Постанова
від 23.02.2017 по справі 821/32/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 лютого 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/32/17

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Собчук Є.В., за участю представника позивача Торік Ю.В., представник третьої особи Волосюк О.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області до Комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго", третя особа - Бериславська міська рада Херсонської області про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,

встановив:

Новокаховська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Херсонській області (далі по тексту - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго" (далі по тексту - КП "Бериславтеплокомуненерго" або відповідач), третя особа - Бериславська міська рада Херсонської області (далі по тексту - третя особа) про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має узгоджений податковий борг по податку на прибуток підприємств, що належать до комунальної власності. Заборгованість виникла в зв'язку з неповною сплатою податкових зобов'язань самостійно визначених в податковій декларації з податку на прибуток підприємств за 2015 рік від 29.02.2016 року в розмірі 40913 грн. Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року по адміністративній справі № 821/1549/16 стягнуто кошти з рахунків комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго" (код ЄДРПОУ 21306772) у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу платника податків з податку на прибуток підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності в розмірі 40912,07 грн.

Станом на момент розгляду справи заборгованість не погашена.

Позивачем проведено опис майна відповідача. Заборгованість відповідачем не погашена, тому, на підставі підпункту 20.1.33 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК), позивач просить надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Представник позивача у судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував. Вказав, що теплотраса, яку описано актом № 9/5 опису майна проходить під дорогою та в разі задоволення позовних вимог для реалізації даного майна потрібно буде пошкодити транспорті шляхи.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представника позивача та представника третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне: що КП "Бериславтеплокомуненерго" зареєстроване, в якості юридичної особи, про що 01 жовтня 1996 року внесено інформацію в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідач перебуває на обліку в Новокаховській ОДПІ з 07 жовтня 1994 року за № 185, як платник податків за основним місцем обліку.

Основний вид діяльності відповідача за КВЕД 33.11-Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів.

За результатами фінансово - господарької діяльності у відповідача виникла заборгованість у зв'язку з неповною сплатою податкових зобов'язань самостійно визначених в податковій декларації з податку на прибуток підприємств за 2015 рік від 29.02.2016 року в розмірі 40913 грн. Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року по адміністративній справі № 821/1549/16 стягнуто кошти з рахунків комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго" (код ЄДРПОУ 21306772) у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу платника податків з податку на прибуток підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності в розмірі 40912,07 грн.

Згідно матеріалів справи, позивачем сформовано податкові вимоги про сплату податкового боргу: перша податкова вимога №1/166 від 04.12.2001 та друга податкова вимога №2/110 від 05.02.2002, згідно з вимогами податкового законодавства, чинного на момент прийняття вимог, які вручені відповідачу.

07 квітня 2016 року позивачем прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 117. Відповідно до акту опису майна від 25.04.2016 року № 9/5 проведений опис майна відповідача.

Новокаховською ОДПІ у відповідності до вимог пункту 89.8 статті 89 Податкового кодексу України зареєстровано податкову заставу, що підтверджується Витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 27.04.2016 року № 46568784.

На виконання постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 10.11.2016 року у справі № 821/1549/16, позивачем направлялися до установи банку, де обслуговується відповідач, інкасові доручення, які повернулись без виконання у зв'язку з зв'язку із відсутністю коштів на рахунку платника. Інкасовим дорученням № 58 від 16 грудня 2016 року з рахунку відповідача стягнуто 976,02 грн.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи /пункт 36.1 статті 36 Податкового кодексу України/.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання/підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України/.

Згідно пунктів 87.1, 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України, яка регулює питання змісту податкової застави, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Отже, податковий борг може бути погашений як за рахунок грошових коштів так і за рахунок майна платника податків.

Згідно зі статтею 89 вказаного Кодексу право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

Згідно з підпунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Пунктом 89.5. статті 89 зазначеного Кодексу передбачено, що у разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.

Відповідно до пунктів 95.1, 95.2, 95.3, 95.10 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

З метою реалізації майна, яке перебуває у податковій заставі, проводиться експертна оцінка вартості такого майна для визначення початкової ціни його продажу. Така оцінка проводиться у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Відповідно до пункту 93.4 статті 93 Податкового кодексу України у разі продажу майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до статті 95 цього Кодексу таке майно звільняється з податкової застави (із внесенням змін до відповідних державних реєстрів) з дня отримання контролюючим органом підтвердження про надходження коштів до бюджету від такого продажу.

Абзацом 2 пункту 95.3 статті 95 цього ж Кодексу передбачено право контролюючого органу звертатися до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Податковим кодексом України визначено черговість вжиття контролюючим органом заходів щодо погашення податкового боргу, а саме спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків, та лише у разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.

Тобто, звертаючись до суду з позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі контролюючий орган має надати суду докази вчинення дій щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, які обслуговують даного платника.

Судом встановлено, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року у справі № 821/1549/16, якою із рахунків у банках, що обслуговують боржника стягнено кошти у сумі 40912,07 грн. з податку на прибуток підприємств, що належать до комунальної власності.

Зважаючи на те, що матеріалами справи підтверджено факт здійснення Новокаховською ОДПІ заходів по стягненню коштів з рахунків відповідача у банках на суму податкового боргу у розмірі 40912,07 грн., а також факт опису майна платника податків у податкову заставу, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову податкового органу шляхом надання останній дозволу на погашення податкового боргу комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго" за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу.

Суд не погоджується з посиланнями представника третьої особи, оскільки вони не спростовують наявність податкового боргу та не дають підстав для відмови у задоволенні позову.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Новокаховської ОДПІ є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись Податковим кодексом України, ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Надати Новокаховській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго" (код ЄДРПОУ 21306772) за рахунок майна платника податків, що перебуває в податковій заставі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 27 лютого 2017 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 8.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2017
Оприлюднено06.03.2017
Номер документу65036249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/32/17

Постанова від 23.02.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 23.02.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 05.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 05.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні