ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 лютого 2017 р. Справа № 815/3852/16
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К. С.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючогосудді -Семенюк Г.В. судді - Потапчук В.О. судді - Шеметенко Л.П. при секретаріПавлюк К.І.
за участю сторін: ТОВ Глорі Плюс Балан В.І. (довіреність)
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради на Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Глорі Плюс" до Начальника управління - головного архітектора управління архітектури та містобудування Одеської міської ради Голованова Олександра Дмитровича, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
встановиЛА:
Позивач, звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Начальника управління - головного архітектора управління архітектури та містобудування Одеської міської ради Голованова Олександра Дмитровича, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо ненадання Товариству з обмеженою відповідальністю „Глорі Плюс" містобудівних умов та обмежень відносно забудови земельних ділянок. Зобов'язано управління архітектури та містобудування Одеської міської ради надати Товариству з обмеженою відповідальністю „Глорі Плюс" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (кадастровий номер 5110137500:51:003:0202, площею 0,2198 га та кадастровий номер 5110137500:51:003:0069, площею 0,12 га,), які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, відповідно до наданого товариством містобудівного розрахунку. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради не погодившись з постановою суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції від 18 жовтня 2016 року по справі № 815/3852/16 та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволені позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим, незаконним та прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права. Крім того, відповідач зазначає, що судом першої інстанції під час розгляду справи було неповно з'ясовано усі обставини справи.
Заслухавши доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення з наступних підстав:
Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю ГЛОРІ ПЛЮС має намір здійснити будівництво багатоповерхового житлового комплексу з вбудованими приміщеннями громадського призначення та паркінгом. Для цього позивачем був виконаний містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованих об'єктів будівництва, відповідно до затвердженого на підставі рішення Одеської міської ради №27-VІІ від 16.12.2015 року (а.с.15) детального плану території у межах вулиць Генуезька, Піонерська, Французький бульвар, Гагарінського плато у м. Одесі. Товариству приватної власності належать земельні ділянки кадастровий номер 7500:51:003:0202, площею 0,2198 га та кадастровий номер 7500:51:003:0069, площею 0,12 га (далі - земельні ділянки), які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька,1. Цільове призначення земельних ділянок - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
16.05.2016 року товариство звернулось з листом №111 від (а.с.16) до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки з будівництва багатоповерхового житлового комплексу з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Генуезька, 1.
Одночасно із листом про надання містобудівних умов та обмежень було направлено листа до Управління Держгеокадастру в Одеській області (№112 від 16.05.2016 року) стосовно надання інформації по земельним ділянкам, на яких TOB ГЛОРІ ПЛЮС має намір здійснити будівництво. Відповідь представник позивача просив надати на адресу Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та TOB ГЛОРІ ПЛЮС .
На час подання адміністративної позовної заяви, відповіді від Управління Держгеокадастру в Одеській області відповіді отримано не було.
На звернення позивача до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо надання містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки відповіді отримано не було.
01.07.2016 року Листом №133 (а.с.17-18) товариство звернулись із скаргою до заступника Одеського міського голови для захисту своїх порушених прав та просило в межах повноважень вжити відповідних заходів.
На вказане звернення позивачем листом від 07.07.2016 року №01-10/266 (а.с.20) отримано відповідь від Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради в якому зазначено, що останнє надсилало лист за результатами розгляду якого товариство не усунуло недоліки, та підстави для надання містобудівних умов та обмежень земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Генуезька, 1 відсутні.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року визнано протиправною бездіяльність Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо ненадання ТОВ „Глорі Плюс" містобудівних умов та обмежень відносно забудови земельних ділянок та зобов'язано управління архітектури та містобудування Одеської міської ради надати ТОВ „Глорі Плюс" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (кадастровий номер 5110137500:51:003:0202, площею 0,2198 га та кадастровий номер 5110137500:51:003:0069, площею 0,12 га,), які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, відповідно до наданого товариством містобудівного розрахунку. Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , однією зі складових частин вихідних даних на проектування є містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки. Частиною 7 цієї статті визначено, що склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом містобудування та архітектури.
07.07.2011 року Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, був виданий наказ №109 Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст . Відповідно до зазначеного наказу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Основною метою надання містобудівних умов та обмежень є передусім визначення відповідності намірів забудови діючий містобудівній документації та визначення основних, передбачених державними будівельними нормами вимог, на підставі яких в подальшому повинна розроблятись проектна документація на будівництво об'єкту.
Пунктом 2.4. Наказу встановлено, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" .
Так, ч.4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що спеціально уповноважений орган містобудування архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Частиною 5 цієї ж статті встановлено, що рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно до положення про управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, яке затверджене рішенням Одеської міської ради № 3295-УІ від 16.04.2013 року, управління є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури Одеської міської ради. Одними із основних завдань управління є реалізація на території міста державної і місцевої політики у сфері планування, забудови та іншого використання територій, а також у сфері архітектурної діяльності, дизайну міського середовища та благоустрою; організація планування територій на місцевому рівні, аналіз стану містобудування на території міста, організація розробки, експертизи і подання на затвердження у встановленому законодавством порядку містобудівних програм, генерального плану міста, іншої містобудівної документації; забезпечення дотримання законодавства у сфері містобудування, охорони об'єктів культурної спадщини, державних стандартів, норм і правил забудови, затвердження містобудівної документації і проектів будівництва конкретних об'єктів у випадках, передбачених законодавством; забезпечення виконання рішень Одеської міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, що віднесені до відання управління.
Згідно з п. 2.3.1. Положення, управління відповідно до покладених на нього завдань у сфері регулювання забудови територій визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні та надає відповідні висновки, надає суб'єктам містобудівної діяльності у встановленому порядку містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок.
Відповідно до затвердженого рішенням Одеської міської ради №27-VII від 16.12.2015 року детального плану території у межах вулиць Генуезька, Піонерська, Французький бульвар, Гагарінського плато у м. Одесі, земельна ділянка за зазначеною вище адресою розміщена в зоні багатоквартирної житлової та громадської забудови. Зазначена вище містобудівна документація є чинною, затвердженою у встановленому законом порядку, ніким не оскаржувана, не скасована, а отже відповідно до ст. 5 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності її положення є обов'язковими для конання усіма суб'єктами містобудування.
Враховуючи вищевикладене, в даному випадку відсутня невідповідність намірів забудови положенням містобудівної документації, а отже й управління то відсутні законні підстави для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Генуезька, 1.
Наведені Управлінням архітектури та містобудування ОМР зауваження у своїх листах від 24.05.2016 року №01-06/808 (а.с.21), від 07.07.2016 року №01-10/266 (а.с.20), від 29.07.2016 року №01-06/1129 (а.с.169-172), від 22.08.2016 року №01-06/1142 (а.с.174-175) стосуються конкретних нормативних вимог, які повинні бути враховані забудовником (замовником) при проектування об'єктів будівництва на вказаних земельних ділянках та не є встановленими законом підставами для не надання заявнику містобудівних умов та обмежень, оскільки поданий ТОВ ГЛОРІ ПЛЮС містобудівний розрахунок (а.с.64-105) в підтвердження намірів здійснення будівництва, відповідає вимогам, визначеним Одеською міською Радою у своєму рішенні №27-VІІ від 16.12.2015 року.
Враховуючи вищевикладене, при розгляді питання щодо надання TOB ГЛОРІ ПЛЮС містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, відповідач - Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради діяло не в межах повноважень.
Отже, суд першої інстанції цілком правомірно дійшов висновку про визнання протиправною бездіяльність Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо не надання Товариству з обмеженою відповідальністю ГЛОРІ ПЛЮС містобудівних умов та обмежень відносно забудови земельних ділянок та зобов'язання цього відповідача виконати приписи закону та надати ТОВ ГЛОРІ ПЛЮС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (кадастровий номер 5110137500:51:003:0202, площею 0,2198 га та кадастровий номер 5110137500:51:003:0069, площею 0,12 га), які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, відповідно до наданого товариством містобудівного розрахунку.
Разом з тим, суд вважає, що не підлягають задоволенню позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Начальника управління - головного архітектора управління головного архітектора управління архітектури та містобудування Одеської міської ради Голова нова Олександра Дмитровича, оскільки як встановлено вище, питання надання містобудівних умов та обмежень відноситься к виключній компетенції Управління архітектури та містобудування ОМР (п.2.3.1 Положення про управління), а відповідач керівник цього управління не має власної владної компетенції у цьому питанні, а тому не може нести відповідальність за бездіяльність іншого органу. Окрім того, судом встановлено, що на адресу цієї посадової особи жодного звернення від позивача не спрямовувалось та не надходило, в зв'язку із чим, відсутні підстави для визнання протиправною його бездіяльності щодо їх не розгляду або не своєчасного розгляду.
Закон України Про Державний земельний кадастр (далі - Закон) є спеціальним Законом , який установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.
Відповідно до ст.1 Закону державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
За нормами ст.9 Закону внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до пункту 162 Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051 відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягу з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), за формою згідно з додатком 41; викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.
Відомості з Державного земельного кадастру, внесені або перенесені до нього з Державного реєстру земель після 01.01.2013 року, надаються у порядку, передбаченому пунктами 166-186 цього Порядку, у формі, зазначеній у підпунктах 1-4 цього пункту, також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг та уповноваженими посадовими особами виконавчих органів місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 163 Порядку користування відомостями Державного земельного кадастру може також здійснюватися шляхом: надання доступу до нього в режимі читання; отримання засвідчених копій документів Державного земельного кадастру та витягів з них; пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування відомостей, оприлюднених на офіційному веб-сайті Держгеокадастру; інформаційної взаємодії Держгеокадастру та Укрдержреєстру; безпосереднього державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки; інформаційної взаємодії між кадастрами та інформаційними системами; отримання органами державної влади, органами місцевого самоврядування інформації під час державної реєстрації відповідних земельних ділянок; отримання органами державної влади, органами місцевого самоврядування узагальнених відомостей про кількість та якість земель.
Відповідно до частини 2 пункту 165 Порядку, надання відомостей Державного земельного кадастру відповідно до пунктів 162 і 163 цього Порядку здійснюється на платній основі, крім випадків надання органам державної влади, органам місцевого самоврядування: узагальнених відомостей про кількість та якість земель; відомостей і документів Державного земельного кадастру щодо земель та земельних ділянок, розташованих на відповідній території, для здійснення повноважень, визначених законом;
Пунктом 166 Порядку передбачено, що у разі подання заяви про надання відомостей з Державного земельного кадастру (додаток 42 до Порядку) органом державної влади, органом місцевого самоврядування у заяві зазначаються підстави для надання відповідної інформації з посиланням на норму закону , яка передбачає право відповідного органу запитувати таку інформацію, а також реквізити справи, у зв'язку з якою виникла потреба в отриманні інформації. Така заява розглядається у позачерговому порядку.
Управління на запит представника ТОВ ГЛОРІ ПЛЮС Крижанівського Дениса Григоровича від 10.06.2016 №ЗВ - 5103432072016 надало витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер, якої 5110137500:51:003:0202 за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, цільове призначення: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, площею 0,2198 га, номер витягу НВ - 5103042832016 від 10.06.2016 року, а також витяг номер НВ - 5103043062016 від 10.06.2016 на земельну ділянку, кадастровий номер якої 5110137500:51:003:0069, площею 0,1200 га.
Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру не зверталось до управління щодо надання відомостей по земельним ділянкам, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1. Крім того в Управлінні відсутні відомості, щодо об'єднання земельної ділянки з кадастровим номером 5110137500:51:003:0202 площею 0,2198 га та земельної ділянки кадастровий номер якої 5110137500:51:003:0069, площею 0,1200 га, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, а тому відсутні підстави для визнання бездіяльності цього відповідача протиправною та зобов'язання його направити інформацію до Управління архітектури та містобудування Одеської міської щодо земельних ділянок кадастровий номер 5110137500:51:003:0202, площею 0,2198 га та кадастровий номер 5110137500:51:003:0069, площею 0,12 га, розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 1, в зв'язку із чим, в задоволенні цих позовних вимог слід відмовити.
Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Глорі Плюс" про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії належним чином обґрунтовані, підтверджені наявними у справі матеріалами та підлягають частковому задоволенню.
Доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року по справі № 815/3852/16, - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.
Ухвалу складено у повному обсязі - 01 березня 2017 року.
Головуючийсуддя Г.В. Семенюк суддя В.О. Потапчук суддя Л.П. Шеметенко
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2017 |
Номер документу | 65013330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні