Постанова
від 08.11.2016 по справі 804/6208/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2016 р. Справа № 804/6208/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Ляшко О.Б.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД" про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД" про застосування заходів реагування.

Відповідно до позовних вимог, позивач просить:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: нежитлової будівлі (складське приміщення) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 ТОВ "СКЛО-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ - 31646266), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначеного об'єкта.

В обґрунтування позову зазначено, що у період з 07.09.2016 року по 12.09.2016 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на підставі наказу начальника Дніпропетровського районного сектору Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області від 15.08.2016 № 12 посадовою особою Дніпропетровського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД" за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки були виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, про що було складено акт перевірки від 12.09.2016 року № 179. У зв'язку з чим, позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду до повного усунення встановлених порушень.

Ухвалу суду від 26 вересня 2016 року про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі отримано відповідачем 27.10.2016 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Відповідачем не надано заперечень проти позову.

Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, зазначає наступне.

У період з 07.09.2016 року по 12.09.2016 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на підставі наказу начальника Дніпропетровського районного сектору Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області від 15.08.2016 № 12 посадовою особою Дніпропетровського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД" за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки додержання суб'єктом господарювання вимог законодавствау сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 12 вересня 2016 року № 179, яким встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України Котельні , затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.09.2014 №252 (далі - ДБН В.2.5-77:2014), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Державних будівельних норм України Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Держбуду України від 03.12.2002 № 88 (далі - ДБН В. 1.1-7-2002*), Державних будівельних норм України Внутрішній водопровід та каналізація , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.10.2012 №553 (далі - ДБН В.2.5-64:2012), Будівельних норм та правил Виробничі будівлі (далі - СНиП 2.09.02-85*), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення), Постанови Кабінету Міністрів України ПКМУ №775 від 30.09.2015 Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (далі - Порядок створення матеріальних резервів), Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 956 Порядок ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки (далі - Порядок ідентифікації ОПН), Наказ МНС України Від 23.02.2006 № 98, зареєстрований у Мін'юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), Постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 №819 Порядок проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту (далі - Порядок проведення навчання), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення).

Частина виявлених порушень є такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей та зумовили необхідність звернення позивачем до суду з вимогами щодо застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: нежитлової будівлі (складське приміщення) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 ТОВ "СКЛО-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ - 31646266), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначеного об'єкта. Зокрема, зміст даних порушень полягає в наступному:

- виробничі, складські, адміністративно-побутові приміщення будівлі об'єкту не обладнано системою протипожежного захисту (далі -СПЗ), системою пожежної сигналізації, автоматичною системою пожежогасіння (фарбувальне приміщення) розділ V., п.1, п.1.2, п.1.4, розділ І., п.2 Наказ МВС України від 30.12.2014 року № 1417 Про затвердження Правил пожежної безпеки в Україні (далі - ППБУ), п.6.1., додаток А (обов'язковий), додаток Б (обов'язковий) Державні будівельні норми України Системи протипожежного захисту (далі-ДБН В.2.5-56.2014));

- тривожні сповіщення від приладу приймально-контрольної пожежної системи протипожежного захисту не виведено на пульт пожежного спостерігання, не проводиться технічне обслуговування системи протипожежного захисту у відповідності до діючих вимог (розділ V., п. 1.4. ППБУ, п.5.8., додаток Ж1, пункт Ж.2.4., додаток Ж2. ДБН В.2.5-56.2014);

- не встановлено протипожежні перегородки та протипожежні двері в прорізах протипожежних перегородок між виробничими та адміністративно-побутовими приміщеннями будівлі об'єкту (розділ III. п.2.3. ППБУ, п.4.13.,п.2.12., п.2.14. Державні будівельні норми України. Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва (далі - ДБН В. 1.1 -7-2002*), п. 2.10. Строительные нормы и правили. Производственные здания, (далі - СНиП 2.09.02-85*));

- не надано сертифікати відповідності або свідоцтво про визначення відповідності на горючі будівельні матеріали, якими оздоблено стіни на шляхах евакуації з адміністративно-побутових приміщень будівлі (розділ III п.2.23., п. 2.17., розділ II п.9. ППБУ, п.5.24. ДБН В. 1.1-7-2002*);

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників які знаходяться в будівлі об'єкту у відповідності до Правил експлуатації вогнегасників, а також ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги" (п.3.20.2. Наказ МНС України від 02.04.2004 №152 Про затвердження Правил експлуатації вогнегасників (далі-НАПБ Б.01.008-2004), розділ V п.3.17, п.3.22., розділ III п.2.2. ППБУ);

- не улаштовано в будівлі об'єкту внутрішній протипожежний водопровід (розділ V., п.2., п.2.2. ППБУ, п.8.1., табл. 4. Державні будівельні норми України Внутрішній водопровід та каналізація (далі - ДБН В.2.5-64.2012));

- не забезпечено об'єкт необхідною кількістю води для здійснення пожежегасіння (зовнішнім протипожежним водопостачанням), не улаштовані мережі протипожежного водогону, які повинні забезпечувати потрібні за нормами витрату та напір води (розділ V., п.2., п.2.1 ППБУ, п.6.2.1., п.6.2.4. , розділ 13.3. Державні будівельні норми Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування (ДБН В.2.5-74.2013));

- посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях" (розділ П., п.15., п.16. ППБУ);

- керівником об'єкта не визначено обов'язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту (розділ II п.2. ППБУ);

- територія об'єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечити відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (розділ II п.8. ППБУ);

- для працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об'єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі (розділ II п.10. ППБУ);

- електрощити, групові електрощитки не захищено автономними системами пожежогасіння та не оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (розділ IV п.1.16., 1.7. ППБУ);

- допущено встановлення електророзеток, вимикачів та інших подібних апаратів на горючі основи (розділ IV п.1.17. ППБУ);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірка на спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (розділ IV п.1.20. ППБУ);

- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в будівлях та приміщеннях об'єкту не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (розділ IV п.1.6. ППБУ);

- допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами) (розділ IV п.1.18. ППБУ);

- допущено улаштування та експлуатацію тимчасових електромереж в будівлях і приміщеннях об'єкту (розділ IV п.1.18. ППБУ);

- не виконано захист будівлі об'єкту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.5-38.2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (розділ IV п.1.21. ППБУ);

- територію об'єкта, будинки, приміщення, технологічні установки не забезпечено первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (розділ Vп.3.6., п.3.8. ППБУ);

- для розміщення первинних засобів пожежогасіння у виробничих, складських, допоміжних приміщеннях, будинках, спорудах, а також на території об'єкту не встановлено спеціальні пожежні щити (стенди) (розділ V п.3.11., п.3.12., п.3.13.,п.3.14. ППБУ);

- для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони за Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01) (розділ III, п.2.9. ППБУ);

- не подано та не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. (Постанова КМУ від 05.12.2013. №440);

- для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, не проведено ідентифікацію об'єкта господарської діяльності та не узгоджено її з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області (п. 7 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об'єктів , затверджене наказом МНС від 18.12.2000 №338, зареєстрованого в Мін'юсті України 24.01.2001 за№ 62/5253 (у редакції наказу МНС від 16.08.2005 №140, зареєстрованого в Мін'юсті України 01.09.2005 № 970/11250), Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів , затверджена наказом МНС України від 23.02.2006 №98, зареєстрованого в Мін'юсті України 20.03.2006 №286/12160, п. 3.1.1 Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях , затверджені наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованого в Мін'юсті України 03.09.2007 №1006/14273);

- відповідальним працівником з питань цивільного захисту та начальником цивільного захисту не пройдено навчання на територіальних курсах ЦЗ (п. 15 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , затверджений Постановою Кабміну України від 26.06.2013 №444);

- не обладнано інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту (п. 6 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях затверджений Постановою Кабміну України від 26.06.2013 №444, п. 13 Порядок здійснення підготовки населення на підприємствах, в установах та організаціях до дій при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру , затверджений наказом МНС України від 23.04.2001 №97, зареєстрованого в Мін'юсті України 06.06.2001 №481/5672);

- працівники підприємства не забезпечені засобами індивідуального захисту (ст. 20 Кодекс цивільного захисту України, Порядок забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту , затверджений Постановою Кабміну України від 19.08.2002 №1200, п. 4.3 Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях , затверджені наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованого в Мін'юсті України 03.09.2007 №1006/14273).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зазначає наступне.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює Кодекс цивільного захисту України.

Відповідно до підпункту 57 пункту 4 Указу Президента від 16.01.2013 №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 175 від 13.04.2016 року Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає припису, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до статті 1 Закону України від 05.04.2007 №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

У відповідності до підпункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини 1 статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як встановлено статтею 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону №877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідачем не надано доказів повного усунення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, встановлених в акті перевірки від 12 вересня 2016 року № 179.

За вищезазначених обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги виникнення загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей і ненадання відповідачем доказів щодо повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Пунктом 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, зокрема, про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Крім того, суд зазначає, що ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України та ст. 3 Закону України "Про судовий збір" передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову чи іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2016 року позивачу було відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень сплачується ставка судового збору становить 1 розміру мінімальної заробітної плати.

Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а в статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд прийшов до висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору у розмірі 1378,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163, 183-2, 183-6, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД" про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) нежитлової будівлі (складського приміщення) Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД"" (код ЄДРПОУ 31646266) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 до повного усунення встановлених порушень.

Заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "СКЛО-ТРЕЙД"" (код ЄДРПОУ 31646266) експлуатацію нежитлової будівлі (складського приміщення) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 до повного усунення встановлених порушень.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю СКЛО-ТРЕЙД"" (код ЄДРПОУ 31646266) зупинити експлуатацію нежитлової будівлі (складського приміщення) за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Старі-Кодаки, вул. Аеродром, 79 до повного усунення встановлених порушень.

Стягнути з Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 38598371) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім грн. 00 коп.) на рахунок УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37989253, рахунок: 31210206784008, банк; ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО: 805012, код бюджетної класифікації доходів 22030001, призначення платежу - судовий збір за позовом).

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя О.Б. Ляшко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2016
Оприлюднено02.03.2017
Номер документу64975166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6208/16

Ухвала від 26.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Постанова від 08.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 26.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні