Справа № 815/737/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Бойко О.Я.,
розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Малого приватного підприємства Юність про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення експлуатації комплексної трансформаторної підстанції,-
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до Малого приватного підприємства Юність в якому просив, суд:
-застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Малого приватного підприємства Юність (код за ЄДРПОУ 13915468, юридична адреса - вул. Паустовського, буд.13, с. Крижанівка, Комінтернівський район, Одеська область, 67562) шляхом зобов'язання Малого приватного підприємства (код за ЄДРПОУ 13915468) повністю зупинити експлуатацію: - комплексної трансформаторної підстанції міських мереж №5260 (КТПГС №5260) з трансформатором 250 кВа; - Кабельних ліній (КЛ 10 кВ) від комірки №21 підстанції Суворовська (ПС Суворівська ) до комплектної трансформаторної підстанції міських мереж № 5260; - Кабелю (ААШВ 10 (3х150) довжиною 31 м.; - усіх кабельних лінії 0,4 кВ від комплектної трансформаторної підстанції міських мереж №5260 до щитка управління (ЩУ); - усіх повітряних ліній (ПЛ) 0,4 кВ, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведена планова перевірка Малого приватного підприємства Юність . Під час перевірки виявлені 24 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 6 створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Отже є підстави для негайного зупинення експлуатації.
08.02.2017 року суд відкрив скорочене провадження по справі, направив відповідачу копію ухвали та запропонував відповідачу у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали, подати безпосередньо до канцелярії суду письмові заперечення проти позову та їх правове обґрунтування; докази на підтвердження заперечень або заяву про визнання позову. Роз'яснено відповідачу, що в разі неподання заперечень проти позову, справа буде розглянута в порядку скороченого провадження протягом трьох днів з дня закінчення строку, встановленого для їх подання, якщо справа розглядається за місцезнаходженням відповідача; та протягом трьох днів - у разі, якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, встановленого для подання заперечень, вони не надійшли до суду, якщо справа не розглядається за місцезнаходженням відповідача.
22.02.2017 року до суду повернулась ухвала про відкриття провадження з відміткою поштового відділення не повна адреса (номер квартири). Однак в єдиному державному реєстрі підприємств зазначена адреса вул. Паустовського, буд.13, с. Крижанівка, Комінтернівський район, Одеська область, 67562) без номеру квартири.
Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Згідно з ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України із змінами та доповненнями, внесеними Законом України "Про судоустрій і статус суддів", у цьому випадку судова повістка вважається такою, що вручена належним чином.
Згідно з вимогами п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Таким чином, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з наступних підстав. Суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 16.12.2016 року № 1740 у період з 16.01.2017 року по 20.01.2017 року посадові особи Головного управління провели планову перевірку Малого приватного підприємства Юність (код за ЄДРПОУ 13915468, юридична адреса - вул. Паустовського, буд.13, с. Крижанівка, Комінтернівський район, Одеська область, 67562).
За результатами перевірки позивач склав акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту ) № 39 від 20.01.2017 року в якому зафіксував 24 порушення нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 6 створюють загрозу життю та здоров'ю людей :
-ст.21 п.6 Закону України Про охорону праці дозвіл на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В підприємством не отримано;
- ст. 21 п.6 Закону України Про охорону праці дозвіл на експлуатацію електричного устаткування електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000 В підприємством не отримано;
- р.8 НПАОП експертний висновок спеціалізованої організації щодо можливості подальшої експлуатації електроустановок, які вичерпали свій ресурс не наданий;
- р.8 НПАОП чергове опосвідчення стану безпеки електроустановок споживача, які вичерпали свій ресурс не наданий;
- р.8 НПАОП чергове опосвідчення стану безпеки електроустановок споживача, які вичерпали свій ресурс не проведено, а саме: КТПГС 5260;
- п.1.3.1 НПАОП на підприємстві, чергові профілактичні випробування та вимірювання електрообладнання та електромереж, напругою до та понад 1000 В не проведені;
- п.1.3.1 р. VII, п.2.19, дод.1 НПАОП відсутні протоколи профілактичних випробувань КЛ 10 кВ, що живлять КТПГС 5260.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення передбачає, що Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Наказом Державної служби з питань праці від 04.02.2019 року №8 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.
Згідно з ст.. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до вимог ст.38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно з ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до п.п.16 п.4 Положення Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у т.ч. з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництво, зберігання, використання отруйних речовин у технологічних процесах, у т.ч. продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в т.ч. спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.
Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/ або здоров`ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей є підстави для зобов'язання Малого приватного підприємства (код за ЄДРПОУ 13915468) повністю зупинити експлуатацію: - комплексної трансформаторної підстанції міських мереж №5260 (КТПГС №5260) з трансформатором 250 кВа; - Кабельних ліній (КЛ 10 кВ) від комірки №21 підстанції Суворовська (ПС Суворівська ) до комплектної трансформаторної підстанції міських мереж № 5260; - Кабелю (ААШВ 10 (3х150) довжиною 31 м.; - усіх кабельних лінії 0,4 кВ від комплектної трансформаторної підстанції міських мереж №5260 до щитка управління (ЩУ); - усіх повітряних ліній (ПЛ) 0,4 кВ, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Відповідно до п.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Аналогічні правові норми містяться у ст.183-6 КАС України, яка регламентує порядок застосування судами заходів реагування в сфері державного нагляду за позовами суб'єктів владних повноважень.
Суд вважає, що наведені вище обставини свідчать про ґрунтовність заходів, які просить застосувати позивач, адже зазначені вище порушення можуть призвести до настання шкоди здоров'ю та життю працівників відповідача.
Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до ч.12 ст.183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування належить розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не належить до оскарження.
Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Відповідно до положень ст.183-6, ст.256 КАС України постанови по вказаній категорії справ належить до негайного виконання.
Суд встановивши обґрунтованість позовних вимог суб`єкта владних повноважень на підставі ч.2 ст.162 КАС України повинен винести постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору в порядку п.20 ч.1 ст. 5 Закону України Про судовий збір , питання про їх розподіл судом не вирішується.
Керуючись ст.ст. 158-163, 183-2, 183-6, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов задовольнити .
2.Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Малого приватного підприємства Юність (код за ЄДРПОУ 13915468, юридична адреса - вул. Паустовського, буд.13, с. Крижанівка, Комінтернівський район, Одеська область, 67562) шляхом зобов'язання Малого приватного підприємства (код за ЄДРПОУ 13915468) повністю зупинити експлуатацію: - комплексної трансформаторної підстанції міських мереж №5260 (КТПГС №5260) з трансформатором 250 кВа; - Кабельних ліній (КЛ 10 кВ) від комірки №21 підстанції Суворовська (ПС Суворівська ) до комплектної трансформаторної підстанції міських мереж № 5260; - Кабелю (ААШВ 10 (3х150) довжиною 31 м.; - усіх кабельних лінії 0,4 кВ від комплектної трансформаторної підстанції міських мереж №5260 до щитка управління (ЩУ); - усіх повітряних ліній (ПЛ) 0,4 кВ, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Постанова належить до негайного виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя /підпис/ О.Я. Бойко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2017 |
Номер документу | 65007124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні