ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2017 року Чернігів Справа № 825/265/17
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Житняк Л.О.,
за участі секретаря Стасюк Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Локал Сервіс" про стягнення суми штрафу,
В С Т А Н О В И В:
09.02.2017 позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Локал Сервіс" (далі – ТОВ"Локал Сервіс") в якому просить стягнути з відповідача суму штрафу у розмірі 2900,00грн мотивуючи тим, що зазначений штраф у добровільному порядку відповідачем не сплачений, у зв'язку чим, він підлягає стягненню в судовому порядку.
Позивач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення та розпискою суду. При цьому, через канцелярію суду надав заяву, в якій розгляд справи просив провести без участі його представника.
Відповідач до суду також не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином за адресою реєстрації юридичної особи та за адресою реєстрації засновника (учасника) юридичної особи, вказаними в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. До суду повернуто конверт з повісткою з довідкою поштового відділення "за зазначеною адресою не проживає".
За таких обставин, враховуючи ч.11 ст.35 та ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ТОВ "Локал Сервіс" (код ЄДРПОУ 39346561) зареєстровано як юридичну особу та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним видом діяльності ТОВ "Локал Сервіс" за КВЕД є: 78.10 Діяльність агентств працевлаштування.
Так, згідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Держпраці), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від11.02.2015 №96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п.7 даного положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держпраці може покладати виконання завдань на утворені територіальні органи за міжрегіональним принципом.
Наказом Держпраці від04.02.2016 №8 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, згідно п.1 якого Управління Держпраці у Чернігівській області (далі – Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від17.03.2013 №509 (далі – Порядок №509).
Пункт 1 Порядку №509 визначає механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених ч.2 ст.265 Кодексу законів про працю України та ч.2-7 ст.53 Закону України "Про зайнятість населення".
Судом встановлено, що Управлінням Держпраці у період з 28.07.2016 по 03.08.2016 проведено позапланову перевірку дотримання ТОВ"Локал Сервіс" законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Як вбачається з Акту перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування від03.08.2016 №25-01-0062/0408 (а.с.8-14), перевіряючим виявлені порушення вимог п.4 ч.4 ст.36 Закону України "Про зайнятість населення", а саме, суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, та який здійснює наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, не виконано зобов'язання щодо подання до 15.01.2016 територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомостей про чисельність працевлаштованих ним осіб згідно з Порядком (наказ Міністерства соціальної політики України від07.08.2015 №815, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від09.10.2015 за №1225/27670) подання форми звітності №1-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців" за 2015 рік.
На підставі вказаного Акту, 23.08.2016 першим заступником начальника Управління Держпраці у Чернігівській області винесено постанову про накладення штрафу за №25-01-0062/0408/60 у розмірі 2900,00 грн.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від17.07.2013 №509. Цей Порядок визначає механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених ч.2 ст.265 Кодексу законів про працю України та ч.2-7 ст.53 Закону України "Про зайнятість населення", де згідно п.2, п.3, п.6, п.7 вказаного Порядку визначено уповноважені посадові особи, яким надано права, підстави, строки накладати штрафи та визначено порядок повідомлення. А відповідно до п.8 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в п.3 цього Порядку, приймає відповідне рішення.
Відповідно до ч.2 п.11 Порядку №509, не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються у судовому порядку територіальними органами Держпраці (щодо штрафів передбачених ч.3, ч.4 і ч.7 ст.53 Закону України "Про зайнятість населення").
Як визначено ч.4 ст.53 Закону України "Про зайнятість населення" у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.
Отже, судом встановлено, що сума штрафу в добровільному порядку відповідачем не сплачена. Будь-яких доказів на спростування вказаних обставин суду не надано.
З огляду на встановлене, враховуючи положення ч.2 п.11 Порядку №509, якою встановлено право звертатися до суду щодо стягнення суми штрафу, не сплаченої у добровільному порядку, суд визнав позовні вимоги про стягнення штрафу у розмірі 2900,00грн, такими, що підтверджені належними та допустимими доказами, і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись 41, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Локал Сервіс" " (вул. 1-го Травня, м.Чернігів, 14034, код ЄДРПОУ 39346561) штраф у розмірі 2900,00 грн (дві тисячі дев'ятсот гривень) на користь державного бюджету та перерахувати на р/р 31118106700002, УК у м.Чернігові 21081100, код отримувача 38054398, банк отримувача: ГУ ДКСУ в Чернігівській області, код банку (МФО ГУ ДКСУ) 853592.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2017 |
Номер документу | 65036403 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні