ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2017 р. м. Чернівці справа № 824/80/17-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Левицького В.К.
за участю секретаря судового засідання Козак В.Ю.
сторони в судове засідання не з'явилися,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Виконавчої дирекції Чернівецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
до товариства з обмеженою відповідальністю "Олбі - Рос"
про повернення коштів.
В С Т А Н О В И В :
Виконавча дирекція Чернівецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач) звернулася до суду із вказаним позовом, в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Олбі-Рос" (далі - відповідач) страхові кошти в розмірі 8113,01 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведеної перевірки діяльності відповідача прийнято рішення про повернення коштів Фонду використаних з порушенням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким зобов'язано відповідача перерахувати до Чернівецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності кошти в сумі 8113,01 грн. Оскільки, заборгованість в добровільному порядку відповідачем не сплачена, позивач звернувся до суду з вимогою про повернення вказаних коштів в судовому порядку.
21.02.2017 р. позивач подав до суду клопотання, в якому просив провести розгляд справи в порядку письмового провадження за відсутності його представника.
Відповідач в судове засідання, призначене на 21.02.2017 р. не прибув, явку представників не забезпечив, про причини не прибуття не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується відміткою про вручення за довіреністю рекомендованого поштового відправлення від 10.02.2017 р.
Частиною 4 ст. 122 КАС України встановлено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи приписи ст. 122 та ст. 128 КАС України, суд вважає, що подання до суду позивачем клопотання про розгляд справи без його участі, а також неприбуття без поважних причин відповідача та третьої особи, належним чином повідомлених про дату, час і місце судового розгляду, не є перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю “Олбі – Рос”, (58032, Чернівецька область, місто Чернівці, вулиця Василя Лесина, будинок, 3, ідентифікаційний код 21436486) зареєстроване як юридична особа 31.03.1997 р. (а. с. 9-11).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було проведено документальну планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Олбі - Рос" з питань правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в ході якої виявлено порушення за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2011 р. ч. 1 ст. 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", за наслідками яких підлягає поверненню до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності неправомірно витрачені суми страхових коштів, а саме: з 01.01.2011 р. по 31.12.2011 р. витрати по вагітності та пологах в сумі 8113,01 грн.
За результатами вказаної перевірки, 04.11.2016 р. позивачем прийнято рішення №68 про повернення коштів Фонду використаних з порушенням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, згідно якого загальна сума страхових коштів, які підлягають перерахуванню до Чернівецької міської виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яка є відокремленим підрозділом позивача, становить 8113,01 грн. (а.с.12).
Вказане рішення позивач направив на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, однак згідно довідки Укрпошти від 17.11.2016 р., вказане рекомендоване повідомлення повернулося на адресу Фонду у зв'язку із неповною адресою (а.с. 13).
У зв'язку із несплатою відповідачем коштів, 28.11.2016 р. позивачем на адресу відповідача, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, надіслано претензію №5 від 28.11.2016 р. про сплату фінансових (штрафних) санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на суму 8113,01 грн. Однак, згідно довідки Укрпошти від 01.12.2016 р. вказане рекомендоване повідомлення повернулося на адресу Фонду, у зв'язку із тим, що за значеною адресою фірми такої немає (а.с. 14, 15).
Враховуючи, положення п. 4.4 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок, суд вважає, що рішення та претензія вважаються врученими відповідачу.
Станом на дату звернення до суду із вказаним адміністративним позовом, вищевказані кошти відповідачем у добровільному порядку не сплачені.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 р. №29, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 р. за № 393/19131 затверджено Інструкцію про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок.
Відповідно до п. 3.2. Інструкція планові перевірки проводяться згідно з планами-графіками органу Фонду. Перевірці підлягають документи за звітні періоди поточного та попередніх років, за які не здійснювалась перевірка. Формування планів-графіків проведення планових перевірок страхувальників органом Фонду здійснюється щокварталу. До 20 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому, формується план-графік, який затверджується наказом керівника робочого органу Фонду (керівника виконавчої дирекції відділення Фонду).
Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 року N 2240-III (чинного на час виникнення спірних правовідносин) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, за погодженням з Фондом.
Пунктом 6 ч. 1 с. 10 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 р. № 1105-XIV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон №1105-XIV ) встановлено, що Фонд має право вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.
Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-XIV Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.
Пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-XIV установлено, що до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та робочих органів його виконавчої дирекції: - виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи; - рішення про припинення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його відділень, виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, виконавчих дирекцій відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та про утворення комісій з їх реорганізації, затвердження персонального складу цих комісій приймає виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; - рішення про припинення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, управлінь та відділень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та про утворення комісій з їх реорганізації, затвердження персонального складу цих комісій приймає виконавча дирекція Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України; - до складу комісій з реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України залучаються представники центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, а також представники репрезентативних на національному рівні всеукраїнських об'єднань профспілок та репрезентативних на національному рівні всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців; - у разі невиконання комісіями, зазначеними в абзацах третьому та четвертому цього пункту, протягом місяця з дня їх утворення повноважень щодо здійснення заходів з реорганізації Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України або Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виконавча дирекція Фонду соціального страхування України за погодженням з правлінням Фонду соціального страхування вносить зміни до їх складу.
Пунктом 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-XIV передбачено, що до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Відповідно до п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-XIV нормативно-правові та розпорядчі акти Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності діють до затвердження відповідних рішень Фондом.
Частиною 6 ст. 15 Закону № 1105-XIV встановлено, що у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Згідно ст. 17 Закону № 1105-XIV спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку. Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Відповідно до положень п. 3 ч. 1 ст. 129 Конституції України та ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, проте відповідач не надав доказів по поверненню коштів.
Оскільки позивачем доведено обґрунтованість заявлених вимог, а відповідач не надав доказів відсутності або погашення боргу, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 158, 160 - 167 КАС України, суд, –
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Олбі – Рос” на користь виконавчої дирекції Чернівецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхові кошти в розмірі 8113,01 грн.
У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.К. Левицький
Постанова в повному обсязі складена 27.02.2017 р.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2017 |
Номер документу | 65036481 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні