1 УХВАЛА ІМЕНЕМ УКРАЇНИСправа № 335/1955/17 2-а/335/118/2017
про залишення позовної заяви без руху
16 лютого 2017 року м.Запоріжжя
Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Рибалко Н.І., розглянувши матеріали справи за адміністративним позовом Запорізької обласної організації партії „Справедливість» до Запорізької міської ради, третьої особи, без самостійних вимог на стороні відповідача: Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто» імені ОСОБА_1 про визнання незаконною технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, скасування рішення Запорізької міської ради № 7 від 30.06.2015 р. „Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя» , зобов»язання провести нормативну грошову оцінку земель міста Запоріжжя, -
В С Т А Н О В И В:
14 лютого 2017 року Запорізька обласна організація партії „Справедливість» звернулася до суду з позовом до Запорізької міської ради, третьої особи, без самостійних вимог на стороні відповідача: Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто» імені ОСОБА_1 про визнання незаконною технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя, скасування рішення Запорізької міської ради № 7 від 30.06.2015 р. „Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя» , зобов»язання провести нормативну грошову оцінку земель міста Запоріжжя.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.107 КАС України , суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Якщо особа за захистом своїх прав, свобод або інтересів звертається до суду, вона зобов'язана дотримуватися встановленого процесуальним правом порядку звернення.
Відповідно до п.1 ст. 6 КАС України , кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання правил, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 99 КАС України , адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Правовий припис в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом означає, що позов має подаватися лише в тих межах часу, які встановлені законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк , який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (ч. 2 ст. 99 КАС України ).
Частиною 3 статті 99 КАС України передбачено, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З наведених положень Кодексу адміністративного судочинства України слідує висновок, що строк звернення до суду з позовом становить шість місяців з моменту коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Матеріали справи свідчать про те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста складена у 2013 році, яка була затверджена рішенням Запорізької міської ради 30.06.2015 року та доведена до відома землевласників, землекористувачів та орендарів шляхом опублікування у місцевих засобах масової інформації та розміщена на офіційному веб-сайті Запорізької міської ради, що свідчить про те, що дана інформація є загальнодоступною та відомою, отже позивач мав можливість своєчасно ознайомитися як з технічною документацією нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, так і з рішенням від 30.06.2015 року.
Водночас, до суду з даним адміністративним позовом позивач звернувся лише 14.02.2017 року, тобто з пропуском законодавчо визначеного шестимісячного строку на звернення до адміністративного суду.
Відповідно до статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України , адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Поважними за змістом вказаної норми визнаються обставини, які є об'єктивно непереборними та не залежать від волевиявлення сторони і пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення сторонами у справі процесуальних дій.
З матеріалів позовної заяви вбачається, що позивачем не було наведено підстав поважності причин пропуску звернення до суду.
У даному випадку позивач належним чином не скористався наданим йому правом у встановлений строк оскаржити відповідне рішення ЗМР.
Відтак, позивач мав усі правові підстави для вчасного звернення до суду з відповідним позовом у строки, встановлені ст.99 КАС України , будь-яких перешкод для реалізації такого права матеріали справи не містять.
Відповідно до ч.1 ст.100 КАС України , адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Виходячи з наведеного, керуючись ст.100 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Запорізької обласної організації партії „Справедливість» до Запорізької міської ради, третьої особи, без самостійних вимог на стороні відповідача: Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто» імені ОСОБА_1 про визнання незаконною технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель міста Запоріжжя, скасування рішення Запорізької міської ради № 7 від 30.06.2015 р. „Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя» , зобов»язання провести нормативну грошову оцінку земель міста Запоріжжя, - залишити без розгляду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня отримання копії ухвали суду.
Суддя Рибалко Н.І.
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2017 |
Оприлюднено | 28.02.2017 |
Номер документу | 64997841 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Рибалко Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні