Постанова
від 01.03.2017 по справі 820/6977/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

01 березня 2017 р. № 820/6977/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Зінченка А.В., розглянув в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС" про зупинення видаткових операцій, заборону відчуження майна, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Східна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС", в якому просить суд:

- зупинити видаткові операції на рахунках Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 31359290);

- заборонити відчужувати майно Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 31359290);

- зобов'язати Приватне підприємство "ГАЗБУДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 31359290) допустити податкового керуючого Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області для опису майна у податкову заставу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПП "ГАЗБУДСЕРВІС" має податковий борг перед бюджетом в сумі 1919,53 грн., що виник внаслідок несплати узгодженого зобов'язання нарахованого податковим повідомленням-рішенням. Східною ОДПІ м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області було сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 11434-17 від 19.09.2016 року, проте борг сплачено в повному обсязі не було. У зв'язку з тим, що контролюючий орган не має можливості описати майно боржника у податкову заставу, позивач звернувся із вказаним адміністративним позовом та просив його задовольнити.

Представник позивача у судове засідання не прибув, але надав клопотання, в якому позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити у повному обсязі та розглядати справу за його відсутності.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час та місце проведення судових засідань був повідомлений належним чином.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Фахівцями Східної ОДПІ м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області проведено камеральну перевірку х питання несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по єдиному податку ПП "ГАЗБУДСЕРВІС".

За результатами зазначеної перевірки було складено акт № 3043/20-38-12-03/931359290 від 13.06.2016 року, згідно висновків якого встановлено несвоєчасну сплату узгоджених сум податкового зобов'язання по єдиному податку по граничному терміну сплати 19.02.2016 року.

На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0018001203 від 28.07.2016 року, яким до ПП "ГАЗБУДСЕРВІС" застосовано штрафні санкції за несплату авансових внесків єдиного податку в розмірі 3952,42 грн.

Згідно даних облікової картки платника податків у ПП "ГАЗБУДСЕРВІС" була наявна переплата в розмірі 2032,89 грн.

Таким чином, сума податкового боргу ПП "ГАЗБУДСЕРВІС" складає 1919,53 грн.

Суд зазначає, що під час розгляду даної справи представником відповідача не було надано до суду будь-яких доказів оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення, а тому суд дійшов висновку, що таке рішення є дійсним та узгодженим на час розгляду даного адміністративного позову.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені строки, контролюючим органом на адресу відповідача направлено податкову вимогу №11434-17 від 19.09.2016 року, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами (а.с. 13).

Судом встановлено, що, враховуючи положення ст.89 Податкового кодексу України, контролюючим органом на адресу підприємства 27.09.2016 року було направлено лист з проханням надати перелік ліквідного майна на суму боргу.

Інформацію, зазначену у листі, відповідач на адресу контролюючого органу не надав.

Згідно п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає:

у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу;

у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.

Право податкової застави не поширюється на майно, визначене підпунктом 87.3.7 пункту 87.3 статті 87 цього Кодексу, на іпотечні активи, що належать емітенту та є забезпеченням відповідного випуску іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, на грошові доходи від цих іпотечних активів до повного виконання емітентом зобов'язань за цим випуском іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, а також на склад іпотечного покриття та грошові доходи від нього до повного виконання емітентом зобов'язань за відповідним випуском звичайних іпотечних облігацій.

Право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до пункту 89.2 статті 89 Податкового кодексу України з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно. У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.

Згідно з пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

Відповідно до пункту 89.4. статті 89 Податкового кодексу України у разі, якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.

Згідно п.91.3 ст.91 Податкового кодексу України податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.

З урахуванням зазначених вище положень законодавства судом встановлено, що дії податкового керуючого щодо спроби здійснення опису майна відповідача у податкову заставу є обґрунтованими та законними, тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 11, 12, 69- 71, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС" про зупинення видаткових операцій, заборону відчуження майна, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Зупинити видаткові операції на рахунках Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 31359290).

Заборонити відчужувати майно Приватного підприємства "ГАЗБУДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 31359290).

Зобов'язати Приватне підприємство "ГАЗБУДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 31359290) допустити податкового керуючого Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області для опису майна у податкову заставу.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.

Суддя А.В. Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2017
Оприлюднено06.03.2017
Номер документу65036361
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6977/16

Постанова від 01.03.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 23.12.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні