Постанова
від 30.01.2017 по справі 810/3610/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2017 року           810/3610/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши у місті Києві в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області

до Комунального підприємства Баришівської районної ради «Райводоканал»

про стягнення податкового боргу,-

о б с т а в и н и с п р а в и:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (далі – позивач) до Комунального підприємства Баришівської районної ради «Райводоканал» (далі – відповідач), в якому позивач, з наступними уточненнями, просить суд стягнути з Комунального підприємства Баришівської районної ради «Райводоканал» податковий борг у розмірі 819 669,96 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач має податковий борг перед бюджетом, який утворився внаслідок несплати самостійно визначених податкових зобов'язань з податку на додану вартість.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі №810/3610/16 та призначено справу до судового розгляду.

Від представника позивача 30.01.2017 через службу діловодства суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі його представника. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Клопотань та заяв на адресу суду не надходило.

Відповідно ч.1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

в с т а н о в и в:

Відповідно до Витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Комунальне підприємство Баришівської районної ради «Райводоканал» зареєстроване як юридична особа за адресою: 07500, Київська область, Баришівський район, смт. Баришівка, пров. Банний, буд.3, ідентифікаційний код 03346621.

19.10.2015 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9214523588 за вересень 2015 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 57431,00 грн.

11.11.2015 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9230867298 за жовтень 2015 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 57498,00 грн.

18.12.2015 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9256505228 за листопад 2015 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 49247,00 грн.

15.01.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9272662739 за грудень 2015 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 69046,00 грн.

18.02.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9019402237 за січень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 50072,00 грн.

18.03.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9038247554 за лютий 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 49361,00 грн.

20.04.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9060770054 за березень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 74270,00 грн.

20.05.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9081554728 за квітень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 15742,00 грн.

20.06.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9102233212 за травень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 77322,00 грн.

19.07.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9124298045 за червень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 62633,00 грн.

18.08.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9149289266 за липень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 67793,00 грн.

19.09.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9172521269 за серпень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 65485,00 грн.

19.10.2016 КП БРР «Райводоканал» подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9196573103 за вересень 2016 року, в якій відповідачем самостійно нараховані зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 103412,00 грн.

Відповідачем не сплачено податкові зобов'язання, визначені самостійно у податкових деклараціях.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п. 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У зазначені строки нараховані податкові зобов'язання не сплачено, тому згідно з підпунктом 14.1.175 статті 14 ПК України, це є податковим боргом; податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами пункту 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Підпунктом 59.4 статті 59 ПК України встановлено, що податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відтак, враховуючи, що сума податкових зобов'язань відповідачем не була сплачена своєчасно, вона набула статусу податкового боргу.

Судом встановлено, що у зв'язку з несплатою податкових зобов'язань позивачем 12.10.2001 було сформовано першу податкову вимогу №1/56, а 26.11.2001 другу податкову вимогу №2/139. Доказів оскарження податкової вимоги чи погашення податкового боргу за визначеними податковими зобов'язаннями КП БРР «Райводоканал» суду не надано.

Оскільки відповідачем сума податкового боргу після виставлення йому податкової вимоги повністю не погашалась, підстав для винесення нової податкової вимоги не виникало, однак процедура стягнення такого боргу позивачем вважається дотриманою.

Таким чином, за відповідачем обліковується сума узгоджених та несплачених податкових зобов'язань зі сплати податку на додану вартість у розмірі 819 669,96грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, зокрема довідкою про наявний борг з податків і зборів (платежів), що контролюються органами Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (а.с.9), обліковою карткою платника податків (зворотній бік, скорочена форма).

Згідно з підпунктом 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп. 20.1.34 п. 20.1 статті 20 ПК України).

Пунктами 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно зі статтею 161 КАС України, під час прийняття постанови суд вирішує наступні питання, зокрема:

1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень ч. 1 статті 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці данні встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів та висновків експертів.

Згідно положень статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Доказів погашення заявленої до стягнення заборгованості, відповідачем не надано.

Відповідно до положень ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

          Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог щодо стягнення з відповідача податкового боргу зі сплати податку на додану вартість у розмірі 819 669,96 грн., оскільки дана сума грошових зобов'язань є узгодженою та несплаченою відповідачем.

Згідно ч. 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, 167 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області – задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства Баришівської районної ради «Райводоканал» (код ЄДРПОУ – 03346621) податковий борг у розмірі 819669,96грн. (вісімсот дев'ятнадцять тисяч шістсот шістдесят дев'ять гривен 96 копійок) на користь держави в особі Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя                                         Я.В. Горобцова

                                                            

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2017
Оприлюднено07.03.2017
Номер документу65067601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3610/16

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Постанова від 30.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні