Справа №: 705/3946/16-ц
2/705/177/17
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 лютого 2017 року Уманський міськрайонний суд Черкаської області
у складі: головуючого - судді Кімстачова О.С.
з участю:
секретаря судового засідання Шаповал Н.В.
прокурора Білковської І.В.
представника третьої особи ОСОБА_1
відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Умані Черкаської області цивільну справу за позовом Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави, в особі Фурманської сільської ради Уманського району Черкаської області, до ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача: Державне підприємство Уманське лісове господарство , про відшкодування збитків, завданих навколишньому природному середовищу,
ВСТАНОВИВ:
30.05.2016 Уманська місцева прокуратура в інтересах держави, в особі Фурманської сільської ради Уманського району Черкаської області, звернулась до суду з позовом до ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача: Державне підприємство Уманське лісове господарство , про відшкодування збитків, завданих навколишньому природному середовищу в сумі 4 904,70 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що Уманською місцевою прокуратурою за результатами вивчення матеріалів перевірки додержання ОСОБА_2 вимог лісового законодавства, проведеної Державним підприємством Уманське лісове господарство , встановлено факт заподіяння відповідачем шкоди внаслідок незаконної рубки дерев у Собківському лісництві на території Фурманської сільської ради Уманського району Черкаської області. Так, 16.05.2015 у кварталі № 198, виділ 4, урочища Хутір в Собківському лісництві ОСОБА_2 здійснив незаконну рубку лісу, зрізав до ступеня припинення росту 6 сироростучих дерев породи акація. За порушення лісового законодавства, передбаченого ст.65 Кодексу України про адміністративні правопорушення та ст.105 Лісового кодексу України, помічником лісничого Собківського лісництва ОСОБА_3 16.05.2015 відносно ОСОБА_2 складено протокол про адміністративне правопорушення № 9 та 19.05.2015 винесено постанову про накладення на нього адміністративного стягнення № 13/15 у виді штрафу у розмірі 85,00 грн., яка набрала законної сили. У порушення діючих норм відповідач здійснював заготівлю деревини без отримання спеціального дозволу та своїми неправомірними діями спричинив державі збитки в розмірі 4 904,70 грн., що підтверджується розрахунком обчислення розміру шкоди, заподіяної лісовому господарству. Реалізуючи надані законом повноваження, прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Фурманської сільської ради, оскільки порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення лісових ресурсів вчинено в адміністративних межах Фурманської сільської ради, та саме Фурманська сільська рада є органом, уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, і є належним позивачем по справі.
Представник Фурманської сільської ради - сільський голова с. Фурманка Ковальчук Г.В. в судовому засіданні заявила клопотання, відповідно до якого позовні вимоги за позовом в інтересах Фурманської сільської ради просила відхилити , в зв'язку з тим, що земельна ділянка, на якій проводилась вирубка, знаходиться поза межами с. Фурманка і повноважень розпоряджатись вказаної земельною ділянкою Фурманська сільська рада не має. Ці землі обліковуються як господарський двір (пасіка бувшого лісгоспу). Дерева там виросли як поросль за 20 років. На цій підставі Фурманська сільська рада відмовляється від поданого прокуратурою позову .
Прокурор Уманської місцевої прокуратури Білковська І.В. в судовому засіданні після подання заяви представника Фурманської сільської ради про відмову від позову на підставі ч.4 ст. 46 ЦПК України наполягала на розгляді справи по суті, позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити позов, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві. У зв'язку з вказаним суд продовжив розгляд справи по суті.
Представник третьої особи на стороні позивача ДП Уманське лісове господарство ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити та вказав, що протокол про адміністративне правопорушення було складено при ОСОБА_2, останній його підписав, заперечень щодо обставин правопорушення не висловлював, також брав участь в розгляді справи про адмінправопорушення і в подальшому сплатив призначений штраф. Дерева були зрізані на території Собківського лісництва без отримання відповідачем відповідного спеціального дозволу. У зв'язку з цим ОСОБА_2 повинен відшкодувати завдану шкоду.
Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити в їх задоволенні з тих підстав, що він дійсно зрізав декілька пеньків висотою близько 1 метра. Землі, де вони знаходились, на його думку, не належать лісгоспу, а належать до господарського двору колишнього сільськогосподарського підприємства. Коли склали на нього протокол, то мусив його підписати, оскільки при його складанні було присутні аж 5 чоловік з лісгоспу, які приїхали на місце події.
Суд, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, що є в матеріалах справи, встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
Згідно з протоколом № 9 про адміністративне правопорушення від 16.05.2015 ОСОБА_2 у кварталі № 198, виділ 4, урочища Хутір у Собківському лісництві, здійснив незаконну вирубку лісу, зрізав до ступеня припинення росту 6 сироростучих дерев породи акація. Відповідно до письмових пояснень від 16.05.2015 ОСОБА_2 вказав, що різав дерева на дрова.
Постановою про накладення адміністративного стягнення від 19.05.2015 ОСОБА_2 притягнутий до адміністративної відповідальності за ст. 65 КУпАП та на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 85,00 грн.
Своїми діями ОСОБА_2 спричинив державі збитків в розмірі 4 904,70, що підтверджується розрахунком про розмір шкоди, заподіяної лісовому господарству незаконним вирубуванням дерев, що вирахувана відповідно до Такс для обчислення розміру шкоди заподіяної лісовому господарству підприємствами, установами, організаціями, громадянами незаконною рубкою і пошкодженням дерев і чагарників до ступеня припинення росту , затверджених постановою Кабінету міністрів України від 23.07.2008 № 665.
Згідно п. 4.4 положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого наказом Президента України від 13.04.2011 № 458/2011, Державне агентство лісових ресурсів відповідно до покладених на нього завдань здійснює державне управління в галузі ведення лісового і мисливського господарства, а також державного контролю за додержанням законодавства з ведення лісового господарства.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.19, ч.2 ст.24 Лісового кодексу України постійні лісокористувачі мають право на відшкодування збитків, передбачених законодавством. Відшкодування завданих порушенням прав власників лісів, лісокористувачів та громадян збитків проводиться у повному обсязі відповідно до закону.
Статтею 107 Лісового кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.
За правилом ст.1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними діями чи бездіяльністю фізичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Частиною 2 ст. 40 Закону України Про рослинний світ передбачено, що відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ несуть особи, винні у протиправному знищенні або пошкодженні об'єктів рослинного світу.
За ч.1 ст.68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Відповідно до ч.4 ст.68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Згідно з ч.1 ст. 69 вказаного Закону шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Пунктом б ч.1 ст.19 Закону України Про охорону навколишнього середовища передбачено, що виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у галузі охорони навколишнього природного середовища в межах своєї компетенції формують і використовують місцеві фонди охорони природного середовища у складі місцевих бюджетів.
Відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього середовища для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, утворюються державний, АРК, та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища, до яких, серед іншого, зараховуються кошти за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської діяльності.
На підставі наведеного вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави, в особі Фурманської сільської ради Уманського району Черкаської області, до ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача: ДП Уманське лісове господарство , про відшкодування збитків, завданих навколишньому природному середовищу в сумі 4 904,70 гривень, є обґрунтованими та підлягають до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 88 ЦПК України з відповідача на користь позивача суд присуджує понесені останнім і документально підтверджені судові витрати в розмірі 1378 грн.
Керуючись ст.ст. 10, 11, 15,61, 88, 208-210, 212-215, 218 ЦПК України,
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути зі ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на користь Фурманської сільської ради Черкаської області (код ЄДРПОУ 26261241) збитки, завдані навколишньому природному середовищу, в сумі 4 904,70 гривень, які підлягають зарахуванню до спеціального фонду охорони навколишнього природного середовища Фурманської сільської ради (р/р 33110331700448, МФО 854018, ККД 24062100, Уманське УДКСУ у Черкаській області).
Стягнути зі ОСОБА_2 на користь прокуратури Черкаської області витрати на сплату судового збору в сумі 1 378,00 гривень.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення до Апеляційного суду Черкаської області через Уманський міськрайонний суд Черкаської області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Головуючий: О.С. Кімстачов
Суд | Уманський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2017 |
Номер документу | 65046849 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Кімстачов О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні