважаючи, що дане підприємство знято з обліку 03.12.2013 року, що позбавляє позивача в досудовому порядку вирішити дане питання, вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2, 8, 10, 11, 13, 17-19, 69-72, 86, 94, 99, 100, 104, 158-163, 167, 185, 186, 244-2, 254 КАС України; Законом України Про пенсійне забезпечення , Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , Постановою правління Пенсійного фонду України Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , суд,-
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Зобов'язати Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Києві провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням трудового стажу за періоди з 03.04.2002 року по 30.09.2005 рік та з 21.03.2006 року по 31.12.2006 рік, здійснити перерахунок пенсії, з дня виходу ОСОБА_1 на пенсію, починаючи з 31.12.2006 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд м. Києва шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України.
У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою суду за наслідками апеляційного провадження.
Суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2017 |
Оприлюднено | 01.03.2017 |
Номер документу | 64966313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шевченківський районний суд міста Києва
Макаренко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні