ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" березня 2010 р. Справа № 2а-12371/09/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Горшков В.М.,
при секретарі: Роман О.С., < Текст >
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області
до Новокаховської міської санітарно-епідеміологічної станції
про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у сумі 59622,03 грн.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
встановив:
Державна інспекція з контролю за цінами в Херсонській області звернулась до суду з позовом, у якому просить стягнути з Новокаховської міської санітарно-епідеміологічної станції до державного бюджету 59622 грн. 03 коп. необґрунтовано одержаної виручки та економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Позовні вимоги ґрунтуються на несплаті відповідачем суми виручки та санкцій, застосованих рішенням начальника Держінспекції від 11.12.06 № 152 "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін".
Представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, зазначивши, що інспекцією необґрунтовано застосовано економічні санкції за порушення державної дисципліни цін, оскільки в тарифах на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, затверджених постановою КМУ від 27.08.2003 №1351 відсутнє посилання на те, що вони затверджені з урахуванням ПДВ, сума ПДВ в цих тарифах не визначена. Таким чином, відповідачем тарифи на платні послуги, що надаються ним окремим юридичним та фізичним особам, не завищено. Просить відмовити в задоволені позову.
Розглянувши подані документи і матеріали та заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Основні засади функціонування та діяльності Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області визначені положенням про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою КМУ від 13.12.2000 № 1819. В якому зазначено, що Державна інспекція за цінами є урядовим органом державного управління, який організовує та здійснює контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів. В своїй діяльності керується Конституцією і Законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і Законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономіки та положенням.
Пунктом 4 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами №1819, передбачено право інспекції у межах своєї компетенції здійснювати перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; застосовувати відповідно до законодавства адміністративно-господарські санкції за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін; звертатись до суду з позовами про стягнення до бюджету сум адміністративно-господарських санкцій.
Державний заклад Новокаховська міська санітарно-епідеміологічна станція Міністерства охорони здоров'я є державною установою, що зареєстровано рішенням Новокаховського міськвиконкому від 28.04.1998 року, ЄДРПОУ 05497436, що діє з метою охорони здоров'я населення і профілактики захворювання людей, здійснюючи свою діяльність на підставі статуту установи.
Інспекцією прийнято рішення про застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 152 від 11.12.2006 відповідно до Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990р., постанов КМУ від 27.08.2003 № 1351 та від 11.05.2006р. № 662 "Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", яким вирішено вилучити у Новокаховської міської санітарно-епідеміологічної станції у дохід державного бюджету 19874,01грн. безпідставно одержаної виручки, стягнути штраф у сумі 39748,02 грн.
Підставою прийняття рішення стали матеріали перевірки порядку дотримання дисципліни цін при формуванні та застосуванні тарифів на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату в Новокаховській міській санітарно-епідеміологічній станції. За наслідками перевірок були складені акт від 06.11.2006 року. Перевіркою було встановлено недоліки порядку встановлення та застосування тарифів: при розрахунках із споживачами за платні санітарно-епідеміологічні послуги понад тарифів, встановлених постановою КМУ від 27.08.2003 №1351 "Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", нарахувалась непередбачена чинним законодавством націнка у розмірі 20% (у вигляді ПДВ). Застосування СЕС тарифів не у відповідності з вимогами Постанови КМУ № 662 від 11.05.06, яка набрала чинності з дня її прийняття. Як встановила інспекція, відповідачем безпідставно та необґрунтовано одержано коштів на суму 19874,01грн.
Розрахунки суми завищення здійснено відповідно до Інструкції про порядок застосування економічних і фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 № 298/519 (далі Інструкція).
Відповідно до п. 1.4 Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення в періоді, що перевіряється, чинного порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідач оскаржував рішення Державної інспекції з контролю за цінами №152 від 11.12.2006, але постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 27.03.09 по справі № 22а-2686/2008 було відмовлено в задоволенні позову Новокаховської міської СЕС. Встановлено, що висновки акта Державної інспекції за цінами в частині встановлення порушень тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, визначених постановою КМУ №1351 відповідають чинному законодавству. Дії Новокаховської міської СЕС, щодо включення податку на додану вартість до тарифів на роботи і послуги є неправомірними, рішення Державної інспекції з контролю за цінами №152 від 11.12.2006 є правомірним.
Обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, відповідно до ч.1 ст.72 КАС України. Постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 27.03.09 по справі № 22а-2686/2008 набрала законної сили та є обов'язковою до виконання. Доводи відповідача про касаційне оскарження даної постанови не є підставою для задоволення клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі, оскільки позивач заперечує проти зупинення провадження у даній справі, а обов'язок суду зупинити таке провадження не передбачений приписами ст. 156 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, суд
постановив :
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Новокаховської міської санітарно-епідеміологічної станції (Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. Першотравнева, 22а, 74900, код 05497436) в дохід державного бюджету (ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код доходу 21081100 номер рахунку 31117106700012, ОКПО 24103977) 59622,03 грн. (п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот двадцять дві грн. 03 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 22 березня 2010 р..
Суддя Горшков В.М.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2010 |
Оприлюднено | 07.03.2017 |
Номер документу | 65073021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Горшков В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні