ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2010 р. Справа № 2-а-1608/09/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області до товариства з обмеженою відповідальністю "ЮП-ГЕЙМ" про стягнення фінансових санкцій,
встановив:
Державна податкова інспекція у м.Нова Каховка Херсонської області (позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до ТОВ "ЮП-ГЕЙМ" (відповідач) про стягнення суми фінансових санкцій в розмірі 25065 грн. за порушення п. 1, 2 ст. 3 Закону України №1776-ІІІ "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"(зі змінами та доповненнями).
Представник позивача в судове засідання не з"явився, надав суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримують.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, до суду надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність представника відповідача.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.
ТОВ "ЮП-ГЕЙМ" є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Запорізької міської ради 01.10.2004 р. № 11031050006000926, код 33210889 та здійснює діяльність з проведення азартних ігор на гральних автоматах.
Судом встановлено, що працівниками ДПА у Миколаївській області 18.04.2007 р. здійснено перевірку гральних автоматів, які належать відповідачу та розташовані за адресою: АДРЕСА_1, за наслідками перевірки складено акт перевірки від 18.04.2007 р. № 140600023, яким зафіксовані порушення п.1, 2 ст. 3 Закону України "Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 1776-ІІІ (зі змінами та доповненнями), а саме не проведення розрахункових операцій на суму 5013 грн. через реєстратори розрахункових операцій, за що до суб"єкта підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п"ятикратному розмірі вартості проданих послуг, на які виявлено невідповідність. У результаті чого ДПІ у м. Нова Каховка, на обліку якої перебуває відповідач як платник податків, винесено рішення № НОМЕР_1 від 11.05.2007 р. про застосування до відповідача 25065 грн. штрафу. Фінансова санкція відповідачем не сплачена.
Відповідно до п.1, 2 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: - проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Відповідно до п. 4.4 Порядку реєстрації, опломбування та застосування РРО за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 р. № 614, реєстрація продажу товару (оплати послуги) через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією. Розрахунковий документ повинен видаватися покупцеві не пізніше завершення розрахункової операції. Розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяг уведені в режимі реєстрації.
Згідно абзацу третього статті 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" розрахункова операція це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг)…
Таким чином, аналіз наведених положень Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", Порядку свідчить про необхідність застосування реєстраторів розрахункових операцій саме при здійсненні розрахункової операції, тобто приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
За порушення п.1 ст.3 та на підставі п.1 ст.17 Закону України "Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" у разі виявлення не проведення розрахункової операції на певну суму через реєстратор розрахункових операцій, до суб'єкта підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі вартості проданих послуг, на які виявлено невідповідність.
Згідно приписів ст.ст.8, 11, 11-1, 11-2 Закону України від 04.12.90 № 509 "Про державну податкову службу в Україні" до функцій органів державної податкової служби, належить, зокрема, здійснення контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку. Відповідно до пункту 2 статті 11 Закону "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку. Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" регулює правовідносини суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють розрахункові операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг і не пов'язаний з нарахуванням та сплатою податків, зборів (обов'язкових платежів). Статтями 15 та 16 Закону про РРО визначено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок.
Підставою для застосування до позивача штрафних санкцій рішенням, став акт перевірки органів державної податкової служби щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктом підприємницької діяльності ТОВ "ЮП-ГЕЙМ".
Згідно ст.2 Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Гральний автомат є різновидом реєстратора розрахункових операцій і в ньому мають бути реалізовані фіскальні функції. Тобто, гральний автомат має забезпечувати одноразове занесення, багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій. Закон про РРО вимагає застосування реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування (п. 3 ст. 3 Закону), відповідно гральні автомати, які не забезпечують реалізації фіскальних функцій, не включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно до змін, внесених у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 р. № 121 "Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" (постанова Кабінету Міністрів України від 07.06.2006 № 803) термін переведення суб'єктів господарювання, які надають послуги гральних автоматів, на облік розрахункових операцій із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій перенесено на 31 грудня 2006 року. Таким чином, з 01.01.2007 р. суб'єкти господарювання, які надають послуги гральних автоматів мають здійснювати облік розрахункових операцій із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.
Статтею 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування иа порслуг" встановлений перелік проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, коли реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються.
Діяльність з проведення азартних ігор не входить до зазначеного передіку, тому ТОВ "ЮП-ГЕЙМ" не звільняється від обов"язку проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій.
Оскільки ТОВ "ЮП-ГЕЙМ" в порушення покладеного законом обов"язку не застосувало реєстратори розрахункових операцій при наданні споживачам послуг з гри на гральних автоматах, ДПІ у м.Нова Каховка правомірно застосувала до відповідача фінансові санкції у сумі 25065 грн., а тому, враховуючи те, що відповідачем фінансові санкції не сплачені, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 122, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ЮП-ГЕЙМ" (74900, Херсонська область, м.Нова Каховка, вул. К. Маркса, 18, код 33210889) в доход державного бюджету м.Нова Каховка (р/р 31119104700012 в ГУ ДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код призначення платежу 21080900, код ЗКПО 24103977) суму фінансових санкцій у розмірі 25065 (двадцять п"ять тисяч шістдесят п"ять) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Бездрабко О.І.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2010 |
Оприлюднено | 07.03.2017 |
Номер документу | 65073072 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні