ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
28 лютого 2017 р. Справа № 802/285/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом: ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго""
до: КЗ "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Іллінецької районної Ради Вінницької області
про: стягнення штрафних (фінансових) санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач) з адміністративним позовом до Комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Іллінецької районної ради Вінницької області (далі - відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведеної перевірки виконання суб'єктом господарювання припису щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, зокрема припису від 04.03.2016 №06/10-17-2-ПР, позивачем виявлено порушення з боку відповідача ст. 9 та ст. 26 Закону України "Про електроенергетику", а саме: ухиленням від виконання вимог зазначеного припису. У зв'язку з чим, позивачем винесено постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання №06/10-02-19-ПШ від 04.08.2016, якою на відповідача накладено штраф в сумі 5100,00 грн. Оскільки відповідачем у встановлений чинним законодавством строк штраф добровільно не сплачено, позивач звернувся до суду з позовом про примусове стягнення штрафу.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 4 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, застосовується скорочене провадження.
Ухвалою суду від 10.02.2017 року відкрито скорочене провадження у справі та запропоновано відповідачу в 10-денний термін надати письмові заперечення проти позову.
Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України, заперечень суду не направив, хоча ухвалу про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 10.02.2017 року отримав - 14.02.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Суд, дослідивши матеріали справи та розглянувши докази в їх сукупності, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що з 01.03.2016 року по 04.03.2016 року представником позивача у відповідності з Законом України "Про електроенергетику", Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою КМУ № 929 від 07.08.1996 року було проведено обстеження Комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Іллінецької районної ради Вінницької області з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживачів, що мають струмоприймачі ІІ та ІІІ категорії з надійності електропостачання. В результаті обстеження були виявлені порушення законодавства у сфері електроенергетики, які зафіксовані актом перевірки №06/10-17-6-А від 04.03.2016 року.
За наслідками проведеного заходу відповідачу був вручений обов'язковий для виконання припис №06/10-17-2-ПР від 04.03.2016 року, з вимогою усунення виявлених порушень, кінцевий термін виконання якого встановлений 27.05.2016 року. Цей припис як і акт перевірки були отримані відповідачем під розпис та скріплений його печаткою без жодних на те зауважень.
З метою здійснення контролю за виконанням даного припису представник позивача з 25.07.2016 року по 26.07.2016 року здійснив перевірку виконання припису та встановив його не виконання, про що був складений акт перевірки (протокол) №06/10-17-1-АП від 26.07.2016 року, який було вручено представнику відповідача під розпис та скріплено його печаткою.
У відповідності з ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ухилення від вимог виконання припису 04.08.2016 року позивачем винесено постанову №06/10-02-19-ПШ про накладення штрафу за порушення відповідачем законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в сумі 5100,00 грн. Дану постанову надіслано відповідачу рекомендованим листом та отримано ним 08.08.2016 року, що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення (а. с. 12 зворотній бік).
Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 року, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Доказів сплати відповідач штрафних санкцій суду не надано.
Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку (п. 11 цього Положення).
Відповідач звертався до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом про скасування постанови №06/10-02-19-ПШ від 04.08.2016 року, проте постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 17.01.2017 року, яка набрала законної сили, у справі №802/1450/16-а відповідачу відмовлено у задоволені позову про скасування постанови №06/10-02-19-ПШ від 04.08.2016 року про накладення штрафу.
Відтак, беручи до уваги те, що штрафні санкції в розмірі 5100 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, а рішення на підставі яких вони накладенні є чинними, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до положень частини 4 статті 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Іллінецької районної ради Вінницької області (код ЄДРПОУ 37423921) в дохід Державного бюджету України (р/р 31114106700162 ГУДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015, код ЄДРПОУ 37798840, код платежу 21081100) 5100 (п'ять тисяч сто) гривень штрафних санкцій.
3. Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку визначеному ст. 254 КАС України
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2017 |
Номер документу | 65035109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні