Постанова
від 21.02.2017 по справі 818/90/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2017 р. Справа №818/90/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кунець О.М.,

за участю секретаря судового засідання - Токар Ю.В.,

представника позивача - Єрьоменко В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/90/17

за позовом Державної служби України з безпеки на транспорті

до Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Рост"

про стягнення коштів,-

В С Т А Н О В И В:

До суду звернулася Державна служба України з безпеки на транспорті (надалі - позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Рост" (надалі - відповідач, ТОВ "Рост") про стягнення коштів в сумі 4288,30 грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що 17.07.2016 року, в ході проведення рейдової перевірки, було виявлено факт перевезення вантажу транспортним засобом з державним реєстраційним номером АА9269ОА з причіпом державний номер АА0676ХМ, із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України. За результатами перевірки Управлінням Укртрансбезпеки у Сумській області складено Акт перевірки та нарахована плата за проїзд на загальну суму 154,98 євро (4288,30 грн.). В порушення абз. 3 п. 31-1 Постанови Кабінету міністрів України № 879 від 27.06.2007 "Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування", відповідно до якої перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки, відповідач не вніс відповідної плати за проїзд великовагових транспортних засобів у строк до 17.08.2016, а тому Державна служба України з безпеки на транспорті просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Рост" кошти в сумі 4288,30 грн., що еквівалентно 154,98 євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку - 17.07.2016 року, в дохід Державного бюджету України.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, зазначив, що відповідач отримав розрахунок заборгованості, про граничний строк проведення розрахунку повідомлений, але на день розгляду справи плата за проїзд до державного бюджету не сплачена, тому просив задовольнити адміністративний позов та стягнути з відповідача кошти в сумі 4288,30 грн.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день час та місце розгляду належним чином повідомлений (а.с.35), доказів поважності неприбуття до суду та відзив на позовну заяву не надав.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Положення).

Пунктом 4 Положення передбачено, що основними завданнями Укртрансбезпеки, зокрема, є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.

Згідно п.п.15, 27 п. 5 Положення Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, а також здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Частиною 7 ст.5 Закону України Про центральні органи виконавчої влади , абз.2 п. 12 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , затвердженого Постановою КМУ від 20.10.2011р. за №1074, визначено, що орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про його припинення, продовжує виконувати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації Державної політики у визначеній Кабінетом Міністрів України сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.

Розпорядженням КМУ №1378-р від 16.12.2015р. Питання Державної служби з безпеки на транспорті здійснення функцій і повноважень, покладених на Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекцію), припинено та забезпечено можливість їх виконання Укртрансбезпекою.

Відповідно до п. 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року (далі - Порядок контролю), органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансінспекція, її територіальні органи.

Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) здійснює функції з управління автомобільними дорогами загального користування та має право вимагати дотримання законодавчих та нормативно-правових актів з питань дорожнього руху.

З огляду на викладене, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) під час здійснення своїх повноважень діє як суб'єкт владних повноважень, а також є органом наділеним спеціальною компетенцією, якому надано повноваження щодо реалізації політики держави з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 592 Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті утворені територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3, зокрема, Управління Укртрансбезпеки у Сумській області.

Відповідно до п. 3, 4 Порядку контролю, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Відповідно до п.3 Порядку габаритно-вагового контролю: габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.

Як встановлено судом, на підставі Наказу Державної служби України з безпеки на транспорті №396 від 08.07.2016 (а.с.25) Управлінням Укртрансбезпеки у Сумській області було видано направлення на перевірку №016643 від 11.07.2016 (а.с.13).

У відповідності до абзацу першого п. 8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Так, 17.07.2016 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Сумській області на автомобільній дорозі сполученням Київ-Суми-Юнаківка, 322 км, було проведено рейдову перевірку, під час якої проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки КАМАЗ, модель 45144, реєстраційний номер АА 9269 ОА з причепом марки СЗАП 8551, реєстраційний номер АА 0676 ХМ.

Процедуру здійснення державного контролю визначено постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок контролю).

Габаритно-ваговий контроль, згідно пп. 3 п. 2 Порядку, - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Згідно визначення, наведеного в ч. 3 п.2 Порядку габаритно-вагового контролю: великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Така ж норма передбачена і в п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року № 30(далі - Правила), так, транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 р. № 879. (далі - Порядок габаритно-вагового контролю)

За результатами проведеної перевірки складено Довідку від 17.07.2016 про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с.8), якою зафіксовано факт перевищення граничних показників.

Водночас складено Акт № 0002116 від 17.07.2016 (а.с.9) про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 17.07.2016 року, яким зафіксовано правопорушення щодо перевищення гранично допустимих нормативних навантажень.

Частиною 2 статті 29 Закону України Про дорожній рух передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається в порядку встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, і за плату, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 33 Закону України Про автомобільні дороги передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 22.5. Правил дорожнього руху: 22.5 за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги -4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Згідно з п. 28 Порядку габаритно-вагового контролю плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень. Відповідно до п.311 Порядку габаритно-вагового контролю: якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.

Згідно ч.2 п.31. Порядку габаритно-вагового контролю: для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

З урахуванням зафіксованих Акті №0002116 від 17.07.2016 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів порушень, Управлінням Укртрансбезпеки у Сумській області нарахована плата за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування відповідачу на загальну суму 154,98евро, відповідно до ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування (а.с.7). Пунктом 27 Порядку №879 передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку. Відповідно до показників валютного ринку, що міститься на офіційному інтернет-представництві Національного банку України на день проведення розрахунку, 17.07.2016 року, курс гривні до 100евро становить 2766,72 гривень.

Таким чином, сума 154,98 евро станом на 17.07.2016 року еквівалентна - 4288,3 гривень.

Абзацом 3 п. 31-1 Постанови Кабінету міністрів України № 879 від 27.06.2007 "Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування" встановлено, що перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Відповідно до ч. 3 ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом (окрім зазначених у ч.2 даної статті) є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до п.16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994 перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Згідно п.4 Правил: рух великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Необхідно зазначити, що під час перевірки, 17.07.2016 у представника перевізника була відсутня дозвільна документація та документ про внесення плати за проїзд, які б надавали право на проїзд транспортному засобу з державним реєстраційним номером АА9269ОА з причіпом державний номер АА0676ХМ на проїзд автомобільними дорогами загального користування .

19.07.2016 на адресу власника перевіреного транспортного засобу Управлінням Укртрансбезпеки у Сумській області, листом від 19.07.2016 року № 500 (а.с.11), було направлено лист про необхідність сплати грошових коштів в розмірі 154,98 євро, з копією розрахунку.

Станом на 23.01.2017 плата за проїзд відповідачем не була сплачено до Державного бюджету України.

Згідно п.41 Порядку 879, дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку. На день звернення до суду, визначена плата за проїзд неоскаржена та несплачена перевізником - власником транспортного засобу у встановлені чинним законодавством строки, а тому, дане зобов'язання набуває статусу заборгованості перед Державним бюджетом України.

Так, пунктом 26 Порядку здійснення габаритно-вагового передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.

Таким чином, беручи до уваги п. 1 Положення, норми Закону України Про автомобільний транспорт та інші підзаконні нормативно-правові акти про автомобільний транспорт, Укртрансбезпека та її територіальні органи мають підстави на стягнення плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автодорогами загального користування, що випливає з покладених на неї завдань щодо державного контролю за додержанням вимог законодавства про автомобільний транспорт, а несплата суб'єктами господарювання таких коштів у добровільному порядку тягне за собою ненадходження коштів до Державного бюджету України, що суттєво порушує інтереси держави.

З урахуванням викладеного, адміністративний позов Державної служби України з безпеки на транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Рост" про стягнення коштів у сумі 4288,30 грн. підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної служби України з безпеки на транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Рост" про стягнення коштів - задовольнити в повному обсязі

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Рост" (42321, Сумська область, Сумський район, с. Писарівка, вул. Шосейна, буд. 79, код ЄДРПОУ 30463224) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті (01135, м. Київ, пр-т. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 39816845) кошти у сумі 4288 (чотири тисячі двісті вісімдесят вісім) грн. 30 коп. в дохід Державного бюджету УДК у Сумській області (р/р311119106700002, код бюджетної класифікації 21081100, код ЄДРПОУ 37970593, МФО 837013).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови буде виготовлено 27.02.2017 року.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2017
Оприлюднено02.03.2017
Номер документу64975816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/90/17

Постанова від 21.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Постанова від 21.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні