243/1559/17
1-кс/243/178/2017
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 лютого 2017 року м. Слов'янськ
Слідчий суддя Слов'янського міськрайонного суду Донецької області Сидоренко І.О.,
при секретарі Рудь Т.В.,
за участю:
слідчого Гриньова В.В.,
прокурора Домбровського А.М.
розглянувши у судовому засіданні в залі суду № 11 м. Слов'янська клопотання старшого слідчого СВ Слов'янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_1 за кримінальним провадженням №12016050510000763 від 25.03.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України щодо отримання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності органами Державної аудиторської служби України, -
В С Т А Н О В И В:
27.02.2017 року до Слов'янського міськрайонного суду звернувся старший слідчий СВ Слов'янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_1 з клопотанням, узгодженим з прокурором Слов'янської місцевої прокуратури ОСОБА_2 про надання дозволу на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти Слов'янської міської ради (ЄДРПОУ 02142922, м. Слов'янськ, пл. Соборна (колишня ОСОБА_3), 2, тел.(06262)3-54-91), проведення якої доручити фахівцям ОСОБА_4 східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області (ЄДРПОУ 40477689, м. Маріуполь, вул. Архітектора Нільсена, буд. 26/2) строком 9 робочих днів, починаючи з 28.02.2017 року.
З клопотання видно, що 25.03.2016 року до чергової частини Слов'янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області зі Слов'янської міської прокуратури Донецької області надійшли матеріали ОСОБА_4 захисту економіки в Донецькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про вчинення посадовими особами відділу освіти Слов'янської міської ради Донецької області кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 366,367 КК України, які зареєстровані 25.03.2016 в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події Слов'янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області за №5783.
Відповідні відомості 25.03.2016 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016050510000763 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.
20.04.2016 відповідно до постанови слідчого СВ Слов'янського відділу поліції ГУНП в Донецькій області ОСОБА_5 дії невстановленої посадової особи відділу освіти Слов'янської міської ради Донецької області перекваліфіковано з ч. 1 ст. 366 КК України на ч. 1 ст. 364 КК України.
З матеріалів ОСОБА_4 захисту економіки в Донецькій області ДЗЕ НПУ видно, що в період з 2012 по 2014 роки побудовано будівлю котельної на твердому паливі (пелетах) за адресою: Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Конєва, буд.1 в , замовником будівництва є комунальне підприємство Слов'янської міської ради Слов'янське управління капітального будівництва .
Відповідно до робочого проекту будівництва котельної, схема теплопостачання котельної розділена на два контури та приєднана до існуючої теплової мережі, протяжність якої складає приблизно 2 000 метрів. Тобто, дана котельня під час експлуатації проводить опалення як будівлі дошкільного закладу №28 відділу освіти Слов'янської міської ради Донецької області, так і частину житлових квартир багатоповерхових житлових будинків, розташованих по вулицях Конєва та ОСОБА_6 м. Слов'янська.
По закінченню будівництва будівлі котельної, а також введення її в експлуатацію, дана котельня та встановлене обладнання передані на баланс відділу освіти Слов'янської міської ради за актом прийому - передачі. В подальшому посадові особи відділу освіти Слов'янської міської ради передали нежитлову споруду - котельню в оренду юридичній особі - ТОВ Промышленное оборудование , з метою забезпечення опалення приміщень дошкільного учбового закладу №28. При цьому, відповідно до вищезазначеного акту прийому-передачі від 03.11.2014, вартість нежитлової споруди котельної з обладнанням склала 996 910,77 грн.
Однак, перед укладенням договору оренди, від 22.12.2014, за замовленням орендаря ТОВ Промышленное оборудование проведена незалежна оцінка нежитлової споруди -котельної незалежним оцінювачем ФОП ОСОБА_7, відповідно до якої, її вартість склала 94 137 грн.
При передачі орендодавцем - відділом освіти Слов'янської міської ради нежитлової споруди - котельної в оренду, посадовими особами відділу освіти Слов'янської міської ради використовувалась вартість будівлі, яка була встановлена незалежним експертом, внаслідок невірного застосування вартості майна, що передається в оренду орендна плата склала 488,84 грн. на місяць.
Крім того, встановлено, що з 2014 року по теперішній час зазначена котельна здійснює послуги з теплопостачання житлових будинків по вул. Конєва та вул. Паризької Комуни м. Слов'янська. При цьому плата за надане опалення не стягується, а проводиться за рахунок коштів відділу освіти Слов'янської міської ради тобто за рахунок бюджетних коштів.
Відповідно до декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованого в інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Донецькій області 26.12.2013 за №ДЦ14213360007 встановлено, що 11.12.2012 підрядною організацією ТОВ ВЮКС (код ЄДРПОУ 22004501, юридична адреса: Донецька область, вул. Свободи, 6) та субпідрядною організацією ТОВ СМУ-4 (код ЄДРПОУ 37155214, юридична адреса: Донецька область, Слов'янський район, смт. Андріївка, вул. Октябрьська, 143) закінчено будівництво за об'єктом Котельня та теплові мережі по вул. Конєва у м. Слов'янську , замовником якого виступало комунальне підприємство Слов'янської міської ради Слов'янське управління капітального будівництва (код ЄДРПОУ 37467267, юридична адреса: Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Поштова, 44, надалі КП СловУКБ ). Будівництво закінчено 19.12.2013.
Згідно п.15 зазначеної декларації кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією складає 996,961 тис. гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 705,826 тис. гривень. Вартість основних фондів, які приймаються в експлуатацію 996 910,97 гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 727 401,85 гривень.
03.11.2014 на підставі рішення Слов'янської міської ради від 24.10.2014 №377 КП СловУКБ передало на баланс відділу освіти Слов'янської міської ради Донецької області котельню та теплові мережі, розташовані за адресою: Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Конєва, 1 в , що підтверджується актом прийому - передачі. Вартість майна що передається по вказаному акту складає 996 910,77 грн.
Проведеним оглядом офіційного загальнодержавного веб-порталу Державні закупівлі встановлено:
відділом освіти Слов'янської міської ради Донецької області у вересні 2013 року проведено процедуру закупівлі у одного учасника предметом закупівлі якої є Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води на період опалення жовтень - грудень 2013 року (код ДК 35.30.1). Відповідно до інформації про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника встановлено, що за Лотом №2 - заклади освіти м. Слов'янська переможцем визначено ТОВ Промышленное оборудование , за Лотом №3 - заклади освіти м. Слов'янська та м. Святогірська переможцем визначено ТОВ Укрекотепло .
відділом освіти Слов'янської міської ради Донецької області у грудні 2013 року проведено процедуру закупівлі у одного учасника предметом закупівлі якої є Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води на період опалення січень - квітень 2014 року (код ДК 35.30.1). Відповідно до інформації про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника встановлено, що за Лотом №3 - заклади освіти м. Слов'янська переможцем визначено ТОВ Промышленное оборудование , за Лотом №4 - заклади освіти м. Слов'янська та м. Святогірська переможцем визначено ТОВ Укрекотепло .
відділом освіти Слов'янської міської ради Донецької області у вересні 2014 року проведено процедуру відкритих торгів предметом закупівлі якої є Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води на період опалення жовтень - грудень 2014 року (код ДК 35.30.1).
У вказаній процедурі закупівлі приймало участь три юридичні особи: ТОВ Промышленное оборудование (Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Університетська (Леніна), 36/6); ТОВ Нововодолазькі теплові мережі (Харківська область, смт. Нова Водолага, вул. Гагаріна, 7 а ); ТОВ Альтернативні системи опалення (м. Харків, вул. Клочковська, 192 а , 211). Переможцем закупівлі визначено ТОВ Промышленное оборудование (Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Університетська (Леніна), 36/6).
При цьому встановлено, що одним із засновників ТОВ Нововодолазькі теплові мережі та ТОВ Альтернативні системи опалення являється ОСОБА_8, що підтверджує факт змови учасників процедури закупівлі. У відповідності з вимогами діючого законодавства України, посадові особи відділу освіти Слов'янської міської ради, при встановленні факту змови, зобов'язані були скасувати процедуру закупівлі.
Відділом освіти Слов'янської міської ради Донецької області у грудні 2014 року проведено процедуру відкритих торгів предметом закупівлі якої є Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води на період опалення січень - квітень 2014 року (код ДК 35.30.1).
У вказаній процедурі закупівлі приймало участь дві юридичні особи: ТОВ Промышленое оборудование (Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Університетська (Леніна), 36/6); ТОВ Укрекотепло , ЄДРПОУ 38491606, вул. Орджонікідзе, буд. 1А, м. Краматорськ, Донецька область. Переможцем закупівлі визначено ТОВ Укрекотепло .
При цьому встановлено, що відповідно до п.3.1 статуту ТОВ Промышленное оборудование в редакції 2013 року одним із учасників товариства є ОСОБА_9. Відповідно до п.1.6 статуту ТОВ Укрекотепло в редакції 2012 року одним із учасників товариства є ОСОБА_9. Крім того для участі у процедурі закупівель, кожне з зазначених підприємств вказувало на наявність одних і тих же найманих осіб, які мають спеціальні знання та пройшли спеціальне навчання. У відповідності з вимогами діючого законодавства України, посадові особи відділу освіти Слов'янської міської ради, при встановленні факту змови, зобов'язані були скасувати процедуру закупівлі.
В подальшому посадові особи відділу освіти Слов'янської міської ради проводили процедуру закупівлі пара та гарячої води. Участь в даних процедурах приймало дві юридичних особи: ТОВ Промислове обладнання та ТОВ Укрекотепло .
31.12.2013 між ТОВ Укрекотепло та відділом освіти Слов'янської міської ради укладено договір № 12 постачання теплової енергії.
17.11.2014 між ТОВ Промышленное оборудование та відділом освіти Слов'янської міської ради укладено договір № 4 постачання теплової енергії.
22.12.2014 між ТОВ Промышленное оборудование та відділом освіти Слов'янської міської ради укладено договір оренди №763 нерухомого майна щодо передачі ТОВ Промышленное оборудование нежитлової будівлі - котельні дошкільного навчального закладу №28, що розташована за адресою: м. Слов'янськ, вул. Конєва, 1 в , для здійснення діяльності по наданню комунальних послуг - опалення приміщень дошкільного навчального закладу №28.
06.10.2015 між ТОВ Укрекотепло та відділом освіти Слов'янської міської ради укладено договір № 6/10-1 про закупівлю теплової енергії за державні кошти.
09.02.2015 між ТОВ Укрекотепло та відділом освіти Слов'янської міської ради укладено договір №12 про закупівлю теплової енергії за державні кошти.
16.02.2015 між ТОВ Укрекотепло та відділом освіти Слов'янської міської ради укладено договір оренди №770 нерухомого майна щодо передачі ТОВ Укрекотепло нежитлової будівлі котельні дошкільного навчального закладу №28, що розташована за адресою: м. Слов'янськ, вул. Конєва, 1 в , для здійснення діяльності по наданню комунальних послуг - опалення приміщень дошкільного навчального закладу №28.
Відповідно до додатку №2 до вказаних вище Договорів про закупівлю теплової енергії за державні кошти встановлено перелік об'єктів теплопостачання:
№Об'єктАдреса 1ЗОШ5м. Слов'янськ, вул. Урицького,4 2ЗОШ15м. Слов'янськ, вул. Фрунзе, 8 3ДУ3 4м. Слов'янськ, вул. Новосодівська,23 4ЗОШ8м. Слов'янськ, вул. Комунарів, 55 5Інтернатм. Слов'янськ, вул. Батюка,20 6ДУ3 54м. Слов'янськ, вул. Батюка,23 7ДУ3 66м. Слов'янськ, вул. Комара, 18 8ЗОШ9м. Слов'янськ, вул. Кутузова,5 9ЗОШ в м. Святогірськм. Святогірськ, вул. Леніна,57 10ДУ3 28М.Слов'янськ, вул. Конєва,їв 11ЗОШ 21М.Слов'янськ, вул. Лисичанська, 101 12ЗОШ 12м. Слов'янськ, вул. Пушкіна, 4 13ЗОШ 4 ф-лм. Слов'янськ, вул. Ленінградська, 2 14ЗОШ 18М.Слов'янськ, вул. Підгірна,242 15ЗОШ 16м. Слов'янськ, вул.8 Березня,! 16ДУ311М.Слов'янськ, вул. Толобухіна,1 17ЗОШ 4м. Слов'янськ, вул. Смольна, 11 18ЗОШ 6м. Слов'янськ, вул. Гагаріна, 3
Слід зазначити, що для забезпечення виконання договорів про постачання теплової енергії укладаються договори оренди нежитлових споруд - котелень, для укладання яких проводиться незалежна оцінка зазначених споруд.
В ході досудового розслідування встановлено, що 31.10.2014 ФОП ОСОБА_7 провела на замовлення ТОВ Промышленное оборудование оцінку нежитлової споруди - котельні дошкільного закладу №28 м. Слов'янська, розташованої за адресою: Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Конєва, 1 в . Згідно її звіту ринкова вартість об'єкта складає 94 137 грн., однак відповідно до п.15 декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованого в інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Донецькій області 26.12.2013 за №ДЦ14213360007 вартість основних фондів, які приймаються в експлуатацію складають 996 910,97 гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 727 401,85 гривень.
Тобто, в результаті неправомірних дій ФОП ОСОБА_7 та посадових осіб Слов'янської міської ради держава в особі Слов'янської міської ради не отримала в повному обсязі кошти від передачі в оренду комунального майна.
Враховуючи те, що починаючи з вересня 2013 року послуги з опалення навчальних закладів розташованих на території м. Слов'янська та м. Святогірська надаються ТОВ Промышленное оборудование та те що вказане підприємство було замовником проведення незалежної оцінки котелень зазначених вище закладів є достатньо підстав вважати, що ФОП ОСОБА_7 умисно занижувала ринкову вартість цих споруд з метою заниження орендної плати об'єктів, які передаються в оренду ТОВ Промышленное оборудование для здійснення діяльності по наданню послуг - опалення приміщень, що в свою чергу призвело до недоотримання в місцевий бюджет грошових коштів.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено те, що з часу завершення будівництва нежитлової споруди - котельної розташованої за адресою: Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Конєва, буд.1 в та по теперішній час до квартир житлових будинків по вул. Конєва та вул. ОСОБА_6 від зазначеної котельні надходить пар та гаряча вода у якості опалення.
При цьому плата за надане опалення не стягується, а проводиться за рахунок коштів місцевого бюджету, які були виділені на опалення дошкільного навчального закладу №28. Вказане свідчить про те що посадові особи відділу освіти безпідставно сплачують кошти на рахунки ТОВ Промышленное оборудование та ТОВ Укрекотепло .
Вказане підтверджується довідкою ВО ОКП Донецьктеплокомуненерго Слов'янськтепломережа про відсутність підключення будинків по вул. Конєва та вул. ОСОБА_6 до теплових мереж підприємства.
Також, слід зазначити, що юридична адреса ФОП ОСОБА_7 якою здійснювалась незалежна оцінка котелень, які передавались відділом освіти Слов'янської міської ради знаходиться за адресою: 84100, АДРЕСА_1.
Враховуючи вищезазначене є обґрунтовані підстави вважати, що між посадовими особами відділу освіти Слов'янської міської ради, службовими особами ТОВ Промышленное оборудование та ТОВ Укрекотепло та ФОП ОСОБА_7 має місце злочинна змова на зменшення орендної плати орендованого майна, привласнення коштів місцевого бюджету підприємствами які надають послуги з опалення до навчальних закладів. Вказане свідчить про зловживання своїм службовим становищем посадовими особами відділу освіти Слов'янської міської ради, з метою одержання неправомірної вигоди для фізичних та юридичних осіб - підприємств, які надають послуги з опалення, всупереч вимогам Закону України Про здійснення державних закупівель та інтересам служби.
Необхідність проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності органами Державної аудиторської служби України, слідчий обґрунтовує необхідністю забезпечення швидкого розслідування кримінального провадження, досягнення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, котрі є необхідними для належної кваліфікації вчиненого діяння з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.
Вислухавши слідчого, сторону кримінального провадження, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання прокурором надані наступні документи.
в—ЏВитяг з кримінального провадження №12016050510000763, згідно якого до ЄРДР 25.03.2016 року, правова кваліфікація ст. 364 ч. 1 КК України, внесені відомості, що невстановлена посадова особа відділу освіти Слов'янської міської ради Донецької області, використовуючи службове становище, всупереч інтересам служби та приписів Закону України Про здійснення державних закупівель в інтересах ТОВ «Промислове обладнання» та ТОВ «Укртепло» в період 2014 - 2016 уклало договори оренди нерухомого майна (котелень, які перебувають на балансі відділу освіти Слов'янської міської ради Донецької області) та договори на постачання теплової енергії, на невигідних умовах, чим заподіяно матеріальну шкоду Державі Україна в особі Слов'янської міської ради;
в—ЏПротокол огляду документів від 23.04.2016 року;
в—ЏВитяг з Єдиного реєстру юридичних осіб, Фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно реєстрації Відділу освіти Слов'янської міської ради;
в—ЏПротокол огляду місця події від 14.07.2016 року;
в—ЏДекларація про готовність об'єкта до експлуатації від 26.12.2013 року;
в—ЏКопії договорів на постачання теплової енергії № 12 від 31.12.2013 року та № 4 від 17.11.2014 року, копія договору оренди нерухомого майна № 763 від 22.12.2014 року, копія договору №6/10-1 про закупівлю теплової енергії за державні кошти від 06.10.2015 року, копія договору № 12 про закупівлю теплової енергії в гарячій воді за державні кошти від 09.02.2015 року;
в—ЏВисновок судової будівельно-технічної експертизи №1503 від 15.11.2016 року;
в—ЏСтатути ТОВ «Нововодолазькі теплові мережі» , ТОВ «Промышленное оборудование» та ТОВ «Альтернативні системи опалення» ;
в—ЏОСОБА_4 східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області від 21.002.2017 року.
Згідно п.п. 2 п. 4 Положення про Державну аудиторську службу України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43 Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) , є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до п.3 Положення, основними завданнями Держаудитслужби є:
- забезпечення формування і реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю;
- здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів;
- надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг.
Підпунктом 4, 5, 6 п. 4 Положення про Державну аудиторську службу України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, Державна аудиторська служба України, здійснює контроль за:
в—Џцільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів . досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів;
в—Џцільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), отриманих під державні (місцеві) гарантії;
в—Џдостовірністю визначення потреби в бюджетних коштах під час складання планових бюджетних показників та відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов'язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі);
в—Џвідповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів довгострокових зобов'язань за енергосервісом затвердженим в установленому порядку умовам закупівлі енергосервісу;
в—Џдотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів;
в—Џдотриманням законодавства про державні закупівлі;
в—Џведенням бухгалтерського обліку, а також складенням фінансової і бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
в—Џстаном і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності;
в—Џвиконанням функцій з управління об'єктами державної власності;
в—Џстаном внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів, станом внутрішнього контролю в інших підконтрольних установах;
в—Џусуненням виявлених недоліків і порушень;
в—Џпроводить оцінку управління бюджетними коштами, досягнення їх економії, стану фінансової і господарської діяльності, ефективності і результативності в діяльності підконтрольних установ;
в—Џпроводить оцінку достовірності фінансової звітності підконтрольних установ.
Згідно п.п. 3 п. 4 Положення, Державна аудиторська служба України, реалізує державний фінансовий контроль, в тому числі через здійснення інспектування (ревізії).
Згідно п. 7 Положення про Державну аудиторську службу України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
Частиною першою ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю). Частиною другою вказаної статті передбачено, що проведення позапланових заходів з інших підстав забороняється, якщо інше не передбачено законом.
Слідчий суддя вважає, що слідчий обґрунтував необхідність задоволення клопотання.
Слідчим також доведена необхідність проведення спеціалістами, які мають необхідні спеціальні знання у сфері дотримання вимог фінансово-господарської діяльності, а саме спеціалістами Державної аудиторської служби в Донецькій області у відділі освіти Слов'янської міської ради, позапланової виїзної фінансового-господарської діяльності з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог фінансового-господарської діяльності, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного злочину.
Без проведення зазначеної перевірки спеціалістами Державної аудиторської служби в Донецькій області неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України , в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того може призвести до приховування злочину.
Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов'язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та/ організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України передбачено, що прокурор уповноважений самостійно звертатися до слідчого судді з клопотаннями про проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках передбачених цим кодексом.
На даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (пункт 4 частини другої статті 40 виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014).
Згідно з п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст. 131 КПК України , а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.
В той же час, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України , у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу .
Оскільки в інший спосіб, окрім як залучення співробітників ОСОБА_4 східного офісу Державної аудиторської служби у Донецькій області для проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти Слов'янської міської ради не можливо підтвердити або спростувати інформацію щодо дотримання законодавства про державні закупівлі під час проведення протягом 2014-2016 років процедур закупівель; дотримання вимог Закону України Про оренду державного та комунального майна та іншого законодавства, яке регулює надання в оренду комунального майна, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність надати дозвіл на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності тривалістю 9 робочих днів відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Керуючись ст.ст. 7, 9, 93, 370, 372 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого СВ Слов'янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_1 за кримінальним провадженням № 12016050510000763 від 25.03.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України щодо отримання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності органами Державної аудиторської служби України - задовольнити.
Надати дозвіл на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти Слов'янської міської ради (ЄДРПОУ 02142922, м. Слов'янськ, пл. Соборна (колишня ОСОБА_3), 2, тел.(06262)3-54-91), проведення якої доручити фахівцям ОСОБА_4 східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області (ЄДРПОУ 40477689, м. Маріуполь, вул. Архітектора Нільсена, буд. 26/2) строком 9 робочих днів, починаючи з 28.02.2017 року.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Слов'янського міськрайонного суду ОСОБА_10
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2017 |
Номер документу | 65026349 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Сидоренко І. О.
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Сидоренко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні