ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" лютого 2017 р. Справа № 809/1791/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боршовського Т.І., за участю секретаря судового засідання Савченко Н.В., представника позивача Говзана М.М., представника відповідача Бахур Н.В., представника третьої особи на стороні відповідача Луцишин І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Надра", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державне підприємство "Івано-Франківське лісове господарство", до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Івано-Франківська обласна державна адміністрація, про визнання протиправними дій,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Укр-Надра (надалі - позивач, ТзОВ "Укр-Надра") звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (надалі - відповідач, ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області), в якому просило суд визнати протиправними дії відповідача в частині обґрунтування відмови від 10.11.2016 року № 491/05/03 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення ТзОВ "Укр-Надра" земельної ділянки.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТзОВ "Укр-Надра" звернулось до Івано-Франківської обласної державної адміністрації із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту села Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень. 10.11.2016 року ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області листом № 491/05/03 відмовило в наданні позивачу вказаного дозволу на розроблення проекту землеустрою з тих причин, що згідно інформації з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) дана земельна ділянка належить до земель лісогосподарського призначення (ліси та інші лісовкриті площі, угіддя чагарники). ТзОВ "Укр-Надра" вважає зазначену відмову ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 10.11.2016 року протиправною, оскільки земельна ділянка не відноситься до земель лісогосподарського призначення Вказує на те, що згідно витягу з публічно-кадастрової карти, вказана земельна ділянка має цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства . Щодо інформації з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), то, на думку позивача, наведена інформація не відповідає дійсності, оскільки наведена станом на 1996 рік. Таким чином, позивач просить суд визнати протиправними дії відповідача в частині обґрунтування відмови у наданні дозволу ТзОВ "Укр-Надра" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 10.11.2016 року № 491/05/03.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги, викладені в позовній заяві підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила з підстав, викладених в письмових запереченнях від 20.12.2016 року № 9-9-0.8-14083/0/2-16. Зокрема, представник ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області зазначила, що відповідно до регламенту Івано-Франківської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням від 28.03.2016 року № 170, на розгляд відповідача надійшла заява ТзОВ "Укр-Надра" від 28.10.2016 року № 28/10 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту с. Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень. За результатами розгляду зазначеної заяви та додатків до неї, ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області листом № 491/05/03 від 10.11.2016 року повідомило позивача про те, що згідно інформації з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) дана земельна ділянка належить до земель лісогосподарського призначення (ліси та інші лісовкриті площі, угіддя чагарники). При цьому, відповідач зазначив, що використання вказаної земельної ділянки ТзОВ "Укр-Надра" з метою обслуговування нежитлових приміщень на умовах оренди можливе лише в межах категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. В свою чергу, зміна цільового призначення даної земельної ділянки із земель лісогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення здійснюється на підставі проекту землеустрою щодо її відведення за погодженням з Кабінетом Міністрів України, однак на даний час зупинено прийняття рішення про надання згоди на вилучення земельних лісових ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення. Таким чином, в Івано-Франківської обласної державної адміністрації відсутня можливість щодо надання позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту с. Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень, а тому відмова у наданні дозволу ТзОВ "Укр-Надра" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 10.11.2016 року № 491/05/03 є обґрунтованою. Представник відповідача в судовому засіданні просила суд в задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалами від 27.12.2016 року суд залучив до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ДП Івано-Франківське лісове господарство , на стороні відповідача: Івано-Франківську обласну державну адміністрацію (надалі - Івано-Франківська ОДА).
ДП Івано-Франківське лісове господарство в судове засідання 20.02.2017 року явку свого представника не забезпечило, хоча було повідомлено належним чином про час та дату судового засідання. Жодних клопотань від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача на адресу суду не надходило.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, в судовому засіданні проти позову заперечила. Зокрема, пояснила суду, що після надходження до Івано-Франківської обласної державної адміністрації заяви позивача від 28.10.2016 року № 28/10 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту с. Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень, згідно резолюції першого заступника голови Івано-Франківської ОДА від 01.11.2016 року передано для розгляду до Головного управління Дердгеокадастру в Івано-Франківській області. В свою чергу, відповідач розглянув вказану заяву позивача від 28.10.2016 року № 28/10 та направив ТзОВ "Укр-Надра" відповідь від 10.11.2016 року № 491/05/03 про відсутність можливості надати дозвіл позивачу на розроблення проекту землеустрою що відведення зазначеної земельної ділянки, яку підписав начальник Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області. Таким чином, на думку представника третьої особи, Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області при розгляді заяви позивача від 28.10.2016 року № 28/10 та направленні відповіді на неї від 10.11.2016 року № 491/05/03 діяло у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Регламентом Івано-Франківської ОДА.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, дослідивши подані сторонами письмові докази, суд встановив таке.
Відповідно до рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 10.08.2010 року по справі № 22/88 позивач набув право власності на нежитлові приміщення, а саме: кіоски, розташовані за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 45а (а.с. 30-31). Вказане підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 27.08.2010 року № 27132103 (а.с. 32).
31.10.2016 року ТзОВ "Укр-Надра" звернулось до Івано-Франківської обласної державної адміністрації із заявою від 28.10.2016 року за № 28/10 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту с. Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень за адресою: вул. Набережна ім. В.Стефаника, 45а (а.с. 98).
Відповідно до регламенту Івано-Франківської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням від 28.03.2016 року № 170, вказану заяву позивача від 28.10.2016 року № 28/10 на підставі резолюції першого заступника голови Івано-Франківської ОДА від 01.11.2016 року передано для виконання до Головного управління Дердгеокадастру в Івано-Франківській області (а.с. 97).
10.11.2016 року відповідач листом № 491/05/03 відмовив у наданні позивачу вказаного дозволу на розроблення проекту землеустрою з тих причин, що згідно інформації з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) дана земельна ділянка належить до земель лісогосподарського призначення (ліси та інші лісовкриті площі, угіддя чагарники).
Дана інформація підтверджується довідкою Відділу Держгеокадастру у Тисменицькому районі Івано-Франківської області від 27.07.2016 року № 97-28-99.4-2680/2-16 (а.с. 28).
В наведеному листі від 10.11.2016 року № 491/05/03 ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області зазначило, що використання вказаної земельної ділянки ТзОВ "Укр-Надра" з метою обслуговування нежитлових приміщень на умовах оренди можливе лише в межах категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Зміна цільового призначення даної земельної ділянки із земель лісогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення здійснюється на підставі проекту землеустрою щодо її відведення за погодженням з Кабінетом Міністрів України. Однак на даний час, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України зупинено прийняття рішення про надання згоди на вилучення земельних лісових ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення, крім чітко визначених випадків, до яких не відноситься обслуговування нежитлових приміщень підприємств (а.с. 13).
Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначає стаття 123 Земельного кодексу України.
Так, відповідно до частини 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Частиною 2 статті 123 Земельного кодексу України передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
В даному випадку, згідно довідки Відділу Держгеокадастру у Тисменицькому районі Івано-Франківської області від 27.07.2016 року № 97-28-99.4-2680/2-16, земельна ділянка розташована на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с. Загвіздя, урочище За рікою . Відповідно до вимог прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності дана земельна ділянка відноситься до земель державної форми власності.
В свою чергу, частиною 5 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
Таким чином, прийняття рішення про передачу земельної ділянки під нежитловими приміщеннями, розташованими за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 45а, із земель державної власності у користування ТзОВ "Укр-Надра", відноситься до повноважень Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Згідно приписів абзацу другого частини 2 статті 123 Земельного кодексу України, заявник у клопотанні зазначає орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею (абзац другий частини 2 статті 123 Земельного кодексу України).
Згідно частини 3 статті 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином, за змістом вказаного припису частини 3 статті 123 Земельного кодексу України, Івано-Франківська ОДА як орган виконавчої влади, до повноважень якого входить прийняття рішення про передачу земельної ділянки під нежитловими приміщеннями, розташованими за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 45а, уповноважена не лише надавати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, але й приймати мотивовану відмову у наданні такого дозволу.
Як встановлено судом вище, ТзОВ "Укр-Надра" звернулось до Івано-Франківської ОДА із заявою від 28.10.2016 року № 28/10 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту с. Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень, розташованих за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 45а.
В даному випадку, організаційні та процедурні питання внутрішньої діяльності Івано-Франківської ОДА регулюються Регламентом Івано-Франківської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Івано-Франківської ОДА від 28.03.2016 року № 170 (надалі - Регламент), що розміщений на офіційному сайті Івано-Франківської ОДА за електронною адресою: http://www.if.gov.ua.
Так, відповідно до 28 Регламенту, організація роботи з документами в обласній державній адміністрації здійснюється в порядку, передбаченому інструкцією з діловодства, що розробляється відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 30.11.2011 року № 1242 Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади .
Ведення діловодства відповідно до вимог національних стандартів, Типової інструкції з діловодства, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 року № 1242, та Інструкції з діловодства здійснюється загальним відділом управління документообігу та контролю апарату облдержадміністрації. Усі документи, що надходять керівництву облдержадміністрації, приймаються централізовано у загальному відділі. Після попереднього розгляду та реєстрації загальний відділ передає на опрацювання у відділ контролю управління документообігу та контролю апарату облдержадміністрації документи, які відповідно до Інструкції з діловодства підлягають взяттю на контроль. Усі інші документи передаються помічникам голови, заступників голови, керівника апарату облдержадміністрації за реєстрами під розписку для опрацювання, підготовки проектів резолюцій та подання їх на розгляд керівництву облдержадміністрації відповідно до розподілу обов'язків. Відповідальність за виконання документа несуть особи, зазначені у розпорядчому документі, резолюції керівництва облдержадміністрації, та працівники, яким безпосередньо доручено його виконання.
Суд встановив, що заяву позивача від 28.10.2016 року № 28/10 на підставі резолюції першого заступника голови Івано-Франківської ОДА Прошу розглянути в установленому порядку від 01.11.2016 року, передано до відповідача, оскільки першим виконавцем згідно даної резолюції визначено начальника Головного управління Дердгеокадастру в Івано-Франківській області Копчу Р. (а.с. 97).
В свою чергу, відповідно до пункту 40 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 року № 1242, резолюція - це зроблений посадовою особою напис на документі, який містить стислий зміст прийнятого нею рішення щодо виконання документа. Резолюція складається з таких елементів: прізвище, ініціали (ініціал імені) виконавця (виконавців) у давальному відмінку, зміст доручення, строк виконання, особистий підпис керівника, дата. Якщо доручення надано кільком посадовим особам, головним виконавцем документа є зазначена першою особа, якій надається право скликати інших виконавців та координувати їх роботу. Першою, як правило, зазначається особа, яка займає вищу або рівну посаду.
Таким чином, відповідач згідно змісту резолюції від 01.11.2016 року мав розглянути вказану заяву ТзОВ "Укр-Надра" від 28.10.2016 року № 28/10 відповідно до встановленого порядку.
В даному випадку, порядок розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки встановлено статтею 123 Земельного кодексу України, згідно якої лише відповідний орган виконавчої влади, в даному випадку Івано-Франківська ОДА, в межах своїх повноважень розглядає таке клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Так, відповідно до пункту 55 Регламенту голова обласної державної адміністрації на виконання актів законодавства, указів, розпоряджень та доручень Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, доручень Прем'єр-міністра України, документів інших органів виконавчої влади вищого рівня та за власною ініціативою видає одноособово в межах повноважень обласної державної адміністрації розпорядження.
Тобто, на виконання статті 123 Земельного кодексу України голова обласної державної адміністрації за результатами розгляду заяви ТзОВ "Укр-Надра" від 28.10.2016 року № 28/10 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3836 га за межами населеного пункту с. Загвіздя з подальшою передачею в оренду для обслуговування нежитлових приміщень, розташованих за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 45а, мав прийняти відповідне розпорядження про надання такого дозволу або про відмову у його наданні.
При цьому, пунктом 56 Регламенту встановлено, що проекти розпоряджень облдержадміністрації готують структурні підрозділи облдержадміністрації, її апарату, а також територіальні органи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та райдержадміністрації.
В свою чергу, пунктом 65 Регламенту передбачено, що підготовлений проект розпорядження, погоджений з відповідними посадовими особами, вноситься голові облдержадміністрації разом з документами, передбаченими пунктами 58-64 цього Регламенту.
Розпорядження підписуються головою облдержадміністрації, у разі відсутності голови - його першим заступником, а в разі відсутності останнього - одним із заступників голови облдержадміністрації, на якого у встановленому порядку покладено виконання цих обов'язків (пункт 60 Регламенту).
Таким чином, Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області за результатами розгляду заяви ТзОВ "Укр-Надра" від 28.10.2016 року № 28/10, відповідно до пункту 56 Регламенту зобов'язано лише підготувати проект розпорядження про надання чи відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки, та передати його голові облдержадміністрації для підпису.
Вищевказані обставини про межі компетенції Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо розгляду заяви позивача від 28.10.2016 року № 28/10 підтвердив також представник відповідача в своєму клопотанні від 20.12.2016 року № 9-9-0.8-14085/0/2-16 про залучення третіх осіб до участі у справі (а.с. 58). Зокрема, представник Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області вказав, що прийняття рішення про надання дозволу або відмову в наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою входить до виключної компетенції Івано-Франківської ОДА, а відповідач лише перевіряє клопотання про надання такого дозволу на предмет відповідності вимогам чинного законодавства.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Саме в частині третій вказаної Статті закріплено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці Європейського суду з прав людини. Суб'єкти владних повноважень повинні враховувати ці критерії - принципи, оскільки вони ґрунтуються на положеннях Європейської конвенції з прав людини, яка ратифікована Законом України від 17 липня 1997 року N 475/97-ВР, і в силу положень статті 9 Конституції України є частиною національного законодавства.
Щодо конкретних обставин даної адміністративної справи, то для суду важливе значення має факт вчинення дій та прийняття рішень Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області за результатами розгляду заяви ТзОВ "Укр-Надра" від 28.10.2016 року № 28/10 на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, прийняття рішень, вчинення дій органами державної влади, їх посадовими особами повинно здійснюватися на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тобто, за змістом цей критерій випливає з принципу законності, що закріплений у частині другій статті 19 Конституції України, згідно якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При цьому, на підставі означає, що суб'єкт владних повноважень: має бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України; зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним. У межах повноважень означає, що суб'єкт владних повноважень повинен приймати рішення, вчиняти дії відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. Під встановленими законом повноваженнями прийнято розуміти як ті, на наявність яких прямо вказує закон - так звані прямі повноваження , так і повноваження, які прямо законом не передбачені, але безпосередньо випливають із положень закону і є необхідними для реалізації суб'єктом владних повноважень своїх функцій (завдань) - так звані похідні повноваження . У спосіб означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.
Пунктом 1 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ від 6 березня 2008 року № 2 роз'яснено, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди, незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним в частині 3 статті 2 КАС України вимогам.
Зважаючи встановлені обставини справи, суд вважає, що відповідач, приймаючи рішення за результатами розгляду заяви позивача від 28.10.2016 року № 28/10, оформлене листом за № 491/05/03 від 10.11.2016 року, порушив межі своїх повноважень та діяв не у спосіб, що передбачені Земельним кодексом України та Регламентом Івано-Франківської обласної державної адміністрації, оскільки відповідні рішення за результатами розгляду таких заяв відносяться до виключної компетенції Івано-Франківської ОДА та приймаються у формі розпоряджень.
Що стосується змісту заявленої ТзОВ "Укр-Надра" в даному позові вимоги про визнання протиправними дій відповідача в частині обґрунтування відмови від 10.11.2016 року № 491/05/03 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення ТзОВ "Укр-Надра" земельної ділянки, то суд звертає увагу на те, що дослідження змісту обґрунтування відмови у наданні вказаного дозволу не можуть бути предметом розгляду даної справи. Сам факт надання такої відмови неуповноваженим на це органом та з порушенням встановленої форми, свідчить про протиправність дій Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, оформлених листом за № 491/05/03 від 10.11.2016 року. З таких обставин, суд вважає, що позов в частині правомірності дій відповідача щодо обґрунтування підстав відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення ТзОВ "Укр-Надра" земельної ділянки не підлягає задоволенню.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що позов належить частково задовольнити: визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, оформлені листом за № 491/05/03 від 10.11.2016 року, а в задоволенні позову в решті позовних вимог відмовити
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
До позовної заяви додано квитанцію № 0.0.663958116.1 від 05.12.2016 року про сплату позивачем судового збору в розмірі 1378 грн. (а.с. 2). Доказів понесення інших судових витрат позивачем не подано. Також не подано доказів понесення судових витрат відповідачами.
Таким чином, з огляду на часткове задоволення позову, позивачу належить відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати по сплаті судового збору в розмірі 689 грн.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, оформлені листом за № 491/05/03 від 10.11.2016 року.
В задоволенні позову в решті позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Надра" (код 20530504, місцезнаходження: вулиця Тарнавського, 30-а/2, місто Івано-Франківськ, 76018) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (код 39767437, місцезнаходження: вулиця Сахарова, 34 місто Івано-Франківськ, 76014) - 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) гривень судових витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Постанова складена в повному обсязі 27.02.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2017 |
Номер документу | 65035646 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні