Постанова
від 21.02.2017 по справі 481/1305/16-а
НОВОБУЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 481/1305/16

Провадж.№ 2-а/481/1/2017

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.02.2017 року Новобузький районний суд Миколаївської області в складі:

головуючого - судді Вжещ С.І.

при секретарі Юхименко Т.М.

за участю

представника позивача ОСОБА_1

представників відповідача ОСОБА_2

ОСОБА_3

ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Новий Буг адміністративну справу за позовом ОСОБА_5 до Новобузької районної ради Миколаївської області про визнання протиправною бездіяльності, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

28.11.2016 року ОСОБА_5, звернувся до суду з позовом до Новобузької районної ради Миколаївської області, в якому просив визнати протиправною бездіяльність відповідача у невжитті заходів щодо прийняття рішення Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 48 га з кадастровим номером 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_5 в оренду для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради за межами населеного пункту згідно рішення спільного засідання постійних комісій районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів та з питань регламенту, депутатської діяльності, законності та правопорядку, зв'язків із засобами масової інформації від 05.02.2016 року; рішення відповідача № 90 від 28.03.2016 року Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання земельної ділянки, що планується до передачі в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства скасувати; Рекомендації комісії відповідача з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів від 03.11.2016 року щодо проведення ОСОБА_5 бонітування ґрунтів з метою отримання показників для порівняння оцінки якості ґрунтів, визначення генетичної будови та властивості ґрунтів, структури ґрунтового покриву, тобто ґрунтове обстеження та зміну виду угідь зазначеної земельної ділянки за результатами обстеження,- визнати такими, що не відповідають чинному законодавству; зобов'язати відповідача на черговій сесії, враховуючи рішення спільного засідання постійних комісій районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів та з питань регламенту, депутатської діяльності, законності та правопорядку, зв'язків із засобами масової інформації від 05.02.2016 року, згідно чинного законодавства вирішити питання за заявою позивача від 26.01.2016 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 48 га з кадастровим номером 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_5 в оренду для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що на виконання наказу Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою та технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що передбачається для передачі в оренду позивачу площею 48 га з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства від 01.08.2014 року , Миколаївська регіональна ДП Центр ДЗК розробила проект землеустрою та технічну документацію, а наказом Головного управління Держгекадастру в Миколаївській області від 23.06.2016 року вказаний проект землеустрою був затверджений.

З метою укладення договору оренди земельної ділянки, 26.01.2016 року позивач звернувся до відповідача із заявою про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка необхідна для розрахунку вартості орендної плати вказаної земельної ділянки.

Відповідно до висновків комісії Новобузької районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів та з питань регламенту, депутатської діяльності, законності та правопорядку, зв'язків із засобами масової інформації від 05.02.2016 року питання про затвердження нормативної грошової оцінки включене до порядку денного 5-ї сесії районної ради, а апаратом ради підготовлений відповідний проект рішення, однак в порушення Регламенту роботи Новобузької районної ради, дане питання Головуючим не було поставлене на голосування та не розглянуте по суті.

На 8 сесії від 23.03.2016 року було прийняте рішення № 90 Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання (із пасовища в ріллю) земельної ділянки площею 48 га, яка знаходиться на території Новобузької міської ради і планується до передачі в оренду Позивачу для ведення фермерського господарства , однак , в порушення Регламенту , проект цього рішення не приймався на засіданні постійно діючої комісії відповідача, не проходив обговорення, а також був прийнятий на сесії районної ради також з порушенням Регламенту що, на думку позивача є підставою для його скасування .

Після цього позивач неодноразово звертався до відповідача з заявами про затвердження технічної документації, але отримував рекомендації про доопрацювання документів, а 03.11.2016 року на засіданні постійної комісії районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів були прийняті рекомендації, адресовані Позивачу провести бонітування ґрунтів, визначити генетичну будову та властивість ґрунтів, змінити вид угідь за результатами ґрунтового обстеження, замовивши проект землеустрою на земельну ділянку. Вказані рекомендації, на думку позивача, також були прийняті з порушенням Положення про постійні комісії Новобузької районної ради, а також ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , тому не відповідають чинному законодавству України.

Крім того, позивач зазначає, що провести бонітування ґрунтів, визначити генетичну будову та властивість ґрунтів, змінити вид угідь за результатами ґрунтового обстеження на земельну ділянку, яку планує отримати в оренду, він не має права, так як на даний час не є ні користувачем, ні власником цієї земельної ділянки.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 позов підтримав, просив його задовольнити, підтвердивши вищевказані обставини.

Представники відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 позов не визнали і пояснили, що в діях відповідача бездіяльність відсутня, з наступних підстав. Питання затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що планується передати в оренду ОСОБА_5 виносилось на розгляд депутатів районної ради тричі, а саме на засіданні 5-ї позачергової сесії (09.02.2016 року), на якій депутати вирішили виключити його з порядку денного для більш детального вивчення; на 7-ій сесії (22.03.2016 року), де головуючим було запропоновано внести до порядку денного, але депутати дану пропозицію не підтримали; на 8-ій позачерговій сесії (28.03.2016 року), де під час обговорення цього питання депутати підтримали пропозицію депутата ОСОБА_6 про впорядкування технічної документації шляхом переведення земельної ділянки, що планується для передачі ОСОБА_5 з пасовища на ріллю.

Проти задоволення позову в частині скасування рішення районної ради № 90 від 28.03.2016 року Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання (із пасовища в ріллю) земельної ділянки площею 48 га, яка знаходиться на території Новобузької міської ради і планується до передачі в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства , заперечували, пояснивши, що вказане рішення прийняте в результаті обговорення питання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки , яка планується для передачі в оренду ОСОБА_5 , за пропозицією депутата ОСОБА_7 про впорядкування технічної документації шляхом переведення земельної ділянки з пасовища в ріллю та, в подальшому, розглянути дане питання. Дана пропозиція була проголосована та прийнята, у формі рішення № 90. Після направлення вказаного рішення до управління Держгеокадастру у Миколаївській області у відповідь відповідачу був направлений лист з роз'ясненням щодо порядку зміни виду угідь. З урахуванням зазначеної відповіді, 03.11.20916 року постійною комісією районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів були надані Рекомендації ОСОБА_5 щодо проведення бонітування ґрунтів з метою отримання показників для порівняння оцінки якості ґрунтів, визначення генетичної будови та властивості ґрунтів, структури ґрунтового покриву, тобто ґрунтового обстеження та зміну виду угідь зазначеної земельної ділянки за результатами обстеження; після виконання вказаних рекомендацій прийнято рішення про повернення питання затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У зв'язку з тим, що відповідач рекомендації комісії не виконав, питання затвердження технічної документації більше не виносилось на розряд сесії.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позов ОСОБА_5 підлягає частковому задоволенню із наступних підстав.

Відповідно до наказу Головного Управління Держземагенства у Миколаївській області № 1079-Ч від 01.08.2014 року, ОСОБА_5 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства орієнтовною площею 48,0 га пасовищ із земель сільськогосподарського призначення із земель державної власності в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області (а.с.99).

На виконання цього наказу, за замовленням ОСОБА_5, Миколаївська регіональна філія ДП Центр ДЗК розробила проект землеустрою та технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.( а.с.91-112)

23.06.2016 року наказом Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області № 14-5863/14-16-сг проект землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки в оренду було затверджено; надано ОСОБА_5 в оренду земельну ділянку площею 48,0 га пасовищ (кадастровий № 4824510100:13:000:0049) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення фермерського господарства (а.с.10).

Згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки, площа земельної ділянки складає 48,0 га, вид земельного угіддя - пасовище, грошова оцінка станом на 01.01.2015 року складає 65043,64 гривень.

Виготовлена позивачем ОСОБА_5 технічна документація із землеустрою щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки має позитивні висновки державної експертизи землевпорядної документації від 07.11.2014 року № 475-34/15 та від 09 серпня 2016 року № 784-50/15( а.с.137).

Як зазначив позивач, що не заперечували представники відповідача, 26.01.2016 року позивач звернувся до відповідача з заявою про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

05.02.2016 року питання затвердження нормативної грошової оцінки було розглянуто на спільному засіданні постійних комісій з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів та з питань регламенту, депутатської діяльності, законності та правопорядку, зв'язків із засобами масової інформації та за результатами розгляду прийняті рекомендації щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 48 га на загальну суму 65043,64 гривень з урахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь 1.2.( а.с.40, 42)

Згідно витягу з протоколу п'ятої позачергової сесії Новобузької районної ради сьомого скликання від 09.02.2016 року, питання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка планується для передачі в оренду ОСОБА_5, за пропозицією головуючого, знято з розгляду порядку денного з метою більш детального його вивчення та прийняття виваженого рішення( а.с.45, 128-136).

Згідно витягу з протоколу сьомої сесії Новобузької районної ради від 22.03.2016 року, головуючим пропонувалось включити до порядку денного питання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка планується для передачі в оренду ОСОБА_5, але дана пропозиція, за результатами голосування , прийнята не була .

Згідно витягу з протоколу восьмої позачергової сесії Новобузької районної ради від 28.03.2016 року, питання про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки ОСОБА_5 включено до порядку денного та поставлено на обговорення.

Під час обговорення даного питання, яке не було проголосовано за основу, головуючий поставив на голосування пропозицію депутата ОСОБА_7, який запропонував впорядкувати технічну документацію шляхом переведення земельної ділянки, яка планується до передачі , з пасовища на ріллю та в подальшому розглянути це питання.

За результатами обговорення та голосування питання про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки ОСОБА_5Я не приймалось, натомість було прийняте рішення № 90 Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання земельної ділянки, що планується до передачі в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства ( а.с.49).

Згідно протоколу, мотивами прийнятого рішення стали, зокрема, пропозиції депутатів перевести вказану земельну ділянку, яка за технічною документацією визначена як пасовище, а використовується як рілля, з пасовища на ріллю, що збільшить її нормативну грошову оцінку та дасть можливість отримувати з її використання більшу орендну плату ( а.с.46-48, 125-127).

Рішення Новобузької районної ради № 90 від 28.03.2016 року Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання земельної ділянки, що планується до передачі в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства було направлене до Головного управління Держгеокадастру в Миколаївській області, та у відповідь районна рада отримала 12.05.2016 року роз'яснення про те, що зміна виду угідь з пасовища на ріллю не є зміною цільового призначення та виду використання земельної ділянки, а для зміни виду угідь необхідно визначити генетичну будову та властивість ґрунтів, структуру ґрунтового покриву, тобто зробити ґрунтове обстеження ( а.с.124).

Після чергового звернення позивача до районної ради від 04.10.2016 року, відповідачем, на засіданні постійної комісії з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів від 03.11.2016 року, були прийняті рекомендації ОСОБА_5, відповідно до листа головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області від 12.05.2016 року, провести бонітування ґрунтів з метою отримання показників для порівняння оцінки якості ґрунтів за їхніми основними природними властивостями, а саме визначити генетичну будову та властивість ґрунтів, структуру ґрунтового покриву, а також змінити вид угідь за результатами ґрунтового обстеження, замовивши у юридичної або фізичної особи, яка має ліцензію на проведення робіт з землеустрою, проект землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.

Отже, дотепер технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за зверненням ОСОБА_5 районною радою не затверджена.

Надаючи юридичну оцінку вищевикладеним правовідносинам сторін, суд виходить з наступних норм законодавства України.

Як слідує з приписів ст.152 Земельного Кодексу України, держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, в тому числі, визнання угоди недійсною та визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Статтею 10 Земельного кодексу України визначено повноваження районних рад у галузі земельних відносин на території району, зокрема, організація землеустрою та затвердження землевпорядних проектів (пункт ґ) та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону (пункт є) .

Згідно із п. 21 ч. 1 ст.43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Частинами першою і другою статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно ч.2 ст.23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

Стаття 201 Земельного кодексу України визначає види грошової оцінки земельних ділянок та цілі ,за для яких вона проводиться.

Статтею 18 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок: розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення проводиться - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

У відповідності до ст.21 Закону України Про оцінку земель , ст.9 Закону України Про державну експертизу землепорядної документації технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок підлягає обов'язковій державній експертизі.

Так, згідно Закону України Про державну експертизу землепорядної документації Державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обгрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи(ст.1 Закону). Обов'язковій державній експертизі підлягає, зокрема й, технічна документація з бонітування грунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок(ст.9 Закону).

Результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи. Висновки державної експертизи повинні містити оцінку допустимості та можливості прийняття рішення щодо об'єкта державної експертизи і враховувати соціально-економічні наслідки.

Якщо об'єкт державної експертизи підготовлений згідно з вимогами законодавства, встановленими стандартами, нормами і правилами, то він позитивно оцінюється та погоджується. У разі необхідності погодження може обумовлюватися певними умовами щодо додаткового опрацювання окремих питань та внесення коректив, виконання яких не потребує суттєвих доробок.

Позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією.

У разі якщо об'єкт державної експертизи не повною мірою відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, він повертається на доопрацювання. При цьому вказуються конкретні вимоги, відповідно до яких необхідно внести зміни і доповнення до об'єкта державної експертизи ( ст.35 Закону України Про державну експертизу землепоряднеої документації ).

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як видно з документів, досліджений в судовому засіданні, питання затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 48 га , що планується для передачі ОСОБА_5 в оренду, по якому, 05.02.2016 року були прийняті схвальні рекомендації постійних комісій районної ради, та яка двічі отримувала позитивний експертний висновок, після неодноразових звернень позивача до відповідача від 13.04.2016 року (а.с.122), від 17.05.2016 року (а.с.121), 04.10.2016 року ( а.с.139) , на момент звернення до суду так і не було вирішено, ні у формі затвердження документації, ні у формі відмови у такому затвердженні, тобто відповідач діяв усупереч вимогам ст..23 Закону України Про оцінку земель , п.21 ч.1 ст.43, ч.1. ч.2 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламенту Новобузької районної ради сьомого скликання, а тому суд кваліфікує такі дії ради, як протиправну бездіяльність щодо неприйняття рішення по заяві позивача.

Водночас, задоволення позовних вимог позивача у спосіб визнання протиправною бездіяльності Новобузької районної ради Миколаївської області у невжитті заходів щодо прийняття рішення про затвердження технічної документації не є належним способом захисту порушених прав позивача та є втручанням у дискреційні повноваження органу місцевого самоврядування, так як до вирішення питання по суті поданого до відповідача клопотання, суд не має можливості перебирати на себе повноваження районної ради та вирішувати питання про наявність чи відсутність підстав для задоволення його заяви.

Таким чином, належним способом захисту порушених прав позивача суд вважає визнання протиправною бездіяльності Новобузької районної ради Миколаївської області щодо неприйняття рішення по розгляду технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 48 га, з кадастровим № 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_5 для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області та зобов'язання розглянути на найближчій сесії в порядку передбаченому чинним законодавством України питання про затвердження технічної документації та за результатами розгляду, прийняти відповідне рішення.

Посилання представників відповідача на те, що вказане питання тричі виносилось на розгляд сесії районної ради, що вказує на відсутність бездіяльності, не може бути прийняте судом, так як на 5-ій сесії це питання за пропозицією головуючого, знято з розгляду порядку денного, з метою більш детального його вивчення та прийняття виваженого рішення; на 7-ій сесії, пропозиція про включення до порядку денного цього питання, яка надійшла від головуючого, за результатами голосування, прийнята не була ; а на 8-ій сесії районної ради, коли це питання було включене до порядку денного та винесене на обговорення депутатів, в порушення вимог пунктів 2.5.2, 2.5.3, 2.6.1 Регламенту роботи Новобузької районної ради 7 скликання, пропозиція депутата ОСОБА_6 про впорядкування технічної документації, розглядалась та була прийнята, без голосування депутатами ради проекту рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що планується для передачі в оренду ОСОБА_5, за основу, після якого був можливий розгляд пропозицій, доповнень, зауважень до проекту рішення, тобто був порушений порядок прийняття рішення районної ради.

Порушення порядку прийняття відповідачем рішення № 90 від 28.03.2016 року Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання земельної ділянки, що планується до передачі в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства , яке позивачу було направлене 01.06.2016 року, з урахуванням п.1,3 ч.3 ст.2 КАС України, дає підстави вважати його протиправним та підлягаючим скасуванню.

Вирішуючи питання стосовно законності прийнятих рекомендацій комісії районної ради від 03.11.2016 року, варто зазначити, що відповідно до ст.47 Закону України Про місцеве самоврядування , постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Відповідно до Регламенту Новобузької районної ради Миколаївської області (а.с. 30-39), п.3.3.4. Постійна комісія з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів розглядає питання порядку денного, матеріали і проекти рішень, що виносяться на розгляд районної ради, готує доповіді, співдоповіді з питань агропромислового комплексу,земельних та лісових ресурсів, соціального розвитку села, екології та земельного устрою і т.д.

Вимоги позивача щодо визнання такими, що не відповідають чинному законодавству України рекомендацій постійної комісії з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів від 03.11.2016 року є безпідставними, оскільки комісія не є суб'єктом владних повноважень, вона є лише дорадчим органом Новобузької районної ради Миколаївської області, а тому позов в цій частині не може бути задоволений.

Згідно з ч. 2 ст.71 КАС України, як виняток із загального правила, встановлена презумпція винуватості суб'єкта владних повноважень.

Це означає, що презумпція винуватості покладає на суб'єкта владних повноважень обов'язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність своїх дій, бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його права.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач, всупереч наведеним нормам права, не довів правомірність своєї бездіяльності щодо неприйняття рішення по розгляду технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, а також законності прийнятого рішення № 90 від 28.03.2016 року .

Відповідно до ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною в справі.

З урахуванням викладеного, з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань, на користь позивача, підлягає стягненню сплачений останнім судовий збір в сумі 551 гривні 20 копійок.

Керуючись ст..11,76, 79,158-163 КАС України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Новобузької районної ради Миколаївської області щодо неприйняття рішення по розгляду технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з кадастровим № 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_5 для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області (за межами населеного пункту).

Зобов'язати Новобузьку районну раду Миколаївської області розглянути на найближчій сесії в порядку передбаченому чинним законодавством України питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з кадастровим № 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_5 для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області (за межами населеного пункту) та за результатами розгляду, прийняти відповідне рішення.

Визнати протиправним та скасувати рішення Новобузької районної ради Миколаївської області від 28.03.2016 року за №90 Про надання рекомендації Головному управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області щодо зміни цільового призначення та виду використання земельної ділянки, що планується до передачі в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути з Новобузької районної ради Миколаївської області за рахунок бюджетних асигнувань понесені позивачем судові витрати в сумі 551 ( п'ятсот п'ятдесят одної) гривні 20 копійок.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Новобузький районний суд Миколаївської області протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі проголошення судом вступної та резолютивної частин рішення, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови в повному обсязі.

Суддя

СудНовобузький районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення21.02.2017
Оприлюднено09.03.2017
Номер документу65091016
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —481/1305/16-а

Ухвала від 18.07.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Уманська О. В.

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Уманська О. В.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Ухвала від 13.05.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Постанова від 21.02.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Постанова від 21.02.2017

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Вжещ С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні