Справа № 515/2076/16-а
Провадження № 2-а/515/185/17
Татарбунарський районний суд Одеської області
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2017 року м.Татарбунари
Татарбунарський районний суд Одеської області у складі:
головуючого - судді Шевиріна А.О.,
за участю секретаря - Чумаченко Д.М.,
представника позивача - Курбанової С.Р.,
представника відповідача - Чебанюка С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом комунального підприємства Джерело Святої Покрови до Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - державний реєстратор Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області, про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради,
В С Т А Н О В И В :
14 грудня 2016 року комунальне підприємство (далі - КП, Підприємство) Джерело Святої Покрови звернулося до суду з адміністративним позовом до Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області, третя особа - державний реєстратор Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області, в якому, з урахуванням доповнень підстав та зміни предмету позову, просило визнати незаконним та скасувати рішення Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області восьмої сесії VІІ скликання №64-VІІ від 10.11.2016року про розірвання контракту між КП Джерело Святої Покрови та Баштанівською сільрадою. В обґрунтування вимог Підприємство зазначило, що 10.11.2016 року відповідачем на восьмій сесії VII скликання було прийнято оскаржуване рішення, яким орган місцевого самоврядування вирішив розірвати контракт між позивачем та Баштанівською сільською радою. Між тим, рішення не містить реквізитів контракту, прийнято з численними порушеннями регламенту сільської ради, зокрема, при його прийнятті було порушено процедуру формування порядку денного сесії, питання про прийняття рішення включено до порядку денного без проекту рішення, яке пропонувалося прийняти. Посилаючись на те, що рішення Баштанівської сільської ради порушує права КП Джерело Святої Покрови , оскільки перешкоджає здійсненню діяльності, пов'язаної з постачанням води населенню села Баштанівка, при цьому прийнято у спосіб, що не відповідає Конституції України, вимогам Закону України Про місцеве самоврядування та регламенту сільради, позивач вважав, що є підстави для визнання його незаконним та скасування.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити з підстав, викладених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні вимоги визнав повністю та проти задоволення позову не заперечував. Надав пояснення, що сесія Баштанівської сільської ради 10 листопада 2016 року мала проводитися згідно з порядком денним, проект якого депутати відмовилися затвердити, оскільки зажадали заслухати спочатку звіт голови сільської ради. Після заслуховування звіту група депутатів висловила своє невдоволення роботою Баштанівського сільського голови Чебанюка С.І. та в порушення вимог регламенту проголосувала за висловлення йому недовіри, при цьому вказане рішення було в подальшому визнано незаконним постановою Татарбунарського районного суду Одеської області, яка набрала чинності. Пояснив, що одразу після голосування за висловлення недовіри сільському голові було поставлено на голосування питання про розірвання контракту з КП Джерело Святої Покрови , засновником якого є Баштанівська сільська рада. Не зважаючи на зауваження секретаря сільської ради щодо неправомірності таких дій та порушення вимог регламенту сільради, депутати проголосували більшістю голосів за прийняття такого рішення, й змусили секретаря сільської ради відобразити це рішення у тому формулюванні, яке вважали прийнятним. Представник відповідача також зазначив, що жодних контрактів між Баштанівською сільською радою та КП Джерело Святої Покрови , як юридичними особами, не існує, а єдиним контрактом, в якому фігурує позивач є контракт з керівником КП Джерело Святої Покрови від 01.07.2010 року, предметом якого є врегулювання трудових відносин між директором підприємства та його засновником. Між тим, на момент подання позову низка депутатів Баштанівської сільської ради дійсно використовували прийняте рішення для фактичного блокування роботи КП Джерело Святої Покрови , пов'язаної з безкоштовним наданням води мешканцям села та її продажу іншим особам.
Третя особа, належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду адміністративної справи, в судове засідання не з'явилася. Про причини неявки суд не повідомила.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що 10 листопада 2016 року на восьмій сесії VII скликання Баштанівською сільською радою Татарбунарського району Одеської області було прийнято рішення Про розірвання Контракту між КП Джерело Святої Покрови та Баштанівською сільською радою (а.с.20).
Зі змісту витягу з протоколу восьмої чергової сесії сьомого скликання Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області від 10.11.2016 року вбачається, що до порядку денного засідання питання про розірвання договору між позивачем та відповідачем не включено (а.с.а.с.21-23).
В судовому засіданні встановлено, що комунальне підприємство Джерело Святої Покрови є юридичною особою, заснованою на комунальній власності Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області, яка створена з метою здійснення ремонтно-побутових робіт та надання послуг сільському населенню та господарствам агропромислового комплексу. Основними напрямками діяльності Підприємства, крім інших, є забезпечення та продаж фізичним та юридичним особам води, очищення питної води до стандартних норм, бутилірування води (а.с.а.с.14-19).
Судом також встановлено, що 01.07.2010 року між Баштанівською сільською радою та керівником комунального підприємства Джерело Святої Покрови Кожухаренком О.К. укладено контракт, предметом якого є врегулювання трудових відносин, що виникли між директором Підприємства та Засновником (а.с.а.с.24-27).
Вирішуючи публічно-правовий спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначені Законом України Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон).
Відповідно до ст.5 цього Закону Баштанівська сільська рада Татарбунарського району Одеської області входить до системи місцевого самоврядування.
За змістом ст.4 Закону місцеве самоврядування в Україні здійснюється, зокрема, на принципах законності та гласності.
До компетенції сільських рад, згідно з п.11 ст.26 цього Закону, належить заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує. Заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (пп.3 п.а) ч.1 ст.29 Закону).
Принцип гласності місцевого самоврядування реалізований, зокрема, у ч.10 ст.46 Закону, за якою рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності (ч.15 ст.46 Закону).
Організація роботи відповідача визначена положеннями регламенту Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (далі - Регламент), затвердженого рішенням Баштанівської сільради від 04.11.2015 року №7-VIІ (а.с.а.с.68-88).
Пунктом 2.39 Регламенту передбачено, що рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Згідно з п.2.53 Регламенту узагальнені пропозиції щодо питань на розгляд сесій секретар ради подає сільському голові у визначений цим Регламентом строк. Пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до порядку денного сесії, повинна бути викладена у формі проекту рішення чи іншого документа.
Проект порядку денного готується секретарем ради на основі проектів рішень та інших документів, поданих сільським головою, постійними комісіями, депутатами, керівниками зацікавлених організацій і установ (п.2.54 Регламенту).
Регламентом Баштанівської сільської ради визначено, що пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подається з проектом рішення, яке пропонується прийняти за цією пропозицією, підготовленим згідно з вимогами Регламенту (п.2 підрозділу Формування проекту порядку денного сесії ради Регламенту).
Проект рішення, що планується винести на розгляд ради, подається секретарю ради у друкованій та електронній формах (п.1 підрозділу Вимоги до проекту рішення ради. Регламенту).
За змістом п.1 підрозділу Розгляд питань порядку денного Регламенту проект порядку денного підлягає затвердженню на початку пленарного засідання сесії ради більшістю голосів від загального складу ради.
За наведених норм підзаконного нормативно-правового акта слідує, що прийняттю відповідачем оскаржуваного рішення мало передувати підготовка його проекту відповідним суб'єктом внесення, передача проекту секретарю у встановлені Регламентом терміни та у передбачений ним спосіб, а також затвердження органом місцевого самоврядування на початку сесії відповідного порядку денного із включенням до нього означеного питання.
Між тим, в судовому засіданні встановлено, що порядок денний сесії Баштанівської сільської ради, яка проводилася 10 листопада 2016 року, не містив питання про розірвання контракту між відповідачем та КП Джерело Святої Покрови , проект оспорюваного рішення депутатами ОСОБА_4 та ОСОБА_5 у встановленому порядку не вносився, більш того, матеріали справи взагалі не містять доказів на підтвердження затвердження депутатами на початку восьмої сесії сьомого скликання Баштанівської сільської ради будь-якого порядку денного, за яким вона проводилася, що підтвердив суду представник відповідача - голова органу місцевого самоврядування ОСОБА_2
З огляду на викладене, суд вважає, що рішення відповідача від 10.11.2016 року №64-VII прийнято всупереч регламенту сільської ради, вимогам Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , та з порушенням принципів гласності та законності місцевого самоврядування.
Суд також доходить висновку про те, що вказане рішення про розірвання контракту між Баштанівською сільською радою та КП Джерело Святої Покрови безпосередньо не породжує юридичних наслідків для позивача, оскільки в судовому засіданні встановлено, що будь-які правочини між вказаними юридичними особами не укладалися, однак з урахуванням фактичного порушення прав Підприємства шляхом створення йому на підставі зазначеного рішення перешкод з боку депутатів сільради у здійсненні господарської діяльності, пов'язаної, зокрема, з постачанням води населенню, вважає, що належним захистом прав та інтересів КП Джерело Святої Покрови від порушень з боку органу місцевого самоврядування, відповідно до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України, буде визнання протиправним та скасування оспорюваного рішення цього органу.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до ч.1 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи вбачається, що КП Джерело Святої Покрови при поданні адміністративного позову сплачено судовий збір у розмірі 1378 грн (а.с.1).
За таких обставин, сплачений позивачем судовий збір у вказаному розмірі слід присудити Підприємству за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
З огляду на викладене, керуючись ст.ст.2, 4, 7-11, 69-71, 86, 160-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов комунального підприємства Джерело Святої Покрови до Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - державний реєстратор Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області, про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради - задовольнити повністю.
Визнати незаконною та скасувати рішення Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області від 10 листопада 2016 року №64-VII Про розірвання Контракту між комунальним підприємством Джерело Святої Покрови та Баштанівською сільською радою .
Присудити комунальному підприємству Джерело Святої Покрови (код ЄДРПОУ 36714267, вул.Котовського, 4-А, с.Баштанівка Татарбунарського району Одеської області) судові витрати у розмірі 1378 (однієї тисячі трьохсот сімдесяти восьми) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Баштанівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (код ЄДРПОУ 13898451, вул.Котовського, 33-А, с.Баштанівка Татарбунарського району Одеської області).
Апеляційна скарга на постанову подається Одеському апеляційному адміністративному суду через Татарбунарський районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя:
Суд | Татарбунарський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2017 |
Номер документу | 65095463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Татарбунарський районний суд Одеської області
Шевирін А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні