СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 лютого 2017 р. Справа № 818/114/17
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Шаповал М. М., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/114/17 за позовом Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Охтирська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Сумській області (далі - Охтирська ОДПІ) просить суд надати дозвіл на погашення всієї суми податкового боргу в розмірі 73 885,14 грн за рахунок майна товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос" (далі - ТОВ "Геліос"), що перебуває у податковій заставі.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідач має несплачене узгоджене податкове зобов'язання в сумі 73 885,14 грн. Позивач вживав заходи щодо погашення податкової заборгованості, у тому числі звертався до суду з позовом про стягнення вказаної суми заборгованості та надсилав податкову вимогу. Був складений акт опису активів, на які поширюється право податкової застави, направлено платіжні вимоги в банки для стягнення податкового боргу, які повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках.
Представники сторін у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.
Перевіривши письмові матеріали справи та дослідивши наявні докази в справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що ТОВ "Геліос" зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку платників податків у Охтирській ОДПІ, що підтверджується копією довідки про взяття на облік платника податків (а.с. 6).
Станом на 16.01.2017 у відповідача мається податкова заборгованість в сумі 73 885,14 грн за узгодженими податковими зобов'язаннями: по акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарі в сумі 13 704,23 грн; по земельного податку з юридичних осіб у сумі 4 594,82 грн; по екологічного податку в сумі 8,12 грн; по податку на додану вартість в сумі 35 061,74 грн; по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 579,98 грн; з орендної плати юридичних осіб в сумі 19 936,25 грн, що підтверджується довідкою-розрахунком податкової заборгованості (а.с. 7), картками обліку особового рахунку (а.с. 18-21, 27-30, 40-47, 51-52, 65-70, 75-77).
Заборгованість зі сплати акцизного податку виникла внаслідок самостійно задекларованих податкових зобов'язань згідно з поданими податковими деклараціями акцизного податку за 2015 рік від 20.02.2015 (а.с. 8, 11), від 17.04.2015 (а.с. 9, 13), від 19.05.2015 (а.с. 10, 14), від 20.03.2015 (а.с. 12), від 18.06.2015 (а.с. 15), від 15.07.2015 (а.с. 16, 17) в загальній сумі 13 704,23 грн, у тому числі основний платіж - 13 685 грн, пеня - 19,23 грн. Відповідач в рахунок погашення цієї заборгованості сплатив 330 грн.
Заборгованість по земельному податку з юридичних осіб у загальній сумі 4 594,82 грн виникла на підставі поданих платником декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 20.04.2015 (а.с. 22-24) та за 2016 рік від 17.02.2016 (а.с. 25-26).
Заборгованість по орендній платі з юридичних осіб у загальній сумі 19 936,25 грн, а саме: по селищному бюджету Охтирського району - 7 159,89 грн, по селищному бюджету Тростянецького району - 12 776,36 грн (основний платіж - 12 773,60 грн, пеня - 2,76 грн) була нарахована на підставі поданих платником декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 20.04.2015 (а.с. 31-32), від 20.02.2015 (а.с. 35-37) та 2016 рік від 17.02.2016 (а.с. 33-34, 38-39).
Заборгованість по екологічному податку в загальній сумі 8,12 грн була виникла на підставі поданої платником податкової декларації екологічного податку за 2 квартал 2015 рік від 15.07.2015 (а.с. 48-49) та податкового повідомлення-рішення від 13.11.2015 № 0001961500 (а.с. 50), яким боржнику за порушення граничного терміну сплати грошового зобов'язання в сумі 8,43 грн донараховано штрафну санкцію в сумі 1,69 грн. За відповідачем рахувалась переплата в сумі 2 грн, тому станом на 16.01.2017 загальна сума заборгованості з екологічного податку становить 8,12 грн, у тому числі основний платіж - 6,43 грн, штрафна санкція - 1,69 грн.
Заборгованість по податку на додану вартість за 2015-2016 роки в загальній сумі 35061,74 грн була виникла на підставі поданих платником декларацій з податку на додану вартість за 2016 рік від 19.09.2016 (а.с. 53), від 18.10.2016 (а.с. 54), від 17.11.2016 (а.с. 55), від 15.12.2016 (а.с. 56), штрафної санкції та пені за несвоєчасну сплату заборгованості. На початок 2016 року за відповідачем рахувалась непогашена заборгованість за 2015 рік у сумі 44 265,48 грн, у тому числі основний платіж - 41 433,22 грн, штрафна санкція - 512,22 грн, пеня - 2 320,07 грн. На підставі заяви ТОВ "Геліос" позивач прийняв рішення від 31.03.2016 № 6 про розстрочення податкового боргу з податку на додану вартість з 31.03.2016 по 23.12.2016 на загальну суму 44 265,48 грн (а.с. 78). ТОВ "Геліос" частково сплатило заборгованість в сумі 29 577 грн. У зв'язку з порушенням граничних термінів сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість були проведені перевірки, за результатами яких складені акти від 22.08.2016 № 000047/18-11-12/21123066 (а.с. 57-59), від 03.11.2016 № 000129/18-11-12/21123066 (а.с. 62-63), якими встановлені порушення щодо несвоєчасності сплати сум з податку на додану вартість.
На підставі акту від 22.08.2016 № 000047/18-11-12/21123066 винесено податкове повідомлення-рішення від 05.09.2016 № 0001241200 (а.с. 60), яким боржнику за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 32 302,65 грн донараховано штрафну санкцію в сумі 6 460,52 грн.
На підставі акту від 03.11.2016 № 000129/18-11-12/21123066 було винесено податкове повідомлення рішення від 18.11.2016 № 0002601200 (а.с. 64), яким боржнику за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 7 566,95 грн донараховано штрафну санкцію в сумі 1 513,39 грн.
Загальна сума заборгованості з податку на додану вартість станом на 16.01.2017 складає 35 061,74 грн, у тому числі основний платіж - 22 214,21 грн, штрафна санкція - 8 258,48 грн, пеня - 4 589,05 грн.
Заборгованість по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2015-2016 роки в загальній сумі 579,98 грн була нарахована на підставі поданих платником податкових декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2015 рік від 20.02.2015 (а.с. 71-72) та за 2016 рік від 06.04.2016 (а.с. 73-74).
З метою погашення податкового боргу позивач надіслав податкову вимогу № 1855-25 від 18.11.2015 на суму 44 265,48 грн (а.с. 79).
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 21.01.2016 по справі № 818/50/16 (а.с. 88-89) стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос" за рахунок коштів з банківських рахунків, обслуговуючих цього платника податків, та готівки, що йому належить, на користь держави податковий борг у загальному розмірі 44 370,28 грн, у тому числі 44 265,48 грн - з податку на додану вартість та 104,80 грн - з податку на нерухоме майно.
Позивачем були направлені інкасові доручення від 24.11.2016: № 2 (а.с. 80), № 5 (а.с. 81), № 8 (а.с. 82) та від 28.11.2016: № 11 (а.с. 83), № 14 (а.с. 84), № 17 (а.с. 85) у банки, в яких відкриті рахунки ТОВ "Геліос". Вказані інкасові доручення були повернуті без виконання у зв'язку з накладеним арештом по іншому виконавчому документу та відсутністю коштів для виконання інкасового доручення (а.с. 80-85).
Охтирською ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області було прийнято рішення від 11.02.2016 № 1120 про опис майна в податкову заставу (а.с. 86).
11.02.2016 податковий керуючий Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області провів опис майна ТОВ "Геліос", на яке поширюється право податкової застави, та склав акт опису майна № 3 (а.с. 87). Згідно з актом описано майна на суму 194 143,83 грн.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. п. 88.1, 88.2 ст. 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Відповідно до п. 89.1 ст. 89 ПК України право податкової застави виникає у разі: 89.1.1. у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу; у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань.
Згідно з п. 89.2 ст. 89 ПК України з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Із наведеного вбачається, що податковий орган може поширити податкову заставу на будь-яке майно платника податків, крім передбачених випадків, а також на майно, яке платник податків набуде у майбутньому.
При цьому, встановлено обмеження, згідно з яким податкова застава поширюється на майно, балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків.
Пунктом п. 89.3 ст. 89 ПК визначено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Крім того, згідно з п. 89.8 ст. 89 ПК України орган державної податкової служби зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу в державному реєстрі.
Відповідно до вимог п. п. 95.1, 95.2, 95.3, 95.4, 95.5 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.
Приписами п. 95.1 ст. 95 ПК України встановлено черговість прийняття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу, а саме, першочергово, податковим органом приймаються заходи стягнення коштів з платника податків, та лише у разі їх недостатності, податковий орган може приймати заходи щодо погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, в якого наявний податковий борг.
Враховуючи, що податковий борг відповідача на день розгляду справи в повному обсязі не сплачено і складає 73885,14 грн, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу задовольнити.
Надати Охтирській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Сумській області дозвіл на погашення суми податкового боргу в загальному розмірі 73885,14 грн. (сімдесят три тисячі вісімсот вісімдесят п'ять грн. 14 коп.) за рахунок майна товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос" (код ЄДРПОУ - 21123066), що перебуває в податковій заставі.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2017 |
Номер документу | 65080060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні