Вирок
від 02.03.2017 по справі 204/1094/17
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 березня 2017 року Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючого судді Григоренка Д.Ю.

при секретарі Гулій А.В.

за участю захисника - адвоката ОСОБА_1, знаходячись в приміщенні зали судових засідань Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська, за адресою: м. Дніпро, пр. Пушкіна, буд. 77-Б, а також за участю прокурора Калітенка С.О. та обвинуваченого ОСОБА_2, які знаходилися в приміщенні Державної установи Київський слідчий ізолятор № 13 , за адресою: м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 13, розглянувши у підготовчому дистанційному судовому засіданні у режимі відеоконференції обвинувальний акт у кримінальному провадженні № 22016000000000026 відносно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, розлученого, маючого на утриманні хворих батьків похилого віку, маючого вищу освіту, працюючого директором ТОВ Профнастил , раніше не судимого, проживаючого: ІНФОРМАЦІЯ_3, обвинуваченого у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, а також угоду про визнання винуватості між прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення Генеральної прокуратури України радником юстиції ОСОБА_3 та підозрюваним (обвинуваченим) ОСОБА_2 від 20 лютого 2017 року, укладену у вищевказаному кримінальному провадженні,

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України Про боротьбу з тероризмом (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об'єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов'язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.

При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює: планування, організацію, підготовку та реалізацію терористичних актів; підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об'єктів у терористичних цілях; організацію незаконних збройних формувань, злочинних угруповань (злочинних організацій), організованих злочинних груп для вчинення терористичних актів, так само як і участь у таких актах; вербування, озброєння, підготовку та використання терористів; пропаганду і поширення ідеології тероризму; фінансування та інше сприяння тероризму.

07.04.2014 року у м. Донецьку Донецької області з метою здійснення терористичної діяльності утворено Донецьку народну республіку (далі ДНР ), одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме - шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом). Вказана організація є стійким об'єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов'язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації.

13.04.2014 року ОСОБА_4 національної безпеки і оборони України прийнято рішення Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України , яке введено в дію Указом Президента України Про рішення ОСОБА_4 національної безпеки і оборони України Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України № 405/2014 від 14.04.2014 року, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.

07.10.2014 року наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України за № 33/6/а районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.

17.03.2015 року Верховна ОСОБА_4 України своєю постановою № 254-VIII визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, до яких належать райони, міста, селища, села, що визначаються рішенням Верховної ОСОБА_4 України.

17.03.2015 року постановою Верховною ОСОБА_4 України № 252-VIII визначено, що до окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" тимчасово запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, належать райони або їх частини, міста, селища і села, що знаходяться на територіях, які розташовані між державним кордоном України з Російською Федерацією, урізом води Азовського моря та лінією, яка визначена додатком до цієї Постанови, які згідно до постанови Верховної ОСОБА_4 України № 254-VIII водночас є тимчасово окупованою територією, в т.ч. м. Донецьк Донецької області.

Терористична організація ДНР діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти - захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров'я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності ДНР та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов'язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції на території Донецької області.

Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації ДНР або за їх участі, знайшли своє відображення у зверненнях Верховної ОСОБА_4 України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання ДНР терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об'єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської ОСОБА_4 Європи, Парламентської ОСОБА_4 НАТО, Парламентської ОСОБА_4 ОБСЄ, Парламентської ОСОБА_4 ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної ОСОБА_4 України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської ОСОБА_4 Європи, національних парламентів держав-членів ЄЄ, СІІІА, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 року за №106-VIII, Постанові ВРУ Про Заяву Верховної ОСОБА_4 України Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму від 22.07.2014 року за № 1597-VII, Постанові ВРУ Про Заяву Верховної ОСОБА_4 України Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків від 21.04.2015 року за № 337-VIII, Постанові ВРУ Про Заяву Верховної ОСОБА_4 України Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України від 22.07.2014 року за № 1596-VII, Постанові ВРУ Про Заяву Верховної ОСОБА_4 України Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації ДНР та ЛНР , які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян від 04.02.2015 року за № 145-УІІІ.

Вказана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов'язки згідно з планом спільних злочинних дій.

На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входили до вказаних блоків.

При цьому, на керівників та учасників силового блоку (спеціально створених ДНР для вчинення терористичних актів не передбачених законом збройних формувань та терористичних груп) покладається забезпечення стійкості терористичної організації шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов'язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних сил України. У свою чергу, на представників політичного блоку покладаються організація збору та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до терористичної діяльності, чим також забезпечується існування вказаної терористичної організації.

ДНР має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.

Так, на учасників силового блоку (не передбачених законом збройних формувань та терористичні групи), відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов'язки:

- ведення терористичної діяльності проти органів державної влади, військових підрозділів України та мирного населення, а саме здійснення з використанням невстановленої органами досудового розслідування, військової техніки, в тому числі артилерійського озброєння (самохідні артилерійські установки, реактивні системи залпового вогню, тощо), вогнепальної зброї (кулемети, автомати, гвинтівки, тощо) та боєприпасів (артилерійські снаряди, міни, гранати, тощо) терористичних актів (обстріли з артилерійського озброєння та вогнепальної зброї) відносно військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань України, задіяних в проведенні Антитерористичної операції на території Донецької області, працівників органів влади України та інших осіб, в тому числі і мирного населення, з метою дестабілізації обстановки на території Донецької області та України в цілому, сприяння втрати авторитету органів державної влади України та сприяння подальшому захопленню території Донецької області не передбаченими законом збройними формуваннями терористичної організації ДНР ;

- організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов'язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;

- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;

- вчинення терористичних актів та диверсій на території України;

- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників ДНР , озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;

- вербування нових учасників до складу силового блоку ДНР (не передбачених законом збройних формувань) та керівництво їхніми діями;

- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об'єктів на території Донецької області;

- захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;

- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу легітимну владу в Україні;

- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення ДНР , а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;

- організація поставок зброї, бойових припасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації;

- організація виробництва, налагоджування ремонту деяких видів зброї та бойових припасів, створення так званого військово-промислового комплексу ДНР .

На учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов'язки:

- створення так званих органів державної влади ДНР та організація їх діяльності;

- видання так званих нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади ДНР ;

- організація та проведення незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення ДНР ;

- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації ДНР з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;

- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;

- налагодження взаємодії з терористичною організацією Луганська народна республіка та її керівниками з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України в порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності терористичної організації ДНР , що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним силам України;

- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітації, висвітлення діяльності ДНР , дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки саред населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку ДНР (не передбачених законом збройних формувань) для забезпечення їх протиправної діяльності;

- забезпечення учасників ДНР транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.

При цьому, в політичному блоці ДНР постановою № 32-3 від 08.09.2014 року так званої ОСОБА_4 міністрів терористичної організації ДНР створено Міністерство фінансів ДНР та постановою № 37-8 від 06.10.2014 року - Міністерство доходів та зборів ДНР .

Утримання території, яка тимчасово підконтрольна представникам терористичної організації ДНР , потребує значних коштів, з метою отримання яких створено так звані податкові та банківські системи ДНР .

Так, 03.10.2014 року прийнято та введено в дію Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики , яким визначено податкову систему ДНР , введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих податкових органах ДНР . Також, 07.10.2014 року Міністерством фінансів ДНР створено так званий Центральньїй ОСОБА_5 ДНР , який відповідно до Положення о Центральном ОСОБА_5 Банке ДНР виконує функції розрахунково-касового центра ДНР та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.

Зазначені документи, видані представниками терористичної організації Донецька народна республіка та якими у своїй діяльності керуються представники політичного блоку ДНР , приймалися з метою надання вигляду легітимності діяльності терористичної організації ДНР всупереч діючому законодавству України і є протиправними та такими, що суперечать основоположним принципам Конституції України та іншим законодавчим актам України.

Достовірно усвідомлюючи, що ДНР є терористичною організацією, навесні 2015 року (точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) засновник та директор Товариства з обмеженою відповідальністю Профнастил (м. Дніпро, код ЄДРПОУ: 33516006; далі - ТОВ Профнастил ) ОСОБА_2, який є лояльно налаштованим до її діяльності та обізнаним про існування у складі політичного блоку терористичної організації ДНР так званих Міністерства фінансів ДНР , Міністерства доходів та зборів ДНР , Центрального Республіканського Банку ДНР , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації ДНР , що в свою чергу забезпечувало безперешкодне отримання підприємством, та ним самим, як засновником та директором, незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області України, прийняв рішення про фінансування діяльності терористичної організації ДНР шляхом створення на окупованій території суб'єкта господарської діяльності та сплати ним непередбачених чинним законодавством так званих податків до так званого бюджету ДНР через Центральний Республіканський банк ДНР .

До своєї злочинної діяльності ОСОБА_2 заздалегідь залучив особу № 1 - колишнього помічника менеджера в оптовій торгівлі з дислокацією у м. Донецьк ТОВ Профнастил , обставини вчинення якою злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України розслідуються в рамках кримінального провадження № 22017000000000064 від 20.02.2017 року, колишнього головного бухгалтера зазначеного підприємства ОСОБА_6, яку звільнено судом від кримінальної відповідальності за вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України, та інших невстановлених досудовим розслідуванням осіб, попередньо домовившись з ними про спільне вчинення фінансування діяльності терористичної організації ДНР , шляхом створення на тимчасово окупованій території Донецької області суб'єкта господарської діяльності та сплати ним непередбачених чинним законодавством так званих податків до бюджету ДНР через Центральний Республіканський банк ДНР .

Так, перебуваючи у службовій залежності від ОСОБА_2, особа № 1, яка у період з 01.04.2010 року по 29.07.2016 року працювала у ТОВ Профнастил на посаді помічника менеджера в оптовій торгівлі структурного підрозділу у м. Донецьку, згідно з узятими нею злочинними зобов'язаннями, перебуваючи у м. Донецьку, діючи на виконання вказівок ОСОБА_2 та на підставі виданих їй останнім нотаріально посвідчених довіреностей від 03.04.2015 року та 22.07.2015 року, у період з березня 2015 року по 26.06.2016 року виконувала функції з реєстрації у так званому Департаменті державної реєстрації міністерства доходів і зборів Донецької народної республіки підприємства (суб'єкта господарської діяльності), що не пройшло офіційної реєстрації на території України і є штучним утворенням - так званого Общества с ограниченной ответственностью Профнастил Донбасса (українською мовою - Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) Профнастил Донбасу ), юридична адреса якого: м. Донецьк, вул. Ілліча, 3, офіс 212 (далі - ООО Профнастил Донбасса ), та керівництва його діяльністю на тимчасово окупованій території Донецької області, сплачуючи при цьому так звані податки до так званого бюджету ДНР , а також доповідала ОСОБА_2 фінансову звітність даного підприємства та передавала у заздалегідь обумовлений спосіб через невстановлених досудовим розслідуванням осіб готівкові кошти, отримані у якості доходу від його діяльності, а тим самим безпосередньо виконувала всі дії, направлені на реалізацію злочинного плану ОСОБА_2 з фінансування терористичної організації ДНР .

ОСОБА_6, яка у період з 01.12.2014 року по 23.02.2016 року працювала на посаді головного бухгалтера ТОВ Профнастил та перебувала у службовій залежності від ОСОБА_2, на виконання злочинного плану останнього, у період з березня 2015 року по 23.02.2016 року, знаходячись за місцем розташування офісу ТОВ Профнастил за адресою: м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, б. 100, прим. 1, допомагала ОСОБА_2 у здійсненні контролю за діями особи № 1 по створенню ООО Профнастил Донбасса , відкриттю розрахункового рахунку ООО Профнастил Донбасса у так званому Центральному Республіканському Банку ДНР , виконувала функції по наданню методичної та практичної допомоги особі № 1 у складенні фінансово-господарських документів ООО Профнастил Донбасса , у т.ч. податкових декларацій для сплати так званих податків до бюджету ДНР , а також отримувала від особи № 1 первинну документацію щодо господарської діяльності підприємства, яку після обліку та систематизації доповідала ОСОБА_2, тобто сприяла останньому у вчиненні фінансування терористичної організації ДНР .

У свою чергу на невстановлених досудовим розслідуванням осіб покладались функції щодо здійснення контролю за реалізацією договірних відносин ООО Профнастил Донбасса з покупцями виробленої продукції, постачальниками сировини, а також ведення обліку прибутків та видатків підприємства.

При цьому, за собою ОСОБА_2, який відповідно до розробленого ним злочинного плану є єдиним засновником так званого ООО Профнастил Донбасса , залишив загальне керівництво діяльністю створеного ним підприємства, а також оформлення та підписання відповідних довіреностей на ім'я особи № 1 на виконання від його імені тих чи інших дій, пов'язаних з діяльністю ООО Профнастил Донбасса на тимчасово окупованій території Донецької області.

Забезпечуючи виконання вищевказаного злочинного плану дій, ОСОБА_2, перебуваючи на території міста Дніпро, діючи умисно, з корисливих мотивів та за попередньою змовою групою осіб, з метою безперешкодного отримання незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області України, а також фінансового забезпечення терористичної організації ДНР , яка тимчасово підконтрольна терористичній організації ДНР , вчинив дії направлені на створення штучного утворення - так званого ООО Профнастил Донбасса .

Так, 03.04.2015 року ОСОБА_2, реалізуючи свій злочинний задум, перебуваючи за місцем розташування нотаріальної контори приватного нотаріуса Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_7, за адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, 160, секція 2, прим. Х-ІІ - офіс на 1 поверсі, особисто в присутності нотаріуса підписав довіреність на ім'я особи № 1, яка працювала на посаді помічника менеджера по Донецькому регіону ТОВ Профнастил , відповідно до якої уповноважив останню підписати від імені ОСОБА_2 статут ООО Профнастил Донбасса та подавати від його імені як єдиного учасника ООО Профнастил Донбасса заяви, як усні, так і письмові, підписувати будь-які документи та договори цивільно-правового характеру та інше, яку у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб передав особі № 1 у м. Донецьк.

Того ж дня особа № 1, діючи у змові з ОСОБА_2, ОСОБА_6, а також іншими невстановленими під час досудового розслідування особами з метою фінансування терористичної організації ДНР , на виконання злочинного плану ОСОБА_2 та за погодженням з останнім, знаходячись у м. Донецьку, склала та підписала протокол № 1 Общего собрания участников ООО Профнастил Донбасса від 03.04.2015 року, відповідно до якого ОСОБА_2, як єдиний засновник, прийняв рішення зареєструвати на території ДНР ООО Профнастил Донбасса , уповноважив відповідною нотаріально посвідченою довіреністю особу № 1 зареєструвати дане підприємство у відповідних законодавчих органах ДНР та призначив останню на посаду директора.

07.04.2015 року особа № 1, продовжуючи реалізацію злочинного плану ОСОБА_2, діючи як директор підприємства на підставі виданої ОСОБА_2 довіреності від 03.04.2015 року, зареєструвала ООО Профнастил Донбасса в так званому Департаменті державної реєстрації Міністерства доходів та зборів Донецької Народної Республіки , отримавши свідоцтво про реєстрацію юридичної особи серії ААОЗ № 00721.

07.05.2015 року особа № 1, діючи в рамках покладених на неї ОСОБА_2 обов'язків директора штучного утворення ООО Профнастил Донбасса та на виконання злочинного плану останнього, пов'язаного з фінансовим забезпеченням терористичної організації ДНР , що в свою чергу створювало умови для безперешкодного отримання ОСОБА_2 незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області України, знаходячись у місті Донецьку, уклала з так званим Центральним Республіканським банком ДНР договір № 203850100 на відкриття та обслуговування поточного рахунку ООО Профнастил Донбасса № 26002203850100.

В подальшому особа № 1, виконуючи відведену їй роль у злочинному плані ОСОБА_2, у період з 03.04.2015 року по даний час здійснює функції директора штучного утворення ООО Профнастил Донбасса , що веде фінансово-господарську діяльність на тимчасово окупованій території Донецької області, сплачуючи при цьому податки до так званого бюджету терористичної організації ДНР .

При цьому особа № 1 всі свої дії та рішення, пов'язані з діяльністю ООО Профнастил Донбасса , у т.ч. зі сплатою ним податків до так званого бюджету терористичної організації ДНР , за допомогою електронної пошти, а також у телефонному режимі, погоджувала з ОСОБА_2, ОСОБА_6 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, які надавали їй відповідну допомогу у складанні звітних документів.

У свою чергу, ОСОБА_6, виконуючи злочинні вказівки ОСОБА_2, згідно яких вона відповідала за облік, систематизацію звітних документів щодо фінансово-господарської діяльності штучного утворення ООО Профнастил Донбасса , яке не пройшло офіційної реєстрації на території України та діючи за попередньою змовою групою осіб, у період з березня 2015 року по 23.02.2016 року, перебуваючи на своєму робочому місці за місцем розташування офісу ТОВ Профнастил за адресою: м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, б. 100, прим. 1, отримувала на особисту електронну поштову скриньку inna_marinkevich@mail.ru з електронної адреси slavkol@mail.ru від особи № 1 документи щодо реєстрації ООО Профнастил Донбасса в так званих республіканських органах ДНР (проекти статуту, протоколу загальних зборів учасників, наказів і т.п.), опрацьовувала, узагальнювала отриману інформацію та передавала її ОСОБА_2 для затвердження проектів підготовлених нею разом з особою № 1 документів.

Також ОСОБА_6, виконуючи відведену їй ОСОБА_2 злочинну роль, отримувала у зазначений період часу та у аналогічний спосіб від особи № 1 проекти податкових декларацій так званого Міністерства доходів та зборів ДНР , які особисто, перебуваючи на своєму робочому місці за місцем розташування офісу ТОВ Профнастил за адресою: м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, б. 100, прим. 1, заповнювала, вносячи до них відомості про суми коштів, які необхідно сплатити ООО Профнастил Донбасса в якості податків до так званого бюджету ДНР за звітний період. Для уточнення розміру сум цих податків ОСОБА_6, діючи на виконання вказівок ОСОБА_2, підтримувала телефонний зв'язок з невстановленими досудовим розслідуванням особами - представниками так званого Міністерства доходів та зборів ДНР . Після опрацювання зазначених документів, ОСОБА_6 у зворотному порядку за допомогою електронної пошти направляла їх особі № 1 для подальшого подання до так званого Міністерства доходів та зборів ДНР та здійснення відповідних платежів через так званий Центральний банк ДНР .

При цьому факти сплати податків до так званого бюджету ДНР особа № 1 підтверджувала шляхом направлення на електронну адресу ОСОБА_6 відповідних виписок так званого Центрального республіканського банку ДНР , у яких зазначались відомості про суми, призначення та звітний період сплачених податків.

Вищевказані виписки ОСОБА_6 роздруковувала та доповідала ОСОБА_2 для підтвердження використання особою № 1 грошових коштів, якими володіє та розпоряджається особисто ОСОБА_2

У період з 07.04.2015 року, тобто з моменту створення ООО Профнастил Донбасса по теперішній час, на виконання злочинного плану ОСОБА_2 по фінансуванню терористичної організації ДНР , особою № 1 після попереднього опрацювання ОСОБА_6 відповідних документів (податкових декларацій, звітів, тощо), з поточного розрахункового рахунку № 26002203850100, відкритого у так званому Центральному Республіканському банку ДНР до так званого бюджету ДНР перераховано коштів на загальну суму 23 263, 93 грн., а саме:

- у вигляді так званого реєстраційного збору - 41,40 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за травень 2015 року - 620 грн.;

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за травень 2015 року - 3013 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за травень 2015 року - 260 грн.;

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за червень 2015 року - 57 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за червень 2015 року - 260 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за червень 2015 року - 620 гривень;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за липень 2015 року - 260 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за липень 2015 року - 620 грн.;

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за липень 2015 року - 32 грн.;

- у вигляді так званого штрафу за несвоєчасне подання звітів по єдиному соціальному внеску за травень-липень 2015 року - 298,32 грн.;

- у вигляді так званого штрафу за несвоєчасне подання звітів по єдиному соціальному внеску за травень-липень 2015 року - 292,70 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за серпень 2015 року - 352,43 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за серпень 2015 року - 355,83 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за серпень 2015 року - 149,22 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за вересень 2015 року - 440,54 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за вересень 2015 року - 444,79 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за вересень 2015 року - 186,52 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за жовтень 2015 року - 391,54 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за жовтень 2015 року - 933,68 грн.;

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за жовтень 2015 року - 1527,40 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за листопад 2015 року - 433,27грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за листопад 2015 року - 1033,18 грн.;

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за листопад 2015 року - 1614 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за грудень 2015 року - 448,99грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за грудень 2015 року - 1070,79 грн.;

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за грудень 2015 року - 955,54 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за січень 2015 року - 435,87 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за січень 2016 року - 1039,38 грн.

- у вигляді так званого податку на прибуток юридичних осіб за травень 2016 року - 1000,59 грн.;

- у вигляді так званого єдиного соціального внеску за травень 2016 року - 1160,45 грн.;

- у вигляді так званого прибуткового податку з заробітної плати за травень 2016 року - 731,21 грн.;

- у вигляді так званої комісії ЦРБ ДНР за обробку документів та обслуговування рахунку - 2184,29 грн.

З моменту утворення по 26.06.2016 року, грошові кошти належного ОСОБА_2 ООО Профнастил Донбасса , яке не пройшло офіційної реєстрації на території України, надходили до так званого бюджету ДНР , з якого фінансуються штучні незаконні утворення, створені терористичною організацією ДНР , зокрема Міністерством фінансів ДНР , Міністерством доходів та зборів ДНР , Міністерством внутрішніх справ ДНР , Міністерством державної безпеки ДНР , Міністерством оборони ДНР , органами прокуратури ДНР , бойовими підрозділами ДНР , які у тому числі ведуть бойові дії проти сил антитерористичної операції в Донецькій і Луганській областях, а також вчиняють терористичні акти та диверсії.

Дії ОСОБА_2 правильно кваліфіковані органом досудового розслідування за ч. 2 ст. 258-5 КК України як фінансування тероризму, тобто дії, вчинені з метою фінансового або матеріального забезпечення терористичної організації, з корисливих мотивів, за попередньою змовою групою осіб.

20 лютого 2017 року між прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення Генеральної прокуратури України радником юстиції ОСОБА_3 та підозрюваним (обвинуваченим) ОСОБА_2, за участі захисника - адвоката ОСОБА_1, було укладено угоду про визнання винуватості, яка скріплена підписами сторін - ОСОБА_3 та ОСОБА_2, а також підписом захисника - адвоката ОСОБА_1

Згідно вказаної угоди прокурор Калітенко С.О. та обвинувачений ОСОБА_2 дійшли згоди щодо:

- беззастережного визнання ОСОБА_2 своєї винуватості у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України;

- щирого каяття та активного сприяння розкриттю злочину ОСОБА_2;

- відмови ОСОБА_2 від здійснення прав, передбачених абзацами 1 та 4 п. 1 ч. 4 ст. 474 КПК України;

- обмеження права на оскарження вироку для прокурора і підозрюваного (обвинуваченого);

- призначення ОСОБА_2 покарання за ч. 2 ст. 258-5 КК України із застосуванням ст. 69 КК України у вигляді п'яти років позбавлення волі без позбавлення права обіймати керівні посади та займатися підприємницькою діяльністю зі звільненням ОСОБА_2 на підставі ст. 75 КК України від відбування призначеного покарання з випробуванням з іспитовим строком три роки, без конфіскації майна відповідно до ст. 77 КК України.

Розглядаючи питання про затвердження угоди про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним (обвинуваченим), суд виходить з наступного:

Угода про визнання винуватості між прокурором Калітенком С.О. та підозрюваним (обвинуваченим) ОСОБА_2 від 20 лютого 2017 року відповідає вимогам ст. 471 КПК України. Наслідки укладення та затвердження угоди, передбачені ст. 473 КПК України, роз'яснені та зрозумілі сторонам. Укладення угоди сторонами є добровільним. ОСОБА_2 вчинив злочин, передбачений ч. 2 ст. 258-5 КК України, який згідно ст. 12 КК України є тяжким злочином.

Прокурор, обвинувачений ОСОБА_2 та захисник ОСОБА_1 у підготовчому судовому засіданні просили суд ухвалити вирок, яким затвердити угоду про визнання винуватості між прокурором та ОСОБА_2

З урахуванням викладеного суд приходить до висновку про необхідність затвердження угоди про визнання винуватості між прокурором Калітенком С.О. та обвинуваченим ОСОБА_2 і призначення останньому узгодженої сторонами міри покарання.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 314, 377, 474, 475 КПК України, суд -

З А С У Д И В:

Затвердити угоду про визнання винуватості між прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення Генеральної прокуратури України радником юстиції ОСОБА_3 та підозрюваним (обвинуваченим) ОСОБА_2 від 20 лютого 2017 року, укладену у кримінальному провадженні відносно ОСОБА_2 , обвинуваченого у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.

ОСОБА_2 визнати винуватим у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, та призначити йому узгоджене сторонами покарання за ч. 2 ст. 258-5 КК України із застосуванням ст. 69 КК України у вигляді п'яти років позбавлення волі без позбавлення права обіймати керівні посади та займатися підприємницькою діяльністю зі звільненням ОСОБА_2 на підставі ст. 75 КК України від відбування призначеного покарання з випробуванням з іспитовим строком три роки, без конфіскації майна відповідно до ст. 77 КК України, звільнивши його негайно з-під варти з місця попереднього ув'язнення.

На вирок може бути подана апеляція до Апеляційного суду Дніпропетровської області через Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська протягом 30 днів з дня його проголошення. Для особи, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, а при оскарженні вироку - після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Суддя Д.Ю. Григоренко

Дата ухвалення рішення02.03.2017
Оприлюднено09.03.2017
Номер документу65080242
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —204/1094/17

Вирок від 02.03.2017

Кримінальне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Григоренко Д. Ю.

Вирок від 02.03.2017

Кримінальне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Григоренко Д. Ю.

Ухвала від 23.02.2017

Кримінальне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Черкез Д. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні