ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" березня 2010 р. Справа № 2а-12370/09/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Горшков В.М.,
при секретарі: Роман О.С., < Текст >
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області
до Новотроїцької районної санітарно-епідеміологічної станції
про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у сумі 2271,39 грн.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - не прибув,
встановив:
Державна інспекція з контролю за цінами в Херсонській області звернулась до суду з позовом, у якому просить стягнути з Новотроїцької районної санітарно-епідеміологічної станції до державного бюджету 2271 грн. 39 коп. необґрунтовано одержаної виручки та економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Позовні вимоги ґрунтуються на несплаті відповідачем суми виручки та санкцій, застосованих рішенням начальника Держінспекції від 18.12.06 № 157 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити.
Відповідач до суду не прибув, надав заяву про розгляд справи без участі його представника, заперечень на позов не надав.
Розглянувши подані документи і матеріали та заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Основні засади функціонування та діяльності Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області визначені положенням про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою КМУ від 13.12.2000 № 1819. В якому зазначено, що Державна інспекція за цінами є урядовим органом державного управління, який організовує та здійснює контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів. В своїй діяльності керується Конституцією і Законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і Законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономіки та положенням.
Пунктом 4 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами №1819, передбачено право інспекції у межах своєї компетенції здійснювати перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; застосовувати відповідно до законодавства адміністративно-господарські санкції за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін; звертатись до суду з позовами про стягнення до бюджету сум адміністративно-господарських санкцій.
Новотроїцька районна санітарно-епідеміологічна станція Міністерства охорони здоров'я є державною установою, що діє з метою охорони здоров'я населення і профілактики захворювання людей, здійснюючи свою діяльність на підставі статуту установи.
Інспекцією прийнято рішення про застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 157 від 18.12.2006 відповідно до Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990р., постанов КМУ від 27.08.2003 № 1351 та від 11.05.2006р. № 662 "Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", яким вирішено стягнути з Новотроїцької районної СЕС у дохід державного бюджету 757,13грн. безпідставно одержаної виручки, та штраф у сумі 1514,26 грн.
Підставою прийняття рішення стали матеріали перевірки порядку дотримання дисципліни цін при формуванні та застосуванні тарифів на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату в Новотроїцькій районній СЕС. За наслідками перевірки складено акт від 17.11.2006 року. Перевіркою було встановлено недоліки порядку встановлення та застосування тарифів: при розрахунках із споживачами за платні санітарно-епідеміологічні послуги понад тарифів, встановлених постановою КМУ від 27.08.2003 №1351 "Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", нараховувалась непередбачена чинним законодавством націнка у розмірі 20% (у вигляді ПДВ). Застосування СЕС тарифів не у відповідності з вимогами Постанови КМУ № 662 від 11.05.06, яка набрала чинності з дня її прийняття. Як встановила інспекція, відповідачем безпідставно та необґрунтовано одержано коштів на суму 757,13грн.
Розрахунки суми завищення здійснено відповідно до Інструкції про порядок застосування економічних і фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 № 298/519 (далі Інструкція).
Відповідно до п. 1.4 Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення в періоді, що перевіряється, чинного порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, суд
постановив :
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Новотроїцької районної санітарно-епідеміологічної станції (75300, Херсонська область, смт. Новотроїцьке, вул. Херсонська, 42,) в дохід державного бюджету (ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код доходу 21081100 номер рахунку 31119106700247, ОКПО 24103673) 2271,39 грн. (дві тисячі двісті сімдесят одна грн. 39 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Горшков В.М.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2010 |
Оприлюднено | 03.03.2017 |
Номер документу | 65073062 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Горшков В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні